Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אטם ראש?(אולי כן ואולי לא. אתם המומחים) אני בכל אופן משתגע..


omri75
שימו לב! השרשור הזה בן 7651 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זה הרכב: סיטרואן קסארה טורבו דיזל 1.9 שנת 99

הרכב עשה: 400K

יד: ראשונה,טופל רק במוסך מורשה(באמת מוסכים ברמה. שילכו ללמוד מכונאות.)

ורק במים ירוקים מהמוסך(ראיתי את האריה עליהם וכתוב בצרפתית - אז ככה שזה אורגינלי.)

מניעים את הרכב. נותנים לו להתחמם מגיע ל 80 אני פותח מכסה רדיאטור התוצאה->לחץ +בתוספת רעש מהפקק שפותחים כזה איך אני יסביר.. המ כמו שפותחים בקבוק של קולה רק ההתחלה של הפתיחה לא אחרי כאילו אין פסססס יש רק את הרעש הראשוני.

לא עולה מיים - אבל מהעוצמה של הלחץ יוצא ממש קצת (כמעט יריקה -פחות) מהצינור עודפים. נזרק כזה.

וזהו.

המיים עצמם זזים קצת -אבל אני משער לעצמי שזה בגלל שהאוטו מונע(בכל זאת דיזל לא?)

החום מנוע הוא: עם מזגן בנסיעה 75-80 גג בעמידה כנל.

בלי מזגן: 90 יורד ל 80 וחוזר חזרה ל 90

וונטות עובדות תרמוסטט נפתח בזמן. קצת מעל 90 בערך 92

אין עשן לא כחול לא שחור לא לבן.

בהוצאת מדיד השמן - אין שום דבר שנראה לבן או טיפות של חומר לבן כלשהו

יש לכם השערות שיכולות לעזור? אני כבר לא יודע מה לעשות - אם אני אלך למוסך מורשה התשובה הישירה והמידית שאני אקבל: מנוע חלש.(אמרו לי את זה גם ב 200 אלף שהתברר שהמערכת הזרקה היתה פגומה בכל זאת מוסך מורשה =P)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה שיש בריחת לחץ כשאתה פותח מכסה מים כשהמנוע חם זה לא בעיה - זו תופעה.

זה טבעי לחלוטין ובגלל התופעה הזאת לא מומלץ לפתוח מכסה מים חם, שלא ישפריץ ויכוה אותך...

 

משאר ההודעה שלך לא ברור מה הבעיה שאתה משתגע ממנה. הלחץ? זהו?

אז אם זו הבעיה - תרגע. הכל בסדר.

אם יש בעיה אחרת - תפרט מה היא!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל אופן היתה בעיה קטנה!!

אחרי שיפוץ מערכת ההזרקה (לפני כ 10K) התחמם המנוע ל 100. מייד הנחתי למנוע להתקרר (החום היה בנסיעה) הוא התקרר והוצאנו אוויר ממערכת המיים

עד כאן הבעיה הזו נפתרה!

וזהו בעצם..

אז אתה אומר שהטיפה הזאת שהוא זורק מהחור של הצינור עודפים היא טבעית? הוא זורק ממש יריקה(מרוב הלחץ שיוצא)

מי שמכיר את המיכל עיבוי בפיגו וסיטוראן יודע למה אני מתכוון - הוצאתי את הצינור נשאר רק החתיכת פלסטיק.

מכיר דרך שאני יוכל לבדוק עם הפקונג ראש בסדר? האוטו למטה בחנייה אי אפשר לנסוע איתו למוסך בגלל שאין ביטוח ו אלפים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה - מערכת הקירור ברכב היא מערכת סגורה. ברגע שאתה מחמם את הנוזל שבה, הוא מתפשט, גם האויר שמעל מפלס הנוזל במיכל מתפשט.

הנוסחא די פשוטה -

PV= nRT

שמשמעותה היא שלחץ (P) כפול נפח (V) שווה לטמפרטורה (T) כפול מספר המולים (n) כפול קבוע בולצמן. וכל הזין בקורס בתרמודינמיקה.

ובמילים של בני אדם - אם נפח המערכת קבוע, הלחץ פרופורציונלי לטמפרטורה.

