תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לקסוס
  • לקסוס RX החדש נחשף רשמית

    לקסוס

    הדור הרביעי של ה-RX מקבל את שפת העיצוב הפסיכית של לקסוס ומקבל אין ספור שדרוגים לעומת הדגם היוצא

    • 02-04-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    תערוכת ניו יורק - והפעם לקסוס. חטיבת היוקרה הביתית של טויוטה חושפת את הדור הרביעי של לקסוס RX רכב הכביש-שטח הגדול והדגם הנמכר ביותר ב-26 שנות הפעילות של היצרנית, דגם שאחראי על לא פחות מ-30% ממכירות החברה ו-2.1 מיליון מכירות ב-18 השנים מאז הוצג לראשונה.

    בעוד השינוי הגדול ביותר ב-RX החדש הוא ללא ספק העיצוב, את זה אתם יכולים לראות לבד. לכן, נתמקד בדברים שלא רואים ובמידות תחילה. אורכו של ה-RX החדש עומד על 489 ס"מ - 11 יותר מאשר בדגם היוצא. הרוחב נשאר ללא שינוי על 189 ס"מ והגובה התכווץ בסנטימטר בודד ל-189 ס"מ. אורך בסיס הגלגלים של ה-RX החדש הוא 279 ס"מ שמהווים צמיחה של חמישה ס"מ ביחס לדגם היוצא.

    לקסוס RX החדש 2016

    עוד חדש ב-RX הם המנועים, או יותר נכון המנוע, בערך. תנו לי להסביר. במרכז עומד מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר שמשרת גם את גרסת ה-RX350 וגם את ה-RX450h ההיברידי, אולם אופי פעולתו משתנה מגרסה לגרסה. בגרסת הבנזין מפיק המנוע 300 כוחות סוס והוא עובד במחזור אוטו המוכר. בגרסה ההיברידית עובד המנוע לעבוד במחזור אטקינסון שתורם להפחתת צריכת הדלק (ובמקביל גם מפחית את הכח שמפיק המנוע) והוא משודך למנוע חשמלי אשר יחד איתו מפיקים השניים הספק משולב מירבי שעומד גם הוא על 300 כוחות סוס. המנוע ישודך בשתי הגרסאות לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית חדשה ולקסוס מצהירה כי היא "שואפת להציג נתוני צריכת דלק טובים" אך בשלב זה נמנעת מלדבר על מספרים ספציפיים.

    לקסוס היא היצרנית השלישית, אחרי וולוו ומרצדס, ששמה דגש משמעותי במיוחד על בטיחות אקטיבית של דגמיה. בעוד הראשונה התחייבה כי עד שנת 2020 מספר המכוניות שלה שמעורבות בתאונות דרכים קטלניות יעמוד על אפס, השניה הייתה זו שהמציאה הלכה למעשה את מערכת ה-ESP שכולנו מכירים כדי לכפר על כשלונה של ה-A קלאס המקורית ב"מבחן האייל" השבדי. לקסוס אמנם עדיין לא הציגה חידושים משמעותיים בתחום, אך היא דואגת לצייד את המכוניות שיוצאות את מפעליה במערכות בטיחות אקטיבית מהשורה הראשונה.

    לקסוס RX החדש 2016

    ה-RX החדש אינו שונה והוא מקבל את חבילת הבטיחות האקטיבית בעלת השם היצירתי עד כאב Lexus Safety System+. החבילה כוללת בתוכה לא פחות משמונה צירופי אותיות שונים, שמצטרפים לשלושה צירופים נוספים שקיימים מחוץ לחבילה. בין המערכות הבולטות נמצאים בולמי זעזועים אדפטיביים, מערך מצלמות היקפי, התרעה על תנועה חוצה בזמן נסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית עם אפשרות להגיע לעצירה מלאה ומעבר אוטומטי בין אורות נמוכים לגבוהים.

    כמו בדגם הקודם, תציע גם הפעם לקסוס את חבילת F ספורט, אך הפעם תציע אותה לראשונה גם בדגם ההיברידי. החבילה כוללת מערכת שתעשה שימוש בבולמים האדפטיביים מהפסקה הקודמת ותוכל להקשיח אותם בנפרד על מנת לשמור על זוויות גלגול מינימאליות בזמן שאתם משייפים צמיגים בכביש האטרף השכונתי שלכם. אבל כדי שאף אחד לא יפספס, כוללת החבילה גם חישוקים גדולים יותר (20 אינץ' במקום 18) וחבילת עיצוב חיצוני ופנימי הכוללת פגושים, חצאיות, הגה ספורטיבי, לוח מחוונים בעיצוב מיוחד ושלל תגי F Sport שיהפכו את עיצובו של לקסוס RX החדש למוחצן עוד יותר. כאילו שהוא לא היה מספיק מוחצן גם ככה.

    לקסוס RX החדש 2016

    מחברת לקס מוטורס, יבואנית לקסוס לישראל, נמסר כי לקסוס RX החדש יגיע ארצה ויחל להימכר ברבעון הראשון של שנת 2016. אם היבואנית תצליח להמשיך ולשמור על מחירו של ה-RX אטרקטיבי ביחס למרצדס ML (שיוחלף עד אז ב-GLE), אינפיניטי QX70 ושאר מתחריו, יכול מאוד להיות שיהיה כאן מאוד מעניין.

    dddd