Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ממיר קטליטי - מדריך לקנייה חכמה


YOSEFBA
שימו לב! השרשור הזה בן 4510 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הממיר הקטליטי הינו הוצאה יחסית יקרה עבור חלק קטן ברכב על כן ברצוני לתת כמה הסברים לגבי קניית ממיר קטליטי.

לאדם שאינו מבין בתחום כל הממירים הקטליטים נראים חיצונית כמעט זהה למרות שמבחינת תפקוד ישנו שוני רב בין הסוגים.

 

ממיר קטליטי חייב לעמוד בתקני איכות על מנת להימכר באופן רשמי במדינת ישראל, כמו בכל תחום גם בתחום הזה פרצות וישנם פריטים מוברחים מסין, טאיוון וכדומה שאיכותם רחוקה מלהיות מספקת בהשוואה לממיר המקורי. מחשב הרכב מזהה כל שינוי שחל בממיר ובמידה שהממיר המתוקן אינו ברמה גבוהה יתגלו זיופים בביצועי המנוע ובתצרוכת הדלק של הרכב, גם אם מדובר על ממיר חדש.

 

הממירים עצמם מגיעים בקופסאות ממותגות שעליהן מודפס באופן ברור שם היצרן ומדינת הייצור, אך כפי שנשאלתי לא פעם, כיצד אפשר לזהות שהממיר שהלקוח קונה בכספו הרב באמת תואם את הכיתוב על האריזה? ברוב הממירים הקטליטיים אין סימנים ברורים על גבי הממיר מהי ארץ הייצור או שם הספק?

 

על כן אתן כאן הדרכה קצרה בנוגע ל"סימנים" הלא ברורים החרוטים על הממיר הקטליטי :

 

248213_10150187237443062_543008061_7204544_5345061_n.jpg

 

 

 

נתחיל על פי הסדר משמאל למעלה לימין למטה.

 

EMICO - שם היצרן. מופיע רק אצל חלק מהיצרנים, אצל רוב היצרנים שם היצרן אינו מופיע.

13604FF - מק"ט היצרן, ניתן לבדוק באינטרנט את קוד הדגם על מנת לראות אם הוא תואם לנפח הרכב .

N - חשוב ביותר ! מראה כי הממיר הוא ממיר חדש (NEW), בניגוד לממירים מחודשים וממירים משומשים.

CA - חשוב ביותר ! מראה שהממיר עומד בתקן קליפורני. התקן הקליפורני לזיהום אוויר הינו התקן המחמיר ביותר בעולם. בדיקות הזיהום בקליפורניה מחמירות אף יותר מהבדיקות הנעשות באירופה. מומלץ כי הממיר החדש יהיה עם הכיתוב הנ"ל המעיד על איכותו.

ET - שם קוד היצרן (EMICO TECHNOLOGIES ) .

ישנם מספר יצרנים נוספים בעלי תקנים : BO=BOSAL, CE=MAGNAFLOW, AT=CATCO , וישנם עוד מספר יצרנים קטנים.

133000 - מספר קוד הסידרה של היצרן.

1210 - חשוב ! תאריך הייצור של הממיר, דצמבר 2010.

החץ מימין מראה את כיוון התקנת הממיר, כשהחלק הפונה למנוע מתחבר בצד שמאל והיציאה מימין.

 

חשוב לבדוק את כל הנתונים הנ"ל על מנת להיזהר ממוצרים מזוייפים או ממוצרים שאינם עומדים בתקנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

N - חשוב ביותר ! מראה כי הממיר הוא ממיר חדש (NEW), בניגוד לממירים מחודשים וממירים משומשים.

 

תודה על ההדרכה

החכמתי.

אבל מה הואילו חכמים בתקנתם כאשר הם מטביעים את האות N?

מחר אותו ממיר ימכר לי כמשומש והופלה,האות N תמשיך להיות שם.

תמיד.

חדש או משומש.

או מחודש.

BMW E36 M40 year of 1992

Autobianchi A112 year of 1979

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על המדריך. זה מעניין.

ברשותך שאלה - מהו אורך חיי המדף של ממיר קטליטי ? האם ממיר בן 5 שנים (אך כמובן חדש), יתפקד בצורה דומה ביחס לממיר חדש בן שנה ?

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיום אין מפעל בארץ שמחדש ממירים וכאמור כל הממירים מגיעים בחו"ל, בעיקר ארה"ב, קנדה ואירופה. בעת יציאתם מהנמל בחו"ל היצרן מחוייב להטביע על הממיר את מצבו הפיזי.

 

הממירים המשומשים בארץ אינם עוברים חידוש כיוון שאין מפעל בארץ שעושה זאת, ועל כן הם חלודים ו\או מפורקים באופן שניתן לראות בקלות בעין. החריטה רלבנטית לממירים המגיעים מיבוא ומחוייבים על פי חוק לחרוט את מצב הממיר בנמל הייצוא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוגע לאורך חיי הממיר, לממיר הקטליטי ישנן שתי חולשות עיקריות, האחת היא היסתמות הממיר, כיוון שהממיר הוא בעצם סוג של פילטר, הוא נוטה להיסתם במגע עם אבק, פיח ומשקעים אחרים. החולשה השנייה היא התפרקות, הממיר עשוי חומר קרמי יחסית עדין, הנוטה להישבר ועל כן נחלש לאורך השנים.