 

הלחץ שבורח כשפותחים את המכסה כשהמנוע חם לא מעיד על שום בעיה, בטח לא על בעיה באטם ראש. הוא סך הכל מעיד שהנוזל בפנים חם יותר מהטמפרטורה מחוץ לאוטו. זה הכל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכונס אוויר שבתוך תא המנוע מלוכלך - איך אפשר לנקות את זה? אני לא רוצה לשפוך מיים על המנוע.

ויש לי שאלה קטנה אם אתה מבין במערכת הזרקה של דיזל.

אם אתה מבין ואפשר לשאול - תגיד לי אני ישים את פה את השאלה שלי.

זה סיפור דיי ארוך. והכל באשמת מוסך מורשה.

יכול להיות ומה שתמצא שם יעניין אותך לגבי המצב של המנוע(אולי נגרם נזק?)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן לא כדאי להשפריץ מים בתא המנוע, אתה יודע חיישנים וזה.. :wink:

 

תנסה בעדינות עם מטלית וחומר ניקוי כלשהו אשר לא גורם נזק לצבעים.

 

ולגבי מערכות הזרקה של הדיזל - שוט יש פה מספיק אנשים (כולל את אישפוז) שיכולים לענות על זה!

 

 

ראלימן

קורס 154 RESTEPA.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה

זה סיפור דיי ארוך

אני ישתדל לקצר מה שעבר עליי :-(

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! לא לקרוא אם אתם לא רוצים לקרוא רק מהחלק התחתון!!!!!!!!!!!

שהאוטו עשה 360 אלף K התחיל משחק בטורים(עולים ויורדים) עשן לבן שהאוטו עומד הרבה והרכב נכשל בטסט השנתי. לקחתי את הרכב למוסך פיגו ויסטרואן מורשה כמובן.

איפו שאני תמיד מטפל.

אחרי 3 שעות (3 שעות!!) של בחינות הוחליט סופית - משאבת הסולר סיימתה באופן סופי וכואב את חייה.

המשאבה היא Lucas . כמו של מרצדס 220C דיזל.(יש חלק שהם בוש)

מכיוון שהיתי לחוץ בלי כסף והרכב היה מונית בזמנו אמרתי לבעל המוסך

תשמע, אני מוכן לשלם . תסתדר איתי . תביא לי משאבה אחרת טובה תרכיב ואני אשלם.

סגרנו על מחיר כולל של 3500 ש"ח כולל פירוק והרכבה.

המשאבה שלי הוצאה מהרכב.

בזמן הזה אני הלכתי הבית לנוח.. זה לא קל להוציא 3 וחצי אלף שקל במכה שאין לך אותם ולא התכוננתה עליהם אפילו.

למחרת בבוקר אני מקבל טלפון מבוחן המוסך שאמר לי תגיע מהר למוסך המשאבה שהבאנו לא מתאימה לרכב. הגעתי ומצאתי את המשאבה שלי מפורקת לחתיכות. ואת המשאבה השניה באוטו שבכלל לא מניע.(לאחר שכמעט וגמרו את הסטרטר) נכנסתי למנהל המוסך היה ריב משהו לא להאמין אבל זה לא קשור. הם אמרו שהם ינסו משהו אחר. קרעו את הכבל גז של הרכב. והוציאו מהמחסן משאבת סולר של סיטרואן ברלינגו 1.9D דחפו בכוח את הרדיאטור פנימה (וכל זה שאני לא שם) והכניסו בכוח משאבה של ברלינגו. המשאבה נזלה. קיבלתי עוד טלפון. הפעם אחרי שבוע וחצי במוסך. דיי. מאסתי מהפירוקים והרכבות. לקחתי הלוואה מחבר ושילמתי למי שמכיר "דיזל דרומית" 2400 שקל עבור שיפוץ. דיזל דרומית מצדם עשו את העבודה כהלכה. קיבלתי את המשאבה שלי חזרה משיפוץ אחרי יומים. התקינו אותה ברכב. האוטו לא הניע. האימובלייזר באופן מפתיע שבק חיים. הוחלף ל יוניט לא מקורית(כיבוי והתנעה בלבד) הם רצו 2500 שקל עבור תיקון המשבט שמלכתחילה היה בסדר. טוב וויתרתי רק תנו לי להוציא תאוטו כבר. חתכו באכזריות את היוניט האורגינילת והמישכו . הרכב הניע והכל בסדר. אמרתי סוף סוף נגמר הבעיה. - טעיתי - הבעיה אכן נגמרה! אבל התחילו קירטועים! את זה תעזבו זה סיפור ארוך אחרי 6 חודשים של התרוצצות בין מוסכים ותשלום כולל של 7 אלף שקל!!! נסעתי לי לדיזל דרומית אמרתי לו שמע - אני לא יודע מה עושה את זה פירוק והרכבה או המשאבה ששיפצתה תוריד תשפץ שוב. הוא אמר לי אני לא עשיתי פירוק והרכבה לך למוסך שעשה לך את זה.

