Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נכשלתי בטסט עקב ערך למדא ממחוץ לתחום - הצעות? (הכותרת נערכה)


aviti
שימו לב! השרשור הזה בן 6572 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אופל קורסה שנת 2000 מנוע 1200 אוטומטית!

היום עשיתי טסט .. בדיקת למבדה לא עברה.. השאר תקין!

רק בדיקת למבדה.. מינ' 0970 מקס' 1.030 נמדד 1.04 יענו חרגתי ב0.01??!?!?

איזה נאחס זה והוא עשה לי כמה פעמיים את הבדיקה.. ניסה להעביר לא הלך!

בכל אופן יום לפני הוחלף חיישן מא"פ

מד זרימת אוויר..

לפני כחצי שנה הוחלף חיישן חמצן

עסק יקר החיישנים האלה.. למרות הכל האוטו לא עובר טסט...

מה הבעיה?

קניתי תוסף שאמור לעזור..(המליצו לי שם GOLD LABEL)

ולחזור שבוע הבא.. בתקווה שזה יעזור..

בכל אופן איפה פה הבעייה?? התיקון יום לפני נעשה במוסך מורשה של UMI בעלות של 1500!!

הייתי בטוח הטסט עובר בעצימת עיניייים לא מבין איך זה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

יום לפני עשו לך טיפול למערכת ההזרקה, והוציאו אותך עם למדה לא תקינה?

 

תחזור למוסך. גם בלי תוספים הרכב צריך לעבור כמו גדול.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני לא טועה לפני כמה ימים נפתח שרשור בעניין הלמדא

 

נדמה לי שצויין שלמדא גבוהה זה אומר שיש חדירת אויר לאגזוז.

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיישן הלמבדה עובד יחד עם הממיר הקליטי ( הקטליזור )

הבדיקה מתיחסת לכלל מערכת הדלק / האויר / והפליטה .

יש קשר ישיר למצב המנוע ובמיוחד למצב נשמי המנוע ( נקיון ) ולאיכות שמן במנוע .

על המנוע להיות חם ( מעל 80 C ) בזמן הבדיקה .

חובה לנתק את המזגן בזמן הבדיקה .!

רצוי להגיעה למצב בדיקה לאחר נסיעה בעומס ( כאשר הקטליזטור חם מאד )

ולא כמו שרוב כלי הרכב מגיעים למצב בדיקה לאחר זחילה בסרק בפקק ....

הוספת תוספי דלק זה טוב וחשוב להקפיד על יעוד התוסף שלא יהיה תוסף קיקיוני ( ולא חסר כאלה ) .

*******

המנוע נבדק בסרק צריך להיות מקסימום 0.3 CO

ונבדק בסל"ד גבוה 2500 RPM +- ואסור למנוע 0.3 CO

כאשר המערכת תקינה מתקבל גם למבדה תקין

ובשלב זה לא נבדק ריכוז החמצן באגזוז כבדיקה נפרדת .

הקטליזור הוא רכיב בעל אורך חיים מוגבל כ 60.000-100.000 ק"מ אבל בהחלט יש כאלה שחיים יותר ומצד שני מספיק תידלוק אחת בדלק המכיל עופרת או תוספים לא מתאימים ויש נזק בלתי הפיך לכלל המערכת . ( לחיישן ולקטליזטור ) .

********

איציק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל ... החיישן שהוחלף הוא הוחלף בדיוק אתמול יום לפני הטסט ( היום) וזה חיישן מא"פ

מד זרימת אוויר והוא מקורי ולא חליפי...!!

שאר הבדיקות כפי שכבר ציינתי עבור בהצלחה

כמו CO נמדד 0.25 (מקס' 0.5% ולא 0.3 כפי שאמר איציק מעליי) בסיבובי סרק

ובסל"ד גבוה 0.01 שהמקסימלי הוא 0.3

חום מנוע 80 מעלות תקין

רק הלמבדה.. 1.04 ( מקס' 1.03)

ומה הקטילייזר שאמרת כמה זה יוצא בשקלים?? ואיפה בודקים ת'עניין?

ואגב שמתי לב שמישהו אמר משהו על חדירת אוויר לאגזוז... יש מצב?

