תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

סקירת מוצר – iRoad Quattro

מוצר חדש בשוק מבקש לשחרר את הנהג המאובזר מהשימוש המפוצל בגלאי רדאר, מצלמת דרך ומערכת התראה ולאחד את כולם לראשונה תחת קורת גג אחת. רוני שיך קיבל את ה- iRoad Quattro להתנסות אינטנסיבית וזה מה שיש לו לספר

  • 09-05-2016
  • מאת: רוני שיך, צילום: רוני שיך

זה קרה בתחילת שנות ה-2000, כאשר שוטר תנועה לא מבריק במיוחד הפעיל ממל"ז בצורה עקומה ומדד לי 104 קמ"ש בעיר. אומנם עורך דין ממולח ישר זיהה את הכשל והוציא אותי מכך תמורת שכר טרחה לא מבוטל, אבל שבועיים בלי רשיון, כאשר אתה עצמאי ותלוי ברכב לפרנסתך, גרמו לי לחשוב איך אני נמנע מהצרה בעתיד. כך הכרתי לראשונה את גיא ברלס. האיש והממל"ז  שהיה ועודנו בבחינת האורים והתומים בתחום הגנה נגד מלכודות המהירות. ברזומה שלו ניתן למנות הבאת מכשיר הוולנטיין V1 האגדי שהיה המלך הבלתי מעורר של גילוי מצלמות, אקדחי לייזר ורדאר דבורה. הוא גם חתום על הבאתה של "ציטה" מבעוד מועד לפני פריסת מצלמות המהירות החדשות שמבוססות על פסי דריכה ולא ניתנות לגילוי. בין לבין ניתן לציין ניהול מאגר נקודות POI  של IGO  עם מיקומים פוטנציאליים של מארבים, "חיישן חניה" קדמי שעובד באורך גל 900 ננומטר ובטח עוד דברים ששכחתי. לכן כאשר הוצע לי לנסות את המכשיר החדש שלו שנקרא iRoad Quattro קפצתי על ההזדמנות.

מכשיר אחד שמחליף את כל חגיגת הכבלים וההתקנים

מי אתה iRoad Quattro ?

מדובר במכשיר שמשלב בתוכו ארבע פונקציות. מצלמת דרך, רדאר גילוי מלכודות בעלות משדר, איתורGPS  למצלמות GATSO  וכן יכולות בטיחות אקטיבית כגון התראת התנגשות קדמית וסטיה מהנתיב.

יש בעולם מכשירים אחרים שמשלבים כמה דברים ביחד, אולם למיטב ידיעתי, מדובר במכשיר ייחודי שאין לו אח ורע בעולם, שפותח על ידי גיא ומיוצר לפי ההגדרות שלו על ידי יצרן מצלמות דרך מאוד מכובד בבטיוואן.

בניגוד למכישירים אחרים בשוק שמגיעים בדרך כלל כמכשיר, מתלה וספק כוח, הערכה של  iRoad Quattro מלאה בכל טוב. היא מורכבת מהמכשיר עצמו, מתקן תליה, ספק כוח, שקע לחיבור קבוע ישר למערכת החשמל של הרכב וכרטיס מיקרו SD.  אין צורך בדבר מה נוסף. ההגדרה הראשונית די פשוטה ואינטואיטיבית הודות לתפריט ברור בעברית. יש לכייל את זוית המצלמה אם משתמשים בפונקציות של התראת התנגשות וסטיה מהנתיב וזהו. לשלילה יצויין המתלה שלא ניתן להעברה בין כמה כלי רכב. יש לרכוש מתלה נוסף לכל רכב ולהשאירו קבוע ברכב.  

