Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט מצולם - החלפת גומיות לציריות יונדאי גטס


מאור30
שימו לב! השרשור הזה בן 2829 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היום ביצעתי החלפה ל 2 הגומיות בפעמוני 2 הציריות היות והיו קרועות לגמרי. הגומיות הפנימיות היו במצב מצוין ולכן לא הוחלפו. התהליך תועד במלואו. מקווה שתיהנו ותיישמו בעצמכם.

לפני הכל הנה לו הגלגל. בגלגל ישנו באמצע את האום המרכזי שאותו יש לשחרר מעט לפני שמרימים את הרכב באויר כדי שיהיה קל יותר בהמשך. את האום שיחררתי ע"י ידית כוח ובוקסה 32 ומוט מאריך:

attachment.php?attachmentid=357901&stc=1&d=1382277084

attachment.php?attachmentid=357902&stc=1&d=1382277084

לאחר ששוחרר מעט האום המרכזי ניתן לפתוח מעט את בורגי הגלגל ואז להרים את הרכב ובאויר כבר להסיר את הגלגל וגם את האום המרכזי ששיחררנו בהתחלה:

attachment.php?attachmentid=357903&stc=1&d=1382277277

attachment.php?attachmentid=357904&stc=1&d=1382277277

הנה רואים בבירור את הגומייה הקרועה גם בגלגל השני אותו הדבר:

attachment.php?attachmentid=357905&stc=1&d=1382277277

מתחת לצירייה נימצא המשולש. ממש מתחת לפעמון הצירייה ישנו תפוח המשולש שמיתחבר אל הנאבה. יש להסיר את האום המסומן:

attachment.php?attachmentid=357906&stc=1&d=1382277277

לאחר הסרת האום ניתן לנתק את תפוח המשולש מהנאבה. זה לא תמיד הולך בקלות אבל הדרך הנכונה והקלה ביותר היא לרסס ספריי חלודה סביב הבורג של התפוח שייכנס ממש בהברגה ולתת כמה מכות פטיש גם כן נדיבות מסביב לתפוח איפה שהבורג שלו ניכנס. לאחר מיכן מכניסים מוט ארוך של לפחות מטר וחצי בין המשולש למרכב, נישענים מעט על המוט, והמשולש בשנייה יירד למטה וייתנתק מהנאבה. פה בתמונה שמתי את המוט אחרי השימון והדפיקות פטיש (בגלגל השני אבל זה אותו רעיון בשניהם):

attachment.php?attachmentid=357907&stc=1&d=1382277277

תפוח המשולש נותק ומרגע זה אנו יכולים להזיז את הנאבה עם כל הבולם לאן שאנחנו רוצים כדי שיהיה נוח בהמשך לשלוף את הצירייה אחוצה. על הדרך ניתן לראות שניתקתי גם את תפוח ההגה גם כן מהנאבה על מנת שיהיה לי יותר חופש תנועה:

attachment.php?attachmentid=357908&stc=1&d=1382277868

יש המשך.....

20131020_081131.jpg

20131020_081429.jpg

20131020_082757.jpg

20131020_083340.jpg

20131020_083546.jpg

20131020_083822.jpg

20131020_090720.jpg

20131020_091518.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

עכשיו הגיע הרגע לניתוק הצירייה מהגיר. בכניסה לגיר ישנו קרדן שלתוכו ניכנסת הצירייה. אנו ננתק את בנד המתכת שבתמונה שמהדק את גומיית הצירייה הפנימית אל הקרדן:

attachment.php?attachmentid=357909&stc=1&d=1382278276

מייד עם הסרת הגומייה מהקרדן הצירייה כבר תישלף לה מעצמה:

attachment.php?attachmentid=357910&stc=1&d=1382278276

אותו הדבר גם בצירייה שבצד השני. והנה להם 2 הציריות על שולחן הניתוחים מוכנים לעבודה:

attachment.php?attachmentid=357911&stc=1&d=1382278276

והנה הקרדן שמחובר לגיר וערום לו כביום היוולדו:

attachment.php?attachmentid=357912&stc=1&d=1382278276

עכשיו על השולחן צריך להסיר את כל הבנדים שקיימים שמחזיקים גם את הגומיות וגם את המישקולות. בצירייה העליונה מה שניראה בתמונה זה מישקולת:

attachment.php?attachmentid=357913&stc=1&d=1382278276

לאחר הורדת כל הבאנדים זה הזמן להתחיל להפשיט את הצירייה. ניגשים לקצה שלה שמתחבר אל הגיר ובה נימצאים מייסבים שיוצאים כחתיכה אחת ברגע שמסירים את טבעת האבטחה המסומנת בחץ הצהוב:

