Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דיון (משנת 2003) בנושא צמיגות שמני מנוע ושמני ממסרה / דיפרנציאל.


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 5087 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

דיון בנושא צמיגות שמני מנוע ושמני ממסרה / דיפרנציאל.

 

כידוע, שמני מנוע ושמני ממסרה (גיר, דיפרנציאל) מורכבים מאוסף של מרכיבים שבינהם: שמן בסיס, תוספים מונעי שחיקה, תוספים מונעי קורוזיה וחלודה, תוספים לעבודה בלחצים גבוהים ותוספים למניעת הקצפה.

בשמני מנוע נהוג להכניס עוד תוספים המסייעים ב: מניעת בלאי מנוע, שיפור החיכוך, מורידי נקודת קיפאון, דטגרנטים (חומרי ניקוי) שמטרתם לשמור על המנוע נקי ולספוח אליו ליכלוך ובוצה ומשפרי מדד צמיגות (בשמנים רב דרגיים) המצמצמים את הרגישות של השמן לשינויי טמפרטורה.

 

בעקבות ניסיון עבר עם מספר שמני ממסרה (גיר ידני) מצאתי לנכון להביא לכאן מספר נתונים שבחלקם עלולים להיות שנויים במחלקות ו/או עשויים לסייע למתלבטים באיזה שמן לבחור.

 

למי שלא יודע, צמיגות שמנים רב דרגיים מצויינת במספרים הקובעים את צמיגות השמן בטמפרטורת "החדר" ובטמפרטורת "עבודה" (כמעט 100 מעלות) של המנוע.

שמן 10W40 למשל הינו בצמיגות "10" בטמפרטורת החדר ו "40" בטמפרטורת עבודה של המנוע. ככל שהשמן יותר "צמיג" הכוונה היא לכך שהוא סמיך – מה שנותן הגנה טובה יותר בעבודה מאומצת משמן דליל (ליד הצמיגות בטמפרטורת החדר תופיע האות "W” המציינת Winter).

מטרת השמן הרב דרגי הוא סיפוק שמן דליל כבר בהתנעת בוקר + חדירה מהירה של שמן לכל מרכיבי המנוע – ומתן הגנה מצויינת למנוע בכל טווח טמפרטורת העבודה שלו.

ככל שהשמן מתחמם, כך הוא נהיה דליל יותר, לכן שמן שהוא "40" בטמפרטורת החדר יתנהג כמו, נניח, "10" בטמפרטורת עבודה של כמעט 100 מעלות.

אי לכך, בשביל לשמור על הגנה מקסימלית למנוע, מחדירים חומרים המונעים את רגישות השמן לשינויי הטמפרטורה – ובעברית: חומרים הגורמים לשמן להתנהג כמו "40" (קר) כשהשמן למעשה חם.

אגב, ככל שהשמן דליל יותר, כך ההתנגדות של החלקים הפנימיים נמוכה יותר – ולכן מרבית היצרנים יורדים בצמיגות השמן ע"מ לתרום לחיסכון בדלק.

 

ובעניין אחר – שמני ממסרה:

בעבר כתבתי על שימוש בשמן ממסרה של "פז" מסוג "פזגיר-4" ברכבי הפרטי.

מדובר בשמן בצמיגות 80 (חד דרגי) עם תוספים לדילול השמן ושיפור תכונות הזרימה בו – במיוחד לרכבים יפאניים (סובארו, ניסאן, דייהטסו וכד').

בעקבות תחושת חיכוך ואי שביעות רצון מלאה מהשמן תחת עומס, הוחלף אותו השמן בשמן ממסרה רב-דרגי של חברת MOTUL בצמיגות 75W90 חצי סינטטי (שמן יקר מאוד !) – לפני תקופה של בדיוק שנה, מאז עברנו ביחד כ 21,000 ק"מ.

יש לציין כי התחושה עם השמן על MOTUL היתה טובה יותר – אך לא משביעת רצון ב 100%.

 

לאחרונה ביצעתי קניה מרוכזת (אריזה של 18 ליטר) עם מספר חברים קרובים של שמן חד דרגי לממסרות מסוג 80W בתקן API-GL5 של חברת סונול.

מדובר בשמן "טהור" (בזכות העובדה שהוא אינו מכיל תוספים לשינוי הצמיגות) חד דרגי, בצמיגות 80W העומד בתקן API-GL5 (שאומר סיווג לפי פעילות כימית ואינו מדד ישיר לאיכות).

