Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קצת על הענות תדרים.


EyalR
שימו לב! השרשור הזה בן 7590 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני מסתכל בזמן האחרון על כל מיני דרייברים וחשבתי שיהיה נחמד להראות פה קצת מהבסיס (יש עוד דברים רבים שיש לקחת בחשבון) של כיצד לראות אם דרייבר מסויים יתאים לאפליקציה או לא לפי גרף ההענות שלו.

קודם כל נבהיר שהענות טובה היא הענות שהגרף שלו הוא כמה שיותר קו ישר אבל מכיוון שזה לא אפשרי טווח של פלוס מינוס 1.5 דציבל נחשב טוב מאוד.

בגלל שידוע לנו שדרייבר אחד לא יכול להפיק מ20HZ-20KHZ לכל דרייבר יש נקודה עליונה ותחתונה בה הגרף מתחיל להתגלגל, נקודה זו היא הנקודה שבה יש לחתוך את הרמקול בעזרת קרוס ולשדך לו דרייבר אחר שמסוגל להפיק בצורה טובה את אותם תדרים שהדרייבר הראשון מפיק בצורה גרועה.

כמו כן יראו בגרפים איך התגובה של הרמקול משתנה ככל שמשנים אותו בזווית למול האוזן, כשהוא 0 מעלות זה אומר שהוא מכוון ישירות כלפי ראשינו (מקביל) וככל שהמעלות עולות ככה הוא מסתובב על צירו ויוצר זווית שהבסיס שלו הוא ראשינו.

הגרפים הם של חברת פירלס הדנית (פוקו זה לא הסיבה למה אני רושם את זה :lol: ) שמיוצרת ע"י D-S-T שבין היתר מייצרת גם את Scan-Speak, Vifa, Logic. יש לציין שרבים מהקומפוננט של חברות מוכרות יותר וכמו כן רמקולים ביתיים משתמשים בדרייברים של החברות הנ"ל תוך כדי שינויים קטניים ולעיתים אפסיים (מלבד שינוי הלוגו).

 

הגרף הראשון הוא של מיד 5" עם נצילות 91DB.

850572.gif

אפשר לראות שכשהדרייבר הוא ON-AXIS כלומר נמצא ב0 מעלות לראשינו (גרף שחור) ההענות שלו טובה מ150HZ ועד 5KHZ, כאשר הוא OFF AXIS (מצב שבו הוא בזווית לראשינו ירוד 30 מעלות ואדום 60 מעלות) ניתן לראות שככל שהזווית גדולה יותר ככה ההענות שלו פחות טובה ושעד 1KHZ אין משמעות גדולה לעובדה אם הוא OFF AXIS או לא.

בדרייברים לרכב מחפשים לרוב הענות OFF AXIS טובה מכיוון שנדיר שהרמקול מצא ON AXIS.

 

הגרף הבא הוא של טוויטר עם נצילות 91.7DB.

811434.gif

כאן ניתן לראות שהטוויטר יעיל מ1.5KHZ ולכן הוא יחתך עם קרוס HIGH PASS באזור זה ושוב ניתן לראות את ההשפעה של זווית הדרייבר על הענותו.

 

יש לציין שגם התיבה יכולה להשפיע על הענות הרמקול, למשל נפח גדול יותר יאפשר למידבאס לרדת נמוך יותר ונפח קטן יגביל אותו.

מתחת ל150HZ התדרים לא כיווניים לכן ניתן לשים מידבאס בדלתות שמפיקים מ150HZ ומטה ללא השפעות שליליות על הבמה.

התדרים הכי חשובים לבמה הם של המיד מאזור ה200-2000HZ (הערכה גסה) לכן מיקום נכון של מיד הוא הכרחי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז לפי הגרפים האלה יצרני קומפ' מתכננים חיתוכים עם הקרוס?

 

כי פשוט אני יוצא מנק' הנחה שלדודה יוכבת משדרות אין RTA שוכב בבוידם... :wink:

 

ככה שאם תוכל להגיד כמה עולה RTA או אם יש מישהו בארצנו שמסוגל לעשות גרפי הענות כאלה לתכנון עתידי של SQים, זה יהיה מצוין!

