תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

פרטים ראשוניים אודות טויוטה לנד קרוזר המחודש דלפו

הלנד קרוזר מחליף את מנוע ה-3.0 ליטר טורבו דיזל ביחידה בנפח 2.8 ליטר. יגיע לייצור כבר השנה

  • 18-05-2015
  • מאת: פבל צ'רניצקי

הידיעה הבאה שלנו מגיעה ממקור לא מאוד צפוי. הדלפות של ענייני עולם הרכב הן לא דבר נדיר, כמעט מדי יום אנחנו נתקלים בתמונות ריגול, שקופיות מתוך מצגות או שמועות שעולות מראיונות עם "מקורות מוסמכים". אבל קשה להגיד שציפינו שניתקל בפרטיו הטכניים של טויוטה לנד קרוזר המוחדש באתר של לא אחרת מאשר ממשלת יפן.

טרם ידוע אם מדובר בהדלפה מכוונת או טעות, אך עצם היות האתר ממשלתי, קשה להטיל ספק באמיתות הנתונים. ההדלפה אינה כוללת תמונות של הרכב והיא מסתכמת בדף נתונים טכניים. הבעיה העיקרית היא, שכיאה לממשלת יפן, הדף כמובן ביפנית.

ממה שהצלחנו לדלות מדף הנתונים וממספר מקומות ברשת, עולה כי הלנד קרוזר הנוכחי יסיים את הקדנציה שלו כבר בחמישי ליוני הקרוב וייצורו של הדגם המחודש יחל ב-15 ביוני. הדגם המחודש לא עובר כמעט שום שינוי חיצוני לעיצוב וההבדלים היחידים שיוצגו עם מתיחת הפנים (אם אפשר לקרוא לה ככה) הם מספר צבעי מרכב חדשים ואופציה לפנסי LED מלאים מלפנים.

טויוטה לנד קרוזר

השינוי המשמעותי ביותר נמצא מתחת לחלקי הפח. מנוע ה-3.0 ליטרים טורבו דיזל הוותיק יוצא לגמלאות ובמקומו נכנס מנוע טורבו דיזל בנפח 2.8 ליטר מסדרת GD החדשה של טויוטה, מנוע שאמור להגיע גם להיילקס החדש שצפוי להיחשף בשבועות הקרובים.

המנוע החדש מפיק 174 כ"ס (לעומת 190) אך המומנט המרבי דווקא צמח מעט ויהיה 45.9 קג"מ (לעומת 42.8). גם תיבת ההילוכים האוטומטית הישנה מצטרפת למנוע הישן בעולם שכולו טוב ואותה מחליפה תיבה חדשה, אוטומטית פלנטרית גם היא, עם שישה יחסי העברה. למרות השינויים, המסמך חושף צריכת דלק של 11.2 ק"מ לליטר, טובה פחות מ-12.3 הק"מ לליטר של הדגם הנוכחי.

בכל שאר הסעיפים, טויוטה לנד קרוזר המוחדש יהיה זהה לקודמו, הוא ימשיך להימכר עם מנועי ה-2.7 ו-4.0 ליטר בנזין, אך אלה לא מגיעים אלינו ולכן פחות רלונטיים. עולה גם כי הלנד קרוזר המחודש יקבל מערכת ניווט מובנית, אך גם זו פחות רלוונטית לנו, אלא אם כן היבואנית תחליט להתקין במערכת מפות ישראליות או מערכת ניווט אחרת כסטנדרט.

יודעים יפנית? יכולים לעזור לנו לפענח את שאר הכיתוב במסמך? כנסו לתגובות וספרו לנו מה יהיה בלנד קרוזר החדש.

מפרט טכני טויוטה לנד קרוזר 2016

dddd