 

במידה והממיר מאוחסן במקום יחסית סטרילי, אין את בעיית המשקעים אך עדיין חוזקו נפגע ככל שהממיר מתיישן ועומד על המדף ויש סיכוי שיחזיק מעמד פחות זמן על הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך אני יודע שהממיר סיים את חייו .

כלומר ,אילו אינדיקציות מבהירות לי שעלי להחליף ממיר ?

 

+ 1

איך יודעים שהממיר עשה את שלו?

היכן מותקן הממיר?

האם אפשר להתקין אותו בבית לבד?

האם חשוב שיהיה מותקן ברכב ממיר או שזה רק בשביל טסט\למנועה זיהום אוויר וכיוצא בזה?

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לאבי פרטס על המידע החשוב והאינפורטיבי!

לבקשת חברי הפורום כיצד ניתן לדעת האם ממיר סתום, ומה השפעת ממיר סתום על סחיבה תצרוכת דלק וזהום אוויר, וזאת מבלי קשר כלל לכשלון בטסט, מומלץ לקרוא את המאמר הבא:

 

 

http://www.autoshow.co.il/art_iK20.asp

כל הזכויות שמורות לאוטו טכנולוגיה ברכב.

 

וכן לקרוא את המאמר החשוב של דניאל:

 

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=102423

 

 

 

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממיר קטליטי הינו התקן חובה ברכב, מלבד תפקידו החשוב כמונע זיהום אוויר ושמירה על איכות הסביבה ישנו מרכיב חשוב מאוד לממיר הקטליטי בשמירה על ביצועי הרכב. כיום הרכב בנוי כשהממיר הקטליטי הוא חלק חשוב לתפקודו התקין. רכב שהממיר שלו סתום, מפורק או מבוטל יסבול מצריכת דלק מוגברת ומפגיעה בביצועי הרכב ובסחיבה.

 

מיקום הממיר הקטליטי הוא מתחת לסעפת הפליטה ברוב הרכבים ומלפני דוד הפליטה האמצעי. כפי שמפורט בתרשים :

 

249338_10150188977613062_543008061_7225856_748202_n.jpg

 

ברגע שהממיר הקטליטי סתום תידלק נורית הצ'ק אנג'ין בלוח המחוונים, בדיקה בסורק תקלות תראה את אחד מקודי התקלה הבאים :

P0420 P0421 P0430 P0431

 

לעתים הבעיה בממיר מתגלה עקב רעש הנובע ממערכת הפליטה, זאת בדרך כלל כתוצאה ממכה שספג הרכב בתחתית שלו מה שהוביל לשבירת הממיר ולהתפרקותו.

 

ממיר קטליטי לא ניתן להתקין בבית אלא יש לעשות זאת במוסך מורשה ממספר סיבות, אחת היא שיש צורך בליפט, בעובדים מיומנים ובכלים מתאימים, העניין השני הוא שממירים חלופיים לפעמים דורשים ריתוך והתאמה דבר שלא ניתן לעשות באמצעים ביתיים, וכמובן שיש צורך לאפס את התקלה בסורק תקלות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
  • שבועיים מאוחר יותר ...

שאלה:

לפני כחודש נדלקה לי נורת צ'אק אנג'ין- הלך הממיר. (מצובישי לנסר 07)

נסעתי למוסך אגזוזים (או שמיקרה של השירשור הזה "אגזוזן" לא יתפרש כמשהו שלילי?) שהמליצו לי עליו כמה אנשים ושמו לי, לדברי המכונאי, ממיר קטליטי חדש בתקן יורו 4, שעלה לי 1800 ש"ח כולל עבודה וכולל שטיפת מערכת הפליטה באיזה חומר כלשהו (אני מניח נוזל לניקוי קרבורטורים או משהו דומה..).

מאז הכול בסדר וכו'.

לפני כשבוע הכנסתי את הרכב לטיפול וכשהוא היה על ליפט עשיתי סיבוב מתחתיו (כי אני באמת לא סומך על מוסכניקים).

הממיר נראה נקי מבחוץ, אבל הוא היה כולו מרותך- ולא רק בחיבור לצנרת, אלא גוף ההמיר עצמו.

 

אני לא מכיר ממירים באופן אישי וגם לא רוצה להכיר (שמעתי שהם לא בני אדם) ולא יודע איך הם נראים חדשים, אבל יכול להיות שהממיר שהותקן אצלי עבר איזה שיפוץ או תיקון, או שהם בד"כ מיוצרים עם ריתוכים?

(זה נראה לי חשוד כי אני מתמצא קצת בריתוך, והריתוך של הממיר שלי נראה לא מקצועי במיוחד)

Golf 1.6 2002-> Lancer 1.6 2007-> Swift 1.2 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גוף ממיר מרותך מראה בדרך כלל על ממיר באיכות ירודה למרות שייתכן שהוא אכן חדש. במפעלים בעלי יכולות טכנולוגיות נעשה הממיר בטכנולוגיה אשר אינה מצריכה ריתוכים כלשהם אלא כיחידה אחת.

 

על מנת להתאים את הממיר יש צורך בכל אופן לבצע עבודת התאמה הכרוכה בריתוכים בחלק גדול מהמקרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
שימו לב! השרשור הזה בן 4510 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...