תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

פורד פיאסטה ST מתחדשת ומתחזקת

פורד הציגה את הגרסה העדכנית של פיאסטה ST, ההספק עולה ל-200 כ"ס ו-29.5 קג"מ, מערכת ההיגוי והמתלים שופרה ובנוסף שינויים קוסמטיים קלים ועדכוני תא נוסעים

  • 29-02-2016
  • מאת: קינן כהן, צילום: פורד

למרות שלא הייתה החזקה או המהירה בקבוצתה, מאז שהוצגה ב-2013 הפכה הפיאסטה ST למכונית מוערכת מאוד וזכתה לביקורות נלהבות על התנהגות הכביש שלה. אבל עכשיו החליטו בפורד ליישר קו עם ההספקים המקובלים בסגמנט והכניסו את הפיאסטה ST למקצה שיפורים מכאני ודינאמי.

המנוע נותר אותו אקובוסט 1.6 ליטר טורבו, אבל מתחזק וההספק עולה מ-182 כ"ס ל-200 כ"ס כאשר בנוסף ניתן יהיה לקבל תוספת של 15 כ"ס לפרק זמן קצר של 20 שניות על ידי העלאה רגעית של הגדישה. יחס ההעברה הסופי קוצר כדי לשפר את תאוצות הביניים בהילוך הגבוה. המכונית עצמה נמוכה יותר ב-15 מ"מ בשל שימוש בקפיצים ובולמים קשיחים יותר, ההגה חודד ומערכת הבלימה שופרה.

הביצועים כעת עומדים על 6.7 שניות למאה (6.9 שניות עד כה), פחות או יותר ה"תקן" בסגמנט הזה. המהירות המירבית היא 230 קמ"ש.

מעבר לאלו, בהיבטים הטכניים האחרים היא עדיין מציעה מערכת למיתון השפעת הכוח על הגלגלים הקדמיים, בקרת יציבות בעלת שלושה מצבים.

חיצונית נוסף לפיאסטה RS צבע נוסף, העונה לשם "אפור סערה", חישוקי 17 אינץ' בשני גוונים, קליפרים אדומים ותגיות ST 200.

תא הנוסעים מתחדש במושבים של רקארו משולבי עור ותיפור בצבע כסף ועוד קישוטים.

 

dddd