Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סקירה על ניסאן אלמרה טקנה - לאחר חצי שנה של בעלות (אשכול כבד)


FairlyEvident
שימו לב! השרשור הזה בן 6630 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ניסאן אלמרה TEKNA - היהלום המחוספס.

 

לאחר חצי שנה של בעלות, אני חושב שהגיע הזמן שאכתוב סקירה קצרה על המכונית הזו, שלצערי נדירה למדי בכבישי הארץ.

 

נתחיל בקצת היסטוריה. האלמרה היא המשך של הניסאן סאני, הסדאן הישנה של ניסאן שהייתה פופולארית מאוד בחלקים מסוימים בעולם במשך יותר משלושים שנה. האלמרה הוצגה לראשונה בשנת 1995 והתבססה על פלטפורמת ה- N15 של ניסאן. בתקופה ההיא האלמרה הייתה אחת המכוניות היפניות המתקדמות ביותר הקיימות בשוק ולמרות זאת, הצלחתה בישראל הייתה בינונית בלבד.

 

בשנת 2000 הציגה ניסאן גרסה חדשה לאלמרה שמבוססת על שלדה חדשה שפתוחה בניסאן בקונספט ה- HMD (ראשי תיבות של Highly Modular Design). שלדה שקיבלה את הכינוי N16 על ידי ניסאן ומלבד בסיס לאלמרה שימשה גם את ג'יפ ה-XTRAIL מחליף הטראנו הפופולארי של ניסאן. האלמרה שהוצגה בשנת 2000 נקראת Phase 1 ושרדה שלוש שנים עד שעברה מתיחת פנים נדרשת על ידי ניסאן בשנת 2003. אחרי מתיחת הפנים נקראה האלמרה Phase II.

 

השינויים באלמרה, מלבד מספר שינויים קוסמטיים פנימיים וחיצונים, כללה גם כיול מחודש למתלים הקדמיים, החלפה של המתלה האחורי לקורה רב-חיבורית מיוחדת של ניסן, היצע מנועים מורחב (נוסף מנוע דיזל של רנו להיצע) ותוכנות ניהול גיר / מנוע שונות.

 

האלמרה היא הדגם האירופאי לשלדת ה-N16 של ניסאן במכונית משפחתית קומפקטית ולא תמצאו מכונית בשם "אלמרה" מחוץ לגבולות היבשת. בארה"ב, למשל, המכונית שמבוססת על ה-N16 נקראת סנטרה וכוללת מראה פנימי וחיצוני שונה בתכלית. ביפן היא עדיין נקרא SUNNY ובשווקים מסוימים במזרח מתייחסים אליה כאל ניסאן PULSAR.

 

 

בארץ, האלמרה נמכרת בשתי גרסאות אבזור:

 

1) גרסת ה-PERFECT שמיועדת בעיקר לשוק הליסינג ולא כוללת אבזור נוחות. בכלל. הגרסה הזו "נתפרה" במיוחד עבור השוק הישראלי על ידי קרסו ולא נמכרת בחו"ל. בגרסת ה-PERFECT באמת חסכו איפה שרק יכלו, והאמת, זה די הצחיק אותי עד כמה. אפילו החומר שממנו עשויות ידיות הדלת הפנימיות של המכונית הוחלפו מכרומו לפלסטיק שחור.

 

2) גרסת ה- TEKNA שמביאה את האלמרה לרף של היפניות המובילות מבחינת עיצוב פנים ואבזור. גרסה זו כוללת, בין השאר, בקרת אקלים, מערכות שמע מקורית + שליטה מההגה, מושבים שונים, ציפוי עור לגלגל ההגה, פנסי ערפל וכו'... גם גרסת ה-TEKNA אינה נמכרת בחו"ל. מדובר בגרסה שהוזמנה מניסן על ידי קרסו במיוחד עבורנו וכוללת רף אבזור מסוים שקרסו חשבו שכדאי להביא לארץ.

 

בשתי רמות האבזור ניתן להזמין גרסת 5 ו- 4 דלתות. גרסת ה-5 דלתות היא בהחלט מראה נדיר בארץ וישבנה מעורר הרבה מחלוקת. או שאוהבים או ששונאים אבל קשה להישאר אדישים.

