תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • חטיבת אודי ספורט הושקה בישראל

    אאודי

    צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי לישראל היא המדינה הראשונה אחרי גרמניה להשיק את מותג הבית הספורטיבית של אודי

    • 01-02-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: יח"צ, רונן טופלברג

    במסיבת עיתונאים שערכה הבוקר צ'מפיון מוטורס, הודיע רשמית ניב אורון מנהל המותג על תחילת הפעילות של החטיבה הספורטיבית של אודי בישראל. היבואנית תשקיע 3 מיליון שקלים בהקמת מערך מכירות ופעילות היקפית למותג הקצה וכן לגרסאות הביניים החמות של אודי.

    כדי להתחבר לעולם הספורטיבי הם מזכירים את תור הזהב של חיצי הכסף בשנות השלושים, את המהפכה שהביאה ההנעה הכפולה של הקוואטרו למירוצי הראלי, ההשתתפות ארוכת השנים שלה באליפות מכוניות הסאלון הגרמנית (DTM) והישג חסר תקדים של 13נצחונות מתוך 15 מירוצי הסיבולת של לה-מאן בהם השתתפה.


    עבר והווה במסלולי המירוצים

    בלב החטיבה הספורטיבית של אודי נמצאת מערכת הקוואטרו שהיא כבר מזמן לא רק מערכת, אלא גם שם מותג נפרד של אודי החל מ-1983, כאשר משנת 1996 היא גם מייצרת גרסאות קצה חזקות וכמובן הראשונה בשושלת ה-RS2. ההתגלגלות של החטיבה וההתפתחות שלה לאורך השנים הביאה גם ללידת ה-R8 בשנת 2007. בשנת 2015 הופכת קוואטרו ממותג עם שם נפרד למותג בעל שם חדש - אודי ספורט.

     


    מייסדת השושלת ה-RS2

    כאמור, ישראל היא המדינה הראשונה אחרי גרמניה להשיק את המותג ככזה הנמכר בנפרד. המהלך ילווה בהשקעה של 3מיליון שקלים, שתכלול לא רק מערך מכירות נפרד לחטיבה הזו, אלא גם יצירת חוויית מותג ייחודית. הטיפול של החטיבה יתמקד כמובן בדגמי RS, אבל הוא יקרין גם על הגרסאות הפחות הארד-קור של המוצרים, כמו דגמי ה-S או גרסאות האבזור הספורטיבי ה-S line.

     

    דגמים:

    RS3
    2.5 ליטר, 367 כ״ס, 4.3 שניות למאה, 400 אלף שקלים. 

    RSQ3:
    2.5 ליטר, 340 כ״ס,  4.8 שניות, 376 אלף שקלים. 

    :RS6
    4.0 ליטר, 560 כ״ס, 4.4 שניות למאה, החל מ-1,070,500 שקלים

    RS7:
    4.0 ליטר, 560 כ״ס, 3.9 שניות למאה, החל מ-1,108,600 שקלים

    R8 V10:
    5.2 ליטר, 540 כ״ס, 3.5 שניות למאה, כ-1.5 מיליון שקלים

    חוויית הקניה של חטיבת הספורט תבודל משאר הדגמים כבר מאולם התצוגה, בו נמצאות המכוניות במתחם נפרד באולם התצוגה. באודי הוכשר צוות מכירות ייעודי לחטיבה שילווה את תהליך הרכישה. צי נסיעות המבחן יכלול מבחר רחב מבעבר של דגמי החטיבה, RS3, RSQ3, RS7 וגם בעתיד R8 ו-RS5 שתוצג בהמשך השנה.

    השיווק ילווה גם בפעילויות מותג שיכללו יום הדרכת נהיגה ספורטיבית בישראל לרוכשים. כמו כן, לקוחות RS6/RS7/R8 יקבלו עם המכונית גם הדרכת נהיגה במסלול המירוצים Neuburg של אודי בגרמניה.

    טיולים חווייתיים המשלבים קולינריה ונהיגה (או את שניהם על המושב...) ברכבי הספורט של מותג הספורט בגרמניה, איטליה ועוד מדינות באירופה.

    יצירת קהילה עם מפגשים מקומיים של לקוחות המותג.


    היצע דגמים רחב ומתחם תצוגה נפרד

    מלבד הצגת המותג החדש, דיברו באודי גם על סיכום שנת 2015 בשוק הרכב וכן צפי הפעילות לשנה הקרובה.

    את השנה מסיימת קטגוריית היוקרה עם עלייה של 33 אחוזים בשוק הפרימיום 11,944 מכוניות. 4.7 אחוזים משוק הרכב הכללי. אודי מובילה זו השנה השביעית ברציפות את הקבוצה. בהיבט המספרים מדובר ב-3,344 לאודי, 3,055 לב.מ.וו (כולל מיני), 2,345 למרצדס. שלושת המותגים הגרמניים מהווים 70 אחוזים משוק הפרימיום.

    בסגמנט ה-SUV פרימיום דומיננטיות של 32.5 אחוזים לאודי עם שלל משפחת ה-Q. שנת 2015 רשמה גם שתי השקות חשובות, ה-Q7 וה-A4 שתיהן מגלגלות מספרים גבוהים מהתחזית.

    הצפי לשנת 2016 מצביע לדברי אורון על כך  שהשוק ימשיך לגדול ובתוכו גם החלק של מכוניות הפרימיום.

    התהליכים שמעידים על כך נחלקים לכמה סיבות:

    1. תוצאה של מגמת העלייה מתמדת ברמת החיים.

    2. גידול בנישות ובמגוון המוצרים (דוגמת Q2 שיגיע השנה).

    3. תהליך של הנגשה של סגמנט הפרימיום ליותר ויותר לקוחות, דוגמת ה-A1 עם מנוע ה-1.0 ליטר.

    4. לגטימיות של בעלות על רכב יוקרה בציבור הישראלי

    בתהליך נפרד, יש גידול במספר מותגי הסופר פרימיום (פרארי, אסטון מרטין וכן מותגי על נוספים שבכוונתם להצטרף).

    מבחנים לשלל גרסאות ה-RS כאן בקרוב

    dddd