Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חזון בטר פלייס קורם עור וגידים. אתמול הושקה תחנת החלפה ראשונה.


שלומי
שימו לב! השרשור הזה בן 4715 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היינו שם.

האמת, אחרי כל הסקפטיות של הרבה מאוד אנשים כאן בפורום וגם איפשהו שלי, הופתעתי לטובה.

 

תחילת הערב היתה בהרצאה של טל אגסי (אח של) על פריסת התשתית של בטר פלייס בארץ ובעולם, לטענתו הם יכולים להרים תחנת החלפה כזוו במספר שעות בודדות. עד סוף השנה יהיו 40 תחנות בפריסה ארצית שיכסו כל אפשרות של נסיעה רצויה.

 

לאחר מכן עלה שי אגסי והסביר על המצב הנוכחי של בטר פלייס בארץ ובעולם.

האמת, לשבת מטר לפני שי אגסי ולשמוע אותו מדבר על משהו זה חוויה בפני עצמה, האיש הזה כלכך מוכשר בצורה שבה הוא מדבר ומציג את הדברים שזה פשוט מרשים, לא פחות מרשים מלראות רכב מחליף סוללה.

 

בהמשך הסביר אגסי (שי) שעלות הדלק במדינת ישראל ליום הוא 25 מיליון דולר. כששאלתי אותו מה הוא חושב שיקרה ברגע שהחזון שלו יוציא מכיסה של מדינת ישראל כ13 מיליון דולר כל יום (כ50 אחוז ממחיר הדלק עובר למדינה) הוא נתן תשובה ארוכה ומפורטת, כמו כל תשובה שלו, וענה שבעקיפין המדינה תרוויח מזה הרבה יותר אבל בסופו של דבר הסכים שככל הנראה מישהו מהאוצר יכניס את ידיו לכיסים שלו וגם של האזרח שירצה להשתמש בפתרון.

 

לאחר ההרצאה יצאנו החוצה וראינו את ההחלפה בפעולה:

 

k6OdSASgLGQ דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

אכן מדובר בהחלפה מהירה, שקטה וללא עכבות מיותרות, קצת כמו חזון עתידי לתחנת דלק.

נורא רציתי לשאול אותו אם תהיה רחיצה חינם על כל החלפת סוללה אבל שכחתי. :lol:

שי התפנה לדבר איתנו ברמה אישית ושאלנו אותו מספר שאלות כמו איך הפתרון שלו מתקדם בחברות אחרות ולא רק רנו, מאיפה הוא חושב לספק את האנרגיה והאם, מבחינה סביבתית, לא תהיה בעיה להיפטר מהסוללות המשומשות.

לכל השאלות שלנו וככל הנראה גם לאלה שלא הספקנו לשאול יש לו תשובות טובות מאוד (צילמנו את זה ואני אעלה את הסרטון בהמשך) והרבה מאוד סבלנות להסביר לך אותן.

 

בקיצור, היה מרשים מאוד. אני חושב שהגיע הזמן להפסיק להיות סקפטי ולחשוב איך הפתרון של בטר פלייס הולך לשנות את השוק המקומי כי זה יקרה, בין אם אנחנו סקפטים או לא.

 

 

electric_car.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 304
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מעולם לא הייתי סקפטי שנהיה חייבים לעשות בזה שימוש. תמיד הצטערתי שהחיוב הזה הוא לא רציונאלי או רצוני, אלא נכפה עלינו. העיקר שהאחים עופר ממשיכים להרוויח על חשבוננו.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נורא רציתי לשאול אותו אם תהיה רחיצה חינם על כל החלפת סוללה אבל שכחתי. :lol:

 

פספת את הנקודה הזו, טל אמר שבכניסה לתחנת ההחלפה תהיה מכונת רחיצה שכן זהו חלק מ"חוויית השירות" של החברה.

 

ולעניין אגסי.

פייר, אין מה לומר. מדובר בבחור מרשים וכריזמטי מהרמה הגבוהה ביותר. דיבור רהוט, חד וברור. נותן תחושה שהוא בדיוק כמו אחד מהעם ומדבר בגובה העיניים, גם פנים מול פנים.

עם כזאת כריזמה ברור לי לחלוטין איך בשלוש שנים בלבד הוא הקים כזה פרוייקט עצום ורחב היקף, ולאחר המפגש אתמול אין לי ספק שנראה מכוניות חשמליות נעות על כבישי הארץ במהלך השנה הקרובה. כשבטר פלייס הוקמה לא האמנתי לכל השאיפות והחזון, אבל אי אפשר להתווכח עם מראה עיניים ולראות מערכת שעובדת. עד כמה העסק יצליח \ ירוץ \ יתפוס - אי אפשר לדעת, אבל כרגע, נכון ל 24.3.11, יש סיבה לאופטימיות.

