Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[פרוייקט מצולם] טיימינג פג'ו 307 מנוע 2.0 ל' (EW10J4 / RFN)


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 3922 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ערב צח.

 

ברכב של אחי הגיע הזמן לעשות טיימינג - וגם כאן כיכבה המצלמה לעוד פרוייקט מצולם מעשה ידי :-)

 

מדובר ב 307 שנת 2003, עם כ 132,000 ק"מ, אוטומטית.

עברה טיימינג ב 90,000 ק"מ כולל מותחנים ורצועות, טופלה במוסך מורשה עם נוזל קירור מקורי.

 

על הקנה:

1. החלפת רצועת טיימינג

2. בדיקת גלגלת, מותחן רצועה ומשאבת מים.

3. בדיקת תושבת מנוע

4. ניקוי מערכת קירור (שטיפה) + החלפת נוזל קירור

 

תמונות - בהמשך

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלב א':

 

הרמת הרכב על בוק + פירוק הביטנה של הגלגל הימני

 

מימין לשמאל:

1. הרמת הרכב

2. הוצאת הביטנה (תמונה ללא ביטנה)

3. כנ"ל.

4. מבט על הפולי מנוע

2013-02-14_08-20-28_68 (Medium).jpg

2013-02-14_08-20-34_849 (Medium).jpg

2013-02-14_08-20-42_508 (Medium).jpg

2013-02-14_08-20-47_797 (Medium).jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלב ב':

 

תמיכת המנוע ע"י תמיכת אגן השמן (אני תמכתי עם בוק נוסף וגומיה עבה על הבוק ע"מ שלא ינזק אגן השמן)

+ פירוק תושבת מנוע

 

מימין לשמאל:

 

1. פירוק ברגי התושבת

2. כנ"ל

3. הוצאת התושבת

4. מבט מעל

2013-02-14_08-23-56_349 (Medium).jpg

2013-02-14_08-27-02_17 (Medium).jpg

2013-02-14_08-33-09_983 (Medium).jpg

2013-02-14_08-33-13_359 (Medium).jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלב ג':

 

פירוק מכסה טיימינג ע"י מפתח Allen קטן + פירוק מכסה טיימינג תחתון (כמה ברגים רגילים עם ראש 10 מ"מ) + פירוק פולי מנוע (4 ברגים עם ראש משושה 13 מ"מ)

 

מימין לשמאל:

1. פירוק המכסה העליון של הטיימינג

2. תמונה ללא מכסה עליון + נעילת קמשפט

3. לאחר פירוק מכסה תחתון ולאחר פירוק הפולי + נעילת הפולי ע"י מקדח 8 מ"מ

2013-02-14_08-34-10_675 (Medium).jpg

2013-02-14_09-08-16_195 (Medium).jpg

2013-02-14_09-08-27_218 (Medium).jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלב ד':

 

נעילת הקרנק + קאמשפטים ופירוק הרצועה (הנקודות הלבנות הן סימון שלי למיקום הרצועה)

2013-02-14_09-08-47_381 (Medium).jpg

2013-02-14_10-08-28_62 (Medium).jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלב ה':

 

לאחר פירוק הרצועה הישנה, נבדקו המותחנים ומשאבת המים.

 

המותחנים במצב חדש לחלוטין (עברו רק 40K ק"מ), ללא חופשים וללא רעש או "נקודות קשות".

משאבת המים במצב מעולה ללא סימני נזילות, ללא חופש בציר וללא רעש.

לאחר בדיקת כל הרכיבים בוצע ניקוי לאיזור הטיימינג מלמעלה למטה ע"י מסיר שומנים, מים וייבוש + הרכבת רצועה חדשה של DAYCO.

 

לציין כי בנוסף לנעילות ביצעתי סימון של 3 נקודות אסטרטגיות על הקאמשפטים והקרנק ע"מ לא לאבד שום כיוון או "לפספס שן" בטיימינג. העתקתי את הסימון מהרצועה הישנה (עליה סימנתי לפני פירוק) וסימנתי בדיוק את אותם הסימנים על החדשה (אלו הנקודות הלבנות שאתם רואים).