לא מזמן באמתי היו כמה חורים באגזוז והם רותכו עשה הרבה רעש עכשיו אין רעש.. כבר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סע עם החומר (לי אישית אין ניסיון עם הסוג הזה שציינת אלא עם 44K ) וגש לבדיקה שנייה.

 

 

אם לא יעבור טסט יש לבדוק "גניבת אוויר" מהאגזוז, ולא לפני שבודקים טוב טוב את מערכת ניהול המנוע והמצב המכני לתוצאה הנ"ל שאומרת במילים שהתערובת של הדלק ענייה מידי, יותר מידי אוויר ביחס לכמות הדלק.

 

בברכה

דני

 

.

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין צורך בתוסף!

גש למכון אגזוזים ובדוק היטב שנית את מע' הפליטה ברכבך, בטל כל דליפת גזים שתמצא.

אם לא נמצאו דליפות, אזי תוכל להשתמש בתוסף(למרות שאין הוא מוסיף כלל וכלל).

חזור אל המכון לבדיקה חוזרת.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין צורך בתוסף!

 

הצהרה יומרנית, האמת היא שאו שכן, או שלא , מה שבטוח - אולי יעזור ואולי לא.

 

יש להבין: מדובר בנתון שמראה שכמות האוויר בפועל גדולה מכמות האוויר הדרושה בתיאוריה.

תוסף במקרים מסויימים עלול לפתור בעית סטיה (קטנה) זו.

 

יש לזכור שלמקרים , גם אם בודדים שזה יעזור, זהו התיקון הזול ביותר, והכיס כואב היום כמעט לכולם,

 

גש למכון אגזוזים ובדוק היטב שנית את מע' הפליטה ברכבך, בטל כל דליפת גזים שתמצא.

 

אני אכן מקווה שימצאו לו דליפה . בכלל, ב 2 רכבים שבדקתי בנתון זהה למתואר על ידי בעל הרכב, לא היו דליפות בכלל.

 

ברכב אחד , תוסף ושלשה ימי נסיעה, העבירו את האוטו טסט. זו עובדה.

 

אם לא נמצאו דליפות, אזי תוכל להשתמש בתוסף(למרות שאין הוא מוסיף כלל וכלל).

 

אכן התוסף מומלץ, הוא הדרך הזולה (וגם מועילה ללא קשר לבדיקה) לנסות להתמודד עם התוצאה.

שהרי החומר הזה אינו קוסם, אך בכל זאת מבצע פעולה, הוא מנקה ברמה מסויימת כל מקום שהוא עובר בו, כולל המזרקים מכל הסוגים שהם ,שהרי הם אחראים על כמות הדלק שעוברת דרכם לתאי השריפה ,

בנתון למבדה 1.04 יש יותר מידי אוויר, ועל כן יש מצבים מסוימים שהחומר יעזור, במילים אחרות יש מצבים של חוסר דלק, לכן במקרים מסויימים (ולא , עדיין אין לי סטטיסטיקה של כמה כן וכמה לא) החומר אמור לעזור

 

חזור אל המכון לבדיקה חוזרת.

אם בבדיקה החוזרת הרכב לא יעבור אותה (וחמם טוב את הממיר טרם הבדיקה) יש לחבר סקנר בתקשורת לרכב, ולוודא שנתוני כל החיישנים הרלוונטים ואשר משפיעים על כמות הדלק המוזרקת למנוע (להלן זמן הזרקה) תקינים וללא סטיות הגורמות לזמן הזרקה נמוך מהדרוש.

 

יש דרכים מיידיות (לגרום לשינוי קטן בזמן ההזרקה) ואז לעבור טסט עם הרכב, אך מכיוון שהדרכים האלו אינן תמימות, לא אעלה אותן כאן ברשותכם על הכתב.

 

הערה:

מכיוון שזיהום אוויר זהו תחום חדש נדרש במדינתינו,

ומכיוון שלא נראה לי שמישהו הקפיד עד היום על סטייה של 0.01 בנתון הלמבדה,

מה שקורה לדעתי כרגע לפחות בשבועות הקרובים (גם אם המקצוענים יטענו אחרת), שתחום זה בעצם נלמד (בתהליך למידה) אמנם בשלב מתקדם למתעסקים בתחום, אבל בכל זאת למידה.

 

בעוד שבועות מספר(שלא לדבר על חודשים מספר), כולם יהיו חכמים הרבה יותר.

 

 

בברכה

דני

 

.

