תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי i20
  • יונדאי i20 החדשה - ממשיכה להשתפר - מבחן דרך

    יונדאי i20

    יונדאי i20 מתחדשת עם מתיחת פנים קלה לשנת 2012. יצאנו לבדוק מה שופר במסגרת מתיחת הפנים ומה לא.

    • 09-09-2012
    • מאת: אלירן אברזל

    לא קל להיות יצרן רכב מוביל, בטח לא כזה שרוצה להמשיך ולחזק את מעמדו בשוק. יונדאי i20 החדשה, או ליתר דיוק המחודשת, מוכיחה את זה. שלוש וחצי שנים חלפו מאז הושקה לראשונה ה-i20 בישראל, כמחליפת הגטס הפופולארית. פרק זמן לא ארוך במיוחד במונחי שוק הרכב המקומי, אבל פרק זמן ארוך מספיק שאפשר לרוב המתחרים בקטגוריה לשדרג את המתחרות שלהם. הרשימה ארוכה עד מאוד - סוזוקי, ניסאן, טויוטה, פיג'ו ואפילו מיצובישי עם המיראז'. יש עוד, אבל קצרה הכתבה מלהכיל את כולם. מה עושים? מתיחת פנים קלה. מעדכנים את העיצוב, משדרגים את האבזור ומתחילים לעבוד על המחליפה מאחורי הקלעים. זה המחזור המוכר בתעשיית הרכב העולמית, שאינו נגמר לעולם.

    יונדאי i20 החדשה

    כבר כמה שנים שיונדאי מרחיבה את הגבולות בכל הנוגע לאבזור בגרסאות הבסיס. כמעט בכל רכב שהשיקה בשנים האחרונות בישראל היה אפשר למצוא בגרסת הבסיס לפחות פריט אבזור אחד ששייך אצל המתחרים לרמות האבזור הגבוהות יותר. יונדאי i20 החדשה לא משנה את המסורת החביבה הזאת. ביונדאי שינו את מבנה רמות האבזור - ביטלו את רמת האבזור הבכירה Supreme והחליפו את שמה של רמת האבזור הבסיסית מ-Instyle ל-Insight.

    השורה התחתונה שמאחורי המהלך הזה היא שיותר פריטי אבזור שהיו בעבר נחלתם של הדגמים המאובזרים עוברים אל גרסאות הבסיס. חלון הגג שהיה סטנדרט בעבר רק בגרסאות ה-Supreme וה-Premium יורד ומצטרף למפרט כבר בגרסת ה-Inspire הבסיסית יחסית. אל הסאן-רוף מצטרפים גם חישוקי סגסוגת, בקרת אקלים דיגיטלית, כניסת USB למערכת השמע, בקרת שיוט עם מגביל מהירות וגלגל הגה מצופה עור.

    יונדאי i20 החדשה

    השינויים בעיצוב קלים יחסית. העיצוב החיצוני זוכה לחזית מחודשת בעיצוב הממשיך את הקו הנוכחי של יונדאי, כפי שהכרנו ב-i25 וב-i30 החדשה. יחידות התאורה החדשות כוללות פס קישוט דמוי-DRL והפגוש הקדמי כולל בתים חדשים לפנסי הערפל וקו שמדגיש את החיוך של הגריל הקדמי. התוצאה נאה יותר, זורמת ונדמה שהחיוך שהיה לדגמי ה-i20 טרום מתיחת הפנים הפך לחיוך גדול עוד יותר, חיוך מכל הלב. מאחור ההבדלים קטנים הרבה יותר וכוללים בעיקר תוספת של מחזירי אור לפגוש ועיצוב שונה במעט לפנסים האחוריים. ובפרופיל ההבדלים קטנים עוד יותר ומסתכמים במאותתים שעברו מהכנף הקדמית למראות הצד.

    גם בתוך תא הנוסעים השינויים קלים ביותר. פה ושם יש איזה כפתור שהחליף מקום או צורה והריפודים של גרסאות הבסיס החליפו טקסטורה. הממדים נותרו ללא שינוי ממשי בפרמטרים החשובים, כך שגם מרווח הפנים לא השתנה לטובה או לרעה. המושבים הקדמיים מרווחים ונוחים ומאחורה המצב קצת פחות טוב עם מרווח ברכיים שיאתגר מבוגרים גבוהים (במיוחד אם לפניהם יושב מבוגר גבוה נוסף) ומושב אחורי שזווית משענת הגב שלו לא נוחה במיוחד. תא המטען גדול, שימושי ונגיש למדי.

