תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

מקליק לסוויץ'

ענקית המכירות ברשת EBAY וחברת USHOPSmotors הכריזו על שיתוף פעולה, יציעו שירות כולל של תהליך ייבוא אישי לרכב חדש או אספנות

  • 17-01-2016
  • מאת: קינן כהן, צילום: יח"צ

המספרים שהציג אלעד גולדנבבג, מנהל הפעילות העסקית של EBAY ישראל, מדברים בעד עצמם - בשנת 2015 נרכשו 600 אלף חלקי חילוף על ידי ישראלים ב-EBAY, כאשר מביטים על הפערים האדירים במחירים, המספר הזה לא ממש מפתיע – הוא ציין חלפים דוגמת אנטנות או מראות למכוניות שבהם הפערים בין מחיר המוצר בישראל ומחיר למוצר זהה לחלוטין ברשת הוא של 200 או 300 אחוזים הפרש ופיוז ראשי בהפרש של 150 אחוזים. כאשר אנשים משלמים קרוב למאה שקלים ואף יותר עבור החלפת נורה ראשית במוסך בעוד ברשת ניתן לקנות את אותה נורה במחיר של 5-7 דולר (אכן, על פי נתוני EBAY ישראל בכל 7.5 דקות מוזמנת בישראל נורה לרכב. אבל לא רק חלפים, אלא גם אביזרים נלווים לרכב – 150 אלף מעמדים לטלפונים ניידים, 20 אלף מצלמות דרך, 27 אלף מדבקות והלהיט התורן – 7000 כבלי הנעה ובוסטרים לרכב שנרכשו השנה. המספרים האלו, ובכלל הרכישות המקוונות של הלקוח הישראלי הופכים את ישראל למעצמה של ממש – והיא בין שלוש המדינות שקונות הכי הרבה און ליין.

הבידוד הגיאוגרפי היחסי של ישראל, המחירים הגבוהים של המוצרים המקומיים ועוד סיבות נמנות בין הגורמים המרכזיים לתופעה זו, אבל לאלו מצטרפת מגמה הולכת וגוברת של רכישה של מכוניות ממש ברשת. גם פה בשלוש השנים האחרונות נרשמה גדילה מרשימה מאוד. אם בשנת 2013 יובאו לישראל 155 מכוניות שנרכשו ב-EBAY, את שנת 2015 אנו חותמים עם 576 כלי רכב שהוזמנו און-ליין.

ה"כוכבות" של הרכישה המקוונת הן קורבט שמגיעות לכאן במספרים גבוהים, הן כרכב אספנות והן כמכונית חדשה ופורד מוסטאנג, גם היא מהדגמים הקלאסיים וכן הדור האחרון וקודמו (תקנות הייבוא מאפשרות להכניס לישראל מכוניות בנות עד שנתיים ומעל 30 שנים). אבל לא רק מכוניות זולות או עממיות, השנה הגיעה ארצה גם רולס רויס פאנטום בשווי 280 אלף דולר.

צילום מסך של חיפוש אחר ב.מ.וו אספנות

חיבור מתבקש

לא הרבה יודעים את זה, אבל את תחום הרכב ובכללו קטלוג חלקי החילוף של EBAY העולמית מתופעל ממרכז הפיתוח שלה כאן בישראל, וכאן הם חוברים לחברת USHOPSmotors – חברה בת של קבוצת לידור (חברת לוגיסטיקה ושילוח בינ"ל עם וותק של 22 שנים) ואחות לחברת BUY2USA.

ירון בן אלי, מנכ"ל USHOPSmotors וחובב מוטוריקה לא קטן בעצמו, מסביר כי החברה לא ממציאה את הגלגל מחדש, אבל כן "אורזת" את כל התהליכים שאדם פרטי צריך לבצע בתהליך הייבוא החל בדיקת הרכב בארצות הברית, דיווח מפורט על מצבו המכני, במידת הצורך ורצון הלקוח גם "יישור קו" מכני, שינוע שלו בארצות הברית, שילוח שלו לישראל, עמילות מכס, רישוי ושחרור שלו לכביש – להיכנס, להניע ולנסוע.

השירות מתחיל כבר במנוע החיפוש באתר, שבו בא לידי ביטוי שיתוף הפעולה עם EBAY שמאפשר לאתר את המכונית על פי יצרן, דגם, שנים וטווח מחירים ומחשבון החברה המתבסס על הניסיון והידע שלהם מאפשר לחשב באופן מדויק למדי את המחיר הסופי בישראל לאחר כל העלויות הנלוות.

המודל העסקי לא נשען על שווי המכונית אלא על אחוזי עמלה מעלות השינוע והשילוח של המכונית, כך שלא משנה מה שווי המכונית עצמה, עלויות הטיפול יהיו בהתאם למורכבות השינוע.

או אולי אייקון ספורט אמריקני?

ירון גם מאפשר הצצה למחירים הממוצעים בהם פחות או יותר נסגרות עסקאות ברשת  על הדגמים הפופולריים במצב טוב שאינו דורש שיפוץ. כך למשל שברולט קורבט מהדור השלישי (C3) תעלה החל מ-65 אלף שקלים, מוסטאנג מתחילה ב-45 אלף שקלים, בעוד מוסטאנג חדשה תעלה החל מ-175 אלף שקלים (במחירים כאלו, לא פלא שדלק מוטורס ואיילון מעדיפות להמשיך להתעסק בפוקוסים) וטויוטה אבאלון הייבריד החל מ-165 אלף שקלים.

בתחום הדו גלגלי הכוכבים הם הונדה גולדווינג שעולה החל מ-35 אלף שקלים לאחד שמור עם קילומטראז נמוך ומחיר דומה להארלי דיווידסון.

רוצים להציץ?

פרטים נוספים ומנוע החיפוש המשותף ל-EBAY ו- USHOPSmotors באתר החברה

dddd