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שוב חייב לציין שעד לפני שבועיים לא ניסיתי להתמודד עם סטייה של 0.01 בנתון הלמבדה.

בשבועיים האחרונים אני מתחקר את "השוליים" המהותיים האלה.

 

לשאלה שלך יש תשובה פשוטה , הסבר קל וחד משמעי:

 

יש לזכור שצריך 14.7 חלקיקי אוויר על כל חלקיק דלק. זהו הנתון הרצוי, ומערכות ניהול המנוע שואפות תמיד להגיע לכיוון נתון זה.

 

לחץ דלק לא תקין (נמוך) יגרום מייד לאספקת כמות דלק נמוכה מהראוי (כי זמן ההזרקה מתוכנת במחשב ניהול המנוע בהסתמך על גבולות לחץ דלק ידועים מראש)

 

אספקת דלק נמוכה ביחס לכמות אוויר מסויימת תענה מייד על המשוואה של כמות אוויר בפועל גדולה מכמות האוויר בתיאוריה, ועל כן הנתון יראה למבדה גדול מ 1.03 .

 

כן, חד משמעית.

 

מכאן עולה שיש סיבות רבות לקבלת נתון בסטייה של 0.01

 

אני לא פוסל על הסף את סטיות מכשיר הבדיקה שיתכן וקיימות גם במצבים מסויימים וגם את עניין זה אני בודק-

שכן, הערכה שהיתה לי "בראש" היתה לגבי בעיות תערובת עשירה מדי שיהיו במכוניות, ואני מופתע מכמות המכוניות המצביעות על תערובת ענייה מדי לכאורה.

 

בכל אופן , דליפות אוויר באגזוז כפי שרשם "קומפי" זוהי גם סיבה ללמבדה גבוהה מידי, הבדיקה היא מהירה ביותר.

 

בעתיד הקרוב נדע להתייחס ל"כמה" זה דליפות אוויר, כמה החומר (תוסף) עוזר, איזו פעולות בדכ מבצעים בסופו של דבר לפתרון בעיות, ומהם "מחלות" ברכבים מסויימים.

 

יהיה לדעתי כמעט "שטנץ" של פתרון בעיות לפי דגמי רכבים , שכן הבעיות במקרים רבים בסוגים מסויימים של מכוניות, יהיו זהות מרכב לרכב.

 

כרגע אני בבדיקת תוסף לרכבים שהראו לכאורה נתונים טובים בכל המערכות, למעט תוצאה סופית של למבדה עם סטייה של 0.01 למעלה.

 

ידוע לי על מקרה אחד לפחות, שמכתב מאת מוסך יבואן רכב לגבי נתון כזה בדיוק שהרכב נבדק והוא תקין, (לטענתו בכל אופן) העבירה את האוטו טסט.

אך מה ולמה ? לא הייתי שם, וזה מתיאור בעל המוסך (בצפון המאוד רחוק)

 

שוב, אני כרגע מאוד מתעמק בתיחקור הנושא הזה על כל הבטיו, כולל סטטיסטיקת קריאת נותוני פליטה בין מכשיר משרד הרישוי (שהזמנתי אחד כזה ) ולבין המכשירים האחרים.

 

עדכונים על הכל תוך שבועות.

 

דני

 

.

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואני שואל אותך ידידי דני, 0.01 חריגה, זה מה שיפתור את בעית זהום האוויר במדינה.

במדינה שסביבה יש 4 מדינות שהחוק החדש הזה לא פועל שם,אפשר למנוע אוויר מזוהם לעבור אלינו.?

לדעתי הגזימו הפעם, לא נראה שהכוונה היתה למנוע בדיוק זיהום אוויר.יש שיקולים כלכליים אחרים.

קל לעשות זאת במדינה, שהפגנות ומחאות לא הצד החזק שלה.

ראה איך השפיעה הפגנה של 3 שבועות בצרפת,לשנות החלטת ממשלה.

בברכה

דוד

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואני שואל אותך ידידי דני, 0.01 חריגה, זה מה שיפתור את בעית זהום האוויר במדינה.

במדינה שסביבה יש 4 מדינות שהחוק החדש הזה לא פועל שם,אפשר למנוע אוויר מזוהם לעבור אלינו.?

