תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פולקסווגן
  • פולקסוואגן נילס – תחבורה עתידית

    פולקסווגן

    פרויקט משותף של פולקסוואגן ומשרד התחבורה הגרמני מציע לכולנו הצצה למכונית שאמורה יום אחד לקחת את רובנו לעבודה ובחזרה.

    • 02-09-2011
    • מאת: מערכת CarsForum

    סקר שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בגרמניה קובע ש-73.9 אחוזים מהתושבים שגרים בין ברלין למינכן נוסעים פחות מ-25 קילומטרים בדרכם לעבודה. כדי לספק תחבורה יעילה ונקייה לאותם תושבים החלו פולקסוואגן ומשרד התחבורה הגרמני בפרויקט משותף ששמו נילס (NILS). במסגרת הפרויקט החלו הגרמנים בתכנון של מכונית חשמלית שתהיה ישימה הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינה כלכלית. התוצאה בתמונות שלפניכם - הנילס היא מכונית חשמלית קטנה, חד מושבית, מתוכננת בהשראת מכוניות הפורמולה 1 ובעלת טווח מרבי של 65 קילומטרים.

    הנילס היא מכונית קטנה וקלה למדי. אורכה 3.04 מטרים בלבד, פחות אפילו מהפולקסוואגן אפ! החדשה. רוחבה דומה יותר לרוחבו של אופנוע - 0.39 מטרים בלבד. מימדים אלו הופכים את הנילס לקלה מאוד לתמרון עירוני ובעיקר לקלה לחניה בערים צפופות. גם הצמיגים הקטנים מעידים על אופייה העירוני של המכונית. מידת צמיגים של 125/80R17 אינה נפוצה כלל וכלל במכוניות סדרתיות כיום ומזכירה מאוד מכוניות משנות השבעים של המאה הקודמת.

    פולקסוואגן נילס

    מערכת ההנעה מבוססת על מנוע חשמלי קטן וקל משקל שמסוגל להפיק הספק מרבי של עד 25 קילו-וואט לפרקי זמן קצרים. סוללת ליתיום-יון קטנה (5.3 קילו-וואט שעה) מאפשרת טווח נסיעה מרבי של 65 קילומטרים ומהירות מרבי של 130 קמ"ש. שני אלו שוקלים יחדיו 19 קילוגרמים בלבד, וביחד עם השימוש הנרחב באלומיניום קל משקל הופכים את הנילס למכונית קלה במיוחד - משקלה 460 קילוגרמים בלבד. הטעינה מתבצעת דרך שקע חשמלי ביתי רגיל.

    כדי לחסוך עוד קצת באנרגיה חשמלית הפכה פולקסוואגן חלק מהמכלולים למכאניים. כך למשל, ההגה אינו מתוגבר כלל והדלתות נפתחות בצורה ידנית בלבד. כמה פריטי אבזור חשמלי כן עשו את דרכם לנילס, כמו למשל חימום מושבים או צג צבעוני וגדול לתפעול הרכב ומערכת השמע. בכל הנוגע לבטיחות אקטיבית מצוידת הנילס במערכת ESP וכן במערכת מבוססת רדאר למניעת התנגשויות. המערכת סורקת את קדמת המכונית עד לטווח מרבי של 200 מטרים ומסוגלת לבלום את המכונית עד כדי עצירה מלאה במקרה של קרבה מסוכנת לרכבים אחרים.

    פולקסוואגן נילספולקסוואגן נילס

    dddd