לקחתי שוב את הרכב למוסך רמאי (מי שמכיר יודע) פורקה המשאבה ושילמתי 550 שקל.

לקחתי תמשאבה שיפצתי החזרתי. הרכבתי.

בעיה חדשה - הרכב מניע אחרי 3 חיממום ! אם לא הוא לא מניע! בנוסף יש קרטועים שהמנוע עובד על סיבובי סרק. עשן לבן התחיל לצאת לאורך כל המוסך. חשכו עיניי המנוע דפק .

גררתי את הרכב (לאחר ששילמתי שוב כמובן.) לדיזל דרומית אמרתי לו תשמע או שאתה מסדר את זה. או שאני לא יודע מה אני עושה פה עכשיו. אמר לי טוב תרגע פירק תמשאבה הרכיב מחדש התברר שהמנוע עבד על בוכנה 1. או צילינדר אחד לא הבנתי אותו. היה חסר כיוון בטיימינג של המשאבה 3.5MM שגרם לבעיה החדשה. הכל נפתר ב 150 שקל. וזה כולל את הכל כולל הקיטועים!

!!!!!! מי שזה לא עיניין אותו שלא יקרא את החלק הנל למעלה!!!!

אובכן עכשיו יש ריח של גזים ממש רעילים יוצאים מהאגזוז - אין עשן בכלל בכלל..

לא לבן לא שחור ולא כחול.

אי אפשר לנסוע עם חלונות פתוחים. עד כדי כך

יש הצעות?

אני בטוח כמעט שלא יהיה. ניסתי הכל.

ואני לא אלך למוסך הזה שוב בכל מחיר. אני יודע שעוד פעם הוא יגיד מנוע חלש. וסתם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפעם הבאה סע למוסך כדורי באור יהודה מוסך ענק שמתעסק רק עם מוניות פזו סיטרואן

אמנם לא מורשה אבל תאמין לוקח הרבה "מורשים" בכיס הקטן.

לבעלי המוסך 30 מוניות קסארה וכל המוניות באיזור נהנות משירותיו.

I LOVE PEUGEOT CITROEN CARS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם היתי לוקח את הרכב לכדורי

לא היה נשאר לי רכב.

כל החברים שלי טיפלו אצלו:

עשן שחור בכמויות,טיימינג נקרע. ראשים שלא הצליחו, משאבות סולר שמחזיקות 3 חודשים.

כדורי זה לא מוסך מי יודע מה.

חוץ מזה

שאתה נכנס שם

אתה מחליק מהשמן על הרצפה.

מבין הוא כן

מומחה הוא לא.

האוטו שלי זה המונית הכי שמורה

ואת זה אני מבטיח לך

לא תאונות

כלום. אוטו נקי.

מנוע שמור

אחרי כל טיימינג שטיפת מנוע בקיטור.

טיימינג בזמן וטיפולים בזמן .

זה שווה הכל

במיוחד במנועי טורבו דיזל

חבר שלי עם קסארה 98 השמתמש בשמן תוצרת זבל ועשה טיפולים אצל כדורי

=

ראש מנוע,סדק בבלוק,טורבו גמור לפני שבוע זה שקנה ממנו אותה לקח אותה למוסך הצומת

לעשות ראש בפעם השניה. והאוטו עשה פחות משלי 330 אלף ק"מ

זה מה שאני קורא לו טיפול לקוי באוטו

זלזול.

היה לי 405 בזכות הטיפול המסור באוטו הזה (יש נהגי מוניות נזילות סולר שמן הכל -> לא נורא עוד 10 אלף לא יקרה כלום. בטיפול הבא) על היחס הזה הלך להם הרכב. אני היסטרי בנוגע לאוטו שלי. אם אני יראה נזילת שמן הכי קטנה

גרירה למוסך

אני לא נוסע עם הרכב ככה. עשיתי את הטעות הזאת עם ה 405. עשיתי על הרכב הנל 780 אלף ק"מ ב 5 שנים עם 2 נהגים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקחת 3K שקל על פאקונג ראש. שגם אחרי חצי שנה הלך שוב.