 

התרשמתי שבטר פלייס חשבו על הכל, לפחות בכל הנוגע לתפעול המערכת שנקראת "בטר פלייס" על שלל המורכבות שבה, אך עם זאת ובמסגרת השאלה היחידה שהזדמן לי לשאול, לא קיבלתי משי תשובה מספקת לשאלה מאיפה תגיע האנרגייה. מקור האנרגייה העיקרי ליצירת חשמל הינו עדיין מדלקים פוסיליים (גז, נפט ופחם) וכידוע מדובר במשאבים מתכלים ומוגבלים.

ייצור חשמל באופן כללי הוא תהליך בלתי יעיל. היעילות האנרגית של תחנת כוח פחמית עומדת על סביב ה 30%, וזה מבלי לחשב את הנזקים הכלכליים הנוספים הנגרמים לסביבה. ייצור חשמל אנרגיה סולרית הוא בלתי יעיל בעליל (סביב ה 21%), כמו גם חשמל משבשבות רוח ואנרגייה ממקורות תרמליים מתחת לקרום כדה"א, טכנלוגייה אשר עדיין בחיתוליה. גם תחנת כוח גרעינית תהיה בעייתית בארץ וככל הנראה (ולמזלנו) לא נזכה לראות אחת כזאת כאן, לפחות לא בעתיד הנראה לעין.

שי אומר כי ניתן לפתור את הבעיות האלה בקלות יחסית ומציג שלל פתרונות יפים ליצירת אנרגייה ירוקה ממקורות בלתי מוגבלים, אבל אנחנו עדיין רק בראשית הדרך ועוד רחוק חזון למועד.

 

בשורה התחתונה אפשר לסכם שהפרוייקט הזה כבר חי ובקרוב יתחיל לבעוט. אין ספק שאגסי הוכיח שמכונית חשמלית היא עניין אפשרי ומציאותי, וגם הפתרון שהוא מציע הרבה יותר מתוחכם ממה שחושבים. הבחור מדבר ומתפעל את החברה בסטנדרטים אחרים ממה שהישראלים הורגלו אליו עם כיוון ברור לסטנדרטים כלל עולמיים של שירות ותמיכה.

 

במסגרת שלוש השעות אתמול בטקס השקת התחנה נשארתי עם הרבה שאלות פתוחות שכנראה את התשובות להן רק העתיד יודע.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביקרתי לאחרונה באתר של בטר פלייס בפי-גלילות, כולל נהיגה קצרה ברכב (לגונה, יש להם לגונה ופלואנס), ואכן התרשמתי.

ויש לי מספר השגות:

ראשית לחיוב: המנוע מושך יפה. יש לו מומנט זמין (טוב, זה מנוע חשמלי) והמשיכה שלו הזכירה לי את המשיכה של ליאון טורבו 1800 (אני מכיר את ה-180 כ"ס).

לשלילה: הסוללה תופסת חלק ניכר מהצד הפנימי של תא המטען. היא גם גבוהה, ולכן מי שרוצה רכב בסגנון סטיישן (או 5 דלתות) כדי שיוכל לקפל את המושבים האחוריים ולקבל משטח הטענה רצוף וגדול, יכול לשכוח מזה.

השיטה מחייבת טעינה בבית ובעבודה (במיוחד למי שנוסע מספר עשרות קילומטרים בכל כיוון). הטווח התיאורטי של הרכב הוא 160 ק"מ, וכאשר נבחנה בחו"ל ניסן ליף (ונראה שהנתונים שלה ושל ה"חשמליות" של בטר פלייס דומים) התברר שהטווח הריאלי קרוב יותר ל-115 ק"מ, וזה אומר טעינה (או החלפת סוללה) כל 100 ק"מ (כדי לא להתקע ללא "דלק").

וזה בשימוש ימיומי. במקרה של נסיעות ארוכות יותר, שלא לדבר על טיולי סוף שבוע, תידרשנה מספר החלפות סוללה במהלכן.

נראה לי שעדיף לחכות עד שתהיינה סוללות עם טווח כפול (לפחות), ועם צורה שטוחה שתאפשר הצמדה לתחתית הרכב, ללא תפיסת מקום בתא המטען.