 

מימין לשמאל:

1. הרצועה מורכבת

2. כנ"ל

3. תמונה של החלק התחתון (פולי, גלגלת ומשאבת מים)

4. תמונה נוספת של החלק התחתון (פולי וגלגלת)

2013-02-14_10-08-09_710 (Medium).jpg

2013-02-14_10-08-21_735 (Medium).jpg

2013-02-14_10-33-00_999 (Medium).jpg

2013-02-14_10-32-54_466 (Medium).jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלב ו':

 

מתיחת הרצועה נעשית ע"י מותחן עם חיווי קפיצי.

 

בתמונה הנ"ל רואים את המותחן מורכב ומחוזק לאחר כיוון (ה"חץ" המתכתי מורה על החריץ הפתוח לכיוון המותחן)

2013-02-14_10-08-15_942 (Medium).jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלב ז':

 

לאחר בדיקה, ניקיתי את מכסי הטיימינג היטב - ומתחילים לסגור הכל בחזרה.

 

בזמן סגירה החלפנו גם את תושבת המנוע העליונה שהיתה במצב בינוני בתושבת חדשה איטלקית.

 

ימין לשמאל:

 

1. מכסי הטיימינג עם מסיר שומנים

2. לאחר הרכבה וסגירה (גם של התושבת מנוע החדשה)

3. תמונה כללית

2013-02-14_10-32-44_671 (Medium).jpg

2013-02-14_11-42-13_953 (Medium).jpg

2013-02-14_14-48-07_168 (Medium).jpg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עלויות וזמנים:

 

לקח לי בערך שעה לפרק ושעה להרכיב, זאת פעם ראשונה שאני עובד על המנוע הזה ומאוד נזהרתי עם נושא ההרכבה של הרצועה והמתיחה (שזהה כמעט לחלוטין למנגנון מתיחה שיש במנועי ה 1.6 16V)

 

רצועת הטיימינג עלתה לנו 120 ש"ח כולל מע"מ (במקרה וצריך גם מותחן וגלגלת, קיט מלא של רצועה+גלגלת+מותחן עולה באיזור 400 שח כולל מע"מ). אם צריך משאבת מים מושלמת (באה ב-2 חלקים: קדמי + בית [אחורי] ) צריך לצפות לעלות של כ 250-300 שח למשאבת איטלקית או 600-700 מקורית.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על השיתוף.

שאלה, ברשותך: רצועות הטיימינג זהות מבחינת מקומי השיניים לא? אז למה בכלל לסמן נקודות ולא פשוט להלביש את הרצועה?

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל שאני לא מוסך עם כלי יצרן, כל עניין הנעילות הוא בחלקו מאולתר ולא רציתי לקחת סיכונים. לכן, סימנתי בנקודה מסויימת על הפולי קרנק (הנעול היטב יש לציין) נקודה מסויימת על הרצועה הישנה. זו אגב הנעילה היחידה שבאמת לא דורשת שום כלי בתכנון מיוחד, ב HAYNES אמרו שפשוט אפשר להשתמש במקדח של 8 ממ וכך עשיתי.

 

על הפולים של גלי הזיזים יש סימן מסויים (חריטה) שלא רואים בתמונות- ובדיוק שם סימנתי נקודה לבנה על הסימן בכל פולי ויצא שבין פולי לפולי, על הסימן (חריטה) יש מרחק של 17 שיניים.

זה, במקביל לסימון התחתון בקרנק, נתן לי את נקודות האיזון המדוייקות של כל המערכת הזו. כל זאת למרות שהפולי קרנק היה נעול מעולה והפולים של גלי הזיזים היו נעולים "בסדר".

 

תושבת המנוע עלתה בסביבות 260 שח כמדומני (כולל מע"מ), תוצרת איטליה. לציין כי הגימור והאיכות - למראית עין - נראים טובים.

 

התושבת זוהתה כתקולה בגלל שראיתי סימנים של פירורי גומי סביבה, מה שמסביר את התפוררותה האיטית.

כבר נתקלתי בתושבות שהיו גמורות לגמרי ולא נשאר כמעט גומי בכלל, אבל זו היתה עדיין בתהליך גסיסה וראינו את זה כאשר רכשנו את הרכב.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3922 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...