שמן זה מתאים לרכבים מסוג סובארו (גרנד לאונה / אימפרזה, לגאסי, ג'סטי) ולרכבים הצרפתיים הניזונים משמן 75W80 (קרי: כל הצרפתיות הידניות).

 

כמו שאמרתי קודם: מאחר והתחושה עם השמן של MOTUL לא היתה מושלמת – והשמן המומלץ ע"י היבואן בארץ הוא דווקא פזגיר-4 של פז (בצמיגות של 80W), החלטתי להחליף את השמן הקיים בשמן ה"חדש" של סונול ולראות איך מתפקד הגיר עם שמן חד-דרגי, כמו שממליץ היבואן – אבל לא מוטציה ישראלית של פז.

קודם כל, יש לציין שהייתי מופתע מהשמן השחור שיצא מהתיבה לאחר שנה ו 21,000 ק"מ. אל תשכחו שלא מדובר במנוע המפריש תוצרי לוואי של שריפת דלק (פיח, בוצה) אלא שמן שמטרתו לסכך גלגלי שיניים, סינכרונים וכמובן קירור בתוך מערכת סגורה.

השמן הוחלף ואיתו באו הבשורות הטובות :!:. הגיר עובד בצורה מושלמת, שקטה, חלקה ונעימה. בטמפרטורת בוקר העברות ההילוכים חלקות מאוד (גם רברס) והתחושה מצויינת גם שהשמן חם ! נכון לרגע זה, השמן של פז והשמן של MOTUL לא עמדו במשימה כמו שזה עומד.

 

עם החלפת השמן הזו עברנו לרכב הבא: וולקן 1.9 עם שמן גיר שהוחלף לפני חצי שנה ועבר בסך-הכל 5,000 ק"מ. מדובר בשמן גיר מקורי של ESSO בצמיגות 75W80.

השמן יצא ש-ח-ו-ר. היינו מופתעים להחריד מהעניין ששמן גיר "נשרף" כה מהר לאחר 5,000 ק"מ – ומה קורה לשמן גיר שיושב בתיבה לפחות 50-60 אלף ק"מ... (רמז: לא נשמע טוב במיוחד...)

גם כאן התוצאות החיוביות לא איחרו לבוא ! העברות ההילוכים חלקות, הילוך רברס משתלב ברכות מצויינת (יותר טוב מ-ESSO) והתוצאות משביעות רצון להפליא. אני דיי משוכנע ששמן "אמיתי", חד דרגי, בצמיגות "80" יגן על הגיר טוב יותר משמן "75" שנהיה "כמו 80" כשהוא חם.

 

כל הנושא הזה גרם לי לתהות – מדוע עדיף שמן רב דרגי, שהוא שמן בסיס עם תוספים (פולימרים ?) הגורמים לשמן "להתנהג כמו" ובעצם לא מספקים את הסחורה האמיתית ב 100%, על פני שמנים חד דרגיים – שהם יותר "טהורים" ועושים את עבודתם נאמנה.

נקודה אחת לזכות השמנים החד דרגיים נרשמה מבחינתי בכל מה שקשור לתיבות הילוכים ידניות ברכבים פרטיים...

 

ועכשיו, כשחושבים על זה, שמני מנוע הם למעשה שמנים בסיסיים עם שפע תוספים בפנים. שמן 10W40 הוא למעשה שמן 10 עם תוספים הגורמים לו להתנהג "כמו 40" כשהוא חם. ככל שההפרש בין המספר הנמוך למספר הגבוה גדול יותר, כך נזדקק ליותר תוספים בשביל להגיע לצמיגות הרצויה – מה שמשאיר לנו כמות קטנה יותר של שמן בסיס, וכאן אנחנו למעשה מאבדים יתרון חשוב במניעת בלאי מנוע ופעולה חלקה שלו !

 

נצא מנקודת הנחה שמדברים על שמנים מינרליים לחלוטין.

שמן 10W40 ליד 10W30 אמור להיות פחות טהור – ואני בספק אם ההגנה של הראשון טובה יותר משל השני לאורך זמן.

עיון קל בספר הרכב שלי (המקורי של היצרן) מראה גרפים של צמיגויות שהמכנה המשותף שלהם נוגע בעיקר לשמן הבסיס (10, במקרה הנ"ל) ופחות לצמיגות שלו בעבודה - לא מפתיע במיוחד.

