תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

ב.מ.וו Vision Next 100 קונספט – להתראות נהג, שלום משתמש

החברה הבווארית למנועים חוגגת 100 שנים בהצגת מכונית קונספט ראשונה מבין ארבע שיצביעו על הכיוון העתידי שלה. נהיגה אוטונומית, אין הגה, אין מנוע – זהו, נראה שהם איבדו את זה לגמרי...

  • 09-03-2016
  • מאת: קינן כהן, צילום: ב.מ.וו

במשך שנים הסלוגן של ב.מ.וו היה "מכונת הנהיגה המוחלטת", בשנים האחרונות אנחנו רואים נסיגה איטית אבל קבועה באותה עליונות מוחלטת שלה ויותר ויותר מכוניות אחרות שנכנסות למשבצת הזו, כולל מותגים כמו קאדילק, שעד לפני כמה שנים עצם החיבור בינה לבין מכונית לנהג ובטח בהקשר של ב.מ.וו היה מעורר פרצי צחוק.

אבל לאור מכונית הקונספט  Vision Next 100 נראה שהבדיחה בסוף על חשבון ב.מ.וו. הרעיון מאחוריה הוא הצגת החזון של ב.מ.וו למאה השנים הבאות שלה.

אני לא בטוח אם זה הצבע, או הדוגמה שיש עליו, אבל המכונית הזו פשוט מזכירה לי ארמדיל. הגוף עצמו שמכונה "alive geometry" עשוי מסיבי פחמן ופלסטיק, חלקו עשוי משאריות חומרים בהם נעשה שימוש בכמה מהמכוניות הנוכחיות שלה, משנה את הצורה שלו בהתאם למהירות כדי לשפר את מקדם הגרר וגם נמתח לצדדים כאשר הגלגלים הקדמיים שנמצאים בתוך הגוף מופנים הצידה. מעניין שבניגוד לצורת הקפסולה שבה משמשת מרצדס במכונית הקונספט שלה, ב.מ.וו נשארים במראה הקופה-סדאן. הבחירה הזו נובעת לדברי ב.מ.וו מכיוון שהם עדיין מאמינים כי מכוניות סדאן הן עדיין הליבה של המותג (למרות שגרף המכירות של סדרות ה-X מספרות סיפור קצת אחר).

גריל הכליות המפורסם עדיין שם, אבל הוא לא יונק אפילו גרם אחד של אוויר, אלא מאכלס סוללת חיישנים ומצלמות שיאפשרו את הנסיעה האוטונומית של המכונית. הוויתור על הנהג אינו מוחלט, במידה ויבחר לשלוט בעצמו על המכונית, ידיות היגוי נשלפות יגיחו ויאפשרו למי שעוד יזכור איך עושים את זה לנווט את המכונית בעצמו.

במצב הנהיגה שלה, מושב הנהג וההגה משנים את המיקום שלהם והקונסולה המרכזית פונה אל הנהג. במצב הנוחות הם משנים את מיקומם כדי לייצר מרווח טוב ככל האפשר בזמן שהמכונית נוהגת את עצמה.

כל התזוזה הזו, וגם שינוי המבנה החיצוני נעשים באמצעות כ-800 משולשים קטנים המשנים את הזוויות ביניהם כדי לשנות צורה.

שום פרטים הנוגעים למערכת ההנעה, תיבות הילוכים או כל דבר דומה לא נמסרו, גם כן מכונת נהיגה. מה שכן נאמר על ידי אדריאן וון הוידונק המעצב הראשי בקבוצה הוא שבעוד חלק מהטכנולוגיות והיכולות קיימות כיום, ישנם מרכיבים שכנראה לא יהיו זמינים לייצור ב-20-30 השנים הבאות.

אז זהו, זה החזון של החברה שהעמידה מכוניות כמו 2002ti, כמו 507, סדרות 3 ו-5 וכמובן משפחות ה-M לצד דגמים נוספים שהעניקו לכל מי שנהג בהם אי פעם חווית נהיגה שהיא אמת מידה להנדסת מכונית קרובה לשלמות - העתיד שלנו אולי טכנולוגי, ירוק שקט ובטוח – אנחנו בטח נחיה יותר שנים, אבל לא בטוח אם נתרגש בהן ממכוניות כמו פעם.

אנחנו עדיין מעדיפים אותן במתכון הקלאסי כמו ה-2002 טורבו

dddd