    יונדאי i20 החדשה

    בעולם המחשוב קוראים לזה פלאג אנד פליי (Plug and Play). מחברים את הדיסק און קי למחשב, סופרים עד עשר וכל המידע ששמור עליו נגיש ללא שום פעולה נוספת. יונדאי i20 היא מכונית Plug ang Play. אני מתיישב במושב הנהג ותוך כמה עשרות שניות מרגיש בבית. כל המתגים במקום המוכר, ההתמקמות במושב הנהג קצרה ותוך זמן קצר אני יוצא לדרך. לוקח לי מקסימום עוד דקה או שניים להבין איפה נמצא כפתור ה-trip שמשנה את תצוגת צריכת הדלק ואיך פותחים את הנעילה המרכזית של הדלתות (שנדרכת אוטומטית עם תחילת הנסיעה). אין הפתעות, לטובה או לרעה. צריך להוריד כאן את הכובע בפני יונדאי, שבנו מכונית שקל מאוד להסתגל אליה ועקומת הלמידה שלה קצרה ביותר.

    נקודת התורפה העיקרית של יונדאי i20 האוטומטית הייתה הביצועים. כאן, לצערי, לא הגיעה יונדאי עם בשורה במסגרת מתיחת הפנים. המנוע העיקרי נותר כשהיה - 1.4 ליטר בנזין אטמוספרי בהספק מרבי של 100 כוחות סוס. הוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית מהסוג הישן, בעלת 4 הילוכים וללא אפשרות לתפעול ידני. היא מסרסת את ביצועי המנוע ומחסלת לא מעט מהזריזות שאני אוהב כל כך למצוא בסופר-מיני עירוניות קטנות. צריכת הדלק אף היא נפגעת קשות מהשידוך לתיבת ההילוכים הזו. צריכת הדלק במהלך המבחן שלנו עמדה על 9.6 קילומטרים לליטר, נתון לא מרשים כלל גם בהשוואה למכוניות גדולות וחזקות יותר.

    הנסיעה עצמה נוחה ושקטה. יונדאי ללא ספק למדה כיצד לכייל מתלים והתוצאה הכללית טובה למדי. נוחות הנסיעה טובה, למעט בעבר על שיבושים קשים (כמו למשל פסי האטה גבוהים במיוחד) אז עלולים המתלים להיסגר וחבטה תורגש בתא הנוסעים. המושבים נוחים ותנוחת הישיבה מצוינת. בניגוד לקיה ריו, האחות החורגת, כאן הגג גבוה יחסית והשמשות גדולות. כתוצאה מכך הראות החוצה טובה הרבה יותר וקל יותר לתמרן את הרכב בעיר. אני לומד להעריך את זה כשני מנסה להשחיל אותה אל תוך חניה צפופה במיוחד ומגלה כמה קל לעמוד את מיקום קצות הרכב.

    יונדאי i20 היא מכונית שקל לנהוג אותה. התנהגות הכביש בטוחה וצפויה, לא כזאת שאתגר את תסכן את הנהג הממוצע. הוא בעל משקל קל בתוך העיר, מה שתורם לקלות התמרון העירוני. מחוץ לעיר ובמהירויות גבוהות מתקשה ההגה ומקבל משקל נכון, אם כי יש לציין שהוא סובל מתגבור לא אחיד במרכזו וכצפוי מהגה חשמלי הוא אינו מתקשר כלל עם הנהג.

    יונדאי i20 החדשה

    סיכום

    מתיחת הפנים שעברה יונדאי i20 העניקה למכונית הזאת את היכולת להמשיך ולהסתכל למתחרות הצעירות ממנה בלבן של העיניים, ולא למצמץ. היא נותנת ערך מוסף בדמות אבזור הנוחות ומפנקת עם בקרת אקלים דיגיטלית או גג שמש חשמלי. היא לא מציגה בשורה של ממש בתחום הביצועים או צריכת הדלק, כאן דווקא ניתן למצוא לא מעט מתחרות חסכוניות ממנה כמו טויוטה יאריס החדשה או סקודה פאביה. בכל שאר הפרמטרים החשובים מקבלת ה-i20 ציונים ממוצעים שמישרים קו עם המקובל בקטגוריה. בשורה התחתונה מדובר במכונית טובה שקולעת בדיוק למרכז הקטגוריה.

    יונדאי i20 - מפרט טכני.
    יונדאי i20 בקטלוג הרכב של CarsForum.

    יונדאי i20 החדשה