Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן - סיאט לאון


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2478 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

סיאט לאון המחודשת מקבלת מנוע חדש, מחיר אטרקטיבי בטירוף, ובתכלס נראית כמו אחת מחבילות ה"ביצועים לשקל" היותר מעניינות בשוק. אבל איך היא כמכונית משפחתית? יצאנו לבדוק.

 

סיאט-לאון-2017-02.jpgסיאט-לאון-2017-03.jpgסיאט-לאון-2017-04.jpgסיאט-לאון-2017-11.jpg

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תודה על המבחן.

לדעתי הגירסה של 1.0 תהיה הצלחה גדולה ותגנוב לא מעט מלקוחות הסופר מיני.

 

דבר אחד היה מוזר- תיבה עצלה, מה הסיבה?

האם יצא לך לנהוג על הלאון 1.0 ולהשוות את פעולת התיבה?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על הסיקור פבל.

בתור בעלים של לאון נוכחית (לפני השינויים המטורפים ופורצי הגבולות), אני חייב לציין שאני מאד נהנה מפעולת ה-DSG.

לא יודע אם זה משהו חדש או שמא בעיה ברכב המבחן אבל קשה לי לדמיין מה זה אומר "תיבה עצלה".

אתם בחנתם את ה-1.4, יכול להיות שהתיבה שונה מאשר זו שבאוקטביה 1.0 שבה לא הייתה הבעיה הזאת?

לגבי רמות הגימור - תאורת לד מגיעה בכל הגרסאות? גם בסטייל וגם ב-FR?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הואגית שהכי שווה לקנות אותה מהקבוצה, תמורה גדולה למחיר בזכות מנוע וביצועים, הרגשה ספורטיבית, חסכון בדלק ומחיר זול לעומת המתחרות.

 HYUNDAI ELANTRA '17 
TOYOTA Corolla '08

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ציינתי זאת כבר בשרשור אחר ואציין זאת כאן בשנית: יבוא הגרסה הידנית עם מנוע חלש משמעותית ולא עם זה, הוא טעות בסיסית.

 

תיבה ידנית היתה מוציאה את המיטב מהמנוע ומביאה הרבה יותר מכירות של חובבי ידניות מוגבלי תקציב מה-1.2.

 

התנהגות הלאון 2013 דווקא זכורה לי לטובה, גם ב-1.2 בסיסית וגם ב-1.8FR, כך שהביקורת על הניהוג במבחן מפתיעה.

 

בהערת אגב, זכור לי שנהגתי לפני כעשור באלטאה 1.8 עם DSG6. גם אז, הגיר והמנוע לא ממש דיברו ביניהם - בגולף 1.4TSI הגיר התנהג הרבה יותר טוב.

עריכה אחרונה על ידי 504L

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה הפך כבר להרגל אבל התמונות פשוט מדהימות! גורמות לצבע להראות כמו מראה!

 

לי עדיין לא יצא לנהוג בדגם המחודש אבל שקלתי לרכוש אותו ואני כנראה אעשה נסיעת מבחן בהקדם.

אני חייב להגיד שדווקא הסטייל נראית יותר טוב בעיני, יותר נקייה ותכליתית ופחות צעקנית מה-FR אם כי הייתי שמח מאוד לפנסי לד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחד שהתנייד עד לא מזמן בלאון 1.8TSI MK2 ונהג מעט על הלאון 1.8 שהחליפה אותה, סיקרן אותי לבחון את הלאון הנ"ל.

אחרי נהיגה של שעה בלאון הנ"ל, יצאתי ממנה בתחושה כללית של אכזבה. פייר, ציפיתי ליותר.

 

 

נתחיל מההתחלה: אין שום סיכוי שהאדם המצוי יבחין בין הלאון מתוחת הפנים לזו שקדמה לה.

השינויים כ"כ מינוריים שאפילו לי, בוגר לאון וחובב סיאט, נדרשו שניות ארוכות והתעמקות רבה לעמוד על ההבדלים. סה"כ הלאון נאה מאוד וגם הצבע של מכונית המבחן יושב עליה יפה.

 

טוב, אז נכנסים פנימה: מזל שיש סמל על ההגה, שנדע להבדיל אם זו סקודה, סיאט או פולקסווגן. עיצוב הפנים הוא ואגי טיפוסי - יעיל אך צפוי וחסר מעוף. הכפתורים והפקדים הם אותם פקדים שנמצאים בואגיות כבר שנים (הלאון שלי בת 6 ועדיין, הכפתורים הם אותם כפתורים), מערכת המולטימדיה המקורית שגם נשלטת מההגה גדולה דיו (8"), נראית טוב (לא התעמקתי בה יותר מידי), אינטואיטיבית והכי חשוב: נמצאת במקום טוב ונגיש, בניגוד ללאון שלי, ששם היא נמוכה מידי ופחות נוחה לתפעול.

ההגה נעים למגע אך דק מידי לטעמי, איכות ההרכבה והחומרים טובה, אבל נדמה שממש חסכו עליך בגירסת הסטייל: הדשבורד פלסטיקי ופשוט (לפחות החלק העליון שלו רך), הפלסטיקה מחוספסת ונוקשה, דיפוני הדלתות מבד פשוט, ובכלל ההרגשה היא מינימליסטית. מאמין שב-FR המצב יהיה יותר טוב, אבל עדיין – ציפיתי ליותר בגרסת הבסיס. לפחות יש גג פנורמי גדול ונאה, שיקרוץ לקהל היעד. מערכות בטיחות מתקדמות? לא פה.

