תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • ניסאן
  • ניסאן אקסטרייל
  • מבחן דרך - ניסאן אקסטרייל

    ניסאן אקסטרייל

    שבעה מקומות, איבזור מעולה, מנוע חזק וחסכוני, וחסרון אחד בולט. רוני שיך יצא לבחון את ניסאן אקסטרייל

    • 23-01-2017
    • מאת: רוני שיך

    אי אפשר להגיד שחיכיתי להגעתו או שבכלל הייתי מודע אליו. כלומר כן ידעתי שהוא קיים ואיך הוא נראה אך לא מעבר לזה. אבל בנובמבר אשתקד התחלתי לחשוב על שינוי בתמהיל הכלים שברשותי. רציתי להישאר בגזרת ה-"7-מושבים-אבל-לא-מיניוואן", בה, כידוע, האופציות לא רבות. לכן מאוד הסתקרנתי ממנו, מכיוון שעל פניו הייתה כאן חבילה מנצחת. רכב פנאי מאובזר לעייפה עם מנוע דיזל בשרני וחסכוני, ובעל 7 מקומות. בדיוק מה שרציתי. הפלוס החשוב והנחמד היה שאפשר לסגור את הסיפור בפחות מ-200 אלף שקל בלי הרבה פשרות על הנייר.

    לקח עוד 3 חודשים עד שנפגשנו, אבל מכיוון שהנושא ירד מהפרק בינתיים, כבר כמעט שכחתי ממנו. מה שחשוב שבסופו של דבר, לאחר תאום נסיעת המבחן מול גולש קארספורום אחר שעובד בקרסו, אני יוצא מהחניון עם ניסאן אקס-טרייל החדשה בגרסתו הפחות מאובזרת - VISIA. למרות שאנחנו מדברים על רמת אבזור הנמוכה של ה-X-Trail, גם ברמה זו האבזור מרשים ולא מבייש רכבים הרבה יותר יקרים ממנו.

    אני לא אכנס לפירוט של שפע החיישנים ואביזרי הנוחות - שאמנם קיימים בהרבה רכבים, אבל ברמות אבזור הגבוהות ביותר ולא כבר בגרסת הבסיס כמו כאן. מה שכן אציין, הם יוצאי הדופן מבחינתי.

    למערכת המולטימדיה (תוספת בתשלום בגרסת Visia) מסך מגע קפסטיבי, כמו של טלפונים, בגודל מפלצתי עם מערכת אנדרואיד. המערכת קלה לשימוש ומספקת חוויה מעולה. אין כמו וייז אמיתי ופנגו מובנים בתוך הרכב. הרדיו ורדיו אינטרנטי עובדים מצויין. לשלילה יצוין שאם המערכת נתקעת כפי שקורה לפעמים, עד שתדוממו את הרכב ותניעו מחדש, שום דבר לא עובד. כולל אבזור בטיחותי כמו מצלמת רוורס. זאת נקודה שדורשת שיפור ואני מאמין שזהו פרי מעשי ידיו של מתקין ישראלי ולא כך יצא הרכב את שערי מפעל. לשלילה גם יצויין חוסר כפתור חוגה אנלוגי של עוצמת השמע. לא תמיד יש לך זמן לחפש כפתור טאץ'.

    מערכת הבטיחות האקטיבית המקורית עובדת בצורה הרבה יותר נעימה מהמערכת שמתקינים בארץ בחינם. בנוסף, המערכת יודעת לקרוא תמרורי מהירות מותרת. מאוד שימושי. לשלילה תצוין התראת התנגשות לא החלטית שמשמיעה צפצוף עדין במקום באמת להתריע על התנגשות.

    האבזור העשיר, איכות ההרכבה מציינת, וחומרי הפנים והדיפונים טובים מאוד. יחד עם מושבים מאוד נוחים שמרופדים בבד נעים למגע וישיבה, בתוספת שדה ראיה מצוין, יוצרים חווית שהיה ושימוש טובה מאוד באופן כללי. היה ניתן להעז ולקרוא לה פנטסטית אילולא חיסרון אחד בולט שעליו ארחיב בהמשך.

    בגזרת ההינע יש לנו מנוע טורבו דיזל בנפח 1600 סמ"ק כמקובל בקטגוריית ג'יפונים דיזליים שצומחת לאחרונה. כאן המנוע בעל 130 כ"ס מרשימים ומשודך לתיבה רציפה, ביחד הם מייצרים קצב התקדמות מצוין. אומנם הוא לא בדיוק מפלצת תאוצה והיה לי קשה לשמור על קצב של חבורת אבארט' 500 שפגשתי אי שם בכבישים המפותלים של מרכז הארץ אבל בסדר גמור כשלעצמו.

    ההנעה באקסטרייל קדמית בלבד. הגיר רציף ובנסיעה מאומצת הוא נוטה להרעיש ולעצבן, אבל הוא מאפשר זמינות מומנט בסל"ד נמוך בזכותה הוא יכול לטפס עליות ולעבור מכשולים בתוך שמורת הטבע הקרובה לביתכם בלי הרבה מאמץ. מצד שני, אני מאמין שגם מאזדה 3 בעלת מיגונים או עם נהג ליסינג מצוי מאחורי ההגה תצלח את המכשולים האלה (לא בטוח שבשלמות ובלי תופעות לוואי בהמשך), אבל האקסטרייל הוא כלי הרבה יותר מתאים למשימות כאלה. הוא מרגיש טוב על שבילים ובמעברים חקלאיים.

