תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה ספורטאז'
  • קיה ספורטאז' החדש – תמונות ופרטים טכניים נוספים

    קיה ספורטאז'

    פרטים חדשים שוחררו לעיתונות בנוגע לדור הבא של הספורטאז'. מנועים חדשים, תיבת הילוכים אוטומטית חדשה, תצרוכת דלק משופרת וגם עיצוב מעניין – כולם שם. ואתם?

    • 22-07-2010
    • מאת: מערכת CarsForum

    אוי, קיה קיה. איפה הקיה של היום ואיפה הקיה שהיתה כאן רק לפני 10 שנים, עם "יצירות מופת" כמו הפרייד והקלארוס? החברה' בקיה לקחו את עצמם בידיים בשנים האחרונות וישרו קו עם שאר היצרניות הגדולות. כחלק מאותו יישור קו מציגים בקיה בגאווה את הדור השלישי של הספורטאז' שיווקו (בעולם הגדול) מתחיל בימים אלו ממש.

    מגוון המנועים של הדור השלישי יהיה רחב יחסית. בשלב זה ישווקו שני מנועים - הראשון הוא מנוע בנזין בנפח 2.4 בעל תזמון שסתומים משתנה המפיק כ176 כ"ס, השני הוא מנוע טורבו-דיזל מסילה משותפת בנפח 2.0 ליטר ובהספק של 134 כ"ס, שמיועד בעיקר לשוק האירופאי. בקרוב תשדך קיה לספורטאז' החדש גם מנוע בנזין חדש בהספק של למעלה מ270 כ"ס, וזה כבר יהיה מעניין. כל המנועים יוצעו עם תיבת הילוכים ידנית ועם תיבה אוטומטית חדשה בעלת שישה הילוכים. בקיה גם מבטיחים שיפור ניכר בתצרוכת הדלק של המכונית ובפליטת המזהמים, ומדברים על צריכת דלק של כ9.3 קילומטרים לליטר בנסיעה עירוניות. כראוי לרכב שפעם הייתה לו יכולת שטח אמיתית, הספורטאז' יוצע עם אופציה להנעה כפולה. מערכת ההנעה הכפולה של הספורטאז' מעבירה 100% מהמומנט אל הגלגלים הקדמיים בנסיעה רגילה אולם מעבירה חלק מהמומנט אל הגלגלים האחוריים במידה ומתגלה החלקה של אחד מהם. יש מתג שמאפשר נעילה של הדיפרנציאל המרכזי, אולם הוא פעיל רק עד מהירות של 40 קמ"ש.

    רשימת האבזור ארוכה ונדיבה. באגף הבטיחות יש שש כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות בכל הדגמים ושלל מערכות עם ראשי תיבות באנגלית (BAS,EBD,ABS,TPMS). הדגמים בעלי ההנעה הכפולה יצוידו גם במערכת בקרת ירידה במורד ובמערכת למניעת דרדור לאחור. דגמי הבסיס יצוידו בחישוקי 16 אינטש' עם צמיגים במידה שמזכירה צמיגי שטח, והדגמים הבכירים יותר יקבלו חישוקי 17 ו-18 אינטש' בחתך נמוך יחסית. שימו לב לפריט אבזור חשוב במיוחד בימים טרופים אלו - שעון EcoMinderTM שיעזור לכם לנהוג בצורה חסכונית יותר. יש גם אופציה לגג שמש פנוראמי, מושבי עור מחוממים, מצלמת נסיעה לאחור ואפילו חיישני רוורס מבוססי רדאר.

    קיה ספורטאג'

    הספורטאז' החדש גדול יותר - אורכו 4.44 מטרים ורוחבו 1.85 מטרים - ולמרות זאת עיצובו מגושם פחות בהשוואה לדגם הקודם. התוצאה הסופית נאה מאוד, לדעתנו, ממשיכה את הקו העיצובי האחרון של קיה ואפילו מזכירה לא מעט את דגם הקונספט עליו מבוסס הספורטאז'. בקיה מבטיחים נוחות נסיעה שדומה לזו של הדגם הקודם אולם מבטיחים גם שיפור ניכר בהתנהגות הכביש תודות למערכת מתלים חדשה ומתקדמת.

    קיה ספורטאג'

    קיה ספורטאג'

    dddd