 

 

מבחוץ האלמרה מעוצבת בקווים מאוד אלגנטיים ושקטים וכמעט נטולת זוויות "יפני עצבני" שהפכו פופולאריות מאוד. הרבה חושבים שהיא נראית משעממת אבל אני דווקא חושב שבעיצוב השקט והאלגנטי שלה נותן לה מראה של מכונית הרבה יותר יוקרתית ממה שהיא באמת. היא נראית יותר כמו מכונית מנהלים אלגנטית מאשר מכונית משפחתית קומפקטית. זה הכול עניין של טעם אבל אני מאוד מעריך מכוניות שלא מנסות יתר על המידה למשוך צומת לב. ובכל מקרה אני חושב שהיא באמת יפיפייה. היופי שבפשטות.

 

לעומת האלמרה הקודמת (טרום 2003) חול מספר שינויים בעיצוב החיצוני. הגריל הקדמי מעוצב מעט בהשראת "הפרפר" של BMW, הפנסים הקדמיים קיבלו מראה מודרני יותר והפגוש קיבל פתח יניקה ברוחב מלא.

 

החלק האחורי באלמרה נשאר זהה למה שהיה בגרסה הקודמת (4 דלתות) למעט פגוש נקי ומעוצב יותר. תא המטען ע-נ-ק-י וכולל פתח טעינה רחב ונוח.

 

עיצוב הפנים באלמרה הוא פשטות פונקציונאלית. אם מה שאתם מחפשים הם חיפויי כרום, תאורת מכוונים רועשת או עיצוב דש הרווי בשלל קימורים לא תמצאו אותו כאן. מה שכן תמצאו זה קצת שקט, שלווה, אלגנטיות. לא בדיוק מה שמר ישראל ישראלי מחפש (הרי איך אפשר לעשות רושם על השכן עם קצת שקט ושלווה?) אבל אלו שכן מעריכים קצת שקט בעיצוב הפנים ירגישו בבית.

 

מרכז העניינים בעיצוב הפנים זה מסך ה-5" הנמצא בראש הדש. המסך הזה הוא מסך השליטה המרכזי ברכב. דרכו תוכלו לקבל מידע ולשלוט בבקרת האקלים, מערכת השמע ומחשב הדרך. השליטה מתבצעת על ידי הקונסולה המרכזית שלמרות שנראית מעט מסובכת בהתחלה - הופכת עד מהרה לטבע שני ומתגלה כנוחה מאוד לשימוש.

 

 

איכות החומרים בינונית. הפלסטיקים דקים ומחוספסים ברובם. איכות ההרכבה טובה אבל נמצאו פה ושם רווחים קטנים בהרכבה שאין מקומם ביפנית שנת 2006.

 

גלגל ההגה מצופה עור ומאוד נעים למגע. ההגה כולל יחידת בקרה קטנה המאפשרת שליטה על מערכת הקול ומחשב הדרך.

 

המושבים נוחים למדי ומרופדים בבד נעים למגע שנראה מאוד אלגנטי. למרות זאת, הריפוד מרגיש דק מדי והבד מעט רפוי על גבי המושב. מושב הנהג כולל שלל אפשרויות כוונון: גובה חלק הקדמי של המושב, גובה חלק אחורי של המושב, קשיחות גב המושב, מרחק מההגה וזווית שיפוע גב המושב.

 

תא הכפפות די גדול אך לא מואר (חיסרון!), לא מרופד (חיסרון יותר גדול!) ולא מקורר (החיסרון הכי גדול!).

 

אבל כל זה לא משנה, אתם יודעים למה? כי גולת הכותרת היא בכלל וו קטן שנמצא ממש ליד תא הכפפות. לא היה ברור לי כל כך מה תפקידו בהתחלה אבל לאחר בירור קטן עם ניסאן אירופה הבנתי עד כמה השימוש בו גאוני. הוו הקטן הזה, כל שימושו בישראל, הוא להחזיק שקיות של TAKE AWAY ולמנוע מהם להישפך בזמן הנסיעה. וזה עובד. כמה פשוט ככה נוח.