המרווח מאחור טוב – ישבתי מאחורי עצמי והיה מספיק מקום לרגליים, ואני לא איש נמוך. שמחתי לראות שיש פתחי איוורור גם ליושבים מאחור – דבר שלי אישית מאוד היה חסר בלאון שלי.

כיוון מהיר של המושב, שבסופו של יום היה לי די נוח, ותנוחת הנהיגה (כבוגר VAG, זה בא לי אוטומטי) ומניעים.

 

משום מה חיפשתי כפתור התנעה – אין כזה, סיבוב מפתח, שילוב ל-D ויאללה נוסעים:

אם אני משווה ל-1.8 טורבו עם ה-160 כ"ס שבלאון שלי, ה-1.4 150 כ"ס (עם קג"מ זהה לשלי – 25.5) לא מרגיש חלש משמעותית ממנו (עד שמטפסים גבוה בסל"ד ו"חונקים" אותו). אמנם ההבדל מורגש (אך מינורי), אבל הלאון סוחבת יפה: זמינות הכוח מצוינת, ההאצות במישור וגם בעליות של כביש המחצבות זריזות ויעילות והלאון צוברת מהירות בקצב יפה עד שנגמר לה האוויר והכוח בסל"ד גבוה.

תיבת ה-DSG בעלת 7 ההילוכים מצוינת: מעבירה הילוכים מהר וחלק, בלי שום קפיצות, שיהוקים ורעידות. לשלילה אציין את העלאת ההילוכים ההיסטרית והמהירה שלה, אבל זה דבר שמאפיין את התיבה הזו עוד מלידתה.

בידוד הרעשים טוב, שיכוך המתלים גם כן, ובסה"כ הלאון משרה אווירה של ביטחון ורוגע, כל עוד אתה לא משתולל איתה ומנסה לקחת אותה למקומות לא לה. תנסה בכל זאת? אתה עלול לפגוש את תת-ההיגוי המפורסם שלה, אבל רק לרגע: הכל נשלט ומבוקר, ומהר מאוד היא תחזור לסורה.

 

לסיכום, למרות כל הכתוב מעלה, אין לי ספק שהלאון תמשיך להצליח ולמכור כמויות לא מבוטלות יחסית, מהסיבה הפשוטה שהיא קורצת לקהל היעד: יש לה את הגג הפנורמי המרשים, מערכת מולטימדיה גדולה עם כל הדברים ההכרחים (Android Auto, צימוד וכו'), ג'אנטים נאים וגדולים (יחסית), מנוע מצוין, תדמית ומראה נכונים.

אז למה בכל זאת התאכזבתי?

כי נדמה שהלאון הזו מנסה להיות יותר מידי "בסדר", וזהו. לא הרגשתי שום שדרוג, שיפור או התקדמות מהלאון הקודמת, למעט המנוע המצוין. איפה רוח השובבות והמגניבות שסיאט ניסתה לשדר ולשכנע בהימצאותה עד לפני מס' שנים? כנראה שנבלעה ונעלמה איפשהו בתהליך ההתבגרות של הלאון.

אולי בגרסת ה-FR המצב ירגיש וייראה יותר טוב, אבל עדיין, גם בגרסה הבסיסית ציפיתי לקצת יותר שאר רוח. חבל.

 

Cadillac ATS Premium 2015

 

Citroën C5 Aircross Shine PK 2021

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

שנה אחורה, עם חברים בג'נבה, שכרנו אאודי A3 וגילינו לפחות שמדובר בגרסה המחודשת של ה-1.4,

זו עם ה-150 כ"ס, משודכת ל-DSG7, מהגרסה שכבר אין לה בעיות.

גיליתי אז מכונית די נמרצת, עם שילוב מנוע-גיר מוצלח מאוד ובין מצלמת מהירות אחת לשניה,

גם יודע למשוך לא רע למעלה.

 

למה אני מתעכב על רכב אחר? כי ההבדלים גדולים למרות זהות החלקים הפנימיים.

ללאון יש אותו מנוע ו(כנראה) אותו גיר ופה זה משום מה סיפור אחר לגמרי.

האוטו עצל בתגובותיו, מרגיש כבד, הגיר ממהר לעלות למעלה בצורה שמחסלת פאנץ' כלשהו

וכשרוצים להוריד הילוך, זה קורה...מתישהו.

נדמה, ואין לי סימוכין לזה, שיש פה גרסה מנומנמת ומוגבלת לתיבה שכבר מוכיחה מזמן שהיא יכולה אחרת.

וזה חבל כי זו נקודה שהיתה יכולה להקפיץ במשהו את האוטו הכ"כ מרדים הזה.

ההגה בעל משקל קל עד סביר אך נטול כל תחושה, אפילו הסינתטית ביותר, של משהו שמסובב משהו,

בידוד הרעשים בסדר, איכות הפנים גם אך המושבים לא טובים.

ובקיצור, מה שטוב לליסינג וכו'.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או ללקוח שבמקום סופר מיני יכול לרכוש משפחתית מאובזרת בתוספת קטנה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה שזו עוד פעם תוצאה של מה שקורה כש-VAG ממשיכים למכור 4 מותגים על אותה הפלטפורמה וצריכים איכשהו לבדל אותם מבחינת "דירוג" כדי שתהיה סיבה לאנשים לקנות את המותגים היקרים יותר חוץ מהסמל על החזית. לאאודי מוסיפים כל מיני טאצ'ים של לוקסוס, ולסיאט...

Volkswagen Golf 1.4T Trendline 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2478 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...