תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • במוו
  • נחשפות – במוו i3 ו-i8

    במוו

    חצי שנה לאחר הקמתה של חטיבת BMW-i נחשפים שני רכבי הקונספט הראשונים – i3 העירונית ו-i8 הספורטיבית.

    • 29-07-2011
    • מאת: מערכת CarsForum

    אם להאמין לבמוו, כך עומד להראות הרכב החשמלי הבא מתוצרתה. שני דגמי הקונספט החדשים שנחשפו הבוקר במסיבת עיתונאים בעיר פרנקפורט מבשרים לא רק על סדרה חדשה של דגמים של היצרן הגרמני אלא גם על פילוסופיה חדשה מבית במוו. "דגמי הקונספט האלו כאן כדי להראות לעולם את האפשרויות הגלומות בפלטפורמה החדשה. אלו רכבי הפרימיום החשמליים הראשונים בעולם", אמר אנדרייס פיסט, ראש הפרויקט.

    BMW i3

    הראשונה להיחשף היא ה-i3. זו היא מכונית עירונית, חשמלית לחלוטין, המורכבת מאלומיניום ומסיבי פחמן המחוזקים בפלסטיק. השימוש בחומרים מורכבים וקלים במיוחד לאפשר ל-i3 להציג טווח נסיעה מרבי של 225 קילומטרים (או 160 קילומטרים בשימוש יום-יומי). בעתיד תוצג גם גרסה בעלת גנראטור בנזין, שיאפשר להאריך עוד יותר את טווח הנסיעה. הסוללה ושאר מכלולי ההנעה ממוקמים מתחת לשלדה, דבר ששומר על מרכז כובד נמוך ומשפר את הבטיחות. המנוע החשמלי מניע את צמד הגלגלים האחוריים ומפיק הספק מרבי של 170 כוחות סוס (כ-25.5 קג"מ). הביצועים - אפס ל-60 קמ"ש ב-4 שניות, אפס ל-100 קמ"ש ב-8 שניות.

    תא הנוסעים מציע ארבע מקומות כשצמד הדלתות האחוריות נפתחות הפוך מהכיוון הרגיל כדי לאפשר כניסה נוחה יותר לרכב. כל הפקדים למיניהם ממוקמים על הדש-בורד, חוסכים את הצורך בקונסולה שמותקנת בין צמד המושבים הקדמיים. בבמוו מסבירים שזאת לא מקריות, זה נועד לאפשר כניסה ויציאה נוחים יותר כשדלת אחת צמודה מידי לקיר או רכב אחר. לרכב גם מערכת תקשורת דו-כיוונית עם סמארטפונים, שמאפשרת לנהג לקבל חיווי על מצב הסוללה או להפעיל את המיזוג מכל מקום בעולם בערך.

    BMW i3

    BMW i3

    המכונית השנייה אך המעניינת לא פחות שהציגה במוו היא ה-i8. מדובר בהאצ'בק ספורטיבית, היברידית בעלת הנעה כפולה. יחידת ההנעה החשמלית מבוססת על זאת של ה-i3, אולם כאן היא נעזרת במנוע בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר המפיק 220 כוחות סוס. צריכת הדלק המוצהרת כאן נעה בין 33 קילומטרים לליטר (בתנאי מעבדה) ל-14.3 קילומטרים לליטר בנהיגה אגרסיבית. ועם נתון זינוק כזה, כנראה שיהיה כדאי לנהוג אותה בצורה אגרסיבית - אפס למאה קמ"ש בפחות מ-5 שניות. תוסיפו לזה מערכת הנעה כפולה, חלוקת משקל אופטימאלית של 50/50 ומשקל עצמי של כ-1,400 קילוגרמים - והנה קיבלתם מכונית שיהיה מעניין מאוד לנהוג בה.

    BMW i8

    BMW i8

    dddd