תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סקודה
  • סקודה קארוק - פרטים ראשונים

    סקודה

    להתראות ייטי, שלום קארוק. סקודה חושפת פרטים ראשונים על הג'יפון העתידי שלה

    • 04-05-2017
    • מאת: GhostBuster | צילום: יצרן

    בין אם אתם אוהבים את העיצוב של הסקודה ייטי ובין אם לא, תתכוננו להגיד לו ביי ביי.

    נראה שלסקודה יש קטע חדש עם שמות שנגמרים באות Q. מחליפו של הייטי, שייקרא קארוק (Karoq), נצפה נוסע על הכביש הציבורי ברחובות צ'כיה ללא הסוואה, לא רחוק ממטה החברה. בינתיים, סקודה החליטה לחשוף פרטים ותמונות ראשונות של הרכב, עם הסוואה.

    הקארוק יושב על פלטפורמת ה-MQB  המפורסמת של קונצרן VAG, בדומה לאחיו הגדול – הקודיאק. שימוש בפלטפורמה זו אומר שבעתיד אולי יגיעו גם רכבים היברידיים וחשמליים על בסיס הקארוק.

    עיצוב הרכב עשה צעד גדול מאוד מהפרונט העגלגל והחמוד של הייטי המקורי, וגם הולך די רחוק מהעיצוב הקופסתי והתכליתי של הדור הראשון באופן כללי. הדור השני, כך נראה, הולך לכיוון "ג'יפוני מסורתי יותר" ונראה דומה מאוד לקודיאק, ברמה כזאת שממש אפשר לקרוא לו "האח הקטן".

    פנים הרכב ככל הנראה לא יהיה מיוחד אלא בהמשך לקו העיצוב הנוכחי של היצרן, ויהיה דומה מאוד, שוב, לאחיו הגדול ולשאר דגמי היצרנית. גם כאן, אפשר לנחש שסקודה בטח תשיק כמה פיצ'רים מגניבים ושימושיים במיוחד כמו שהיא עושה בכל דגם. מה יהיה הפעם? אולי קולפן גזר משולב במפתח, או מכשיר שמתחבר לאגזוז והופך למפוח עלים? אף אחד עדיין לא יודע, אבל משעמם זה בטוח לא יהיה.

    מגוון המנועים לא פורסם, אבל לא צפויות שם הפתעות מיוחדות. הקארוק, כמו אחיו לבית סיאט ופולקסווגן, יגיע ככל הנראה עם מגוון רחב מאוד של מנועי טורבו בנזין וטורבו דיזל. מנועי הבנזין יתחילו ככל הנראה מ-1.5 ליטר עם 150 כ"ס או שאולי אפילו הוא יקבל את מנוע ה-1.0 ליטר כדי להתחרות בגרסאות הכניסה של ניסאן קשקאי הפופולארי להחריד באירופה.

    בנוסף אליו בטח נראה גם מנועי 1.8 טורבו בנזין, 1.6 ליטר טורבו דיזל ואולי גם גרסת 2.0 ליטר טורבו דיזל חמימה. תיבות ההילוכים - לפחות בחו"ל, תהיינה כמובן ידניות וכפולות מצמדים, כאשר אנחנו צופים לראות רק את אלה האחרונות עושות עליה.

    אז תגידו להתראות לייטי ושלום לקארוק, שמהיום אפשר לקרוא לו סקארוק. או סקודארוק. או קארודה. לא יודע, תחליטו אתם.

    היצרן צפוי לחשוף את הרכב באופן רשמי בעוד מספר חודשים, בתחילת הקיץ, ובניתיים אתם יכולים להתפנק עם סרטון שמלא בתמונות מרחבי הרשת

    חושבים שהגיע הזמן להחליף את היטי? או שלדעתכם זה היה קונספט נפלא וחבל שהם לא ממשיכים איתו? הצטרפו לדיון בפורום.

    dddd