 

אם נקשה על העניין וניקח, ת-י-א-ו-ר-ט-י-ת, שמן 5W40 "מינרלי" לצד 10W40 מינרלי, האחרון אמור לספק הגנה טובה יותר במדינה עם אקלים חם כמו שלנו ביחס לאחרות – והצמיגות הנמוכה של הראשון טובה אולי למקומות עם אקלים קר יחסית...

אז מה יותר שווה לנו כאן בארץ מבחינת הגנה על המנוע: 5W40 או 10W40 ? והאם, סתם כמחשבה, שווה בקיץ לשים שמן חד דרגי כמו 30 או 40 ולשכוח מהרב דרגי ?(מבלי להתייחס לנושא אורך החיים של השמנים – אלא רק לכמות התוספים ושמן הבסיס הנמצא בכל אחד מהם).

כל נושא התוספים והצמיגויות הרחבות במיוחד של השמנים מטיל בספק גדול את יעילות שמן הבסיס בתוך מרכיב שמן המנוע.

בשמן תיבת ההילוכים ידנית ראינו ששמן 75W90 לא בדיוק מתנהג כמו שמן 80W טהור, גם בטמפרטורת החדר/בוקר וגם על חם – אני סבור שמדובר בתוספים הללו (פולימרים ?) שגורמים לשמן להתנהג אחרת ממה שהוא צריך כשחם - ולא פחות מזה, עקב הוספת התוספים האלו לשמן הבסיס אנו מאבדים נפח של שמן בסיס במקומם.

 

אז קדימה, לכל התותחים - דעתכם בנושא...האם הכיוונים שהעלתי נכונים - ואם לא, נא לפרט.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

עכשיו אפשר לומר שאני מבולבל.

 

למה שלא תבנה לך ויסקוזימטר,תמדוד את הצמיגות היחסית בתוצאת אמת במקום לפעול על פי רגש ותראה תוצאת מספריות מדויקות.

כמובן שווסקוזימטר יספק לך מידע רק על הצמיגות של השמן אבל זהו החלק החשוב ביותר.

instead of bieng pussy whiped...WHIP THAT PUSSY!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שטובי המוחות בתחום הלובריקנטים (איזה קונוטציה מלוכלכת יש לי בראש עם המילה הזאת...) ישבו וחשבו טוב טוב לפני שהם החליטו להמליץ על שמן רב דרגתי לשימוש במנועים.

אמנם ייתכן בהחלט שאצל היבואנים החאפרים בארץ מישהו סתם יושב ומתרגם את ספר הרכב ומחליט על סמך תחושה ש"מספיק" שמן אחר פה בארץ - אבל היצרנים בהחלט מסתמכים על מחקרים רציניים בעניין הזה (אני מאוד מקווה).

 

באשר לכך שהתוספים תופסים נפח יחסי של שמן שהיה יכול לשמש את המנוע - אני מ-ע-ר-י-ך שמדובר באחוזים בודדים מהנפח הכולל, והתועלת שבהם גדולה מנזקם.

אז בהחלט הגיוני שאם ההפרש בין הדרגות נמוך יחסית - 75W80 לגירים לדוגמא, עדיף להשתמש בשמן חד דרגתי. למרות שאני (שוב) מ-ע-ר-י-ך שקיים קשר ישיר בין הפרשי הדרגות לבין אחוז התוספים, ובמקרה כזה יהיה אחוז תוספים ממש קטן.

לעומת זאת - בשמני מנוע, בהם הפרש הדרגות גבוה הרבה יותר, לדעתי ראוי לדבוק בהמלצות היצרן לארצות חמות (לאו דווקא בהמלצות היבואן) מאחר וכאן כבר ככל הנראה הפרש הצמיגויות הגדול ממלא תפקיד חשוב יותר.

 

ואגב, לא סתם אני מטיל כזה ספק בהמלצות היבואן. לחמי ישנה טויוטה קורולה 97, וקיים הבדל בין ספר הרכב של היבואן לבין המלצות היצרן, והכוונה לסעיף המתייחס לארצות חמות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום הוחלפה ברכבי ציריה וכמובן גם שמן גיר .

שמן הגיר שאיציק המליץ עליו , ההבדל הוא ענקי ...

ההילוכים נכנסים בצורה טובה יותר וסוף סוף אפשר להעביר בלי

בעיה לרוורס כאשר הרכב קר , והכי חשוב ההילוך השני

נכנס אחרי משיכה עד המנתק של ההילוך הראשון ( אף פעם לא יכולתי לעשות כן )

לכן תמיד התחלתי רייס מגלגול.. :wink:

עכשיו אין לי תירוצים.

