תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • דאצ'יה
  • רנו קוויד נחשף

    דאצ'יה

    רנו חושפת מיקרו ג'יפון למדינות מתפתחות עם 3.68 מטר לאורך, עיצוב קשוח-אך-חמוד והבטחה לקחת את הסגמנט כמה צעדים קדימה

    • 27-05-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    לפני עשור וחצי הייתה בעברית מילה - ג'יפ (בואו נתעלם לרגע משמו של המותג האמריקאי). המילה הזו ייצגה מכונית מוגבהת, לרוב גמלונית ומרובעת, ותמיד קשוחה ובעלת יכולות שטח גבוהות. כמו, בעצם, בדיוק אותו ג'יפ אמריקאי שעל שמו הוטמע הביטוי. מאז ועד היום, נולדו למילה ג'יפ כמה וכמה צאצאים - ג'יפון, קרוסאובר, רכב כביש-שטח (או כבישביל) ועוד כמה.

    רנו קוויד

    כעת, עם חשיפת רנו קוויד, נראה שהמילה "ג'יפ" השריצה לה עוד צאצא - מיקרו ג'יפון (אם יש לכם רעיון למשהו שמתגלגל יותר טוב על הלשון אתם מוזמנים להגיב). למעשה, כל מה שהגיע לקוויד, 15 שנה אחרי שהמילה "ג'יפ" החלה להשריץ צאצאים, הוא החלק של ה"מוגבהת". רנו אפילו לא טורחת לדבר על אבק או בוץ.

    הקוויד יהיה הרכב הראשון של תאגיד רנו-ניסאן שיתבסס על הפלטפורמה המודולרית החדשה, כאן בגרסתה הקטנה ביותר אותה מכנה רנו CMF-A. מידותיו של הקוויד משייכות אותו בדיוק לקטגוריית העירוניות - אורכו 368 ס"מ ורוחבו 158 ס"מ, מעט ארוך וצר מסוזוקי אלטו. היות והקוויד מיועד לשווקים מתפתחים, הוא מקבל מרווח גחון משופר של 18 ס"מ. לא כדי לצלוח בולדרים, אלא כדי לדלג מעל בורות בכביש ההודי.

    רנו קוויד

    למרות הייעוד הלא סקסי, הקוויד מקבל רשימת אבזור אירופאית למהדרין כשבמרכזה מערכת מולטימדיה וניווט עם מסך מגע בגודל 7 אינץ'. המנוע היחיד שצפוי להניע את רנו קוויד, כך לפחות בשלב הראשון, הוא יחידה בעלת 800 סמ"ק של נפח והספק של 70 כוחות סוס אשר ישודך לתיבה ידנית. רנו מציינת כי בעתיד עשויים להצטרף להיצע גם מנוע 1.2 ליטר בנזין ו-1.5 ליטר טורבו דיזל.

    רנו אמנם מכנה את הקוויד "רכב גלובאלי" אך היא אינה מציינת אם תשווק אותו מחוץ למדינת היעד הנוכחית שלו - הודו. יחד עם זאת, לא מן הנמנע כי הוא יגיע גם למדינות אחרות בהן מכוניות דאצ'יה משווקות תחת מותג רנו. מקורות זרים מדווחים כי יש אפשרות שרכב דומה יגיע לייצור תחת המותג דאצ'יה - מה שרומז על כוונות לשווק את הרכב במדינות מערב אירופה, אך בשלב זה מדובר על שמועות ותו לא.

    מחירו של רנו קוויד מתחיל ב-300,000 רופי ומגיע עד 400,000 בתלות ברמת הגימור והתוספות. שווה ערך לכ-18,000 ש"ח. לשם השוואה, דא'ציה דאסטר, שנמכר בהודו גם הוא תחת מותג רנו, יעלה 830,000 רופי שהם כ-50,000 ש"ח. מה שמציב את מחירו האפשרי של הקוויד, אם וכאשר יגיע לישראל, על בין 32 ל-43 אלף שקלים. מעניין.

    dddd