עד 27.1.2020 אני עסוק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גאווה ישראלית!

אם הפיילוט המתקדם הזה בישראל ימומש כמו שצריך, הדבר יתרום המון לתדמיתה של ישראל כארץ מתקדמת יותר, ירוקה יותר וטובה יותר.

בקשר לכמה זה יתפוס - נחכה ונראה. כל ריצת מרתון צריכה להתחיל בצעד הראשון.

Mazda 2 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה יספק לנו תדמית ירוקה בעולם וזה גימיק נחמד, אבל לדעתי לא יותר מזה.

הרי הנעה במימן זהו העתיד אז למה להתכחש לזה?

"If you can't explain it to a six year old, you don't understand it yourself."

- Albert Einstein

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה שמתכחשים להנעה במימן היא בגלל שאף אחד לא ירוויח מזה בגלל שאתה יכול לייצר בבית מימן

בדיוק כמו שלא יתנו לאנשים להטעין בבית את האוטו שלהם שלפחות אל זה חברת החשמל מרוויחה

וחוץ מזה תודו שאין כמו לסחוט את דוושת הגז ולשמוע את המנוע שואג :-P

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עדיין לא מבין למה לא מפתחים רכבים עם הנעה במימן (בעירה פנימית)

 

מפתחים חלליות כאלה :lol:. התגובה בין מימן לחמצן היא בין ה"משוגעות" יותר שקיימות בטבע, הסיכוי לפיצוץ ענק גדול מאוד. אפילו הפקה של חשמל על בסיס מימן נחשבת מסוכנת רק בגלל איכסון המימן.

 

בנוגע לבטר פלייס - מאחל להם המון בהצלחה, באמת נראה שהם יותר רציניים ממה שחשבתי. רע לא יצא מהפרויקט הזה, רק נראה לי שבהתחלה זה היה יותר הזדמנות להשוויץ לבעלי כסף מיותר מאשר אפשרות ממשית עבור כלל האוכלוסיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מפתחים חלליות כאלה :lol:. התגובה בין מימן לחמצן היא בין ה"משוגעות" יותר שקיימות בטבע, הסיכוי לפיצוץ ענק גדול מאוד. אפילו הפקה של חשמל על בסיס מימן נחשבת מסוכנת רק בגלל איכסון המימן.

 

בנוגע לבטר פלייס - מאחל להם המון בהצלחה, באמת נראה שהם יותר רציניים ממה שחשבתי. רע לא יצא מהפרויקט הזה, רק נראה לי שבהתחלה זה היה יותר הזדמנות להשוויץ לבעלי כסף מיותר מאשר אפשרות ממשית עבור כלל האוכלוסיה.

 

אין שום תגובה ברגע שמימן נפגש בחמצן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתן, אולי תקח מכל שירשור את המימן שלך?

 

כדי שתוכל להניע רכב עם מימן בתור דלק (בעירה פנימית לא תא דלק), אתה צריך מיכל דחוס שמכיל כמות גדולה של מימן.

 

לא מה שאתה חושב שאתה יכול לייצר בבית ששווה ערך לפלוץ קטן.

 

בנוסף, יצור מימן בכמות תעשייתי דורש המון אנרגיה שהופכת את יצור המימן למזהם לא קטן וגם לתהליך יקר.

 

בברכה,

גילעד

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם תחנת כוח גרעינית תהיה בעייתית בארץ וככל הנראה (ולמזלנו) לא נזכה לראות אחת כזאת כאן, לפחות לא בעתיד הנראה לעין.

וחבל שכך.

למרות מה שקרה ביפאן, צריך לזכור שייצור חשמל באמצעות כור גרעיני נחשב להליך יחסית בטיחותי ונקי. מה שקרה ביפאן זה צירוף של כמה גורמים שחברו להם יחדיו לכדי אסון רב מימדים שהיכה הדים בכל העולם. בניגוד לכך, עשרות מדינות מפיקות במשך עשרות שנים חשמל מגרעין, ועדיין אנחנו לא שומעים על אסונות כאלו מידי יום (אפילו לא מידי עשור).

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראיתי כתבה על אגסי וקראתי אודותיו והוא נראה לי בחור מבריק. הוא ציין שהוא ויתר על משרה בכירה כדי לצאת מיזם הזה כי הוא רצה באמת לשנות משהו בעולם. כמובן שעל הדרך הוא ירוויח לא מעט, אבל לא נראה לי שהוא צריך יותר מדי כבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4715 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...