 

 

 

ראלימן

קורס 154 RESTEPA.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה הRTA הוא לא RTA רגיל כי פה הוא כולל הרבה יותר BANDS, לכן העלות שלו בוודאי תהיה גבוהה ולא משהו שתוכל להרשות לעצמך.

 

בכל אופן מה יעזור לך RTA שכזה? לכל דרייבר של כל חברה נורמלית יש את הנתונים האלו זמינים כל שעלייך לעשות הוא להסתכל עליהם, מדידה מחודשת לא תעזור לך כי גם יש להם חדרים מיוחדים למדידות.

מה זה תכנון עתידי של SQים? (מה זה SQים?)

 

בקיצור אתה לא צריך RTA בשביל זה.

אני אתן לך דוגמא, אני מחפש דרייבר שיפיק טוב מ150HZ ועד 800HZ ושיהיה בגודל של בערך 5". מהסתכלות על הגרפים האלו אני יכול לראות מי באמת מסוגל לרדת עד ל150HZ בצורה טובה. אם למשל הייתי רוצה דרייבר שירד טוב עד 100HZ הייתי רואה שהדרייבר הנ"ל לא יתאים.

כמו כן אני רוצה שיהיה נציל אז הרבה פעמים אני מוצא דרייבר נציל שלא יורד נמוך ודרייבר שיורד נמוך ולא נציל, לכן אני צריך למצוא משהו באמצע שגם ירד נמוך וגם יהיה די נציל (כל דבר בא על חשבון משהו אחר).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

SQים זה מערכות SQ די ברור לא? :lol:

 

לדעתי צריך לבחור מי וטוויטר ולשלב אותו עם קרוס אקטיבי וחיתוך לפי מדידת RTA.. פרפקטו!

 

ולDIMA - מחשב סבבה, RTA סבבה, אבל השאלה היא האם יש לך מיקרופון מדויק וטוב מספיק? דברים כאלה יכולים לעלות הון!

 

 

 

ראלימן

קורס 154 RESTEPA.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשביל הרמת דיוק של הגרפים שיש בפוסט צריך מכשור יקר, נקודה. זה לא ציוד שמשתמש בייתי יכול להרשות לעצמו כמו כן המדידות מתבצעות בתנאים מסויימים שגם בשבילהם צריך להשקיע כסף.

 

בשביל מדידות ברכב אפשר להשתמש בRTA 30 ערוצים פשוט יותר. בכל אופן אם אין לך אקולייזר 30 ערוצים ברכב המדידות לא יעזרו הרבה (גם אם יש לך הם לא יעזרו כי לא מכוונים לפי RTA אלא לפי האוזן).

 

ראלימן אין אף פעם פרפקטו, את המיד והטוויטר אתה צריך לבחור לפני ההתקנה שיתאימו לרצונות שלך (לפי הענות תדרים, הענות בOFF AXIS, מאפייני צליל וכו') את נקודות החיתוך בקרוס אפשר לדעת לפני (פחות או יותר) ובכל מקרה הכיוון העדין של החיתוך יעשה לפי האוזן ולא על פי מכשיר שגם ככה מודד בצורה לא טובה בגלל הסביבה האקוסטית הקשה של הרכב.

ניתן לתכנן את קרוסים פאסיבים מראש ככה שיתאימו לך במדוייק אם אתה יודע פחות או יותר איך הרמקולים יותקנו (זווית OFF AXIS, נפח תיבה במידים, מידבאסים וכו').

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איל פוסט נחמד, יש הרבה מה ללמוד ממנו.

 

לגביך ראלימן אם אתה מרוצה מציוד שלך ומההתקנה באמת כיף לך כי אישית אני יכול להגיד לך שלא חשוב כמה תוציא על ציוד אף פעם אין מושלם וההתקנה חייבת להיות מדויקת וגם לזה לא תגיע קרוב לוודאי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7590 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...