Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התרשמות של 24 שעות עם אלפא ג'ולייטה תלתן ירוק


bagira
שימו לב! השרשור הזה בן 3245 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זאת לא תהיה כתבת רכב, לא תקראו פה מלל מיותר על "פנסי הדמעה המשתפכים ומתמזגים לתוך כנף לטינית מפוסלת" וכו'

 

איפה שיש מה להרחיב, נרחיב, אבל עיקר ההתרשמות היה עניינית.

 

ידע היטב מי שבחר דווקא בי לנהוג בג'ולייטה, אני לא נמנה על אף חסידי שום מועדון, אין לי פינה חמה לאף יצרן (טוב, נו, אולי חוץ מאופל אבל זה כמו לאהוד קבוצת כדורגל מהליגה למקומות עבודה) וסגנון הנהיגה שלי הוא נהיגת מסלול קלאסית, כל קשקוש בזנב וכל נדנוד עכוז הם מבחינתי טעות שלא הייתה צריכה לקרות.

 

לא שמי שכן אוהב את זה טועה, זה לגיטימי, זה סבבה, רק פשוט לא כוס התה שלי, זה יהיה רלוונטי להמשך הקריאה.

 

אז יאללה, לעניינים!

 

אלירן הגיע לאסוף אותי מהרכבת עם הכלה. כלה אמיתית מאחר והגיע בלבן דיי בנאלי.

מצויין אולי לחברה שלא רוצים להתבלט, אבל אני די משוכנע שמי שקונה אותה יעדיף בשחור או אדום, שם הנראות שלה הרבה יותר מרשימה (לדעתי).

 

ועדיין, אין ספק, מדובר ברכב יפה ומרשים, בטח בהשוואה למתחרות כמו גולף או B3 המשעממות להחריד.

 

כניסה לרכב ובמבט ראשון, תא הנוסעים מרשים מאוד.

רכב המבחן הגיע עם אופציית ריפודי העור (האדום) והכסאות החשמליים.

 

כל הרכב מצופה עור אדום, המושבים, הדלתות, הדש בורד וכו'.

אולי בתאור זה לא נשמע מרשים, בחיים זה כן.

אבל בלב כל ההרמוניה הזו, דש בורד שעשוי פלסטיק פשוט וחלול ועליו מודבק עור נראה מוזר ולא הגיוני.

ולמרות שאמרתי כבר שזו לא ביקורת רכב ואני לא אתקרצץ עם פלסטיקים קשיחים בלוח השעונים, ברכב שעולה 240K ש"ח (רכב המבחן עם תוספת הכסאות החשמליים וריפודי העור) רכיבים כאלה זה תמוהה.

 

 

טוב, אז יאללה, לנסוע, מתניעים ומתחילים בנסיעה.

 

הופ, לא כ"כ מהר, צריך לציין משהוא לפני שמתחילים לנסוע שמגיע לו הכבוד של פינה משלו, רעש האגזוז!

 

עשה שם, מי שעשה, עבודה מדהימה! איזה קונצרט, מי בכלל צריך מערכת סאונד באוטו עם צליל משכר שכזה.

 

בריטון יפייפה שמצד אחד מוחשי משניית ההתנעה ועד למרומי הסל"ד, אבל לא בצורה כזו אשר מקשה על הדיבור בתא הנוסעים.

 

ת-ע-נ-ו-ג!!!

 

אז עכשיו באמת נוהגים, הקילומטרים הראשונים בתנועה עירונית משאירים אותי קצת מופתע, הייתכן וזו ההוט האטצ' הנוחה ביותר שנהגתי בה אי פעם?

מהמורות ושברי כבישים של גוש דן, מכסי ביוב בולטים, הגברת מגהצת אותם כאילו לא היו.

 

רק מסקנה אחת מקננת לי בראש, "מרשים, מרשים מאוד, אבל על כזו התנהגות נהיה חייבים לשלם ביוקר בנס הרים".

 

אז התנועה בעיר זורמת לה בנוחות, הגיר הרובוטי הדו מצמדי מתפקד כהלכה עם השתהות קלה וכ"כ אופיינית במהירות זחילה או בתחילת נסיעה, אבל אני עוד לא נהגתי בדו מצמדי שלא סבל השהיות בדיוק שם, אז ניחא, זה הסטנדרט כיום.

 

ביציאה מהעיר, בתנועה בין עירונית, המנוע מתגלה כפנינה אמיתית, חזק מאוד, מטפס בסל"ד במהירות ונחישות ומביא אותך למהירויות פליליות ביותר תוך שניות בודדות.

 

אלא מה, שהשילוב של רובוטי דו מצמדי ושל טורבו -לאג די מוחשי גורם להשתהות קלה בהאצה כמעט בכל דריכת רגל על הדוושה.

