תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יגואר
  • יגואר F פייס
  • יגואר F PACE בישראל

    יגואר F פייס

    עם חליפה ונעלי ספורט מתייצב רכב הפנאי הראשון של יגואר בקבוצה התחרותית של אודי 5Q, ב.מ.וו 3X ומרצדס GLC. בשלב ראשון ישווק רק עם מנועי דיזל ומחיר התחלתי של 389 אלף שקלים

    • 13-07-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: קינן כהן, יגואר

    אחרי שנה בעולם, רכב הפנאי הראשון של יגואר מגיע לישראל, חברת "מאיר" יבואנית יגואר לישראל הודיעה אתמול על תחילת השיווק של ה-SUV האריסטוקרטי בישראל.

    כי כאשר קופות המזומנים של המתחרים לא מפסיקות לצלצל, גם חברה כמו יגואר שבעבר אזכור רכב כזה בסביבתה היה גורם גם לבריטי השלב ביותר לצאת מכלי הגשת התה שלו – גם יגואר רוצה חתיכה מהעוגה, אולי זו הבעלות ההודית שהחליטה לתבל את כל העסק הזה.

    הרכב, שיושב על הפלטפורמה המודולרית של יגואר ולנד רובר שעל בסיסה נבנו גם ה-XE וה-XF ובעתיד הדור הבא של ה-XJ ועושה שימוש נרחב באלומיניום כחומר מרכזי במרכב שלו (81 אחוזים) וכן במגנזיום בקורות הרוחב ובזכותם משיג נתון משקל של 1,775 או 1,884 ק"ג בהתאם לגרסה.

    על העיצוב החיצוני שלוחץ על כל הכפתורים ה"נכונים" בקטגוריה שלו הופקד איאן קאלום, שברזומה שלו אסטון מרטין 7DB, וואנקוויש, 9DB, יגואר XF, פורד פומה ועוד.

    המימדים החיצוניים, 4.7 מטרים לאורך, 1.96 מטרים לרוחב ו-1.67 מטרים לגובה ובסיס גלגלים של 2.87 מטרים מציבים אותו ביתרון זעום על פני המתחרות. נפח תא המטען הוא 650 ליטרים.

    בשלב הראשון ישווק ה-F-PACE עם מנועי דיזל בלבד, הראשון 2.0 ליטרים טורבו עם 180 כ"ס ו-43.9 קג"מ שמאיץ למאה קמ"ש ב-8.7 שניות עד ל-208 קמ"ש מירביים. המנוע השני 3.0 ליטרים טורבו שישה צילנדרים עם 300 סוסים ו-71.4 קג"מ כבר מקזז זמנים עם 6.2 שניות למאה ו-241 קמ"ש. שני המנועים מחוברים לתיבת ZF אוטומטית פלנטרית בת שמונה הילוכים והנעה כפולה.

    על מנת לעזור לו ליישם את כל הסוסים האלו, במיוחד בפניות הוא יצויד במערכת חלוקת מומנט שבדומה לבקרת יציבות תעשה שימוש בבלמים כדי לשמור על משיכה והורדת כוח יעילה לכביש.

    שתי רמות גימור מוצעות כרגע לגרסת ה-2.0 ליטרים - פרסטיג' ופרסטיג' פלוס וגרסת ה-3.0 ליטר ברמת הגימור פרסטיג'.

    האבזור הסטנדרטי החיצוני כולל תאורת יום מסוג לד ופנסים ראשיים קסנון, חישוקי 18 אינץ', מראות צד מתקפלות. בפנים תמצאו כניסה והנעה ללא מפתח, גג שמש פנורמי, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות למושב האחורי, ריפודי עוד, מושבים חשמליים, מסך מגע 8 אינץ', מערכת שמע של מרידיאן ועוד.

    חבילת הפלוס מחליפה את החישוקים ל-20 אינץ', מערכת המולטימדיה מוצגת על מסך 10.2 אינץ' ולוח המחוונים הוא למעשה תצוגה על גבי מסך.

    המחירים מתחילים ב-389 אלף שקלים לגרסת ה-2.0 ליטרים פרסטיג', 435 אלף שקלים לפלוס ו-525 אלף שקלים לפרסטיג' עם מנוע ה-3.0 ליטרים. מחירים שאינם תחרותיים בעליל ביחס לדגמי הדיזל הרלוונטיים אצל המתחרים ואף לא ביחס לגרסאות הבנזין החזקות יותר משמעותית.

    dddd