תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

מסירות 2014 – מכוניות מיני

סגמנט מכוניות המיני העירוניות המשיך לגדול ב-2014 והגיע לכמעט 11 אחוזים משוק הרכב הישראלי. מי הובילה אותו ומי נשארה גם השנה מאחור? סיכום מסירות שנתי בקטגוריית המיני.

  • 05-01-2015
  • מאת: אלירן אברזל

אם צריך לשים את האצבע על קטגוריה אחת שבאמת שינה את שוק הרכב הישראלי, תהיה זאת ככל הנראה קטגוריית רכבי המיני העירוניים והקטנים. הם פרצו לתודעה הציבורית בשנת 2009, עם השקתה של סוזוקי אלטו בישראל. ב-2011 קיבלה הקטגוריה קפיצת מדרגה נוספת, עם השקתה בישראל של קיה פיקנטו. המכונית הקטנה הזאת הוכיחה לישראליים שמכונית קטנה יכולה להיות גם איכותית, מאובזרת ובאופן כללי להיות תחליף הגיוני למכונית קומפקטית ולעיתים גם למכונית משפחתית.

השנה הייתה שנה רגועה יחסית בקטגוריה, עם מעט השקות משמעותיות. ההשקה החשובה ביותר בקטגוריה הייתה של יונדאי i10 החדשה, שהגיעה ארצה בינואר 2014. הדור החדש של ה-i10 אכן הצליח להגדיל בצורה משמעותית את המכירות של הדגם, לרמה של כ-6,000 יחידות. אך ה-i10 נותרה גם השנה בצילה של הפיקנטו שמובילה גם השנה את הקטגוריה. עם למעלה מ-10,000 מסירות, היא אחראית לכ-40 אחוזים מהמסירות בקטגוריה.

יונדאי i10

סוזוקי אלטו, שתצא במהלך השנה הבאה לגמלאות ותוחלף על ידי הסלריו, ממשיכה לשמור על קצב מכירות נאה גם אם אינה מצליחה לשחזר את ההצלחה הגדולה של שנת 2011. שברולט ספארק, שסיימה את השנה שעברה במקום השישי בקטגוריה, מכפילה את מכירותיה השנה ועולה למקום הרביעי, לא מעט בשל מבצעי מכירות אגרסיביים והשקתה של גרסת בסיס חדשה שהפכה למכונית החדשה הזולה ביותר בישראל. גם פיאט 500 ממשיכה להציג קצב גידול נאה למדי, למרות גילה המתקדם. כנראה שהעיצוב הנאה עושה את שלו, למרות יחידות ההנעה המיושנות ותיבת ההילוכים הרובוטית שאינה חביבה במיוחד על הקהל הישראלי.

ואם כבר הזכרנו תיבה רובוטית, אז השנה הצטרפה להיצע הדגמים הישראלי גם פולקסווגן אפ, האחות התאומה של הצמד סיאט מיי וסקודה סיטיגו. האפ הושקה בישראל עם מחיר גבוה יחסית לאחיותיה לקבוצה ורק לאחרונה הוזלה בצורה משמעותית (הנחה של כ-10,000 ₪). לא פלא אם כך שהאפ היא המכונית הכי פחות נמכרת מבין השלוש, עם 248 יחידות בלבד השנה. אבל גם צמד האחיות הנוספות שלה לא ממש הצליחו להרשים השנה כשהן צונחות מטה בכמות המסירות. הגדילה לעשות סיאט מיי, שצנחה לכדי 347 מסירות בלבד – כשליש מכמות הרכבים שמסרה הסיטיגו המקבילה.

סקודה סיטיגו

קטגוריית רכבי המיני צמחה גם השנה והגיעה לכמעט 11 אחוזים מכל שוק הרכב החדש בישראל. מדובר במגמת גידול שהחלה כבר בשנת 2009 וממשיכה הלאה עד השנה הנוכחית, עם צפי להמשיך גם במהלך השנה הבאה (2015). במהלך השנה הקרובה אנחנו צפויים לראות את השפעתן של מכוניות מיני חדשות שיושקו כאן, ובראשן שלישיית הדגמים החדשה מבית פיג'ו, סיטרואן וטויוטה. שתיים מבין השלוש כבר הושקו בישראל אך טרם יצרו השפעה של ממש על דוח המסירות בשל כמות מסירות קטנה יחסית בפועל. עם הנהלה חדשה בחברת לובינסקי, יבואנית פיג'ו וסיטרואן לישראל, אפשר להניח שלפחות שני הדגמים הצרפתיים יעשו הרבה רעש באולמות התצוגה.

לקראת סוף השנה צפויה להגיע ארצה מכונית מיני נוספת בשם אופל קארל, שתמוצב מתחת לאדם היקרה ובעזרתה תנסה אופל לגנוב מעט פלח שוק בקטגוריה צומחת זו. בשלב זה טרם נחשף המפרט המלא של המכונית ועדיין לא ברור האם תגיע לישראל עם תיבת הילוכים אוטומטית, שחיונית להצלחה בקטגוריה. גם מתיחת פנים לדגמי הפיקנטו צפויה להופיע אי שם במהלך שנת 2015, כשכמה תמונות ריגול של המכונית החדשה כבר דלפו לרשת. הפיקנטו המחודשת צפויה ליישר קו עם ה-i10 החדשה בכל מה שקשור לרמת אבזור ולאיכות חומרים, מה שבהחלט עלול להקשות על ה-i10 לתפוס את המקום הראשון בטבלה.

מסירות מיני 2014

dddd