תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

כנס EcoMotion השני לתחבורה חכמה

קהילת EcoMotion תקיים בסוף החודש את הכנס השנתי השני שלה. בין היתר יוצגו בכנס מנוע מלגו שפועל על אוויר ובולם זעזועים משולב בגלגל.

  • 08-05-2014
  • מאת: מערכת CarsForum

גם השנה תערוך קהילת EcoMotion את הכנס השנתי שלה בנושאי "תחבורה חכמה", בו יוצגו שורה ארוכה של חידושים ופרויקטים בתחום. זו השנה השנייה בא מתקיים הכנס, לאחר שבשנה שעברה הוצגו בו מספר חידושים טכנולוגיים שחלקן עשו השנה צעד נוסף בדרך לייצור סדרתי. חברת פינרג'י, שהציגה בכנס בשנה שעברה רכב המנוע בעזרת סוללת אוויר-אלומיניום, נמצאת במגעים מתקדמים עם חברות רכב ענקיות כמו במוו ורנו. איזה אחת מהחידושים שיוצגו השנה בתערוכה יעשה את קפיצת המדרגה?

בין רשימת המציגים השנה ניתן יהיה למצוא נציגים של חברות גדולות כמו Bosch, וולקן-Varta, יונדאי, ג'נרל מוטורס ואחרים. המשתתפים יעסקו בתחומי ההתייעלות האנרגטית, שיטות הנעה חשמליות והיברידיות, מקורות והתקני אגירת אנרגיה אלקטרו-כימיים, כגון תאי דלק, סוללות וכדומה, מערכות הנעה עצמאית, מערכות ניווט חכמות, אבטחה ובטיחות, תחבורה ציבורית ועוד. לצידם יציגו יזמים קטנים ופחות מוכרים כמה פרויקטים מרתקים –

ראול אואידה מרומניה וסטיב סמרטינו מאוסטרליה בנו מכונית לגו בגודל מלא שנוסעת על אוויר ומגיעה למהירות של 27 קמ"ש. ראול ישתתף בכנס ה-EcoMotion ויציג את טכנולוגיית המנוע הבנוי כולו מלגו ופועל על אוויר. המכונית שמופיעה בסרטון, אגב, לא תגיע לתערוכה. היא נמכרה למיליארדר מהונג-קונג.

חברת SoftWheel תציג בתערוכה פיתוח של גלגל משולב בבולם זעזועים. מערכת בלימת הזעזועים נמצאת בתוך הגלגל ופועלת רק בזמן מוגדר, למשל בזמן נפילת מדרגה או כניסה למהמורה. הטכנולוגיה מיושמת כיום בכיסאות גלגלים ובאופניים, אך עשויה להגיע גם לכלי רכב.

גלגל משולב בבולם זעזועים

הכנס יתקיים ב-22 וב-23 למאי במרכז הימי שבקיסריה. יזמים שיש להם רעיון בתחום התחבורה החכמה ומבקשים למצוא שותף או להחליף דעות עם משתתפים נוספים מוזמנים להירשם לכנס באתר האינטרנט של הקהילה: ecomotion.org.il

dddd