Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

(כמעט) 30 שנה ללנצ'יה תמא - המכונית המצליחה האחרונה של לנצ'יה.


חן פרחי
שימו לב! השרשור הזה בן 4133 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תודה על הסקירה - התמא הייתה בהשוואה לגאמה המחרידה (מבחינת האמינות) קפיצת דרך גדולה לקונצרן פיאט. לידיד היתה לזמן מה תמא טורבו שלעניות דעתי ייצגה אופציה הגיונית לתמא פרארי (פשוטה, זולה יותר, מהירה כמעט כמו האחות הגדולה, אחיזת כביש יותר טובה). בקשר ל"תמא" החדשה ראה גם כאן:

 

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=434363

נשלח מתא טלפון ציבורי ע"י יונת דואר ובעבר גם מתורן של אניה על ידי שחף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה לי לנצ'יה כזו מודל 95

המושבים היו מעולים, אבל במסגרת הביצועים קצת עייפה...

הגה קשה,

טיפולים יקרים אתם יודעים מה זה פיאט

כבר חלפו כמעט 20 שנה...

תמיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והיום ...

התמא טורבו היא פלטפורמה מופלאה לשיפורים .

לא נדיר למצוא רכבים שמוציאים הספקים של 250-300 כ"ס .

היתרון : הרכב עובר מתחת ל"ראדאר" של השוטרים - זאב בעור של כבש.

יש אנשים שאפילו לקנות רכב צרפתי מגובה ב5 שנות אחריות מפחדים לקנות, ואילו אתה מעז לרכוש רכב Low Cost צרפתי רומני משומש עם K200+ ק"מ . מה שאני רוצה לדעת זה איך לעזעזל אתה קם בבוקר עם ביצים כאלה גדולות ?!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רב הפורום תודה רבה על הסבלנות והכתיבה.

נהנת לקרא כל פעם מחדש וללמוד.

שיתפתי.

: )

 

 

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וכמובן שישנה גם הנקודה המקומית;

התמא יובאה ע"י חברת טלקאר לארץ בתחילת 86' והוצעה בגירסת ה IE 2.0 וה V6.

בשל תמחור לא נכון, נמכרו מעט מאד מכוניות כאלו, וחלקן מצא דרכו לחברות השכרה (!).

למיטב זכרוני יובאה לפחות V6 אחת, ששימשה את רמי אונגר, מנכ"ל טלקאר.

העברת סוכנות לנצ'יה לידי סמל"ת, שתימחרה נכון את המכונית, ומתיחת הפנים שעברה ב 89', שיפרו מאד את המכירות, והמכונית נמכרה בכמויות מכובדות בהחלט.

בשנים אלו יובאו ה 2.0 16V והטורבו, כשדגם ה V6 לא יובא הפעם.

שנות השיא של התמא היו 92' עד 94', ולראשונה היתה לוולבו 740\940 אופוזיציה צעירה ואלגנטית.

הדגמים שנמכרו ב 94' צויידו בכרית אוויר לנהג.

זכורה היטב תמא ירוקה מטאלית שנשאה לוחית רישוי צבאית, ושימשה את אהוד ברק כשהיה רמטכ"ל.

סך הכל הצלחת התמא היתה די מפתיעה, בהתחשב במוניטין הרעוע של היצרן, אך תמחור נכון ופנייה לקהל חובבי הרכב עשו את שלהם.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו, העלית לי נשכחות....

 

הייתי ממש צעיר שקרוב משפחה שלי קנה אחת כזאת חדשה. הרגשתי שנכנסנו לחללית (היתה לנו אפלאוז...)

הכל קטיפה, הכל גדול, כצעיר התלהבתי מאד, המון כפתורים, המון נוריות מנצנצות, גימור עץ בסלון. שלו היתה בצבע שמפניה בהירה כזה, ועם המגנזיום הנוצצים , והגריל המרשים מקדימה ,נראתה בעיני ממש כמו רכב פאר. לא פחות.