    מבחינת תצרוכת הדלק הנתונים טובים והם משתנים בין 14 קילומטר לליטר בשיוט בין-עירוני רגוע דרך 10 ק"מ לליטר בתנאי נהיגה תובעניים ועד 8 ק"מ לליטר בפקקים של בוקר יום ראשון תל-אביבי על רקע עבודות הרכבת הקלה. שילוב המנוע והתיבה הוא אחד הטובים בגזרת 1600 דיזל, אבל יש לו חיסרון אחד גדול עליו נדבר בהמשך.

    המתלים של אקסטרייל מכוילים על הצד הרך יותר ומתאפיינים בנסיעה נוחה מאוד גם בעיר, גם בכביש וגם בשביל. רכות המתלים כמובן פוגעת ביכולות הדינמיות בכביש המפותל, אבל יחד עם זאת הוא מאפשר קצב התקדמות הרבה מעבר להגיוני בכביש טכני ומפותל עבור ה"נהג הסביר". בפניות יש נטיה ברורה לתת-היגוי אבל לא משהו דרמטי שלא ניתן לפתור על ידי בלימה קלה.

    בגזרת השימושיות לדעתי מדובר בחבילה מאוד מוצלחת. אומנם שורת מושבים שלישית היא רעיונית בלבד וילדים מעל גיל 7-8 יתקשו מאוד לאכלס אותה, אבל עדיף שיהיה, מאשר לא. גודל הרכב ומרווח תא הנוסעים מצד אחד, לא מספקים  הרגשה של משאית מגודלת ומגושמת בחניונים תת-קרקעיים של קניוני תל-אביב, אבל מצד שני, מספק את הנוחות הנדרשת כדי  להסיע קבוצת מבוגרים על כבודתם למרחקים גדולים בנוחות.

     

    מבחן האישה

    כמו בכל מבחן, גם הפעם אני מבקש מאשתי להתרשם מהרכב ולחוות את דעתה מנקודת מבטה של משתמשת ממוצעת מהמין היפה. לדעתה הרכב מצויין. המומנט של מנוע הדיזל, שמבחינתה מהווה ביטוי לכוח הפתיע אותה לטובה. לא היו הערות בגזרת הנוחות או תפעול הדוושות על עקבים. לחיוב צוינה כניסה ויציאה מאוד נוחה וכן גובה תא המטען. לשלילה צוין חיסרון אחד שעליו בהמשך (כבר הגעתם לפה, לא תמשיכו?).

     

    מבחן הילדים

    שני הבוחנים של המושב האחורי (גילאי 11 ו-15) ציינו את הכבר לטובה. הן מבחינת נוחות הכניסה לשורה השניה והיציאה ממנה, והן מבחינת נוחות ואיכות המושבים. בגדול הרכב קיבל ציון מאוד גבוה מבחינתם אילולא חיסרון אחד בולט...

     

    חיסרון אחד בולט

    מרגע התנעה בחניון של מגדל קרסו בתל אביב ועד רגע כיבוי המנוע באותו החניון כעבור כמה ימים בלט חיסרון אחד. הרכב הזה רועש. לכל אורך המבחן ניסיתי להבין מהו מקור הרעש העיקרי וכיצד ניתן לטפל בו?  האם אלו הם צמיגי HT של יוקוהמה שהרכב מצויד בהם, האם זהו מנוע הדיזל או שאולי התיבה הרציפה? ובכן, זה כנראה שילוב של שלושתם - לפי סדר התרומה לעניין.

    מנוע הדיזל, שכנראה מפיק רמות רעש טיפה גבוהות יותר ממתחריו הוא התורם העיקרי. תיבת X-Tronic הרציפה של ניסאן היא לדעתי התיבה הרציפה הטובה ביותר שקיימת היום. אין לה את החיסרון של להתקע בסל"ד יעיל ולהרעיש משם. היא גמישה וטובה, אבל לא חסרה את נקודת התורפה של כל תיבות ההילוכים הרציפות. היא רועשת. אין מה לעשות, אפילו לקסוס ואינפיניטי, שעושות שימוש בתיבות אלה ברכבי פרימיום, נופלות בגזרת הרעש מהתיבה במהירות תלת ספרתית.

    תוסיפו לכך צמיגים של יוקוהמה שתמיד הצטיינו בגזרת האחיזה אבל פחות בנוחות ורעש ותקבלו רכב מאוד רועש. כלומר כזה שבמהירות החוקית של כביש 6 קשה מאוד(!) לנהל בו שיחה. חשוב לציין שלא מדובר ברעש ספציפי של רוח, צמיגים או מנוע, אלא מדובר ברמת רעש כללית ברכב שאינה מאפשרת לשמוע מה מדברים במושב האחורי בלי לבקש מהיושבים שם להרים את הקול. המצב הרבה יותר טוב במהירויות דו ספרתיות, אבל עדיין, נוכחות רעש המנוע מורגשת גם שם.

    סיכום

    תמיד בסוף המבחן, במיוחד של כלי רכב שהוא רלוונטי עבורי אני שואל את עצמי שתי שאלות:

    האם הייתי רוצה כזה, והאם הייתי קונה כזה?

    התשובה לשאלה הראשונה היא "בהחלט כן". ניסאן אקסטרייל הוא רכב פנאי מודרני מצוין שמספק חווית שימוש מצוינת. הוא חסכוני יחסית לרכבים עם מנועי בנזין, הוא מאוד נוח בהתניידות יום יומית, מרגיש איכותי ומאובזר בהמון דברים שלא קיימים ברכבים אחרים ברמת אבזור נמוכה.. כל זה יחד עם יכולת להסיע שבעה נוסעים - אפילו שלשש ושבע יהיה צפוף, הופכים אותו למוביל הקטגוריה.

    אבל התשובה לשאלה השניה היא "כנראה לא". באמת שאהבתי אותו מאוד, אבל יש חיסרון אחד בולט... 

     

    יש לכם שאלות לכותב המבחן? בואו לפגוש אותו בפורום

     

     

    dddd