תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

מבחן לגלאי רדאר - אסקורט 9500I מול V1

אסקורט 9500I הוא גלאי הרדאר העדכני ביותר בהיצע השוק הישראלי, הוא מציע שלל תכונות חדשות, ומתיימר להיות הטוב מסוגו. הפגשנו אותו עם מי שנחשב רב-המכר בתחום - הולנטיין 1 - לעימות. אז מי מצפצף על מי?

  • 01-08-2010
  • מאת: אוהד אלגוב

כבר שנים גלאי רדאר הם דבר חוקי. המשטרה הפנימה שנהגים לא יורידו את הרגל מהדוושה הימנית, אז אולי עדיף לתת להם משהו שיגרום להם להפחית את עצמת הלחיצה. האמת, בעקבות עודף צפצופי שווא בגלאים הראשונים שיצאו לשוק, זה היה נראה כמו צעד מחוכם. עד הופעת צמד הגלאים הזה.

אני זוכר את גלאי הרדאר הראשון שקניתי, איזה תת-דגם מבית "יונידן", עודף צבעים בתצוגה שריצדו ללא הפסקה בעקבות גילויי סרק של מטרות שווא. אני זוכר בעיקר שהוא תרם רבות לפיתוח שרירי הצוואר שלי בזכות הסטת הראש מצד לצד בניסיון לזהות את אוטו שוטר שמסתתר אי שם ברחובות העיר. מהגלאי ההוא התייאשתי מהר למדי, אך לא אמרתי נואש, והצלחתי לשים את ידיי על גלאי מבית "קוברה", שבדיוק כמו הגלאי הקודם - הצליח לגרום לי הזיות וחיפושים נואשים אחרי מקור הרשע, אך כלום, נאדה. מאז סיימתי את חלקי עם גלאים. העדפתי שקט מגילויי אמת פעם בחודשיים בערך וצפצופים ללא הפסקה.

נתנו לחתול לשמור על השמנת

אז כמו שהבנתם, עם ישראל וגם אני התייאשנו, אך היה ידוע שבבוא הזמן יגיע גלאי איכותי ויעיל. ואכן, כך קרה. ולנטיין 1, גלאי שקצר שבחים בכל מגזין או אתר בעולם, הגיע לארצנו. זה היה שחר של עידן חדש, ששרר בו שקט בתא הנוסעים ואפשר היה לשמוע מוזיקה איכותית ללא הפרעת צפצופי גילויי מטרות שווא. מה גם שטווחי הגילוי שלו טובים למדי. תענוג.

בזכות תכונות אלו בשנים האחרונות הולנטיין שולט בשוק הישראלי, לבדו. לפני כמה חודשים נחתה במערכת הזמנה למסיבת עיתונאים אשר מושק בה גלאי שמתיימר להיות טוב ממנו.
איננו אוהבים להיות באי-ודאות, אנו צריכים הוכחות מלבד גרפים וסרטונים מארץ נכר. אז אימצנו מהם גלאי, גנבנו לחבר גלאי של ולנטיין, וכך מצאנו את עצמו משייטים לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל עם צמד גלאים, מחפשים צרות עם החוק. החיסרון היה מבטי שאר הנהגים למראה מכונית עם צמד הגלאים, וזה עוד טוב לעומת מבטי השוטרים, בדיוק כמו המבט של השוטר בירושלים שעצר נהגים לבדיקה שגרתית, ובהם גם אותי, ולאחר שראה את צמד הגלאים נתן בי מבט ממורמר וחשדן. סיננתי לעברו בחיוך שזה חוקי, וכדרך אגב, שאלו אחלה גלאים והם הצילו אותי לא פעם. הוא לא חייך.

 

אז מה היה לנו שם?

לא נלאה אתכם בפרטים, מיד התוצאות.

מולטנובה: ידו של הולנטיין הייתה על העליונה, התריע כשלושים מטרים בממוצע לפני האסקורט, אך כאשר זה קורה רק כשישים מטרים לפני המצלמה, ואם ניתן את הדעת שבמאה קמ"ש אנו חוצים כמעט שלושים מטרים בשנייה, ויחד עם העובדה שזמן התגובה של אדם ממוצע הוא כשלושת רבעי השנייה, אזי אין לנו מספיק מטרים בשביל לבלום... אז אולי הולנטיין גילה לפני האסקורט, אך שניהם מקבלים את הציון נכשל במבחן זה. רגע, יש מפנה. אם נצא מהמקובעות שלנו ונזכור שלאסקורט יש יכולת לסמן אזורים, בזכות GPS מובנה, נוכל לסמן את אזורי המולטנובות, ובכך למעשה לנטרל את האיום הזה.

דבורה: באחד ממבחני הדרכים התחיל הולנטיין לצפצף כאילו את עצמו לדעת, כחמש שניות מאוחר יותר הצטרף האסקורט לחגיגה; וכלום, לא רואים כלום. לאחר כחמש-שש שניות ראינו לפנינו בכביש ניידת חמושה דבורה. שניהם זוכים לציון מעולה כי שניהם דאגו למספיק זמן כדי לבלום למהירות המותרת, אך בל נשכח שהולנטיין גילה ראשון...