 

אח"כ הוא החליף בקאפה שלמראיה עוד יותר נעתקה נשימתי.

 

לא מבין בלנצ'יות, אבל מבחינת מראה חיצוני וסלון מפנק הן בהחלט מרשימות.

 

תיקון קל: האפלאוז הגיע מאוחר יותר. אם אני לא טועה באותה תקופה היתה לנו סיירה 1.6CL.

במה אני מתגלגל ?

פורד פוקוס 2012

פורד פיאסטה 2012

פורד מונדאו 2011

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי בעלים של שתי יצירות כאלה, אחת ידנית (1994) ואחת אוטומטית (1992) שקניתי כמשומשות מהטרייד אין של היבואן,היו לי לא מעט מכוניות בחיי אך מאף אחת לא נהניתי כמו מהשתיים הללו, חווית נסיעה ללא תחרות, גם האמינות הייתה מצויינת וצריכת הדלק יותר מסבירה.

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר כ 15 שנה עם תמה , היו לי לא מעט אוטומאטיות וידניות , כיום עם תמה ירוקה 93 ,שזקוקה נואשות לצבע, ובאמת שחיפשתי מחליף לרכב ולא מצאתי משהו שידבר אליי, עד שכבר קניתי רכב אחר אז פיאט קופה ששניהם חולקים את אותו המנוע.

וגם שיש לי את הפיאט שהיא יפה ומרשימה ואפילו נוחה ברמה מסויימת, אני כמעט רוב השנה נוסע בתמה.

רק בשבוע האחרון עשיתי עליו כמעט 1000קמ צריכת דלק בערך 1 ל 9 בעיר מחוץ לעיר אחד ל 12 .

אני מדבר על גיר רגיל ולא טורבו, מסתפק ב 155 סוסים חביבים.

בקיצור אני מאוהב באוטו .

שלפתי תמונה של אחת מהאקסיות.

Picture 344.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה לי לפני 13 שנה תמה 93 ידנית,אחת המכוניות המהנות שהיו לי.נוחה חזקה מפוארת.

היום אני מחפש אחת כזאת אבל הדגם עם הטורבו

---------------------------------------------------------

אלפארומאו ג'וליה 1973,וולוו 122 66,טנדר בריסקה 66,

אופנוע BMW R50

אליעד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשנות השישים לאלפא ולנציה היו מכוניות סלון מצוינות.התמה אולי מאופקת אך בעלת פרופורציות מוצלחות בהרבה מן הקאפה. קלאסית. הדבר היחיד הפוגע בכך היא זמינות בעייתית של מיספר חלקים.

וי שש אלפיים שמונה מאות ידנית מן הדגם הישן הבליחה לפני מיספר חודשים ביד שתיים ונמכרה, פיספסתי, אך היא הגיעה לידיים טובות. בוי שש של אלפא לא נתקלתי בתמה מעולם ולא ידעתי על קיומו שם.

באשר למנוע הטורבו, הספקו שודרג עם השנים למאתיים וחמישה סוסים. הפוטנציאל כמובן גדול יותר. שדרוג באמינות נרשם עם המעבר מניהול מנוע מגנטי מרלי לבוש. ראוי לציין את מקורו האגדי של המנוע המתוחכם הזה. המנוע האטמוספרי התפתח גם הוא עם תיזמון משתנה.

באשר לגימור, ראוי לציין לצד העץ האיכותי את האלקנטרה שלא הוכיח עצמו.

תמה פרארי היו בארץ אחת או שתיים, אך היו גם מעט טורבו בגירסת גימור דומה לתמה פרארי.

הקאפה שהחליפה אותה באה במגוון גירסאות מנועים אך הצלחתה היתה פחותה. העץ של התמה שודרג לפלסטיק מתחזה וחבל.

אגב, חוץ מתמה, 164 וסאאב 9000 שווקה גם הכרומה, הצלחתה בארץ דמתה לזו של הכרומה החדשה.

