Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חדשות - 20 שנות סקודה אוקטביה


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2942 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אחרי 20 שנות ייצור, סקודה אוקטביה יכולה להסתכל אחורה בסיפוק,

יותר מ-5 מיליון אוקטביות, כולל כמה גרסאות חמות שהן הזיקוק של "זאב בעור טקסי"

אז הנה עוד כמה דברים מעניינים על האוקטביה:

 

- פירוש השם "אוקטביה" בליטינת הוא – השמיני. לציון העובדה שאוקטביה המקורית מ-1959 הייתה הדגם השמיני ב"עידן המודרני" של סקודה שהחל ב-1933.

 

- היקף הייצור הראשוני של מפעל סקודה במלאדה צ'כיה עמד על 90 אלף מכוניות בשנה וצמח ל-350 אלף מכוניות בשנה, מה שהפך את החברה לגדולה ביותר בצ'כיה בתחום התעשייה.

 

- אוקטביה מיוצרת גם במפעלים שונים סביב העולם בסין, הודו, רוסיה, סלובקיה, קזחסטן ועוד

 

- ב-2002 סקודה ייצרה 100 מכוניות רפליקה של גרסת ה-WRC של אוקטביה VRS שנבדלו מה-VRS בכך שהגיעו אך ורק בלבן, עם מדבקות ראלי ורמת אבזור גבוהה יותר.

 

עוד פרטים בכתבה כאן

 

1.jpg145f717b22abf9e6f499b70d96ab42c620df4217.jpgMK1 COMBI.jpgMK1 RALLY.jpgMK3 VRS.jpg

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה הארות ברשותכם :) :

המכונית עצמה הוצגה בדיוק לפני 20 שנים, עם שני מנועי בנזין; 1.6 ליטר ו-75 סוסים וכן 1.8 ליטר 20 שסתומים עם 125 כ"ס כמו כן הוצג מנוע 1.9 ליטר TDI עם 90 כ"ס.

היה גם מנוע 101 סוסים בנפח 1595, לאומת ה75 סוסים שהיה מנוע אחר בנפח 1598.

 

גרסת הסטיישן בעלת ההנעה הכפולה והמוגבהת ב-4 ס"מ קיבלה את השם סקאוט.

הייתה גירסת סקאוט גם לדור ראשון (הייתה מצויידת בדיזל 1.9 ו4X4).

Skoda_Octavia_front_20071007.jpg

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה הארות ברשותכם :) :

 

היה גם מנוע 101 סוסים בנפח 1595, לאומת ה75 סוסים שהיה מנוע אחר בנפח 1598.

 

 

הייתה גירסת סקאוט גם לדור ראשון (הייתה מצויידת בדיזל 1.9 ו4X4).

[ATTACH=CONFIG]456112[/ATTACH]

 

אתה צודק, אבל:

נכון שהיו עוד מנועים אחרים לדור הראשון, התייחסנו לאלו שהוצגו עם הדגם בתחילת דרכו.

למתיחת הפנים של הדור הראשון (התמונה ששמת) אמנם הייתה גרסת 4X4 אך הכינוי "סקאוט" החל בדור השני.

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיקון הסטורי לנאמר בכתבה:

 

גם בזמן העידן הסובייטי, מכוניות סקודה שווקו במערב אירופה, בדומה לדאצ'יה הרומנית, פולסקי-פיאט הפולנית, יוגו וזסטאווה היוגוסלאביות ולאדה ומוסקביץ' הרוסיות.

 

זאת להבדיל מזפורוז'ץ, טראבאנט, וורטבורג, וולגה ודגמים נוספים שנותרו מאחורי מסך הברזל.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זפורוז'ץ שווקו באירופה. אין לי מושג למה, אבל שווקו.

 

אתה בטוח שלא רק במזרח אירופה? סקרנת אותי ואחפש על כך חומר.

 

למה עשו את זה? בדומה לישראל בתקופת הצנע, לייצא על מנת להכניס כמה שיותר מט"ח. גם מפעלי הרכב בישראל הצעירה עשו ככל שביכולתם לייצא - ואפילו הצליחו בכך.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וולגה ודגמים שונים של לאדה שווקו באירופה המערבית וחלק גם באנגליה (בברה"מ יצרו למשל וולגה במיוחד גירסאות עם הגה ימני).

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי רגשות מעורבים לאוקטביה.

לא יודע למה אבל הדור הנוכחי בעל פוטנציאל אבל יש דברים קטנים שגורמים לי ממש לא לאהוב אותו.

 

מצ"ב מה שכתבתי עליה:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?579951-%D7%90%D7%95%D7%A7%D7%98%D7%91%D7%99%D7%94-1-2-TSI-DSG7-%D7%90%D7%9B%D7%96%D7%91%D7%94-(%D7%A1%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%9D-%D7%97%D7%A6%D7%99-%D7%A9%D7%A0%D7%94)

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע למה אבל הדור הנוכחי בעל פוטנציאל אבל יש דברים קטנים שגורמים לי ממש לא לאהוב אותו.

הדברים שציינת שם מינוריים, ידית מתקלפת והשהייה בזינוק?

אצלי הרכב כבר מעל 40K ק"מ, אני משתמש במצד ידני מידי יום והרבה, עדיין שום דבר לא מתקלף.

אם אתה לא אוהב את ההשהיה הרגילה שיש לגיר DSG, וזה מה שגורם לך לא לאהוב את השקודה, אז למעשה אני מבין שגם שאר VAGיות עם הגיר הזה לא תאהוב.

 

אני לומד לחיות עם ספציפיקת שימוש בכל רכב. אבל מסכים שיש דברים מסויימים שלא הייתי רוצה להתמודד איתם, כמו גיר רציף למשל. כל אחד והעדפות שלו :)

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צביפר, בשרשור שלי דנו בזה, הבעיה שלי היא השילוב הזה של הגיר עם המנוע.

אין לי בעיה עם תיבות רובוטיות אחרות או שידוכים אחרים (קליאו RS, לאון FR).

 

פשוט יחסית לליסינגים הקודמים מרגיש לי כירידת מדרגה

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרט מעניין, בין השנים 2008-2011 שווקו שלושה צורות של האוקטביה - דור ראשון, דור שני ודור שני אחרי מתיחת הפנים.

עם הצגת הדור השני, הדור הראשון המשיך להיות מיוצר תחת השם אוקטביה טור.

עם סיום ייצור הדור הראשון ב-2011, השם אוקטביה טור עבר לדור השני מלפי מתיחת הפנים.

 

בדור השלישי האוקטביה טור הוחלפה בראפיד וכך נגמר העידן בו ייצרו כמה דגמים מקבילים של האוקטביה.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2942 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...