כאילו מה שרץ למחשב בראש זה, "אה, אתה רוצה להאיץ? שניה, אני מוריד שני הילוכים, מעלה סל"ד, בונה ספול, הנה, שניה...יאללה, סע"

אבל כשזה כבר קורה, בכל מהירות, אתה מוצמד לכסא והרכב מזנק קדימה כאילו אין מחר.

 

ואז הגענו לנס הרים.

 

מערכת ה DNA על D ויאללה לעסק.

 

על הסיבוב הראשון עצרתי בשוליים, ג'יזס קרייס, למה התת היגוי הזה? :x

 

יציאה מהרכב ובדיקת תקינות הצמיגים, ואללה, הרכב עם צמיגים חדשים (כל הרכב עבר כולה 900 ק"מ).

הולך ברגל כמה מטרים, מחפש את החול שהיה בסיבוב, ואללה, אין חול!

 

יכול להיות שאני מכיר את הכביש כ"כ טוב ונוהג בו לא מעט ב S3 שזרקתי אותה למים עמוקים מהר מידי?

 

טוב, נמשיך קצת לאט יותר ולאט לאט נאיץ.

 

עושה את כל המסלול במוד יותר רגוע, האלפא מתנהגת למופת.

 

יאללה, עולים בחזרה, הפעם נדחק בה קצת יותר, וכל פעם שמביאים אותה קרוב למגבלות, הופ, שוב הרכב מנתק איתך כל תקשורת ואותו תת היגוי מכוער תוחב את ראשו ומזכיר לי "אני עוד כאן". ידעתי שעל הנוחות הזו בעיר אני עוד אשלם!!!:x

 

אם תת ההיגוי הזה לא מספיק, בהאצות ביציאה מסיבוב מורגש בכל יציאה טורק סטיר מעצבן שמערער את שלווה הנהג.

דיפרנציאל אלקטרוני מיי אס!

 

יסלחו לי כל חבריי אוהדי המותג אבל חברה, איפה היא ואיפה היכולות על הקצה של (סתם לדוגמא) גולף GTI?

שלא לדבר על S3 (טוב, אבל זה קוואטרו אז לא מקובלת השוואה כזו).

 

יסלחו לי שוב מי שככל הנראה היו עד לאחרונה חבריי חובבי המותג אבל ההשוואה הראשונה שקפצה לי לראש הייתה איביזה קופרה.

מנוע מעולה שיושב בשילדה שלא ממש מצליחה לתת לו את מלוא הכבוד המגיע לו.

 

בדרך חזרה הבייתה, עם מחלוקת קשה בנוגע לאוהב-לא אוהב את הרכב, בכניסה לישוב, יש כיכר גדולה מאוד, עם טווח ראיה של בטח 2 ק"מ לכל כיוון. השעה גם ככה 3 בבוקר, נכנס לכיכר קצת מהר מידי, בכוונה, עוזב גז, מכה בהגה, האללו, מה זה, הנעה אחורית? פאוור דריפט?

 

אז כמובן שאני מגזים אבל הנכונות של הרכב לפסוע הצידה ולהשאיר את הישבן שם עם מצערת לחוצה והגה הפוך פשוט מרשימה וקלה לביצע באופן מגוחך.

ואולי זה בעצם סוד הקסם שלה?

 

אז לסיכום, הקדמתי ואמרתי, זה לא סגנון הנהיגה שלי (למרות שמהכיכר הזו יצאתי עם חיוך דבילי מרוח לאיזה שעה) ולכן, בגלל התנהגות הקצה שלה, אצלי היא לא עוברת את הסינון הראשוני של הדרישות שלי מרכב שכזה.

כל יום, כל רגע, כל שעה, הייתי מעדיף את ה GTI עליה.

 

במלוא הכנות, הייתי בכלל לוקח את ה S1.

 

 

בסופן של מספר שעות אינטנסיביות עם הרכב, בהן יצאתי מתל אביב עם מיכל מלא, נאלצתי למלא שוב בחדרה כי דלק לתל אביב לא נשאר, הגברת גמאה 6 קמ"ל וזה כולל לא מעט התגרזנות, אבל גם לא מעט נסיעות מנהלתיות בכביש 6/ 1/2.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 160
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אל תביא יותר מידי פוקפורן, אני לא קובע שום דבר נחרץ כאילו הוא דברי אלוהים חיים, אני בסה"כ מחווה את התרשמותי האישית מנהיגה ברכב.

 

באמת שאין פה שום מקום למלחמת VAG-אלפא.

 

אבל עניינית, מתי נקרא את ההתרשמות שלך מהרכב?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין מה לעשות הג'ולייטה זה לא רכב לנהיגה ספורטיבית, זה נאמר כבר אינספור פעמים. רכב יפה ומפנק, אבל לא לנס הרים ובטח לא למסלול. רוצה להתגרזן? יש מספיק אופציות אחרות: פוקוס ST, מגאן RS, מיני JCW...

