תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • טויוטה
  • טויוטה היילקס
  • טויוטה היילקס החדש בישראל

    טויוטה היילקס

    טויוטה היילקס החדש יגיע בקרוב לישראל, בגרסה ידנית או אוטומטית ועם מנוע חדש. מחיר החל מ-227 אלף ש"ח לדגם ידני.

    • 20-09-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, מודיעה על תחילת שיווקו של טויוטה היילקס החדש בישראל. ההיילקס, הטנדר המצליח ורב המוניטין של טויוטה נחשף בחודש מאי האחרון בדור חדש ושמיני במספר, שיחליף את הדור הנוכחי שהושק בשנת 2004. ישראל תהיה אחת מהמדינות הראשונות בעולם שתקבל את ההיילקס החדש, שיושק כאן כחצי שנה לפני שהוא מושק באירופה. המכירות בפועל יחל רק ב-1 לאוקטובר, במסגרת פעילות הדגמה ותצוגה שתערך ב-29 הסוכנויות של טויוטה בישראל.

    טויוטה היילקס החדש

    טויוטה היילקס החדש מבוסס על שלדת סולם חדשה וקשיחה מבעבר, שמבטיחה להיות קשיחה ועמידה עוד יותר מבעבר. במסגרת תכנון הדור החדש של ההיילקס ביקרו מהנדסי טויוטה ב-125 מדינות (כולל ישראל) ואספו משוב מלקוחות. התוצאה, כך מספר הירוקי נאקג'ימה המהנדס הראשי של ההיילקס, היא טנדר שמגדיר מחדש את המושג קשיחות אבל גם נוח יותר לכל השימושים.

    ההיילקס החדש יהיה גדול מקודמו. כבעבר הוא יגיע ארצה רק בגרסת הקבינה הכפולה (4 דלתות מלאות) שתציע אורך כללי של 533 סנטימטרים, רוחב של 185.5 סנטימטרים, גובה של 181 סנטימטרים ובסיס גלגלים באורך של 308.5 סנטימטרים. לארגז של ההיילקס אורך של 152.5 סנטימטרים ורוחב של 154 סנטימטרים. לרכב כושר ההעמסה של כ-850 קילוגרמים וכושר גרירה של 750 קילוגרם לנגרר ללא בלמים או 3,200 קילוגרמים לנגרר עם בלמים.

    ההשוואה המתבקשת כאן היא למתחרה הישיר מיצובישי טרייטון, הדור החדש של ה-L200 שהושק בארץ לאחרונה. לטריטון כושר העמסה מעט גבוה יותר (כ-1,030 קילוגרמים) וארגז באורך דומה, אך בפרמטרים האחרים הוא נופל מההיילקס – הארגז שלו צר יותר (147 סנטימטרים), בסיס הגלגלים שלו קצר יותר (300 סנטימטרים) וכושר הגרירה שלו נמוך יותר (3,100 קילוגרמים לנגרר עם בלמים).

    טויוטה היילקס החדש

    במסגרת השדרוגים יקבל טויוטה היילקס מנוע טורבו-דיזל חדש שיחליף את מנועי ה-2.5 וה-3.0 ליטר הנוכחיים של ההיילקס. מדובר במנוע 2.4 ליטר שמפיק 150 כוחות סוס ו-40.8 קג"מ של מומנט מרבי. המנוע החדש ישודך לתיבת הילוכים ידנית עם שישה הילוכים או אוטומטית עם שישה הילוכים. מערכת הנעה כפולה עם הילוך כוח תוצע בשתי הגרסאות, כמו גם נעילת דיפרנציאל אחורית (שלא הוצעה בדגם היוצא).

    רשימת פרטי האבזור של שני הדגמים, ידני ואוטומט, כוללת 7 כריות אוויר, בקרת יציבות עם סיוע לנגרר, 4 ווי עיגון בארגז, דיבורית בלוטות', 4 חלונות חשמל, כיוון גובה לגלגל ההגה, 3 מפתחות ומיגון גחון. הדגם האוטומטי יקבל בנוסף גם שקע כוח חשמלי 220 וולט, הגה מצופה עור, בקרת שיוט, מערכת מולטימדיה מקורית Toyota Touch II, חישוקי סגסוגת, פנסי ערפל קדמיים, ומתזים לפנסים הקדמיים.

    מחירו של ההיילקס יעמוד על 226,900 ₪ לדגם הידני או 255,900 ₪ לדגם האוטומטי. המחירים לפי המע"מ החדש שיכנס לתוקף ב-1 לאוקטובר.

    טויוטה היילקס החדש - מפרט טכני

    טויוטה היילקס החדש

    dddd