attachment.php?attachmentid=357914&stc=1&d=1382278673

לאחר הוצאת המייסבים פשוט משחילים דרך הקצה את כל הגומיות והמישקולות עד לפעמון הצירייה שהוא יישאר עדיין מחובר. על השולחן החלקים פרוסים להם במסודר:

attachment.php?attachmentid=357915&stc=1&d=1382278673

זה הזמן להרכבה של הגומיות החדשות. הכנתי לי מזרק מלא בגריז שאיתו מילאתי את פעמוני הצירייה הייטב:

attachment.php?attachmentid=357916&stc=1&d=1382278933

יש המשך...

20131020_092213.jpg

20131020_093723.jpg

20131020_094427.jpg

20131020_094442.jpg

20131020_094624.jpg

20131020_100634.jpg

20131020_101618.jpg

20131020_104611.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנה הפעמון שטוף הגריז:

attachment.php?attachmentid=357917&stc=1&d=1382279211

והנה הגומייה החדשה כבר עליו מהודקת הייטב:

attachment.php?attachmentid=357918&stc=1&d=1382279211

ואז המישקולת שסימנתי לי היכן הייתה ממוקמת בדיוק לפני ההורדה למען הסר ספק:

attachment.php?attachmentid=357919&stc=1&d=1382279211

והחלק המסיים עם סגירה של טבעת האבטחה ומריחה נדיבה של גריז:

attachment.php?attachmentid=357920&stc=1&d=1382279211

זה הכל חברים. את ההרכבה לא היה צורך להמחיש כי זה פשוט אותו הדבר מהסוף להתחלה.

עלות החלקים:

2 גומיות פעמון צירייה - 25 ש"ח.

גריז - 15 ש"ח.

2 בנדים מתכת - 10 ש"ח.

והרבה מאוד כייף. :)

20131020_110642.jpg

20131020_111051.jpg

20131020_111340.jpg

20131020_112154.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה אתה לא משתמש בבנד מתכת?

 

חבל על הכסף. האזיקונים העבים האלה מאז ומעולם החזיקו לי כמו שצריך. הם יושבים במיגרעות כך שהם לא זזים מילימטר ואוטמים כמו שצריך. מעבר לכך אני יכול להגיד לך שעל אחת המישקולות היו 2 בנדים ממתכת והמישקולת הצליחה להישלף ביחד עם הבנדים בקלי קלות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה יפה, תמשיך להעלות דברים כאלו אני אוהב לראות את זה.

 

רק יצאתי דבר אחד מזועזע מהעבודה:יש לך צמיג סיני.:oops:

 

כן אני יודע, לא הצמיג הכי איכותי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי להקל מעט על העבודה, אפשר לפתוח את 2 הברגים שמחברים את הנאבה לבולם.

זה קצת יותר קל מלפתוח את האום שמחבר את הנאבה למשולש.

 

נכון, זו גם אפשרות. למען האמת מתוך הרגל אני ניגש קודם לתפוח המשולש ורק במיקרים שהוא ממש עקשן אני משחרר את הנאבה מהבולם עצמו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יישר כוח חברנו היקר, תמשיך ככה להעלות עבודות מעניינות שלך, זה ממש מראה שאכפת לך מהחברים, אז תודה על כל הפרוייקטים והעצות שלך בפורום, לגבי האום המרכזי, כשמחזקים אותו סוגרים עד הסוף בכוח? או שמחזירים קצת אחורה, כי פעם שמעתי שיש מכוניות שעושים ככה כדי שהמייסב לא ילך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יישר כוח חברנו היקר, תמשיך ככה להעלות עבודות מעניינות שלך, זה ממש מראה שאכפת לך מהחברים, אז תודה על כל הפרוייקטים והעצות שלך בפורום, לגבי האום המרכזי, כשמחזקים אותו סוגרים עד הסוף בכוח? או שמחזירים קצת אחורה, כי פעם שמעתי שיש מכוניות שעושים ככה כדי שהמייסב לא ילך.

 

תודה רבה על הפידבקים. לגבי הסגירה של האום המרכזי סוגרים אותו חזק אבל בוודאי שלא להגזים. ישנו גם פין אבטחה שברגע שבסגירה הוא ניכנס חלק כמו שצריך אז הכל בסדר. לי יש פטיש אויר אז איתו עשיתי את הפיניש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסיקור,אני מאוד אוהב diy.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2829 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...