Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן - איניפינטי Q60


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2297 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא, לא הצלחנו לחשוב על משהו יותר קלישאתי מ"היפה והחיה", אבל זה היה ממש קשה, כי תראו איזו יפה היא! על כמה היא חיה, תקראו במבחן.

 

אינפיניטי-Q60-01.jpgאינפיניטי-Q60-10.jpgאינפיניטי-Q60-19.jpgאינפיניטי-Q60-27.jpg

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פבל, אחלה כתיבה נהנתי מאוד לקרוא.

 

לגבי תקלת הבלמים שהיתה ברכב, אני לא רואה איך שחיקת רפידות/דיסקים גורמת לתופעה כזו.

אני מנחש שמדובר בתקלה במשאבה מרכזית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פבל, אחלה כתיבה נהנתי מאוד לקרוא.

 

לגבי תקלת הבלמים שהיתה ברכב, אני לא רואה איך שחיקת רפידות/דיסקים גורמת לתופעה כזו.

אני מנחש שמדובר בתקלה במשאבה מרכזית.

 

נסעתי עליה אחרי שזה קרה. זה לא משאבה.

לדעתי הרכב נלחץ למגבלות ומעבר ושמן בלמים ודיסקים לא עמדו בזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המפגש שלי עם מכונית ספורטיבית בד"כ מתרחש בלילה. בחושך, רחוק מעיניים ותשומת הלב מיותרת. איפה שרק אני והרכב.

לא כך היה הדבר הפעם. אם הQ60S פגשתי בצהרי יום קייצי במתחם תחנת דלק מאוד מרכזית הומת אדם. בזמן שישבנו על קפה עם פבל ראינו איך כל עובדי המסעודות יצאו לראות מה זה החללית האדומה שעומדת בחוץ. נוכחות יש לה בלי עין הרע.

מבחוץ היא נראת יפה, אבל אני אישית פחות מתחבר לגריל "פרצוף הבולדוג" באוטו הזה. לטעמי הוא יושה נמוך מדי ולא מוסיף לה יופי. הוא נראה בסדר בQX60 אבל כאן זה לא עובד. סמל בתוך פלסטיק נראה מעניין. הייתי בטוח שזאת הייתה אנטנת רדאר של בקרת שיוט אדפטיבית.

חוץ מזה אין תלונות.

מבפנים הסיפור הרבה יותר טוב לטעמי. נתחיל מזה שאני מת על האינטריור של Q50 לכן אין לי שום בעיה עם העיצוב. שני מסכים כאשר אחד רזיסטיבי מט ושני קפקטיבי מבריק זה דבר גאוני ומאוד נוח. כמובן שברכב לקוח שהוא לא הדגמה יהיה ווייז שיהיה על המסך העליון (מנסיון, זה עובד מעולה.)

המושבים לטעמי עוטפים מדי ולא כל כך נוחים. מה גם, שלמרות שאני בעלים של רכב שתי דלתות בעצמי, כניסה ויציאה מרגישים לי מסובך.

אבל כל זה נשכח כאשר אנחנו מתניעים ומתחילים בנסיעה.

אני מכיר את ההגה האלקטרוני מQ50 ואין לי בעיה איתו. אני מסתדר. השלדה של מרצדס מדהימה כרגיל, אבל גולת הכותרת כמובן המנוע שלדעתי נבנה עם קריצה לכיוון של GTR ופחות למנועי טורבו של מרצדס שאינפיניטי משתמשת בהם. הוא מחוספס, חי, בועט ומרגש. הוא לא יא האדישות ונונשלנט של אאודי, הוא לא ברוטלי כמו של במוו, אבל יש לו אופי ואני אוהב אותו.

ממשיכים בכביש ומגיעים לקטע מפותל. מכיוון שתודרכתי על תקרית הבלמים וגן בגלל שבצהרי היום אתה לא יכול לפתח קצב שהולם את המכונה נבצר ממני לבחון אותה מבחינה דינמית בצורה רצינית. מה גם, שעם הנעה כפולה (שגם לדעתי קורצת לכיוון GTR) צריך ממש לאתגר את הרכב כדי להביא אותו למגבלות. לכן אנחנו ממשיכים בשיוט חצי מנהלתי במסלול מעגלי.

חוזרים לתחנת דלק. אני נאבק קצת עם המושב לצאת מהאוטו ויוצא.

לכמוניות של אינפיניטי, למרות הקדמה והטכנולוגיה יש הררגשה של אולד-סקול. של פעם. הן לא הכי טובות במה שהן עושות, אבל משום מה לי הן הכי מתאימות הן באופי והן בדימוי.

לא נסעתי על המתחרות הישירות שלו, אבל יצא לי לנסוע על לקסוס LC500 שהיא מכונה מופלאה כשלעצמה ומסגמנת מחיר יותר גבוהה. למרות זאת הייתי בוחר באינפיניטי הזאת על פני הלקסוס בכל יום.

אינפיניטי Q60s היא אחת המכוניות שבהחלט הייתי חי איתה בשלום נהנה מכל רגע. יש לאן לשאוף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסעתי עליה אחרי שזה קרה. זה לא משאבה.

לדעתי הרכב נלחץ למגבלות ומעבר ושמן בלמים ודיסקים לא עמדו בזה.

 

לפי מה שמתואר זה שמן שרתח, אם המשאבה היתה הולכת לא היה כח בלימה כלל.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הייתי זה שדיווח לראשונה על הבעיה בבלמים. מה זה בעיה? עשיתי איתה את הסיבוב הרגיל שלי, ירדתי את בית אורן, בקצב מאד מהיר, כמו שראוי למכונה המדהימה הזאת. בהתחלה הבלמים היו מעולים, ניצלתי את היכולות שלה עד הסוף והתענגתי על כל פניה ופניה, פשוט כיף טהור.

