תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מאזדה
  • מאזדה 3 האצ'בק
  • מאזדה 3 סדאן
  • מאזדה 3 היברידית – לשוק היפאני

    מאזדה 3 האצ'בק

    מאזדה תשיק בקרוב גרסה היברידית ל-3 החדשה, המבוססת על מכלולים שנרכשו מטויוטה. לא צפויה להגיע לישראל.

    • 16-10-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    לראשונה בתולדותיה תציע מאזדה גרסה היברידית למכונית המשפחתית מתוצרתה - המאזדה 3. מאזדה, יצרנית רכב קטנה וקצרה במשאבים, לא יכלה להשקיע מאמצים רבים בפיתוח יחידות הנעה היברידיות והתמקדה בשיפור מנועי הבנזין הקיימים שלה. גם ה-3 ההיברידית, ששיווקה ביפן יחל בחודש הבא, אינה מפיתוח עצמאי של מאזדה. יחידת ההנעה החשמלית נרכשה מטויוטה ומתבססת על זו המוכרת ממכוניות כמו טויוטה אוריס היברידית או פריוס. אולי זאת הסיבה שבמאזדה לא ממהרים, בשלב זה, לשווק את ה-3 ההיברידית מחוץ לשוק היפאני והיא אינה צפויה להגיע ארצה בעתיד הנראה לעין.

    מאזדה 3 בישראל, מול סקודה אוקטביה וטויוטה קורולה

    מאזדה 3 היברידית

    בניגוד להיברידיות המודרניות יותר, ה-3 החדשה לא הותאמה מראש לתצורה היברידית וכתוצאה מכך הוקטן נפח תא המטען לטובת בנק הסוללות. נראה שגם בתא הנוסעים לא הושקע מאמץ רב והוא זהה כמעט לחלוטין לזה של גרסאות הבנזין, למעט שינויים קלים בלוח השעונים. מנוע הבנזין נותר ללא שינוי משמעותי, והגרסה ההיברידית תצויד במנוע ה-2 ליטר בנזין המוכר אך את תיבת ההילוכים האוטומטית הרגילה תחליף תיבת ההילוכים הרציפה של טויוטה. נתוני הביצועים הרשמיים לא נחשפו אך נתוני צריכת הדלק הרשמיים דווקא כן - 30.8 קילומטרים לליטר בממוצע.

    שיווקה של ה-3 ההיברידית ביפאן יחל בחודש הבא וכאמור היא לא צפויה להגיע לשיווק מחוץ לשוק היפאני המקומי. ביפאן יחל מחירה ב-2.37 מיליון יין (כ-85,500 ₪).

    קבלו הצעה אטרקטיבית לרכישת מאזדה חדשה או משומשת מהמומחים של CarsForum

    מאזדה 3 היברידית

    dddd