Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן דרך - פיאט טיפו 1.6 ליטר - לאונג'


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2955 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בשנת 1974 יוצאת שלישיית הגשש החיוור עם התוכנית "אופסייד סטורי" ובה המערכון המיתולוגי על השליח בבנק שנחשף לתורת ה"ישראבלוף" על רגל אחת.

1974 הייתה גם שנה טובה לפיאט, חברה שנשענה בעיקר על מכוניות קטנות ובסיסיות

 

בשנת 2016 פיאט היא כבר קונצרן רכב עולמי שבלע לתוך תאגיד FCA את קרייזלר, ג'יפ ודודג', שבבעלותה מזראטי וגם פרארי - כן הרבה השתנה שם.

בשנת 2016 קבוצת המשפחתיות והמיני משפחתיות בשוק הרכב הישראלי עדיין נשענת על תרבות ה"ישראבלוף", אבל אז באה פיאט טיפו ובאבחת תמחור שלה חושפת את הבלוף.

 

הגעתי לפיאט טיפו עם דעה קדומה, עם ציפיות למשפחתית בסיסית למדינות מתפתחות - המסקנות?

 

המסקנות בכתבה כאן

 

IMG_4572.jpgIMG_7618.jpgIMG_7631.jpgIMG_7641.jpg

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

באמת ניראה אחלה דיל במחיר מצוין,מקווה שיהיו מכירות טובות כי במחיר של סופר מיני בעצם מקבלים רכב עם תא מטען גדול שיהיה מעולה למשפחות ואיבזור מכובד,יפה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מדובר במכונית שיכולה לנצח את הטובות שבמשפחתיות כמו טויוטה קורולה או סקודה אוקטביה

 

אולי אפשר הסבר למה?

 

רשמת:

[h=3]השאלה הגדולה היא האם היא ראש לתת משפחתיות או זנב למשפחתיות הקומפקטיות[/h]

 

אבל לא ענית.

איפה היא נופלת מול המשפחתיות?

 

בשורה התחתונה מקבלים פה משהו שלא מאתגר משפחתיות מצטיינות

 

למה? בגלל יחידת ההנעה? בגלל המסך הקטן?

 

הפעם קינן המבחן לא עונה על השאלות שנשאלות בו, וחבל.

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת נראה עסקה טובה ומשתלמת. מעניין אותי אבל מי יבחר בה- לדעתי ה-500X הוא מהטובים בקבוצתו, ועדיין הוא לא מוכר הרבה (גם לפני שהספורטאז'/טוסון 1.6 הגיעו).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר אבל להבין למה היא פחות טובה,איכות חומרים פחות טובה,מנוע חלש יותר לעומת המתחרות בטח אלה עם מנוע טורבו.

מרווח מאחור שצוין בכתבה לא מבריק.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי אפשר הסבר למה?

 

רשמת:

 

 

אבל לא ענית.

איפה היא נופלת מול המשפחתיות?

 

 

 

למה? בגלל יחידת ההנעה? בגלל המסך הקטן?

 

הפעם קינן המבחן לא עונה על השאלות שנשאלות בו, וחבל.

 

הי דוד,

 

היא לא תאתגר אותן בעיקר כי היא לא אמורה לעשות את זה, זו מכונית בסיסית שאמנם מאוד, אבל מאוד מוצלחת - אך הפער בינה לבין עילית הקבוצה קיים כבר בקוד המקור שלה.

ואני אסביר.

זה מתחיל בתחושה בתוך סביבת הנהג, היא אמנם מעוצבת ומודרנית, אבל רמת החומרים והגימור עדיין פחות טובה משל אירופיות איכותיות.

זה קורה כאשר מסתכלים על המימדים שלה, בעיקר האורך הכללי ובסיס הגלגלים.

זה ממשיך בטכנולוגיה מתחת למכסה המנוע, יחידות הכוח החדשות, בין אם מוגדשות טורבו בנות ארבעה ושלושה צילינדרים ובין אם אטמוספריות בעלות הזרקה ישירה רב נקודתית מצליחות לייצר גם יותר סוסים וגם אספקת כוח רציפה יותר ונעימה.

נוחות הנסיעה במכוניות כמו גולף, אוקטביה ואחרות טובה יותר והכיול שם הן ברמת השלדה והן ברמת המתלים מאפשר לקבל נוחות נסיעה עדיפה בעיר ומחוץ לעיר.

 

זה לא אומר שהיא לא טובה - מכונית נמדדת על פי היכולת שלה למלא את היעוד שאליו היא תוכננה.

המכונית הזו ממלאת את היעוד שלה בצורה מצוינת, אבל כאשר היא מפורסמת כמשפחתית - צריך לתחום את גבולות הגזרה ולהגיד מה היא כן (עסקה מצוינת) ומה היא לא (מובילה בתחום).

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשוב מאוד לזכור שגולף אוקטביה, קורולה ודומיהן, מתומחרות באלפי ואף עשרות אלפי שקלים יותר מהטיפו.