זה דיי יקר.

ולעשות טיימינג ולא להכיר באחריות אחרי 45 אלף ק"מ. זה גם דיי יקר.

הבחור נאלץ לעשות מנוע שלם על חשבונו

הכל התעקם.

וכמובן כמו כל מי שטיפל אצל כדורי - מכר את הרכב אחרי שעשה את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכונס אוויר שבתוך תא המנוע מלוכלך - איך אפשר לנקות את זה? אני לא רוצה לשפוך מיים על המנוע.

ויש לי שאלה קטנה אם אתה מבין במערכת הזרקה של דיזל.

אם אתה מבין ואפשר לשאול - תגיד לי אני ישים את פה את השאלה שלי.

זה סיפור דיי ארוך. והכל באשמת מוסך מורשה.

יכול להיות ומה שתמצא שם יעניין אותך לגבי המצב של המנוע(אולי נגרם נזק?)

 

הכונס אוויר הזה הוא האינטרקולר , או מצנן הביניים בעברית. בשום אופן לא לשפוך שם מים , ניקוי בעזרת לחץ אוויר ו/או נוזל ייעודי.

 

לגבי שאלתך , גז רעיל לא חייב להיות בעל ריח , ראה גז בישול (בוטן).יכול להיות שמקור הריח הוא בכלל לא מהאגזוז?

קשה לתת אבחנה בשלט רחוק , בטח לא על דבר כזה. לך למוסך או שניים אחרים.

אם תרצה המלצה למוסך מורשה תגדיר איזור ואז אולי ניתן יהיה לעזור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקתי טוב שזה מהאגזוז

למרות שהיה חסר קצת מיים במצבר (היה לי פעם משהו בסגנון ב 405 GLD)

זה לא משם.

חומצה לא עלתה או משהו.

הריח בא הישר מן האגזוז.

אותו ריח שאני מריח בנסיעה

יוצא מהאגזוז.

אני באזור הדרום

אני יכול להגיע ל:

אשדוד

אשקלון(לא! רק לא מוסך רמאי!)

באר שבע(שרודר)

בני ברק(מוסך מרכזי שרודר)

מוסך הצומת(תל אביב)

-

או לכל מקום אחר באיזור מרכז-דרום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסה את מוסך "בראל" בפ"ת (03-9222405) .

תתעקש שדני בראל יבדוק לך את הרכב בעצמו.

בהצלחה.

 

רק לא בראל , ורק לא דני בראל...

המוסך גרוע , השירות חרא..

לפני כחצי שנה , הייתה לי בעיה בבלמים , הדוושה ירדה ממש למטה

נסעתי למוסך בראל וביקשתי שיבדקו במה מדובר..

הם בדקו והגיעו למסקנה שמדובר במשאבת בלם מרכזית..

החלפי את המשאבת בלם , אחרי חודש שוב הדוושה נפלה , חזרתי אליהם

והם החליפו דיסקים ורפידות ( הרפידות היו ממש חדשות)... לא עברו שבועיים

ושוב נפלה הדוושה , אמרתי לעצמי אני לשם לא חוזר... נסעתי ללטיל , שם נפתרה הבעיה

שהתגלתה בבלמי התוף האחוריים ..( לאחר שיוסי עלה על זה , ולא נגעו בכלום לפני שמצאו את מקור התקלה בניגוד למוסך בראל שם כל אחד הריץ ליין הימורים על מהות התקלה אצלי...)

אחרי שחזרתי אליהם באחד הפעמים להוכיח שהדוושה מאוד נמוכה , אחד העובדים עוד אומר לי "אל תדאג אחי ככה זה כל פיז"ו..." פשוט חובבנות לשמה

ושוב נזכיר את היחס המזלזל של בראל , וכמובן מעל הכל , שמשאבת הבלם הייתה תקינה

לחלוטין והם החליפו אותה סתם , כי הם לא ידעו מה הכשל...

( הסיבה שכל פעם אחרי טיפול הדוושה לא נפלה מיד אלא לאחר שבועיים פלוס מינוס היא בעקבות ניקוז האוויר שבוצע בכל טיפול ...)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7651 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...