 

תודה לחן על עוד סקירה מעניינת של מכונית מעניינת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה V6 של אלפא הופיע במתחית הפנים האחרונה שבוצעה ב 92', לארץ לא הגיעו מכוניות כאלו.

התמא V6 שהיתה שייכת לרמי אונגר היתה אוטומטית.

מנוע ה 2.0 קיבל ב 89' גלי איזון, מה שסייע לו להפגין פעולה חלקה יותר.

העץ שהיה בתמא של 89' היה רוזווד והגיע מאפריקה.

תמא פרארי (8.32) אני לא בטוח שהגיעו לארץ, אבל ישנן שתי תמא טורבו עם פנים זהה.

הקאפה זכתה להצלחה פחותה בהרבה, בעיקר בשל התחזקות מיתחרותיה, הגרמניות בעיקר.

בשנת 95' הוצגו הב.מ.וו E39 והמרצדס E החדשה, ומולן לא היה לקאפה מה להציע, וכך למעשה נגזר גורלה.

התמא לדעתי ייצגה בצורה המדוייקת ביותר את לנצ'יה - אלגנטית, מהודרת אך ספורטיבית ובעלת נשמה.

עצוב לראות לאן הגיעה לנצ'יה היום.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי, כקצין בטיחות בתעבורה, לטפל בתמא טורבו 92 של המנכ"ל. לא שהיתה מכונית מדהימה בביצועים ובנוחות, היא בסך הכל הפגינה אמינות מכובדת מאוד ואחזקתה לא היתה יקרה כמו של וולבו מקבילה.

 

לוא הפרוטה היתה מצוייה בידי - זו מכונית שהייתי רוכש ומחזיק בכיף (ושאף אחד לא ינסה להסביר לי שהן זולות יחסית - בגילן המתקדם רכישה זה רק חלק קטן מההוצאה הצפויה...

 

ואכן, תודה לחן על המידע הרחב והיסודי והחיבור לימים טובים...

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתה לי 92 אוטומטית.

רכב מדהים!

עלות האחזקה הכפילה את מחיר הקניה.

הבעיה שלא היו בעלי מקצוע שידעו והיו מוכנים לטפל.

חלפים רק מקוריים דרך היבואן ש"הפגיז" מחירים.

בסוף נמכרה בחצי מחירון...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן,מהרגע שראיתי את הכותרת ולא יכולתי מלהתאפק מלקרוא את כל הכתבה,כתיבה יפה ונהניתי מכלולה,לפי מה שאני יודע אז במנועי הטורבו הראשונים שזהים בנתונים לאינטגרלה האגדית עם השמונה שסתומים הונפקו 185 סוסים,לאחר מכן כמו שפנדוב אמר הרכב קיבל מנוע 16 שסתומים עם 205 סוסים,הרכב הכי נוח שנתקלתי בו ועד היום שאני ופנטיק84 מתכננים נסיעה ארוכה אז מעדיפים לנסוע בתמה ,לגבי הסדרה הראשונה וי 6 למיטב ידיעתי המנוע אכזבה יש הקוראים לו לימון בעל הרכב הקודם סיפר לי שיש בו גם מרכיבים ממרצדס והכיוון שלו פשוט מאוד מסובך והבנתי שיש רק מישהו אחד בכל הארץ שיודע לכוון אותו,ולגבי התיבה שלו היתה גם ידנית ,ופנדוב אכן היא הגיעה לידיים אוהבות :),עכשיו לגבי התמא טורבו עם הפנים של הפרארי נקראת תמה אל איקס ומה שאני הבנתי שהרכב היה נשלח לסדנה של פרארי והיה מקבל את האינטיריור אבל הפועלים היו של דוקאטי :) גם בה היו בולמים חשמליים כמו בפרארי ,קדמיים חשמליים ואחוריים עם שמן

מיכאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4133 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...