תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • וולוו
  • וולוו S60
  • וולוו S60 פולסטאר - משחררת את העניבה

    וולוו S60

    אמרתם וולוו – אמרתם סולידיות, קרירות, איפוק. אמרתם וולוו פולסטאר – אמרתם פחות או יותר ההפך. וולוו S60 בגרסת פולסטר אורזת 367 כ"ס ו-4.7 שניות למאה קמ"ש. המחיר – 420 אלף שקלים

    • 15-11-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: וולוו

    לכל חברה בעלת יומרה ספורטיבית המכבדת את עצמה יש חטיבת ביצועים ייעודית שאחראית לניפוק גרסאות חמות למכוניות הרגילות שלה, את חטיבות M בב.מ.וו, AMG במרצדס, RS אצל אודי כולם מכירים. אבל גם לוולוו יש אחת – פולסטאר ששיתוף הפעולה שלה עם וולוו נמשך כבר 20 שנים, בתחילה על מסלול המירוצים ובהמשך גם במכוניות הכביש של החברה, כמו ב-60S שלא רק עושה שימוש באותו מנוע שבבסיסו משמש את מכונית הכביש ואת גרסאות המסלול שלה בסבב ה-WTCC אלא גם מפתחת ומכיילת את המכוניות בעזרת צוותי המירוצים שלה.

    כעת מתחילה היבואנית "מאיר" בשיווק גרסה חמה זו של פולסטאר ל-60S שתיוצר ב-600 עותקים בלבד. חיצונית ההופעה אולי לא ממש מסעירה או פורצת גבולות, התוספות למרכב הסדאן-קופה עדינות מאוד וכוללות ספוילר קטן מלפנים, חצאיות צד ודפיוזר אחורי שעוטף את שתי יציאות האגזוז וכן תגי פולסטאר על הגריל וחישוקי 20 אינץ'.

    מתחת למכסה המנוע ולגוף מתחיל העסק להיות מעניין. מנוע ה-2.0 ליטרים של 60S או ליתר דיוק 1969 סמ"ק משתמש במגדש טורבו ומגדש על כדי לייצר 367 כ"ס ב-5,000 סל"ד ו-47.9 קג"מ ב-3,100 סל"ד . ההנעה היא כפולה דרך תיבת הילוכים בת 8 יחסי העברה עם פקדי שליטה מאחורי ההגה, שגם היא כוילה מחדש על ידי פולסטאר. התאוצה למאה קמ"ש היא 4.7 שניות והמהירות המירבית 250 קמ"ש.

    כדי לתמוך בביצועים האלו מצוידת ה-60S פולסטאר בקפיצים מוקשחים ובולמים מתכווננים מתוצרת אוהלינס ומערכת בלמים של ברמבו כמו גם במוטות מייצבים מסיבי פחמן ורכיבים נוספים שעברו תחת ידי הסדנה.

    בתא הנוסעים מושבי עור בעבודת יד, בקרת שיוט אדפטיבית, חבילת מערכות הבטיחות של וולוו ודיפונים מסיבי פחמן.

    מחיר גרסת הפולסטאר עומד על 420 אלף שקלים, כאשר המתחרות הטבעיות שלה הן הגרסאות החזקות של המתמודדות האחרות בקבוצה שלה דוגמת ב.מ.וו 340, אינפיניטי 50Q ויגואר XE בגרסת ה-30S

    dddd