Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרויקט מצולם - החלפת אלטרנטור בפיג'ו 205


Tzvika-Pick
שימו לב! השרשור הזה בן 6470 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כהמשך לפרויקט המצולם המעולה של איציק, החלטתי לצלם את ההחלפה האחרונה (אבל לא האחרונה בהחלט) של האלטרנטור ב205 שלי.

לפני שבועיים החלטתי לשפץ בעצמי את האלטרנטור הנוכחי שלי, לאחר שזה התחיל לרצד בסל"ד נמוך ולהדליק את נורית הטעינה לפרקים קצרים. השיפוץ העצמי החזיק בדיוק שבועיים, והאלטרנטור שבק חיים לחלוטין. הפעם החלטתי לקנות אלטרנטור משופץ עם אחריות לחצי שנה, בתקווה לקנות שקט לחודשים הקרובים. בני ל. השיג את האלטרנטור המשופץ, ובשישי האחרון ניגשתי למלאכה.

 

אני לא איזה מומחה גדול למכונאות, ודי בטוח שעשיתי משהו לא כמו שצריך בפרויקט הזה. התמונות כאן קודם כל כדי שאני אוכל לדעת איפה טעיתי (שהרי מתישהו נצטרך לפרק את האלטרנטור הזה) אבל גם בשבילכם. אז קחו את הכל בעירבון מוחלט.

 

מתחילים:

 

תמונה 2: מסדר כלים - נוזל קירור מהול ומוכן לשימוש, סט בוקסות וראצ'ט עם דרייב 1/4 לברגים קטנים ובלתי נגישים, מברג פיליפס קצר, זוג בוקים חדשים, ג'ק מקורי של 205, רב-מודד (לסיום אופטימי), בקבוק מים ריק, ראצ'ט גדול (דרייב חצי) וכלים נוספים.

 

 

[אגב, אל תנסו למצוא סדר במספרי התמונות. הם ממוספרות לפי המספר הסידורי שלהן]

Image2.jpg

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המהנדס הצרפתי שהכניס את המזגן המקורי אל תוך ה205 בוודאי לא חשב שמישהו שפוי בדעתו ירצה להחליף אלטרנטור ברכב הזה. אחרת אני לא יכול להסביר את צינור המזגן שתקוע בדיוק מעל האלטרנטור ופשוט מפריע להוציא אותו החוצה. אני לא הצלחתי למצוא דרך אחת להוציא את האלטרנטור החוצה מלבד פירוק של מיכל העיבוי.

בתמונה 3 תוכלו לראות את איזור העבודה.

 

השרשורי הירוק שמבצבץ הוא ניסיון שעשיתי לחזק את ההארקה לאלטרנטור לפני ההחלפה. הוא פורק לאחר הרכבת האלטרנטור החדש.

 

בתמונה 5, למוד ניסיונות כושלים מהעבר - קודם כל לנתק מצבר כדי למנוע מצבים לא נעימים :oops: הקוטב השלילי נותק מהמצבר וקצרים מיותרים בוודאי נמנעו.

 

השלב הבא היה פירוק מיכל העיבוי. המיכל תפוס לרכב עם גומיה אותה יש לפרק במתיכה קלה (אפשר בעדינות עם הפלייר) ומחובר עם באנד לצינור המים שמוביל לרדיאטור. הגישה לבאנד לא נוחה, אז כדאי להכין מראש מברג פיליפס קצרצר (מברג גדם).

בתמונה 6 - מיכל העיבוי ביד השעירה שלי.

 

תמונה 7 - המיכל בחוץ, האזור קצת רטוב ממה שהצליח להתחמק.

 

תמונה 8 - הנוזל שיצא ממיכל העיבוי. למרות שימוש בנוזל קירור איכותי במשך השנה האחרונה, עדיין הנוזל העודף נראה כך. זה לא מבטיח בכלל, ואומר או שמישהו מבעלי המקצוע שהרכב בילה אצלם טרח למלא אצלי מי ברז בלי להודיע או שהנוזל שלי לא איכותי כמו שהוא עולה. לא נורא, בקרוב פרויקט החלפת נוזל קירור.

Image3.jpg

Image5.jpg

Image6.jpg

Image8.jpg

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו כשהמטרד העיקרי פונה מהשטח, אפשר להתחיל להתעסק עם הטעון תיקון.

 

בתמונה 10 (כן, אני יודע שהיא גרועה) כמעט אפשר לראות את כבלי הפלוס שיוצאים ממאחורי האלטרנטור בואך הסטארטר. כדאי לנתק אותם אם לא רוצים זנבות מהמנוע (מפתח 10 פתוח כמדומני).

 

האלטרנטור עצמו תפוס בשני ברגים לגוף הרכב. הראשון והעיקרי נראה בתמונה מספר 13. הגישה אליו גרועה ולא נוחה כמיטב מסורת צרפת, אבל עם קצת סבלנות אפשר לפרק. בשלב זה כדאי לפרק רק חלק קטן מההברגה שלו, כדי לשחרר מעט את האחיזה של האלטרנטור מהגוף. בתמונה 13 היד השעירה שלי עם ראצ'ט חצי ובוקסה 3/8 או 5/8 מתחילה בפעולת פתיחת הבורג.

 

כדי להגיע לבורג השני יותר מרצוי להרים את הרכב ולפרק את הגלגל. לאחר פתיחה ראשונית של הברגים בגלגל אפשר להרים את הרכב על הג'ק (תמונה 16).

