Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו XV מול סוזוקי קרוסאובר 4X4 - מבחן השוואתי


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 3429 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כבר לא צריך לשלם מעל 200 אלף ש"ח בשביל ג'יפון שיכול לרדת לשטח קל. במחיר שגבוה רק בקצת ממחירה של מכונית משפחתית סטנדרטית, תוכלו לקבל צמד רכבי פנאי יפאניים עם יכולת שטח בסיסית.

 

%D7%A1%D7%95%D7%96%D7%95%D7%A7%D7%99-%D7%A7%D7%A8%D7%95%D7%A1%D7%90%D7%95%D7%91%D7%A8-4X4-%D7%A1%D7%95%D7%91%D7%90%D7%A8%D7%95-XV-6.jpg

 

מימין סובארו XV. לאחרונה הוא הגיע ארצה גם בגרסת 1,600 סמ"ק מוזלת, עם מערכת ההנעה הכפולה המוכרת והמוצלחת של סובארו.

משמל גרסת ה-4X4 של סוזוקי קרוסאובר, מנוע הצמיחה העיקרי של סוזוקי בשנה וקצת האחרונות בישראל.

מי מהם עדיף בכביש ומי בשטח? מבחן השוואתי - סוזוקי קרוסאובר 4X4 מול סובארו XV

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ואז אחרי שקראנו את הכתבה ועוד כמות אנשים רצים לקנות "ג'יפון" הם חוזרים מהטיולון ומקקלים את הרגע שבו נפרדו מהאספלט ונכנסו לשבילים.

הצמיגים נשחקו קלות או קשות, הלכלוך שחדר למקומות שמאיצים את הבלאי של הרכב באלפי אחוזים, הלאגר שנוזל המנוע משתעל הפילטרים סתומים ומה לא.

לשטח צריך רכב שטח יעודי וקהל מתאים שמכבד את הסביבה, שיפסיקו עם הבלופ דיי עם רכבי ה "כאילו שטח".

אני לא מפרט יותר ולא אחפור יותר מדי כי הזעם שלי על הקטגוריה הזו הוא עצום וזה לא שווה את זה, שום דבר לא ישתנה גם ככה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבה יפה ממוקדת בין רכבים מאד דומים בתכונותיהם הבסיסיות.

 

בשורה התחתונה, 99.9999 אחוז מרוכשי הרכבים הללו לא יסעו בשטח (לכל היותר יסעו בשביל עפר באחוז מהנסיעות שלהם).

 

לכן הקרוסאובר הוא העדיף בהשוואה הזאת (בייחוד בהנעה הקדמית הזולה יותר והחסכונית יותר).

 

אבל כמפי מסקנת המבחן, ה- XV נראה הרבה יותר טוב והרבה יותר ג'יפון וזה ה- X פקטור שיכול להכריע את הכף לחלק גדול מהרוכשים.

 

אבל מכיוון שלגירסת ההנעה הקדמית של הקרוס אובר יתרון משמעותי במחיר על מחירו של ה- XV, ה- X פקטור של ה- XV יתקשה להתגבר על כך.

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הסוזוקי עדיפה על XV בגירסת 4X2 - היא עולה פחות, חסכונית יותר ונותנת את המראה שחובבי הג'יפונים אוהבים.

הXV לאומת זאת יותר קשוח מעט בשטח, זה יתרון למי שנוסע על שבילים.

מצד השני מי שנוסע בשטח כניראה יעדיף רכב יעודי יותר, בטווח מחירים הזה יש ג'ימני שהוא אומנם צפופה יותר וקטנה, אבל יש לה יכולות די מכובדות וטווח שיפורים רחב שמאפשר לטייל איתה בשטח טכני.

כמו כן, כמה שאני מבין דאסטר הולך להיות משווק בארץ, יש לו יכולות שטח מסויימות, מענין מה יהיה המחיר כי זה יכול להיות רכב שובר שוק.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שתי תובנות נוספות שאני יצאתי מהן מהמבחן הזה:

 

1. הסובארו אנדר פאוור בצורה מביכה ובכל מהירות שלא תהיה מציגה נתוני תאוצה...מביכים.

