תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

סיפור דרך - מהנמל עד חדר המסירה

Mr_Shankly עובד בנמל, אז הוא רואה כל יום אלפי מכוניות באחת הנקודות המעניינות ביותר בחיים שלהן, זה מה שהן עוברות מהאוניה ועד חדר המסירה

  • 27-04-2017
  • מאת: Mr_Shankly

כפי שידוע לכם (או שלא), המכוניות שאתם מזמינים בסוכנויות הרכב השונות לא גדלות על העצים. הן גם לא מגיעות בדואר ישראל, אלא בהובלה ימית באוניות ענק. ההובלה יכולה לקחת בין מס' ימים למס' שבועות, תלוי בקו האוניה, במס' נקודות העצירה שלה בקו ובעוד המון פרמטרים.

אוניה הנושאת כלי-רכב נראית מבפנים כמעין חניון ענק בעל מספר קומות, שבו כל המכוניות מאוחסנות בסדר מופתי בשורות מסודרות וקשורות אחת לשניה למניעת תזוזות מיותרות בהפלגה או התהפכות לא רצויה. (המכוניות בשורות הקיצוניות מעוגנות לרצפת הסיפון בכל קומה).

על כל אניה כזאת נמצאות מאות ולפעמים אף אלפי מכוניות, שמגיעות מחברות שונות וכוללות כמובן גם דגמים שונים.

המכוניות מורדות מהאוניה ומוסעות לרחבות הבונדד ("מחסן" ערובה. מקום בו נמצאות מכוניות שהמס עליהן טרם שולם) ברחבי הנמל ע"י נהגים אנושיים. שם הן מאוחסנות כשהן עוטות על עצמן כיסויי הגנה שונים שהיצרן בחר לצייד אותן ביציאה מהמפעל.

ישנם דגמים המגיעים מכוסים לגמרי, מפגוש לפגוש כולל תא הנוסעים: המושבים, הצד הפנימי של הדלתות, מסך מגע ומקומות אחרים שעלולים להינזק מבני אדם לא זהירים במהלך המסע הארוך. מצד שני, יש דגמים שבהם היצרן מסתפק בכיסוי הגנה על מכסה המנוע וגג הרכב בלבד.

מהרגע שהרכבים מאוחסנים בבונדד הנמל, יכולים לעבור ימים, שבועות, או חודשים עד שהם יקבלו רישוי, בזמן ההמתנה בבונדד, המכוניות השונות מאוחסנות בבטחה ואינן מורשות לנוע כלל.

אחרי שהרכב שקניתם קיבל מספר ו"מוצמד" ללקוח ספציפי הוא יוצא לנסיעה חיונית וקצרה לאחד ממרכזי ההתקנות המקומיות שם הוא מקבל מערכת מולטימדיה, חיישני חניה, או מערכות בטיחות מקומיות. ההתקנות נעשות בסניפים שממוקמים כמובן בתוך שטח הנמל עצמו ומיועדים אך ורק להתקנות במכוניות חדשות.

מה מותקן ברכב תלוי כמובן בדרישת הלקוח, או במקרה של מערכות הבטיחות המקומיות (בעיקר מובילאיי) לפי המפרט שבנה היבואן וקיבל אישור, תקינה וציון בטיחות. לאחר ההתקנות, מסיימים את תהליך הרישוי עם הפקת מסמכים, שוטפים ומנקים את הרכבים (לפעמים השטיפה תשאיר סימני "סווירלים" וניתן לבקש לוותר עליה) והם עולים על מובילית - משאית עם התקן לנשיאת מספר רכבים - שתבוא לקחתם למרכזי המסירה השונים ברחבי הארץ.

במרכז המסירה הרכב עובר עוד "וויש קטן של" ניקוי (גם כאן אפשר לבקש לוותר), בדיקה והכנה ללקוח ע"י עובדי היבואן עצמו. אחרי שהכל תקין ולשביעות רצונם של צוות המסירות של היבואן - וכמובן עם סרט מתנה ענקי שקשור על הגג - הלקוח מוזמן למרכז המסירה. שם הוא מקבל ליווי, הסבר, על המערכות השונות, חותם על טופס קבלת הרכב ומתחיל עוד פרק בחיים עם המכונית החדשה שלו. לפחות עד שהוא יוצא מהחניון ונדלקת לו הנורה של הדלק.

dddd