 

לאחר הרמת הרכב ופירוק הגלגל - הרכב מאובטח בנוסף לג'ק עם בוק תקני, שלא נראה שיושב הכי טוב על הפיג'ו (תמונה 19). אפשר לראות בתוך בית הגלגל את מגן האבק. הוא הקורבן הבא.

Image10.jpg

Image13.jpg

Image16.jpg

Image19.jpg

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה הזמן להכניס לפעולה את סט הרבע החדש שלי.

בוקסה 10 מורכבת על ידית הכוח, ומגן האבק מפורק מהרכב ומועבר למקום מנוחה בצד (תמונה 20).

 

עכשיו אפשר להתחיל להבין מה קורה שם למטה. הבורג התחתון שתופס את האלטרנטור הוא למעשה גם המותחן של הרצועה. המערכת מורכבת משלושה ברגים, שניים נראים בתמונה 22. התחתון מבצע למעשה את המתיחה, העליון תופס את האלטרנטור למערכת והאמצעי שאינו נראה בתמונה משחק עם הצידוד. שחררתי את הבורג התחתון כמעט עד הסוף, וניסיתי להמשיך הלאה.

 

רק שמישהו תקע לי צינור מים מול העיניים. עוד כמה סיבובים עם הבוקסה 10 שלי, וגם הוא עף הצידה והפסיק להפריע (תמונה 23).

 

מרכיבים בוקסה 12 כמדומני על ראצ'ט קטן (רבע) ומתחילים לפרק את הבורג העליון של המותחן. תוך כמה דקות הוא שכב כנוע עם רצועת האלטרנטור על הרצפה (תמונה 24).

 

עכשיו אפשר להמשיך עם הבורג העליון של האלטרנטור. ממש רציתי לצלם, אבל זוג הידיים שלי היה עסוק בפתיחת הבורג ובאחיזה באלטרנטור, וזוג הידיים הנוסף שהגיע לעזור הלך להביא שתייה קרה, אז תדמיינו בבקשה כריעה בתנוחה לא אנושית, כשיד ימין מחזיקה את האלטרנטור ויד שמאל מסובבת את הראצ'ט.

 

בתמונה 25 - ישן מול חדש על רקע של ג'אנט. לא קשה לנחש מי בא ומי הולך.

 

תמונה 27 - היה אלטרנטור?

Image20.jpg

Image22.jpg

Image23.jpg

Image24.jpg

Image25.jpg

Image27.jpg

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו אפשר להתחיל להרכיב הכל חזרה.

 

האלטרנטור החדש מוכנס אחר כבוד למקומו החדש. שימו לב לפיסוק שנתתי לתופסנים של מיכל העיבוי כדי להוציא את הנבלה החוצה (תמונה 28).

 

את הבורג העליון כדאי להבריג בשלב הזה, אבל לא עד הסוף! הוא עובר שתי הברגות בדרך, ואם לא תופסים את שניהן בשלב הזה קשה מאוד להכנס לתוך ההברגה השניה מאוחר יותר. לי זה עלה בכמעט חצי שעה של זיעה.

 

ביינתים, למטה, אפשר לראות מה קורה כשמשחררים את בורג הצידוד של המותחן. עכשיו ממש נוח לכוון את החורים זה מול זה (תמונה 29).

 

לפני שמרכיבים את הברגים של המותחן כדאי להניח כבר את הרצועה, אחר כך זה פשוט קשה מדי, ואז אפשר להתחיל לחזק את הכל. בתמונה 30, המערכת מורכבת ומוכנה למתיחת הרצועה.

 

לאחר מתיחת הרצועה והרכבת מגן האבק הרכב מורד מהג'ק ומהבוק, וחוזר לגובה קרקע (תמונה 33).

 

עכשיו אפשר לחבר חזרה את כבלי הפלוס שיוצאים מאחורי האלטרנטור, לחבר חזרה את מיכל העיבוי ולמלא בנוזל קירור ו...

 

לחבר חזרה את הכבל מינוס, אחרת הרכב לא מניע :???:

 

 

 

מרוב התלהבות לא צילמתי את הרב-מודד מציין מתח טעינה מעולה (14.3 וולט לאורך כל תחום הסל"ד) גם עם וגם ללא עומס.

בסך הכל לקח לי משהו כמו 3 שעות לפרק ולהרכיב הכל, כשאני גם מצלם, מקלל, צועק ומסביר לזוג הידיים העוזרות מה אני מנסה לעשות.

 

ועד לפירוק הבא - וטענת בחגיך.

Image28.jpg

Image29.jpg

Image30.jpg

Image33.jpg

Image35.jpg

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד צביקה.

לאחר שנתקעתי עם אלטרנטור שהלך, גם אני החלפתי לבד. הגישה אצלי הרבה יותר טובה ורק הגישה למותחן האוט' ונעילתו על מצב רפוי קשה מעט.

לפני היכרותי עם תא מנוע 205, לא ממש קל לפרק את האלטרנטור וכל הכבוד לך על ההתמדה וצילום הפרויקט.

Veni Vidi Vici

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ידים טובות זה מתנה.

כל הכבוד אלירן. תמשיך כך.

הידיים דווקא לא משהו.

השערות האלו נתפסות כל הזמן בצד של המנוע וזה כואב :lol:

 

בתקווה שיהיו עוד המון פרויקטים מצולמים.

אין צורך לקוות. יש אנשים שעשו קריירה שלמה רק על תקלות של 205.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6470 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...