 

לצערי כנראה כל החוכמה הפסיקה כאן בגלל שעיצוב מחזיק הכוסות במכונית פשוט בינוני. אז כן, יש מקום לשתי כוסות (בתיאוריה), וכן זה נגיש מאוד לנהג אבל ברגע שמניחים במחזיק כוס קצת יותר גדולה מכוס לאטה To Go של ארומה (למשל ספל טרמית) לא רק שהמקום לכוס השנייה פתאום מצטמצם פלאים, גם הכוס הראשונה לא ממש מרגישה בנוח (הדפנות שלה מתחככות בקונסולה ויש הרגשה שרק בלחץ היא נכנסת). זה אפילו יותר גרוע אם תרצו להניח בקבוק ליטר וחצי קולה - אז בכלל - נחסמת הגישה לטעינה והוצאה של דיסקים ממערכת השמע ואין לכם גישה לשקע המצת מה שאומר שלא ניתן לטעון את הטלפון הסלולארי או את ה-GPS. לחיוב ארשום שהשימוש במחזיק לכוסות קפה רגילות (כאלו מחרסינה ששותים בבית) או בכוסות תרמיות יותר קטנות משביע רצון.

 

אבל בכל מקרה הייתי מחפש למחזיק הכוסות מקום אחר. מה רע ליד בלם היד? יש שם המון מקום פנוי.

 

נמשיך בסקירה של תאי האחסון ונמצא עוד ארבעה תאים בחלק הקדמי של המכונית. כמובן יש את משענת היד המרכזית שכוללת גם מחזיק טישו ומחזיק לכסף קטן (נחמד). בנוסף יש את תאי האחסון הסטנדרטים בדלתות וגם תא אחסון קטן נוסף בצד שמאל של ההגה. נחמד, אבל לא מצאתי לו שימוש חוץ ממקום לחשבוניות של חניונים ותחנות דלק. התא האחרון נמצא בחלק הקדמי של תקרת המכונית והוא תא מרופד להחזקת משקפי שמש. לא המצאה של ניסאן וקיים בהרבה מכוניות - אבל ממש נוח וקשה להתרגל למשהו אחר אחרי שמשתמשים בו.

 

הדבר האחרון ששווה להזכיר בחלק הקדמי של האלמרה היא מראת האיפור המוארת (החברה אוהבת) ותאורת המפות.

 

מאחורה המצב פשוט יותר ומלבד מחזיקי העיתונים בגב הכיסאות הקדמיים (נחמד בהחלט) יש עוד שני תאי אחסון קטנטנים בדלתות שלא ממש הבנתי מה היעוד שלהם. ניחא.

 

מקדימה יש לנהג וליושב לידו מרווח רגלים וידיים מצוין שאין שני לו בקטגוריה. לעומת זאת, מרווח הרגליים מאחור אינו מרקיע שחקים. בסיס הגלגלים הקטן יחסית של האלמרה (2.52 מטר) לא משאיר הרבה מקום ליושבים מאחור. לעומת זאת הכיסאות ומשענות הראש נוחים מאוד. די ברור מה היה סדר העדיפויות של ניסאן בחלוקת המרחב הפנימי קדמי / אחורי.

 

אבל מספיק עם השטויות האלו, בואו נגיע למה שחשוב באמת... וזה מנוע, שלדה, גיר.

 

המנוע הוא מנוע ה- QG18DE הוותיק של ניסאן, רק שהפעם עבר "עידון" עבור השוק האירופאי אליו האלמרה מיועדת. מדובר כאן במנוע 16 שסתומים DOHC עם תזמון משתנה. באופן עקרוני המנוע הזה מסוגל להפיק 130 סוסים ב-6000 סיבובים לדקה. רק שבאירופה, בה שוק הרכב מכוון הרבה יותר לכיוון חסכון בדלק אל מול ביצועים (שלא כמו השוק האמריקאי), עבר המנוע שינוי בתוכנת הניהול על מנת להוריד את תצרוכת הדלק לרף האירופאי הנדרש. תוצר הלוואי של שדרוג זה הוא ירידה ביצועים ל-116 סוסים (ב-5600 סל"ד).

