Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[פרוייקט מצולם] ניקוי מצערת אלקטרונית - מגאן 2


efi_shams
שימו לב! השרשור הזה בן 4191 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רקע כללי

רבות דובר בפורום על נושא נקיון מסלול היניקה במנוע ועל בעיית הצטברות פיח ולכלוך במעברי המסלול.

כידוע, אחד מהגורמים העיקריים להצטברות לכלוך זה הוא מחזור אדי השמן מהמנוע למסלול היניקה, כדי להובילם לתאי השריפה, משם הם נפלטים לאויר, דרך מערכת הפליטה.

הצטברות זו אופיינית בעיקר לרכבים העוברים את מירב הנסיעות בעיר, ובנוסף, נסיעות באזורים בהם האויר מזוהם (אבק וכו') תורמות את חלקן גם כן (מכאן, אגב, אפשר להבין את אחת מהסיבות לחשיבותו של נקיון מסנן האויר במנוע).

 

אז מה קורה במגאן 2 ?

לאחרונה הרכב התאפיין בהתנעות בוקר, המלוות בנפילת סל"ד רגעית, מייד לאחר סיום פעולת המתנע לכ-500 סל"ד ולאחר כשנייה להתייצבות.

בנוסף, ניתן היה באמצעות חדות חושים לחוש כי מושבי הרכב מעט רועדים בסדק.

ולפני שקופץ האחד וטוען כי האשמה היא במנוע צעדים מלוכלך, אצייו כי הפעם יש לנו עסק עם מצערת אלקטרונית (Drive By Wire).

בקצרה אציין כי המערכת מורכבת ממגופה, המונעת ע"י מנוע DC חשמלי, המורכב בבית המצערת, ומניע את המגופה.

זאת שלא בדומה למצערת מכאנית, המופעלת ע"י כבל פלדה, המחובר ישירות לדוושת התאוצה.

המערכת כולה מיוצרת ע"י חברת Siemens - VDO.

מנוע המצערת מקבל פיקוד ממחשב הרכב המרכזי, שמבצע איסוף נתונים ממספר מכלולים ברכב, לדוגמא:

1. דוושת התאוצה - מורכבת מדוושה שבקצה העליון מערכת חיישנים כפולה (לגיבוי), המעבירה את פקודות רגלו של הנהג למחשב.

2. טמפ' מנוע - למשל, התנעת בוקר תגרום לפתיחה קלה של בית המצערת (בנוסף להזרקת דלק עשירה יותר).

3. מדחס מזגן מופעל - יגרום להעלת סל"ד הסרק ב-160 סל"ד.

4. מתח מצבר נמוך מ-12.7 וולט - יגרום להעלאה של 160 סל"ד, לצורך טעינתו.

5. מערכת בקרת משיכה - מפחיתה את עצמת המנוע בעת סחרור הגלגלים הקדמיים בהאצה.

6. מערכת בקרת יציבות.

7. ייצוב סלד הסרק באופן כללי למניעת כיבוי המנוע - למשל, בעת זריקת קלאצ' (נשים...).

קיימים נתונים נוספים הנלקחים בחשבון, אך אלו הם העיקריים שמצאתי לנכון להעלות בפעם זו.

בסופו של דבר, לא קיים במערכת מנוע צעדים, שכן מנוע המצערת מבצע את פעולתו.

 

יש לציין שהרכב גמע עד כה כ-58,000 ק"מ, במשך קרוב לשנתיים, ומירב השימוש בו הוא לצורך נסיעות עירוניות.

 

פעולת הניקוי הינה פשוטה למדי ואינה מתארכת בזמן (לכל היותר 30 דקות).

יש להצטייד בסמרטוטים רכים לניקוי, חומר ניקוי עדין, ואטם בית מצערת, הממוקם בחיבור שבין פתח סעפת היניקה למוצא בית המצערת.

חשוב לציין שעפ"י הוראות היצרן יש להחליף אטם זה בכל פרוק והרכבה של בית המצערת, לצורך מניעת זליגות אויר (14 ש"ח במוסף המרכזי).

 

התוצאות מרשימות: הרעידות בסרק פסקו ותגובת הדוושה נעשתה חדה ביותר, וחזרה למצבה המקורי, ממש כמו חדש.

אני ממליץ לבצע את הפעולה אחת לכמה עשרות אלפי ק"מ.

 

התמונות של תוך בית המצערת הן לאחר הניקוי, אך קשה לתאר את כמות הפיח שהצטבר שם.

כמובן שסדר ההרכבה הוא הפוך מהמתואר.

 

אפי.

תנו חיוך, הכל לטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 66
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תחילה יש להסיר את כיסוי הפלסטיק העליון של המנוע, ע"י משיכה חזקה כלפי מעלה (קיימים 4 תופסנים הננעצים בתושבות גומי בתחתית המכסה).

זאת כדי לאפשר גישה נוחה לאזור בית המצערת.

2.jpg

תנו חיוך, הכל לטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כעת ננתק את צידו השני של צינור היניקה מפתח בית המצערת, המהודק גם כן באמצעות באנד מתכתי.

גמישות הצינור מקלה על שליפתו.

4.jpg

תנו חיוך, הכל לטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כעת נסיר לגמרי את צינור היניקה מהמנוע.

חשוב לבדוק את ניקונן ושלמותן של 2 גומיות האטימה בשני פתחיו.

זליגה של אויר (בשלב זה של מערכת היניקה) תגרום ללכלוך מערכת היניקה.

שימו לב לצינור התהודה (מטרתו להשקיט את רעשי היניקה).

7.jpg

תנו חיוך, הכל לטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זהו בית המצערת כשהוא נקי.

כמות הפיח והשמן שהצטברה הייתה גדולה. וגרמה לסתימה חלקית של מעבר האויר, כאשר המגופה מוצבת במצב סרק (זהו המצב המצולם).

11.jpg

12.jpg

תנו חיוך, הכל לטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלו הם צינור מחזור אדי דלק, צינור מחזור אדי שמן וקונקטור חשמלי.

צינור אדי השמן מוסר במשיכה.

צינור אדי הדלק מוסר בלחיצה על הלחצן הירוק ובמשיכה.

הקונקטור מוסר בלחיצה על הקליפס השחור שבראשו ובמשיכה (מכיל 5 פינים חשמליים).

8a.jpg

תנו חיוך, הכל לטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולסיום, כפי שציינתי ההבדל הורגש מיידית.

חשוב להקפיד להשתמש בטורק לסגירת הברגים המחברים את המצערת לסעפת.

כמו כן, יש לסגור אותם בהצלבה ובהדרגתיות, לצורך השגת הידוק שווה ונכון.

 

אפי.

תנו חיוך, הכל לטובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4191 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...