UNO - מצלמת דרך

כנראה שאת היכולות האלה המכשיר ירש מהיצרן שלו. מדובר במכשיר מאוד איכותי המצלם ברזולוצייתFHD אמיתית. בלי שטיקים וטריקים של אקסטראפולציה שכל כך חביבים על יצרנים סיניים בעליאקספרס. למצלמה עדשת זכוכית בעלת צמצמם 2F שמתבטא ביכולת הקלטה מצויינת בזוית רחבה עם אפשרויות כוונונים רבות כגון פיצוי חשיפה לימי קיץ שטופי אור או ימי חורף סגריריים ועוד. בנוסף לכך יחד עם הקלטת הסרטון המכשיר יכול לשמש מעין טכוגרף שרושם בקובץ נפרד מיקום ומהירות של הרכב. כאשר רואים את הסרטון דרך התוכנה היעודית שלו ניתן לראות על גבי מפה את המיקום ומהירות. זה יכול להיות מאוד שימושי במקרה כמו שלי כשצריך להוכיח שאין לך אחות וזה בכלל לא אתה נסעת מהר או לחילופין למדידת זמנים בנס הרינג.  

DOS - רדאר גילוי מלכודות

ה-1V של וולנטיין למרות גילו עדיין נחשב למלך בלתי מעורר של גילוי מלכודות אקטיביות. אולם עם כניסת טכנולוגיות בטיחותיות לרכבים שונים אנחנו עדים לתופעת התראות שווא על אקדח לייזר ברכבים מסוג מאזדה, וולוו, אינפיניטי ואחרים, זאת בשל השימוש ברדארים שעובדים באותו אורך גל של 900 ננומטר שהוזכר קודם. עובדה זו די בעייתית מבחינת השימוש במכשיר המצוין הזה. כאן ל- iRoad Quattro אין שום בעיה. הוא מסוכך לגמרי מהפרעות אלה. לדברי גיא הדבר מושג באמצעות קליטה ופיענוח של האות המשודר. לא רק שהוא קולט את האות בתדר מסויים כמו וולנטיין, הוא גם יודע לנתח את האות ולהבין איזה מכשיר שידר אותו. רבותי. אלה כבר איכויות של מערכות הגנה אקטיביות שעולות המון כסף ואסורות לשימוש בארץ. אני מניח שזאת הסיבה שהוא לא משדר לו משהו קטן בחזרה. תענוג צרוף ואושר. אומנם אין לו אנטנה אחורית כמו ל-1V אבל אני מתקשה להיזכר מתי פעם אחרונה שמעתי על לזירה מאחור בכבישי ארצנו.  לשלילה תצויין כמות קטנה של התראות שווא על רדארKA  במיקומים סטטיים בגלל אנטנות סלולריות שמשדרות מידע בתדר הזה וגם כמה פעמים קיבלתי התראת דבורה באותו מקום בתוך העיר. יחד עם זאת יש לציין שכמות התראות השווא ממש נמוכה לעומת כל מכשיר אחר שאני מכיר. 

TRES - איתור GPS

בהיבט הזה iRoad Quattro  עובד בדיוק על אותו עיקרון כמו צ'יטה. מדובר במכשיר GPS בעל מאגר נתונים של מיקומי מצלמות GATSO  החדישות וגם נקודות מארב אפשריות ועוד כל מיני נקודות מועדות לפורענות ומתריע מבעוד מועד כאשר מתקרבים אליהן במהירות שעלולה לזכות אתכם בתמונת פספורט יחד עם הזמנה להישפט בדואר. מיותר לציין שמאגר הנתונים שלIROAD  ושל צ'יטה זהים לחלוטין מסיבות ברורות. ההבדל הגדול בינו לצ'יטה הוא דיוק ואיכות הקליטה. למכשיר יש זמן נעילה (time to fix ( פנומנלי. ממש בכמה רמות מעל זה של הצ'יטה. אני גר בבניין עם חניון תת קרקעי לכן המכשירים קצת מתבלבלים כשמפעילים אותם ללא קליטה לווינית ולוקח להם די הרבה זמן "למצוא את עצמם" כאשר הם יוצאים לאור השמש או ירח. IROAD עושה את זה בצורה מדהימה תוך מספר שניות מועט.