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגירה,

 

נהניתי לקרוא. ברשותך, אחלוק עלייך בעניין תת-ההיגוי. בגולף GTI יש טיפה יותר ממנו, וגם ב-S1 (במצבים מסויימים). אגב, אילו צמיגים היו לה (יצרן ודגם)?

 

 

HyperViper, נהגת על הרכב?

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואללה, לא זוכר אילו צמיגים היו לה.:oops:

 

נדמה לי שהם היו שחורים :lol:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

HyperViper, נהגת על הרכב?

בחיפושי הרכב שלי נהגתי על גרסה אחת מתחת לתלתן, הייתה מאוד מאכזבת (מלבד המנוע). שאלתי חברים שנהגו בתלתן אם יש טעם לנסות לתאם מבחן ולקבל אולי רושם שונה, כולם אמרו שלא (מדובר על כתבי רכב עם נסיון רב בתחום). גם בכתבות ברשת אף אחד לא ממש מתלהב ממנה ואכן לא מזכירים אותה בנשימה אחת עם הרכבים הכן ספורטיבים שציינתי למעלה.

 

במגאן RS ובמיני נהגתי והן היו מעולות, יותר ממה שחשבתי שאפשרי ברכב הנעה קדמית. אפילו בגרסה הפשוטה של המיני ועוד בגרסאת קבריולט נהנתי יותר מבאלפא היחסית חזקה (170 כ"ס).

 

כמובן שיש סיכוי שהנסיון על הלא תלתן וכל המבחנים בעיתונות הרכב שנתקלתי בהם הטעו אותי, אבל אני ממש בספק.

עריכה אחרונה על ידי HyperViper

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע, זכית. יש לך כמה חברים, כתבי רכב עם ניסיון רב בתחום, אשר פוטרים אותך מהצורך להגיע לסוכנויות כדי לבצע נסיעות מבחן. כמה טלפונים ואתה יודע מה הרכב הבא שלך. אני מקנא.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אנסה לדקדק בשביל אולי לפתור את המחלוקת בינכם, ב 95% מיכולות הרכב, הג'ולייטה עומדת איתן מול כל המתחרות בקטגוריה.

 

זה רק בקצה של הקצה שהיא כאילו מאבדת קשר גם עם הנהג וגם עם הכביש ונופלת מרוב המתחרות בסגמנט.

 

ל 90% מרוכשי הרכבים בסגמנט זה לא ממש משנה משהוא.

ל 10% שזה כן משנה, קשה לי אישית, להבין איך אפשר לבחור בה אבל היי, כל אחד הוא אינדבידואל בעל מכלול תחושות שונה מאיתנו וכל מי שאוהב אותה, אשירהו!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני דווקא כן מגדיר את עצמי כמעריץ של המותג, ועם זאת, מסכים איתך ממעט הניסיון שיש לי עם הג'ולייטה.

כפי שכתבתי בעבר, לפי מדידות זמנים שלב ספורטיבי קישר אליהן כאן פעם, אולי נהגים מעולים יכולים להוציא ממנה יותר ממה שיכולים להוציא מהמתחרות. לנו, פשוטי העם, זה לא רכב נעים לנהיגה.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אנסה לדקדק בשביל אולי לפתור את המחלוקת בינכם, ב 95% מיכולות הרכב, הג'ולייטה עומדת איתן מול כל המתחרות בקטגוריה.

 

זה רק בקצה של הקצה שהיא כאילו מאבדת קשר גם עם הנהג וגם עם הכביש ונופלת מרוב המתחרות בסגמנט.

 

ל 90% מרוכשי הרכבים בסגמנט זה לא ממש משנה משהוא.

ל 10% שזה כן משנה, קשה לי אישית, להבין איך אפשר לבחור בה אבל היי, כל אחד הוא אינדבידואל בעל מכלול תחושות שונה מאיתנו וכל מי שאוהב אותה, אשירהו!

 

נוטה להסכים, אבל אני מחפש בדיוק את ה-5% הנוספים האלו שמתחבאים במגבלות ואחריהן ולכן הרכב נפל מהר מאוד מרשימת הקניות.

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מגניבה רצח, הבעיה שאם היא מקורית, היא עולה כמו הג'ולייטה, ה GTI וה S1 ביחד!!!:shock2:

 

בכל מקרה, במנטה 400 יצא לי לנהוג והיא הרבה יותר בעייתית לנהיגה מאשר הג'ולייטה, או גולף או אוודי.

 

אבל כהנעה אחורית משוללת בקרות, יופי של רכב שעשועים, עד שאתה עושה טעות, היא לא רחמנית ולא וותרנית.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

HV, באיזו מיני מלבד ה-JCW נהגת?

בחופשה באירופה השכרתי לכמה ימים מיני קופר רגילה קבריולט, הייתה מוצלחת מעל למצופה. חסר לה מנוע אבל יש שילדה והגה מצויינים.

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3245 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...