לדעתי הגזימו הפעם, לא נראה שהכוונה היתה למנוע בדיוק זיהום אוויר.יש שיקולים כלכליים אחרים.

קל לעשות זאת במדינה, שהפגנות ומחאות לא הצד החזק שלה.

ראה איך השפיעה הפגנה של 3 שבועות בצרפת,לשנות החלטת ממשלה.

בברכה

דוד

אני חושב שלמרות שמצד אחד לא צריך להסתכל מה קורה במדינות לידנו, צריך לפתור את בעיית זיהום האוויר.

בעיתונות היה רשום ש 1300 איש אם אני זוכר נכון, מתו בשנה שעברה ממחלות שקשורות בזיהום אוויר.

 

אבל!:

עם נתון טכני תקין ותיקני של קריאה בטווח נדרש של 0.970-1.03 ,ואפשרות סטיית מכשירים שנלקחת בחשבון כמעט בכל מכשיר מדידה אפשרי מחד

ועם מצב כלכלי כל כך קשה שאנשים רבים עושים חשבון כמה לנסוע, כמה לתדלק, וכמה מזון לרכוש (ושלא יגידו - אין לו כסף אז שימכור את האוטו) מאידך.

 

היה אולי מקום לתת אפשרות סטיית של 0.01 לכל כיוון, גם אם לכאורה זה קצת מהותי..

או לפחות בשלבים, שלב ראשון כזה, והחמרה עוד שנה או שנתיים לרמת הדרישה שקפצה לפני שבוע וחצי.

 

ככל הידוע לי, אפילו בעלי המקצוע לא קיבלו התראות לעניין, ולמידה בפועל כהכנה טרם הכנסת החוק, לא היתה כאן.

 

את מחיר הלימוד משלמים בעלי הרכבים, וגם , כן גם, בעלי המוסכים הקטנים והבינוניים(הישרים והצדיקים בינהם לפחות), -בעלי המוסכים האלה (הצדיקים) לא יחייבו על כל הזמן שישקיעו במכוניות לאיתור התקלה כהתחשבות בבעלי הרכבים , כי לפחות בהתחלה וברוב הפעמים לא יפתרו הבעיות "במכה ראשונה" (מה שלא נראה לי שיקרה במוסכים המורשים/המרכזיים הגדולים, שם יחויבו בעבור כל דקה וכל חלק שיצא מהניילון, גם אם לא יניב את התוצאה הנדרשת)

 

אולי בעצם יהיו כאלה שיתמחו דווקא בתחום זה, והאחרים ירדו ממנו, ואם לא, אז מי שיגש לא למומחים , יעשה אולי טעות.

 

זוהי התרשמותי ודעתי האישית כמובן..

 

ימים יגידו

 

בברכה

דני

 

.

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסוף חודש מרץ, מועד יציאת התקנה החדשה לבדיקות זיהום האוויר,ידעתי שלא רחוק היום בו תצוץ הבעייה הזו.

 

 

 

רקע: נתון הלמדה שאנלייזר ה 4-גזים מציג הוא תוצאה ישירה של חישוב של ארבעת הגזים שהאנלייזר דוגם שהם חמצן-O2 דו תחמוצת הפחמן-CO2 חד תחמוצת הפחמן-CO ופחמימן-HC.

ערך הלמדה לא נמדד ישירות תזכרו זאת, זה חשוב.

 

 

למעשה, הנתונים העיקריים לחישוב, הם ערכי החמצן (O2) ופחמימנים (HC).

כוון שערך הלמדה הוא נתון חישובי, שמתקבל מנוסחה מסוימת,יכול להיות מצב בו רכב אינו מזהם כלל אך ייתן נתון מחוץ לתחום, לדוגמא מה שקיבל aviti ערך של 1.04.

 

 

ומאידך, יכול להיות רכב שכן מזהם, לדוגמא צילינדר לא עובד, וערך הלמדה יהיה 1.0 לא מאמינים? תאמינו, זו עובדה. צילינדר לא מתפקד במנוע, עקב איבוד ניצוץ, יגרום לעליית הHC אבל גם לעלית O2, לכן במצב זה יחס הלמדה הנמדד יכול לצאת תקין.

 

 

 

טוב, אין הרבה מה לעשות כרגע, אלו הנחיות משרד התחבורה ואם זה אנחנו (בעלי המקצוע) צריכים לעבוד.