 

בכל אופן ההעברות כמו שאמרתי מדהימות והסכום שווה לכל נפש , חצי

מהמחיר של השמן היעודי לרכב של esso.

בכל מקרה אני מרוצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי מה לתרום בתחום הכימי, אבל בתחום הסקת המסקנות יש לי כמה הערות:

 

1. הסקת מסקנות מתמסורת שעובדת בטמפרטורה ולחצים נמוכים למנוע שעובד בכאלו גבוהים לאו דווקא נכונה.

2. השוות בין שמנים של חברות שונות, לכן ייתכן שהבעיה היא איכות השמן ולא השוני בצמיגות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נראה לי מתאים לנושא הדיון, אז אשאל משהו שמסקרן אותי זמן מה...

 

סינטטי מלא מול חצי-סינטטי מול מינרלי בשמני תמסורת - מה החשיבות בהבדלים? מה המשמעות של כל סוג? האם בניגוד לשמני מנוע פה לא מומלץ באופן גורף סינטטי מלא?

אל תשאל מה אתה יכול לעשות בשביל תרבות מוטורית, שאל מה תרבות מוטורית יכולה לעשות בשבילך.

המלצת השבוע: יפני זה money.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נראה לי מתאים לנושא הדיון, אז אשאל משהו שמסקרן אותי זמן מה...

 

סינטטי מלא מול חצי-סינטטי מול מינרלי בשמני תמסורת - מה החשיבות בהבדלים? מה המשמעות של כל סוג? האם בניגוד לשמני מנוע פה לא מומלץ באופן גורף סינטטי מלא?

מי המליץ לך באופן גורף על סינתטי מלא???

זה שהוא יותר מהונדס ויותר יקר לא אומר שהוא יותר טוב לשימוש בכל רכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי מה לתרום בתחום הכימי, אבל בתחום הסקת המסקנות יש לי כמה הערות:

 

1. הסקת מסקנות מתמסורת שעובדת בטמפרטורה ולחצים נמוכים למנוע שעובד בכאלו גבוהים לאו דווקא נכונה.

2. השוות בין שמנים של חברות שונות, לכן ייתכן שהבעיה היא איכות השמן ולא השוני בצמיגות.

 

בנוגע למנוע:

אין ספק ששמן רב דרגתי הוא דבר אידאלי למנוע - השאלה הנשאלת היא עד כמה אנחנו , כאן בישראל, צריכים לרדת בצמיגות - והאם בכלל כדאי להתמקד בשמנים בעלי טווח טמפרטורה כה רחב (למשל: 5W40, 10W60) המכילים כמות גדולה יחסית של תוספים - וללכת על שמנים יותר "נקיים" עם טווח צמיגות פחות מטורף (10W30, 10W40, 15W40) ו"להרוויח" יותר שמן בסיס, פחות תוספים וגם יותר הגנה (שמן בסיס בצמיגות 10 הוא אידאלי, מבחינת הגנה למנוע, לאקלים של הארץ ביחס לשמן בסיס בצמיגות 5 למשל).

 

בנוגע לחברות:

אין ספק שחלק מסויים קשור גם לחברה - לכן הבדלתי את הפזגיר-4, שהוא למעשה מוטציה ישראלית של 80W מדולל מאוד, לבין שמנים רב דרגיים או חד דרגיים "טהורים" המיוצרים בהתאם לתקנים המוכרים בעולם, ללא תוספות ישראליות כמו בפזגיר 4.

 

היכן בדיוק ההשוואה ?

השמן של MOTUL, חברה מוכרת מאוד ואיכותית, בצמיגות 75W90 חצי סינטטי - היה אמור, "על הנייר", לספק לי העברות הילוכים חלקות להחריד בטמפרטורת בוקר - והגנה מירבית כאשר השמן חם.

מבחינתי, שמן איכותי כמו זה הוא מדד כלשהוא להשוואה מול חברה אחרת.