אקדח לייזר: זה היה לעבור במהירות לפני שוטר שלוזר על התנועה ואז לברוח כל עוד נפשך בך או לעבור עם משבש בנוסף ואז לומר לשוטר: "מה באמת? אבל באמת אין לי מושג למה קיבלת שגיאה בקריאה... מה? משבש? מה זה משבש?" או להשיג אקדח לייזר. אז השגנו, בדיוק כמו שיש למשטרה, אבל אסור לנו להגיד את זה. נסענו לכביש נידח, ולזרנו ממרחק של יותר מקילומטר, לאורך כל הקטעים הפתוחים והנסתרים. התוצאות הן כל עוד בוצעה הלזירה ממקום גלוי התריעו השניים יחדיו ובמהירות. מרשים. לעומת זאת, בקטעים הנסתרים גילה הולנטיין מאוחר יותר את הלייזר. בבדיקה זו עלה הבדל נוסף: ברגע שהפסקנו ללזור עוד המשיך הולנטיין לצפצף כמה שניות ללא כל סיבה, ואילו האסקורט הפסיק.

ממל"ז

מצלמה דיגיטלית: לפי התחזיות, זוהי המצלמה שאמורה להחליף או לפחות להיות הנפוצה יותר בעתיד.

זוהי מצלמה שאינה ניתנת לגילוי, ולכן רק סימונה ב-GPS יכול להתריע עליה. ו-GPS כאמור יש רק לאסקורט; ואכן, כאשר עברנו שם, במהירות גבוהה מתשעים קמ"ש התריע הגלאי ממרחק של 1,400 מטרים. מתחת לתשעים קמ"ש היא מתריעה רק ממרחק של 700 מטרים. את האסקורט אפשר לעדכן באתר היבואן, המרכז מקומות חדשים שהותקנו בהם מצלמות מסוג זה.

 

היש יורש חדש?

אז כן, יש יורש חדש. מצד אחד הולנטיין טוב יותר בגילוי הדבורות, על גילוי המולטנובות אני לא נותן זכות, זה פשוט - הרע במיעוטו, מה גם שלאסקורט יכולת לגלות אותם בדרך עקיפה. מצד שני בכל הנוגע לאקדחי לייזר ולמצלמות החדשות, היתרון הוא לאסקורט.

החיסרון הגדול ביותר של שניהם לטעמי הוא המחיר. עם תג מחיר בן 3,500 שקלים לולנטיין כמעט 4,000 לאסקורט, מוצר זה נהיה גאדג'ט יותר מאשר אמצעי שימושי ונחלתם של בעלי ממון. רוב האנשים מעדיפים לקחת את הסיכון של תפיסה ומחיר עורך דין, שיעבור בנקל את מחיר הגלאי, רק כדי לא להוציא סכום כזה.


עוד כמה מילים על ההבדלים בין הגלאים, וגם תקלה מסתורית

ל-9500I יש תצוגה דיגיטלית ולא חיווי בנורות כמו בולנטיין. ישנה אפשרות להשתקת אזור בעייתי ולאפסון המידע בזיכרון המכשיר להבא, להבדיל מהולנטיין. מלבד זה, השתקת תדרים שאין בהם שימוש בארץ (אפשרות זו קיימת גם בולנטיין). בעת לזירה על הרכב האסקורט אינו מסתפק בצפצוף אלא גם מראה את מהירות הרכב הנוכחית. לעומת זאת, האסקורט בעל תפס זול ופשוט, ויש ללפף מעט איזולירבנד כדי שהמכשיר "ישב" כמו שצריך ולא יעוף עליכם תוך כדי נהיגה, לא נעים. האסקורט נראה עדין ושביר מהולנטיין, אם כי נושא זה לא נבדק לעומק; ערבות של כמעט 4,000 שקלים, אתם יודעים...

בעת קבלת גלאי הרדאר מדגם אסקורט, ובחינתו במשך מספר ימים, נתקלנו בבעיה. הוא לא גילה כלום. לא רק שלא גילה, אלא שהתריע על לזירה על הרכב בכל תאוצה חזקה ו/או שיוט מהיר במיוחד. פנינו ליהודה מאפריל טקליין - שהחליף את הגלאי באחר. הגלאי השני היה מעולה. הוא למעשה זה שנבחן על גבי דפים אלו. רק שנודע לנו על עוד מקרה כזה מקולגה. לכן, במקומכם, היינו דואגים לבדוק את הגלאי בטרם קנייתו. כמו כן, לבדוק ולקבל הכוונה אצל היבואן, כיצד מעדכנים את הגלאי במצלמות חדשות. שהרי ללא זה, אין יתרון לאסקורט.

תודה למגזין הגה על המבחן.

dddd