 

 

 

עכשיו, נתון של 1.04 למדה מציין תערובת ענייה מעט, ובהנחה שערכי שאר גזי הפליטה תקינים, ניתן להסיק מספר דברים מראש:

 

מצב מנוע תקין, ממיר קטליטי וחיישן חמצן מתפקדים (ראה סעיפים 6,7) ומערכת הזרקה תקינה.

 

אז למה לעזאזל קיבלתי נתון מחוץ לתחום?

 

הנה הסיבות האפשריות לפי סדר שכיחות:

 

1.חדירת אויר למערכת הפליטה אחרי הממיר קטליטי.

 

2.חדירת אויר למערכת יניקת אויר של האנלייזר!

 

3.אנלייזר לא מכויל או לא עבר תהליך כיול עצמי בהדלקתהמכשיר!

 

4.דלק לא תקין -מהול במים ו/או אוקטן נמוך.

 

5.תצרוכת שמן קלה במנוע, שגורמת לפעולת ממיר קטליטי איטית מעט.

 

6.ממיר קטליטי, לקראת סוף חייו, עובד אבל לאט (שביתה איטלקית

icon_wink.gif ).

 

7.חיישן חמצן עצלן מעט.

 

 

 

OK תכלס - לפתרונות:

 

* חדירת אויר לאגזוז ניתן לבדוק בקלות ע"י חסימה רגעית עם סמרטוט (רצוי רטוב) בפתח האגזוז וזיהוי הדליפה ע"י הרעש או התחושה. ניתן גם לראות חזותית, סימני פיח בנקודות הדליפה, וטיפטוף מים.

 

· אנלייזר לא מכויל או לא עבר אתחול, או מושך אויר- אין הרבה מה לעשות. רק לבוא יום אחר ולקוות שהמכון מבצע כיול כנדרש כל בוקר, ותחזוקה שוטפת של האנלייזר שכוללת ניקוי/החלפת מסננים ניקוז מים וכיול שנתי ע"י מכון התקנים. כמו כן חשוב שפיית הדגימה של האנלייזר תהיה כמה שיותר עמוק בתוך האגזוז.

 

 

 

· דלק לא תקין לרוב תורגש התנהגות לא סבירה של הרכב, לתדלק במקום מומלץ ומהימן. טיפ - תוסף משפר אוקטן יכול להוריד לנו ערך למדה 1.04.

 

 

 

 

 

· תצרוכת שמן, המממ....אפשר כמובן לתקן, אבל מדובר בתצרוכת שמן קטנה, ויחד עם נסיעה עירונית מרובה גורמת ליצירת שכבה קלה של שמן על הממיר הקטליטי שגורם לפעולה איטית של הממיר. טיפ - תוסף דלק איכותי ונסיעה ארוכה ומאומצת תוריד לנו את השכבת השמן והפיח שהצטברו עקב נסיעה מרובה בתנאים עירוניים.

 

 

 

· לגבי ממיר וחיישן עצלנים, אין הרבה מה לעשות, מדובר בעצלנות קלה ביותר שלא מצריכה החלפת הרכיבים היקרים האלו, אבל יש דרך להחזיר עטרה ליושנה,לפחות באופן זמני, הפרטים בהמשך.

 

 

 

 

 

לדעתי, ואל תתחילו לצעוק עלי גוואלד אל עידוד זיהום אויר, כי תוצאה של למבדה 1.04 ושאר גזי הפליטה בתקן הדרוש, הרכב לא מזהם . נקודה.

 

 

 

במידה ואין חדירות אויר לאגזוז, וזה הדבר הראשון שיש לבדוק ביסודיות, ניתן לבצע נסיעה מאומצת (לחיצות – בלשון החברה) לפני כניסה למבחן, וקצת לפני שמתחברים לאנלייזר לבדיקה ללחוץ מספר פעמים על דוושת האצה בניוטרל, ולהגיע לפחות ל4500 סל"ד מנוע כל פעם.

מה זה נותן? חימום מהיר של הממיר קטליטי (ככל שהממיר חם יותר הוא יעיל יותר) ושטיפת הממיר והחיישן חמצן מאדי שמן והצטברות פיח קל, ואז רבותיי תקבלו תוצאות טובות יותר.

 

 

 

 

בברכת חג חירות שמח וטסט קל!

 

דניאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6572 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...