בפועל, שמן חד דרגי, מינרלי לחלוטין, בצמיגות 80W מניב העברות הילוכים חלקות כבר מהרגע שהאוטו זז בבוקר - ומספק העברות הילוכים חלקות יותר לאורך כל טווח הטמפרטורה שהגיר מגיע אליה. יתרה מכך, הגיר יותר שקט (במיוחד בבוקר) - ואני סבור כי המספרים המציינים את הצמיגות בשמנים רב-דרגיים היא לא ממש מדוייקת כמו שתיקח שמן חד דרגי בצמיגות 75 ושמן חד דרגי בצמיגות 90.

 

לאור התאוריה/עובדה הנ"ל אני משליך מעט גם על שמני מנוע. אני חושב שאנו מייחסים חשיבות מוגזמת למדי לצמיגות העבודה של השמן ולא שמים לב ששמן הבסיס הוא זה שלמעשה אחראי על חלק לא מבוטל בהגנה על המנוע.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי המליץ לך באופן גורף על סינתטי מלא???

זה שהוא יותר מהונדס ויותר יקר לא אומר שהוא יותר טוב לשימוש בכל רכב.

 

ההמלצה הגורפת לשמני מנוע כאן בפורום (לאורך אין-ספור דיונים) וגם מכל מכונאי שאי פעם דיברתי איתו הייתה לסינטטי מלא ("יקר אבל הכי טוב"). כמובן שההקשר היה הצרפתייה שלי (205 GR), אז יש לסייג את הדברים ולומר שברור לי שזה לא בהכרח נכון לכל סוגי הרכב.

 

בכל אופן, מכיוון שאני לא מבין גדול (ובקושי רב מבין קטן), אנא התייחס/ו לשאלה עצמה - כלומר מה החשיבות של שאלת סינטטי מול מינרלי בשמני גיר? הנושא לא נדון לעומקו בעבר והוא מעניין מאוד לדעתי.

אל תשאל מה אתה יכול לעשות בשביל תרבות מוטורית, שאל מה תרבות מוטורית יכולה לעשות בשבילך.

המלצת השבוע: יפני זה money.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, נראה לי שאתה מפספס כאן פרט אחד, וזה עניין תדירות החלפת השמן.

 

אתה מצאת ששמן מינראלי מביא להעברות הילוכים חלקות יותר.

אני מניח שאתה גם יודע ששמן מינראלי מאבד מאיכויותיו יותר מהר משמן סינטטי או חצי סינטטי.

אני מניח שיצרני המכוניות לא רוצים שיופיע אצלהם בחוברת הטיפולים סעיף "החלפת שמן גיר" כל 30000 ק"מ, ולכן הם ממליצים להשתמש בשמנים סינטטים במידה זו או אחרת.

 

למה השמן המינראלי נותן העברות הילוכים חלקות יותר לא ברור לי, אבל כן ברור לי שלא כדאי לנסוע 100000 ק"מ מבלי להחליף שמן גיר כמו שאנשים רגילים לעשות עם השמנים שהיצרן ממליץ.

 

אז כל מי ששם את השמן הנפלא הזה, שלא ישכח לרשום לעצמו לבצע החלפת שמן גיר על כל 3 החלפות שמן מנוע (או משהו כזה), ואולי כדאי שהוא יספר גם לקונה העתידי על הפרט הקטן הזה לפני שיישחק לו הגיר.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, נראה לי שאתה מפספס כאן פרט אחד, וזה עניין תדירות החלפת השמן.

 

אתה מצאת ששמן מינראלי מביא להעברות הילוכים חלקות יותר.

אני מניח שאתה גם יודע ששמן מינראלי מאבד מאיכויותיו יותר מהר משמן סינטטי או חצי סינטטי.

אני מניח שיצרני המכוניות לא רוצים שיופיע אצלהם בחוברת הטיפולים סעיף "החלפת שמן גיר" כל 30000 ק"מ, ולכן הם ממליצים להשתמש בשמנים סינטטים במידה זו או אחרת.

 

למה השמן המינראלי נותן העברות הילוכים חלקות יותר לא ברור לי, אבל כן ברור לי שלא כדאי לנסוע 100000 ק"מ מבלי להחליף שמן גיר כמו שאנשים רגילים לעשות עם השמנים שהיצרן ממליץ.

 

אז כל מי ששם את השמן הנפלא הזה, שלא ישכח לרשום לעצמו לבצע החלפת שמן גיר על כל 3 החלפות שמן מנוע (או משהו כזה), ואולי כדאי שהוא יספר גם לקונה העתידי על הפרט הקטן הזה לפני שיישחק לו הגיר.

 

אני לא מסכים איתך ג'רמי.

