תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי A3 סדאן
  • אודי A3 קלאבספורט קונספט (וידיאו)

    אאודי A3 סדאן

    כמה כוחות סוס אפשר לדחוף לתוך אודי A3 סדאן אחת? כנראה ש-525 כוחות סוס, והיד עוד נטויה.

    • 28-05-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    בזמן שאנחנו נוהגים בגרסת ה-1.4 ליטר של אודי A3 סדאן, באוסטריה עמלים מהנדסי הבית של אודי על גרסה קרבית פלוס פלוס. A3 קלאבספורט קוואטרו קונספט שמה, והיא תוצג לראשונה בפסטיבל ה-GTI Treffen בווטרסי שנפתח ממש היום. דגם הקונספט החדש לא צפוי להגיע לייצור סדרתי בקרוב אבל הוא כן מרמז על גרסת ה-RS3 הבכירה והקרבית ביותר בהיצע הדגמים של ה-A3 הנוכחית, שהיא גם הגרסה היחידה שעדיין חזרה בהיצע הדגמים הנוכחי.

    אודי A3 קלאבספורט קונספט

    בליבו של דגם הקונספט מנוע ה-2.5 ליטרים 5 צילינדרים טורבו-בנזין שמקורו ב-Q3 RS, כאן בהספק מרבי מרשים למדי של 525 כוחות סוס. כל הכוח הזה עובר אל ארבעת הגלגלים דרך מערכת הנעה כפולה קבועה (Quattro) ודרך תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (S-tronic) עם שבעה הילוכים. והביצועים? זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.6 שניות ומהירות מרבית של 310 קמ"ש.

    לשם השוואה, לגרסת ה-S3 הנוכחית (שהיא הגרסה הבכירה ביותר הזמינה כרגע) יש "רק" 300 כוחות סוס ממנוע 2.0 ליטרים טורבו-בנזין והיא מזנקת מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5 שניות.

     

    אבל לא רק המנוע שודרג בדגם הקונספט הזה אלא גם מכלולים נוספים. באודי מבטיחים מערך מתלים ספורטיבי עוד יותר עם הקשחה והנמכה של כ-10 מילימטרים, חישוקי סגסוגת בקוטר 21 אינטש' עם צמיגים בחתך נמוך במיוחד (275/25R21) ובלמי דיסק קרמיים גדולים בכל ארבעת הגלגלים. גם בקרת היציבות שודרגה לכבוד דגם הקונספט והיא מאפשרת ניתוק חלקי או מוחלט וכן כוללת מערכת Torque Vectoring הבולמת את הגלגל הפנימי בפניה אל תוך הסיבוב.

    מבחוץ מובדלת האודי A3 קלאבספורט קונספט מה-S3 "הרגילה" על ידי מספר אלמנטים עיצוביים. הבולט שבהם הוא הכנף האחורית הגדולה, שמשמשת כבלם אוויר בזמן בלימות במהירות גבוהה וכוללת גם אור בלם מבוסס LED. מלבד הכנף מצוידת הקלאבספורט גם בחצאיות צד משודרגות, בפנסי חזית בטכנולוגיית LED מלאה, בגריל קדמי גדול יותר ובסיומות עגולות לאגזוזים. 

    אודי A3 קלאבספורט קונספט

    dddd