 

התוצר הסופי אינו גרוע כלל והוא מנוע שחזק יותר מכל מנוע 1600 סמ"ק שכרגע מותקן במכונית משפחתית הנמכרת בישראל עם תצרוכת דלק יפה שממוקמת אי שם באמצע החציון העליון

 

של ליגת ה-1600 מבחינת חסכון. המנוע עושה בממוצע 10 ליטר ל-100 ק"מ נסיעה משולבת עירונית/בין-עירונית ומסוגל להגיע ל-4 ,5 ליטר ל-100 ק"מ בשיוט בין עירוני ארוך.

 

המנוע לא שקט, וכאשר הוא עובר את תחום ה-3500 סל"ד הרעש מתחיל להיות מוחשי מדי ולחדור לתא הנוסעים. לשמחתי המנוע לא צריך להגיע לסל"ד כזה גבוה (שיוט ב-100 חג על כ-2300 סל"ד) מכיוון שעקומת ההאצה

 

וניצול הכוח מצוינת וכבר בסל"ד נמוך יש הרבה כוח זמין. האצות מעמידה כמו האצות הבניים מצוינות גם הן. יש מספיק כוח וספק אם מישהו יצטרך יותר ממשפחתית קומפקטית שכזו. המנוע החזק בקטגוריה.

 

האלמרה היא מכונית כבדה השוקלת מעט יותר מ-1200 ק"ג. אחיזת הכביש שלה מצוינת בגלל שילוב המשקל הגבוה יחסית והמתלה האחורי שהוא מתלה קורה רב חיבורית מיוחדת של ניסאן המחוברת בעלים מעוקלים אל השלדה. מבנה זה מונע כמעט לחלוטין כל תזוזה שאינה למעלה-מטה של המתלים ברכב. המתלים הקדמיים הם מק'פרסון רגילים.

 

המתלים באלמרה נוקשים. נוקשים מאוד. אני לא יודע אם זה סממן המראה את מקור המכונית (הסנטרה הספורטיבית בארה"ב עליו האלמרה מבוססת) או פשוט כיול המיועד יותר למדינות בהן האספלט חלק ומפותל אבל השילוב של מתלים כאלו עם איכות האספלט בארץ אינו מעודד במיוחד. פעולת המתלים באלמרה רועשת והאלמרה מעבירה את רוב השיבושים בכביש ישירות לתא הנוסעים. לא מדובר כאן במשהו שגורם לכאבי גב אבל אי אפשר לומר שהאלמרה מצטיינת בנוחות נסיעה.

 

אבל כמו שלכל מטבע יש שני צדדים, הצד החיובי כאן הוא בדמות התנהגות כביש מופתית. נקודה. האלמרה יודעת לאחוז באספלט בחוזקה כזו שלא ראיתי מאף מכונית משפחתית בקטגוריה כבר הרבה שנים. היא לא מבודדת אותך כלל ממה שמתרחש מתחת. אתה לא מרגיש שבינך לבין הכביש מפרידה גומייה עבה כמו ברוב המשפחתיות. האלמרה מאפשרת נהיגה שלווה ובטוחה בכבישים ישרים בכל מהירות והופכת לפשוט כייפית לנהיגה בכבישים מפותלים. נוקשות השלדה תורמת רבות לסעיף זה.

 

הבלמים באלמרה הם הטובים ביותר שהרגשתי כבר המון זמן - ואין ספק שטובים הרבה יותר מכל מה שמקובל בקטגוריה הזו. האלמרה מציידת בארבעה בלמי דיסק רחבים במיוחד מתוגברים אלקטרונית. מהלך דוושת הבלם אינו לינארי. הפעלה של לחיצה המגיעה לעד כ-50% ממרחק פעולת הדוושה גורמת לבלימה איטית ומתונה יותר ומרגע שעוברים את רף ה-50% עוצמת הבלימה גדלה בטור הנדסי. שילוב זה מאפשר גם מהלך דוושה ארוך יחסית לבלימות רגילות שאינן צריכות עוצמת בלימה גדולה במיוחד וגם עוצמת בלימה איימתנית שמספיקה בשביל לעצור רכבת ברגע שצריכים קצת יותר מהמכונית.

 

ההגה באלמרה הוא הידראולי ולא חשמלי. ההגה מדויק, מהיר (פחות משלושה סיבובים בין נעילה לנעילה), לא מרגיש מת ומעביר תחושות מהגלגלים לידיים של הנהג.