2. נתקלתי בסוזוקי במה שללא ספק אני יכול להכתיר כהגה הגרוא ביותר שנתקלתי בו מזה שנים. אפס "שפיל" במצבו הישר וכל תזוזה קלה של ההגה, אתה מחוץ לנתיב.

 

הקופסא,

אתה צריך להבין שלא כולם מחפשים לפורר בולדרים במעלה עשוש, מי שמחפש שטח שהוא רק קצת מעבר לשבילי קקל יקבל כאן ככלי זול ומודרני שגם נותן לו מרווח גחון סביר וגם מערכת 4X4 בסיסית.

 

הכלים האלה אפשרו לנו באותו יום לקיים טיול שלא היה מאפשר לא לרכב פרטי (בא נגיד מזדה 3) ולא לרכב זהה שאינו 4X4(למשל קרוסאובר שאינו 4X4).

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שתי תובנות נוספות שאני יצאתי מהן מהמבחן הזה:

 

1. הסובארו אנדר פאוור בצורה מביכה ובכל מהירות שלא תהיה מציגה נתוני תאוצה...מביכים.

2. נתקלתי בסוזוקי במה שללא ספק אני יכול להכתיר כהגה הגרוא ביותר שנתקלתי בו מזה שנים. אפס "שפיל" במצבו הטבעי וכל תזוזה קלה של ההגה, אתה מחוץ לנתיב.

 

הקופסא,

אתה צריך להבין שלא כולם מחפשים לפורר בולדרים במעלה עשוש, מי שמחפש שטח שהוא רק קצת מעבר לשבילי קקל יקבל כאן ככלי זול ומודרני שגם נותן לו מרווח גחון סביר וגם מערכת 4X4 בסיסית.

 

הכלים האלה אפשרו לנו באותו יום לקיים טיול שלא היה מאפשר לא לרכב פרטי (בא נגיד מזדה 3) ולא לרכב זהה שאינו 4X4(למשל קרוסאובר שאינו 4X4).

 

אני חותם לך שמאזדה 3 עושה את אותו השטח כמו הקרוסאובר.

אבל עזוב אני רואה וויכוח סתמי מתפתח פה, רק רציתי להוציא קצת קיטור על הקטגוריה שאני כל כך לא מתחבר אליה ורואה בא כסתמית לחלוטין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא היית בטיול אז קצת מגוחך שאתה "חותם" על זה.

בכל מקרה, אתה טועה!

 

רוצה לשחרר קיטור? שחרר, בכיף, רק שחרר אותו עם טיעון נכון.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הייתי גם נוכח במבחן ואני חותם לך ששום מאזדה 3 לא עוברת את מה ששני הרכבים האלה צלחו ונשארת שלמה. יותר מזה, כמו שאמר בגירה, אני חותם לך שגם גרסת ה-2X4 של הקרוסאובר לא הייתה עוברת חצי מהדברים שהגרסה הזו עברה בשמחה וששון.

 

ה"קטגוריה" הזו אגב, לא מיועדת ברובה לאנשים שרוצים שטח, אלא ב-90% מהמקרים לאנשים שרוצים את העיצוב הקשוח, תנוחת הישיבה הגבוהה ותחושת הבטחון שהיא מקנה. שני אלה, ובמיוחד הסובארו, נותנים ללקוחות "עוד קצת" בדמות יכולות שטח אמיתיות שיספקו את 99% מהאנשים. מי שבאמת בקטע של פירור בולדרים כמובן לא ימצא כאן את מבוקשו, אבל אנשים שסתם אוהבים להרחיק מעבר לאתרי הפיקניק המסורתיים ולהכנס קצת עמוק יותר לתוך השטח יקבלו עם השניים האלה (ושוב, במיוחד עם הסובארו) הרבה הרבה מעבר למה שהם צריכים.

