תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • במוו
  • במוו סדרה 4 קבריו
  • במוו M4 קבריולט בישראל

    במוו סדרה 4 קבריו

    במוו M4 מגיעה לישראל גם בגרסת הקבריולט. עם גג קשיח נפתח חשמלי, תוספת של 250 קילוגרמים למשקל העצמי ו-80 אלף ש"ח למחיר.

    • 01-09-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    סוף הקיץ, זמן טוב להכריז על הגעתה לישראל של במוו M4 קבריולט. גרסת הגג הנפתח של ה-M4, שהיא למעשה גרסת הקופה-2-דלתות של במוו סדרה 3 הנוכחית, היא המצטרפת האחרונה למשפחת ה-M הספורטיבית של היצרנית מגרמניה, והיא מצטרפת אל ה-M3 ואל ה-M4 ה"רגילה" שהושקו בישראל בתחילת הקיץ. ה-M4 קבריולט חולקת את רוב מאפייני העיצוב שלה עם גרסת ה-M של הסדרות 3 ו-4, כולל הפגוש הקדמי הנאה. אך היא מוסיפה לכל אלו גם גג קשיח מתקפל חשמלית שמוסיף בעצמו כ-250 קילוגרמים למשקלה העצמי של המכונית. זה, אגב, נפתח חשמלית בתוך 20 שניות.

    במוו M4 קבריולט

    כמו ה-M3 וה-M4 קופה, גם גרסת הקבריולט מצוידת במנוע ה-3.0 ליטרים שישה צילינדרים טורי טווין-טורבו (או בקיצור, M TwinPower Turbo) שמפיק 431 כוחות סוס וכ-56 קג"מ. מנוע זה משודך כסטנדרט לתיבת הילוכים ידנית עם שישה הילוכים, כאשר תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים מוצעת כאופציה. הגרסה האוטומטית מזנקת מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות בעוד הגרסה הידנית עושה את זה ב-4.6 שניות. בשני המקרים המהירות המרבית הוגבלה על ידי המחשב ל-250 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת לפי נתוני היצרן עומדת על 11 קילומטרים לליטר בדגם הידני או 11.5 קילומטרים לליטר בדגם האוטומטי.

    בבמוו מבטיחים כי ה-M4 קבריולט תהיה מוכנה למסלול המרוצים בדיוק כמו שהיא תהיה מוכנה לחיי היום יום. כך למשל הם מציינים כי מערכת הקירור הותאמה במיוחד לעומסים כבדים והיא כוללת למשל משאבה חשמלית נוספת לנוזל הקירור שמיועדת לקירור מגדש הטורבו כשהרכב עומד. נעשה כאן גם ניסיון לחסוך במשקלה העצמי של המכונית תוך שימוש בחומרים מרוכבים בכנפיים ובמכסה המנוע. ועדיין, עם משקל עצמי של 1,750 קילוגרמים לא מדובר במכונית קלה כלל.

    במוו M4 קבריולט

    רשימת האבזור של במוו M4 קבריולט כוללת שלל מערכות עזר אלקטרוניות עם שמות ארוכים. ה-Active M Differential הוא דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית שמחובר למערכת בקרת היציבות (DSC) של הרכב. הוא מאפשר נעילה של עד 100 אחוזים בהתאם לאופן הנהיגה ברכב. הגה הכוח האלקטרו-מכאני כולל שלושה מצבי תגבור ומערכת הבלימה כוללת דיסקים מחומרים מרוכבים לשיפור עוצמת הבלימה.

    תא הנוסעים כולל בין היתר מושבים קדמיים מהודרים בריפוד עור עם כיוון חשמלי, מערכת שמע עם מסך צבעוני, בקרת אקלים מפוצלת, מוטות הגנה נסתרים למקרה של התהפכות הרכב כשהגג פתוח ועוד. רשימת האופציות היא אין סופית והיא תותאם בהתאם לדרישות הלקוח. בין היתר ניתן יהיה לבחור בין 9 גוונים של ריפודים, שלושה עיצובים של חישוקי סגסוגת (18 או 19 אינטש'), להוסיף מערכת תצוגה עילית או שלל מערכות בטיחות מתקדמות.

    מחירו של הדגם בארץ יחל ב-780 אלף ₪, כ-80 אלף ₪ יותר מגרסת הקופה.

    במוו M4 קבריולט

    dddd