הדיון אינו נסוב סביב תדירות החלפת השמנים, לכן ביקשתי לא להתייחס לסוג השמן (מינרלי/סינטטי) אלא לצמיגות שלו.

חד משמעית, בסעיף זה, לשמנים הסינטטים יש יתרון - לכן דיברתי על הגנה פרופר ולא על תדירות ההחלפה שלהם.

אבל מה תגיד על יצרנים שממליצים להחליף את השמן גיר אחת לשנתיים או 50-60K ק"מ ?

איזה שמן שמים ב PSA ? עד כמה שזכור לי מדובר בשמן מנרלי לחלוטין שאמור להחזיק, לפי הוראות היצרן, 60,000 ק"מ ואפילו יותר !!!

תזכיר לי להראות לך איך השמן הזה נראה אחרי 5,000 ק"מ....ואם לא הייתי מספיק ברור, אני מסכים עם מה שאתה אומר - רק שאתה קצת מגזים.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע להסביר את הצבע של השמן שאתה ראית אחרי 5000 ק"מ.

 

לפני כמה זמן זכיתי לראות את שמן הגיר שלי שהוחלף 20000 ק"מ קודם.

הייתי צריך להחליף מיסב צירייה, והוציאו את שמן הגיר ואח"כ החזירו את אותו השמן.

הוא כבר לא היה צלול, אבל הוא היה רחוק מאוד מלהיות שחור כמו השמן שאני מוציא מהמנוע אחרי 10000 ק"מ.

 

נראה לי שכדאי שלא תסיק מסקנות כל כך החלטיות על סמך מקרה אחד של בחינת שמן גיר אחרי 5000 ק"מ.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע להסביר את הצבע של השמן שאתה ראית אחרי 5000 ק"מ.

 

לפני כמה זמן זכיתי לראות את שמן הגיר שלי שהוחלף 20000 ק"מ קודם.

הייתי צריך להחליף מיסב צירייה, והוציאו את שמן הגיר ואח"כ החזירו את אותו השמן.

הוא כבר לא היה צלול, אבל הוא היה רחוק מאוד מלהיות שחור כמו השמן שאני מוציא מהמנוע אחרי 10000 ק"מ.

 

נראה לי שכדאי שלא תסיק מסקנות כל כך החלטיות על סמך מקרה אחד של בחינת שמן גיר אחרי 5000 ק"מ.

 

ומה עם השחיקה בגיר ?

באוטו שלך יש שמן מינרלי (ESSO), לא ?

 

ועוד נקודה אחת שאני רוצה לחדד:

מרבית מהמכוניות הידניות והאוטומטיות משתמשות בשמן מינרלי לחלוטין - ואילו אתה כתבת ש:

אז כל מי ששם את השמן הנפלא הזה, שלא ישכח לרשום לעצמו לבצע החלפת שמן גיר על כל 3 החלפות שמן מנוע (או משהו כזה), ואולי כדאי שהוא יספר גם לקונה העתידי על הפרט הקטן הזה לפני שיישחק לו הגיר.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום בצעתי החלפת שמן גיר ESSO 75W80 (מקורי עפ"י יצרן הרכב)

השמן הוחלף לאחר 20,000 ק"מ, גם כן ESSO באותה צמיגות, השמן שיצא היה זהה בצבעו לשמן החדש, על פניו נראה כי ההחלפה הייתה מיותרת אין שום שינוי בפעולת הגיר לפחות לא כזאת שהרגשתי, זהה לרשמים שג'רמי ציין.

 

את ההחלפה ביצעתי במוסך ימית בעלות כוללת של 80 ש"ח, בג'אן מיכל שמן גיר ESSO 2L עולה כ-140 ש"ח ! אני מאמין שאפשר למצוא בפחות.

 

השמן גיר רוקן מהבורג ניקוז התחתון (המנוע חייב להיות חם)

המילוי התבצע מהבורג מילוי הייעודי העליון באמצעו מיכל שמן+משאבה ושעון לספירת כמות השמן (2 ליטר) ופית אלומיניום יעודית לפתח המילוי.

 

זה מסוג הפעולות ברכב שלא משתלם לבצע לבד.

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בג'אן מיכל שמן גיר ESSO 2L עולה כ-140 ש"ח ! אני מאמין שאפשר למצוא בפחות.

 

המחיר בג'אן נכון ללפני חודש הוא 70 ש"ח ל2 ליטר של ESSO 75-80.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5087 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...