ללא ספק בין ה-VFM הטובות שקיימות היום בשוק.

תודה על המבחן.

 

מסקנה כתבה של יחסי ציבור.

תגובה שמקומה במבחן רכב בטמקא, לא פה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן תגובה לא לעניין.

אפשר פשוט לשאול במה היא פחות טובה,בלי משפטי הצגה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז היא משפחתית מלאה פשוט זולה יותר?

נשמע כמו סובארו אימפרזה רק במחיר נורמלי.

או שאני טועה? מה עם להוציא את הוואגיות מהמשוואה? i35/קורולה/פורטה וכול האחרות?

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמנם זה פחות מעניין את "השוק", אבל האם נהגת גם בגירסא הידנית?

ב 90.0 אש"ח זו עסקה מעניינת מאוד לדעתי.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מול כל האחרות היא כבר לגמרי יכולה להיות אלטרנטיבה כשהפער מצטמצם לעניין איכות חומרים ומרווח מאחור.

מכאן ואילך זה כבר נכנס לדקויות של העדפות הקונה פחות במדדים אמפיריים של מבחן דרכים.

אני לא יכול להחליט כמה "שווים" 20 אלף שקלים יותר ללקוח הפרטי.

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העינין הוא שיש למשל מיצובישי לנסר ספורטבק שמציעה בכ120K (ופחות מזה במיקוח ועוד פחות ב0ק"מ יד ראשונה) מנוע 1.8 וחבילת אבזור נאה למדי ורכב שהוא למעשה רמה אחת מעל (קטגוריה C אמיתית ולא B+ מוגדלת).

יש יגידו הדגם מיושן, זה חלקית נכון, אבל גם טיפו זה לא בדיוק שיא הטכנולוכיה והאופנה (מבוססת על שלדה מוגדלת של פונטו), יחד עם זאת יותר חזקה, לא פחות מאובזרת מהדגם המאובזר של פיאט (יש את כל הפיצ'יפקעס בצורת חיישני תאורה, גשם, מצלמת רוורס, פנסי ערפל וכד'). מערכת מולטימדיה אומנם התקנה מקומית, אבל יש אנדרואיד עם וייז, אינטרנט ומסך טיפה יותר גדול (וגם בטיפו מקום מוזר של פתחי מיזוג אויר המרכזיים שאת מקומם תופסת מערכת מולטימדיה, לאומת מיצובישי עם פתחי מיזוג אויר במקומות הנכונים). מרכב של הספורטבק זה הצ'בק יותר פרקטי עם קיפול מושבים ותא העמסה גדול (עדיין לא אוקטביה, אבל בכל זאת).

יש גם שקודה רפיד שהיא אומנם צפופה יותר מפיאט, אבל זה גם אותה קטגוריה LOW COST למדינות עולם השלישי B+, היא מציעה מנוע טורבו וגיר רובוטי (עד כמה זה יתרון זה גם שאלה עם תשובה לא פשוטה).

 

מה שאומר שהדגם המאובזר של טיפו לא ממש בקטגוריה של עצמו, יש מתחרות קרובות מאוד במחיר שמציעות לדעתי יותר.

 

מענין יהיה לראות איך יהיו המכירות. אני ראיתי אותו ביום ההשקה והייתי די מופתע לראות שלא מרגישים כל כך חיסכון בסאלון (לא ציפיתי הרבה אז הייתי מופתע לטובה).

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין יש לך בערך 12 אלף פער בין הלנסר לטיפו המאובזרת.

יד 1 0 קמ זה לא נכון להשוות,כי הטיפו גם תהיה זולה יותר כשתוצא כ יד 1.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפועל זה ממש לא 12, אלא יותר בכיוון של 8 (אם מדובר על חדשה מיבואן). ואתה מקבל גם הרבה יותר מנוע והיא גם תוצרת יפן ולא טורקיה. וגם חשוב לציין שלמיצובישי יש מוניטין של אמינות לאורך שנים.

 

ואם כבר מדברים על זה, בסביבות מחיר דומה יש יונדאי אקסנט 1.6, קיה ריו (שיעולה לתת פייט לדגם הלא מאובזר, בהפרש מחיר קטן מקבלים 7 שנים אחריות על מנוע וגיר) ועוד כמה רכבים.

 

בקיצר, לדגם המאובזר של פיאט לדעתי יהיה קשה מאוד לתת פייט רציני. בדגם הלא מאובזר שעולה 100 - סיפור אחר, היא מנצחת רכבי סופר מיני בזכות מרווח גדול הרבה יותר.

 

וגם לא ברור כיצד בפועל משפיע מיקום לא נכון של פתחי מיזוג אויר באמצע.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיקום פתחי מיזוג האוויר אינו נכון? כנראה שלדעתך הוא לא נכון, כי אני מעדיף את זה בדיוק כמו שזה בטיפו.

 

מסך ממוקם גבוה, פתחי מיזוג בדיוק מתחתיו.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2955 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...