תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • טויוטה
  • טויוטה היילקס
  • טויוטה היילקס החדש 2015 נחשף

    טויוטה היילקס

    הדור השמיני של טויוטה היילקס נחשף לקראת תחילת שיווקו ב-2015. יציע מנועים חדשים וחסכוניים יותר, תא נוסעים משופר ועיצוב חיצוני חדש לחלוטין.

    • 21-05-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    טויוטה חושפת דור חדש ושמיני במספר של הטנדר היילקס, כחצי שנה לפני תחילת שיווקו בעולם. ההיילקס של טויוטה נחשב לאחד מהטנדרים הנמכרים ביותר מסוגו בעולם, עם מוניטין אמינות ושרידות כמעט אגדתיים. בטויוטה מבטיחים שהדור החדש יהיה אמין לא פחות מקודמיו ו"יגדיר מחדש את המושג בלתי שביר".

    הדור החדש של ההיילקס יתבסס על שלדה חדשה וחזקה מבעבר, יציע מערך מתלים משופר שישפר את נוחות הנסיעה בכביש ויציע כושר העמסה גבוה מבעבר. הדגם החדש גם יהיה גדול מקודמו, עם תוספת של כמעט 7 סנטימטרים לאורך הכללי וכשני סנטימטרים לרוחב הכללי. כמו בעבר גם הפעם יוצע הדגם עם מבחר של שלוש קבינות – חד קבינה, קבינה וחצי ("קבינה מורחבת") או דאבל קבינה. כמו בעבר גם הפעם יוצע הדגם בגרסאות 2X4 או 4X4, כאשר הפעם (בניגוד לדור הקודם) יוצע גם דגם Hi-Rider (הנעה 2X4 אבל עם מתלים של גרסת ה-4X4).

    טויוטה היילקס 2015

    חידושים נוספים יהיו גם בהיצע המנועים של טויוטה היילקס 2015. את מנוע ה-3.0 ליטר טורבו-דיזל הנוכחי יחליף מנוע חדש בנפח של 2.8 ליטר. המנוע החדש, שישמש ככל הנראה גם את הלנד-קרוזר החדש, יציע זמינות מומנט טובה ממנוע ה-3.0 ליטר שהוא מחליף וכן הספק מרבי גבוה יותר (177 כוחות סוס בחדש, 171 כוחות סוס במנוע הנוכחי).

    גם מנוע ה-2.5 ליטר טורבו-דיזל, שכיום נמכר בישראל רק בגרסה ידנית, יוחלף במנוע חדש שנפחו יהיה מעט קטן יותר ויעמוד על 2.4 ליטר. למנוע החדש יהיה הספק מרבי של 147 כוחות סוס (לעומת 144 כוחות סוס במנוע הנוכחי) אך ככל הנראה הוא יוצע רק בגרסאות ה-2X4 ולא בגרסאות ה-4X4.

    בנוסף לשני אלו תשווק טויוטה שני מנועי בנזין נוספים, שאינם רלוונטיים לשוק הישראלי. בשני המקרים מדובר באותם מנועי בנזין שהוצעו גם בדגם הקודם, אך אלו עברו שדרוגים קלים לטובת שיפור ההספק המרבי וצריכת הדלק. מדובר במנועי 2.7 ליטר בנזין (163 כוחות סוס) ו-4.0 ליטר בנזין V6 (278 כוחות סוס), שכאמור לא נמכרו בישראל וכנראה גם לא יימכרו כאן.

    גם תיבות ההילוכים מתחדשות. תיבת הילוכים אוטומטית חדשה עם שישה הילוכים תחליף את תיבת ההילוכים האוטומטית הנוכחית שמצוידת בחמישה הילוכים. הדגמים הידניים יצוידו גם הם בתיבת הילוכים חדשה, שלדברי טויוטה מצוידת במנגנון שימנע כיבוי של המנוע בזמן זינוק.

    טויוטה היילקס 2015

    גם בכל מה שקשור לעיצוב או איכות החיים יציע טויוטה היילקס 2015 מגוון שיפורים. מלפנים מקבל ההיילקס גריל קדמי שממשיך את קו העיצוב של דגמי המשפחתיות הנוכחיים של היצרנית. החלק האחורי מקבל עיצוב מעט ספורטיבי ומודרני יותר, אבל לא מוותר על הכיתוב TOYOTA בדלת תא המטען. יש גם חישוקי סגסוגת חדשים במבחר קטרים (16, 17 או 18 אינטש', בהתאם לדגם).

    תא הנוסעים יציע איכות חיים משופרת מבעבר, עם דגש על יושבי המושב האחורי (נקודת תורפה מוכרת בטנדרים כפולי קבינה). אלו ייהנו מתוספת של 3.5 סנטימטרים למרווח הברכיים וממושבים משופרים. מלפנים ניתן יהיה למצוא מושב נהג עם יותר כיוונים מבעבר לטובת תנוחת נהיגה טובה יותר וחומרים באיכות גבוהה יותר. בטויוטה מבטיחים גם שיפור משמעותי בבידוד הרעשים והרעידות של המנוע בזכות תוספת של חומרי בידוד וכן יותר אבזור מבעבר.

    ההיילקס החדש צפוי להגיע ארצה ברבעון האחרון של השנה, קצת אחרי מיצובישי L200 "טריטון" החדש, מתחרה יפאני נוסף שהתחדש לאחרונה. שני אלו יצטרפו אל איסוזו די-מקס (שהתחדש ב-2011) ואולי גם אל הטנדר העתידי של פיאט שצפוי להופיע במהלך השנה הבאה. לא מעט תחרות על קטגוריה שהצטמצמה מאוד בשנים האחרונות, בגלל הטבות המיסוי שמקבלים בישראל הטנדרים הגדולים כמו שברולט סילברדו ודומיו.

    טויוטה היילקס 2015

    dddd