 

אני אפילו אומר לך יותר מזה, ברכבי שטח, בדיוק כמו במכוניות ספורט, כישורי הנהיגה של האוחז בהגה יגמרו הרבה לפני שהיכולות של הרכבים האלה יגמרו. ככה שהאמירה של "מאזדה 3 עושה אותו שטח" פשוט לא מחזיקה מים. אולי כשאתה (או אני לצורך העניין) נוהג, אבל בידיים של באגירה למשל, אפילו ה-XV ישאיר מאחור לא מעט צפונבונים על לנד קרוזר.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שחשבתי זה התנפח לוויכוח סתמי.

אז קחו דוגמה יפה מהמציאות.

טיול שטח קל עם מכשולים קלילים לרכבי שטח סטנדרטיים שנקרא "דיר מרסבא"

מתוך שיירה מכובדת מאוד אחד הנהגים הגיע עם סוזוקי גראנד וויטרה שנתון 2012 5 דלתות.

אני מניח שכולנו מסכימים שזה רכב הרבה יותר "שטח" מהשניים פה.

עם כל הטכנולוגיה והעיצוב והנוחות ושאר ירקות בעל הרכב אומנם עבר את המסלול בהצלחה אך להנות זה כבר עיניין אחר, הוא טען שזה לא היה שווה את כאבי הלב מהאבנים שפגעו בגחון ומהסיכון שהרכב יקבל מכה פה ושם.

דעתי האישית היא כזו המבוססת על מציאות וזה האופי שלי אני נגד הקטגוריה הזו וככה זה, לדעתי זה טרנד שיווקי מדהים שהצליח לקנות רבים.

ולגבי יכולות נהיגה אני לא מזלזל חלילה באף אחד, רק SPIRE אם אתה חושב שאני צפונבון עם לנד קרוזר אתה טועה.

יש לי ג'ימני מושקעת בכל טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלילה, לא חושב שאתה צפונבון, ממש לא. זאת סתם הייתה דוגמא לקונה פוטנציאלי של רכב שטח "אמיתי".

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. הסובארו אנדר פאוור בצורה מביכה ובכל מהירות שלא תהיה מציגה נתוני תאוצה...מביכים.

גם 1.6, גם אוטומט, גם 4X4, וגם גלגלים יותר גדולים וכבדים משל האימפרזה הרגילה (אני מניח שיש עוד תוספות במשקל לעומת הדגם הסטנדרטי).

 

בקיצור, צפה לתאוצה וצריכת דלק של זחל"מ.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"יכולת השטח" של הרכבים הללו מתבטאת הכי טוב בשבילי קק"ל כבושים היטב, שלוליות עירוניות טיפה עמוקות מהרגיל וירידה ממדרכות בלי קחחחצ.

 

נכון לומר וגם מעשי שרוב הפרייבטים יכולים לעשות זאת, אבל קרטר של סדאן יישבר לפני שיישבר אצל הנ"ל,

 

ולו בזכות ההגבהה הקלה שתדלג מעל אבן או חריץ רוחב באמצע השביל וכן יכולת מסויימת בהצלבה (האם קיימת איזו נעילה בשני הנ"ל ?)

 

 

ניתן לנסות אותם גם בדרגת קושי גבוהה יותר משבילים לבנים אבל שם כבר יהיו הרבה קחחחצים ותידרש גם עדינות וגם יכולת בנהיגת שטח,

 

וזה בהחלט ייתן כאב לב, שחיקת\קריעת צמיגים ודפיקות בפלסטיקים, דוד או צנרת רדיאטור (במקרה הטוב) או במכלולים עדינים יותר (גיר במקרה הרע).

 

 

לא הייתי משווה כלל לרכב כמו לנד קרוזר. גם לא את הפורסטר.

 

אני מסכים עם מי שטען שזה טרנד שיווקי וחושב שעיקר הפלוסים בסגמנט הזה מגיעים מתנוחת הישיבה וירידת מדרכה אקראית.

 

 

ברגע שפרייבט לא מספק את דרישות השטח שלך ואתה ממש חש תקוע, כדאי לחפש רכב שטח ייעודי יותר ולא שלדת סדאן עם הגבהה -

 

זאת למרות שאני מאוד בעד כאלה רכבים (פורסטר, XV וכו'), רק לא משייך אותם לטיולי שטח.

The first one to get angry loses

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3429 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...