QUATRO - מערכת בטיחות אקטיבית

ראשית כל יש לומר ש-iRoad Quattro לא מתחרה במובילאיי. מובילאיי מבחינה זו נמצא ממש בליגה אחרת, אבל היישום של הדברים הוא יותר חכם. ראשית כל המערכת עובדת רק במהירויות כביש – היינו 80 קמ"ש ומעלה, בניגוד למובילאיי שמתחיל להציק כבר ב-40 קמ"ש. לשלילה תצויין יכולת חלשה לזהות החלפת נתיב. מה גם שהוא לא מתממשק לרכב כדי לדעת האם מופעל איתות והסטייה מכוונת. גם מערכת התראת ההתנגשות אינה חפה משגיאות ולפעמים, במיוחד בכביש לא הכי ישר, נראה לו  שרכב נעקף נמצע בנתיב שלנו ואנחנו הולכים להתנגש.  

CINCO

תמיד בסוף מבחן אני שואל את עצמי שתי שאלות:

האם הייתי רוצה כזה? כמובן!  המכשיר מצויין ומהווה פסגת הטכנולוגיה בתחום שמותאמת בדיוק לנהג ישראלי.  אין יותר טוב ממנו. נקודה.

האם הייתי קונה כזה? ובכן כאן התשובה היא לא חד משמעית. מדובר במכשיר שהמחיר לצרכן שלו הוא 5,300 שקלים לא כולל התקנה. סכום שאינו מבוטל לכל הדעות גם לאלה שהפרוטה מצויה בכיסם. בבדיקה קצרה עם חנות אביזרים הקרובה לביתי הבנתי שניתן לרכוש גם בפחות אבל לא נראה לי שהרבה פחות מ-5,000 שקלים.

העלויות הגבוהות נובעות מעלות הייצור בכמויות קטנות מחד, אבל עם מרכיבים ברמה מאוד גבוהה ועלויות נלוות של פיתוח, מכירה ותמיכה, בהתחשב בגודל השוק ישראלי. בתור בעל עסק יצרני אני בהחלט מסוגל להבין את זה. בתור חובב גדג'טים קצת פחות. לכן בואו נראה מה ניתן לרכוש בסכום זה והאם הוא יתן לנו פתרון. כמובן שניתן לרכוש את המתחרה בדמות ESSCORT PASPORT MAX2 בסביבות 4,000 שקלים, אבל אין בו מצלמת דרך ואת כל היכולות של בטיחות אקטיבית. לכן כאן iRoad Quattro לוקח בהליכה ובהפרש של כמה אלפי שקלים.

ניתן לרכוש בנפרד מצלמה, צ'יטה וולנטיין, כמו שאני עשיתי במשך השנים. מצלמה ברמה כזאת עולה כ-2,000 שקלים, צ'יטה עוד 1,300 ווולנטיין גם קצת מעל 3,000. גם כאן עברנו את הסכום ביותר מאלפיה וקיבלנו שמשה מפוצצת מכשור מה גם שוולנטיין הרבה פחות טוב ממנו בגלל התראות שווא בלייזר. גם כאן אנחנו רואים יתרון ל- iRoad Quattro

הבא נתחכמה וננסה לרכוש הכל בחו"ל ולהביא במזוודה, חישוב פשוט של מצלמה ב-250 דולר + צ'יטה ומנוי עוד 300 + וולנטיין עוד 450 ו-100 דולר משלוח אנחנו עדיין מגיעים לסכום של כ-1100 דולר לפני תוספת מכס, ללא אחריות ותמיכה בארץ. אני לא בטוח שחסכון של כמה מאות שקלים מצדיק את הטרחה ושמשה קדמית מלאה במכשור פחות איכותי.

לכן במחשבה שניה ומעמיקה, התשובה לשאלה השנייה גם כן תהיה "כן". יקר, אבל כנראה שווה. 

עוד על המכשיר באתר היצרן

dddd