המנוע מדהים, חזק מאד ועם סאונד מגניב, הגיר (7 הילוכים פלנטרי עם פאדל שיפטרס) עובד לא רע, העברות מהירות למדי, ולרוב חלקות (מדי פעם הורגשו בעיטות קלות). ההנעה הכפולה מאפשרת לנצל כל חלקיק אחיזה ולצאת בשיגור ישיר מכל סיבוב לסיבוב הבא. ההגה האלקטרוני לא הפריע לי במיוחד בהשוואה לשאר ההגאים החשמליים והמנותקים שמקובלים בימינו, והשילדה המעולה עזרה מאד לשלוט במפלצת הזאת על המגבלות. זה רכב לא קל (1877 ק"ג בלי נהג), והוא מרגיש הרבה יותר קל ממה שצפוי ממשקל כזה.

לקראת סוף הירידה הרגשתי שהבלמים קצת דועכים, הרבה יותר מוקדם מהצפוי לרכב ברמה כזו. כשהגעתי למטה עדיין הייתה יכולת בלימה סבירה פלוס (80%), יצאתי לבדוק מה המצב, זה מה שראיתי :

 

IMG_1907.jpg

 

לא פעם ראשונה שאני מגיע למצב של בלמים מטוגנים ודעיכה משמעותית, אני יודע איך להתנהג במצב הזה בלי להכנס למצבים מסוכנים. הדעיכה היא תמיד הדרגתית, ככה שאני יודע לצפות בערך, בשקלול של כל הפרמטרים, מה יכולת הבלימה שנשארה לי בפניה הקרובה.

חיכיתי כמה דקות שהבלמים יתקררו קצת, והנחתי שמאחר וכרגע עדיין יש יכולת סבירה וגם אני עולה חזרה למעלה הם יזכו לקירור בנסיעה בלי הרבה עומס מבלימות נוספות. התחלתי לעלות בקצב מהיר וכשהגעתי לשיקיין לפני הפניה החדה שמאלה למי שמכיר, בלמתי הרבה יותר מוקדם מבדרך כלל, ובכל זאת הבלימה הייתה חלשה מהצפוי כך שנאלצתי ליישר את השיקיין כי עדיין הייתי מהיר מדי... מלחיץ. עצרתי בשוליים בפניה שמאלה וחיכיתי כמה דקות, ואז המשכתי ממש לאט, קצב מנהלתי מינוס. הגעתי לפניה חדה ימינה בעליה, שהיא קצת אחרי ירידה קלה, מניח שיש לי עדיין יכולת בלימה סבירה, נגיד 50%. בולם הרבה לפני הפניה - כלום, הדוושה שקועה ואולי 10-20% כוח בלימה. נאלצתי להרחיב את הפניה לנתיב הנגדי כדי לצלוח אותה בשלום, למזלי היה לילה ויכולתי לראות שאין רכבים ממול.

בהמשך יש ירידה חדה לגשר וצומת T אחריו. הגעתי לירידה ממש לאט, הורדתי הילוכים ידנית, עם ברקס לחוץ ועדיין הגעתי במהירות גבולית לפניה שמאלה. באמת אחד הדברים המלחיצים (בטח כשגם אין לך בלם חירום ידני שיכול לעזור במצב כזה לבלום עם הבלמים האחוריים). בעיניי זה כשל שלא אמרות לקרות בשום רכב.

אני לא מדבר על עצם הדעיכה ומתי היא קרתה, שזה סתם מביך לרכב כזה, אלא על השינוי הדרסטי ביכולת הבלימה שמגיע למצב של 'אין ברקסים' בלי לעבור ב'כמעט אין ברקסים'. אין לי מושג מה מקור הבעיה, ולא ראיתי דיווחים דומים על בלמים שלא עומדים בעומס במבחנים בחו"ל, אז אני מסיק שמדובר בבעיה ספציפית ברכב ההדגמה.

למעט הבעיה הזו - מדובר ברכב שהוא פנינה אמיתית. העיצוב מושלם לטעמי, ממש מפוסלת ביד אומן, אין שום חלק שלא נראה טוב בה. המנוע שלה מרשים ביותר, יש בו כמה טכנולוגיות מעניינות (לא בהכרח משהו שלא קיים ברכבים אחרים), כמו אינטרקולרים מקוררי מים עם משאבה חשמלית במקום קירור אוויר, זה מאפשר למקם אותם מעל המנוע במקום בחזית וכך לקצר את מסלול היניקה ב-60%, מה שמשפר את תגובת הדוושה. בנוסף בלוק המנוע מכיל בתוכו את סעפת היניקה, שמקבלת קירור מים מהבלוק (יש יציאה אחת מהמנוע ישירות לטורבו במקום יציאה מכל צילינדר). הנה הסבר בנושא :

 

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגיל סקירה מעולה!

יש לי בעיה עם אינפיניטי, הם לא מייצרים תחת יפה בעיניי ברכבים שהם לא ג'יפונים.

אולי זה רק אני... אבל זה מציק לי.

קידודים לרכבי VAG בחינם ולכולם!

http://www.obd.co.il

:x-mas:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יופי של כתיבה של כל הבוחנים.

נהגתי על ה Q50 ההיברידית בעבר. אכן רכב מרשים וחזק מאוד. מה שמוזר לי זה למה עם תוספת 40 הסוסים מההיברידית אין שיפור בזמן המיאוץ ל 100? האם זה בגלל מומנט נחות יותר?

בכל מקרה מסכים שמדובר ברכב יפה מאוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2297 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...