 

התיבה האוטומטית באלמרה מאוד פשוטה וכוללת ארבעה הילוכים כאשר הרביעי הוא הילוך יתר סטנדרטי. אין תפעול ידני לתיבה (חבל מאוד).

 

התיבה מאוד ליניארית ומאוד זריזה. לחיצה שהיא קצת יותר מנגיעה קלילה על הדוושה במהירויות שיוט והתיבה תוריד הילוך ב-KICKDOWN בשביל האצה. תמשיכו ללחוץ על סוף מהלך הדוושה והיא תוריד אף שני הילוכים נוספים בשביל ה-KICKDOWN. כלומר, התיבה לא עצלנית כלל.

 

לסיכום אני מרוצה מהמכונית מאוד. חזקה, אמינה, חסכונית בדלק עם עיצוב אלגנטי ונאה שיש לי הרגשה שלא יתיישן מהר ויראה מוזר בעוד מספר שנים כשהטרנד יהיה משהו אחר. אין ספק שבין המשפחתיות הקומפקטיות אפשר להכתיר את האלמרה כמכונית בהחלט מהנה לנהיגה (A Drivers Car) שמחפשת כבישים מפותלים וארוכים עם אספלט חלק כדי להראות את מלוא הפוטנציאל שלה.

 

כלל הביקורות שנעשו בארץ על האלמרה (ללא יוצא דופן) היו על גרסת ה-PERFECT ולא גרסת הTEKNA. בכל הביקורות הללו אמרו שהאלמרה מאוד מהנה לנהיגה אבל נראית מיושנת מבפנים. את זה בדיוק באה גרסת ה-TEKNA לתקן. בעודה שומרת על אותם יתרונות של האלמרה PERFECT בדמות האלמנטים הדינאמיים בנהיגה היא מוסיפה אבזור פנים עשיר שגרסת ה-PERFECT היתה צריכה באופן נואש. תוצר השילוב הוא מכונית שאולי לא מצטיינת באף סעיף יחיד בודד אבל פשוט עושה את הכול בצורה טובה.

 

 

אהבתי:

מראה חיצוני.

התנהגות כביש ואחיזה.

מנוע, שלדה.

אבזור.

סביבית הנהג וארגונומיה.

מתלים מחוץ לעיר.

 

 

לא אהבתי:

בידוד רעשים.

איכות של חלק מהחומרים בפנים הרכב.

מתלים בתוך העיר.

 

 

 

Tekna4.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Tekna5.jpg

 

 

 

 

Almera%20Inside_filtered.jpg

 

 

 

 

Almera3.jpg

 

 

 

 

Almera1.jpg

 

 

 

 

PICT0435_filtered.jpg

 

 

 

 

almerateka1a4qd.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 114
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

איני מליץ יושר של אף רכב או חברה - אולם בכל מקרה ואופן מזדה 3 וגם/או טויוטה קורולה עדיפות על הניסאן, הטויוטה מאיצה לא פחות טוב וחסכונית יותר, המזדה מתנהגת טוב יותר ולטעמי האישי יפה ומודרנית יותר - סה"כ אני מעריך כי השתיים גם ישמרו על ערך טוב יותר כמשומשות.

 

 

בשנת 2002 השתתפתי במבחן דרכים שכלל את המשפחתיות של אותה השנה והניסאן אכן הרשימה כאשר נבחנה כחבילה עצמאית - אבל היתה מאד בינונית כשהושוותה לשאר המשפחתומטיות.

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, כל הכבוד על ההשקעה .

 

או שאתה מקורב בצורה כלשהי לניסן ונורא בא לך לקדם את המכונית.

או שהדיסונאנס קוגניטיבי שיבש לך את החושים .

או שאתה כוכבי .

או שאתה לא נוהג במכוניות באמת טובות .

 

אחת מהסברות הנ"ל בטוח נכונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש על הרכב. אני שמח שאתה נהנה ממנו.

 

הבעיה היא שזה לא הרכב שמר ישראלי רוצה , ולמען האמת .. גם בפורום לא תמצא הרבה אוהדים.

 

העיקר שאתה שלם עם ההחלטה שלך.

בהצלחה .

Mazda CX5

Škoda FABIA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, כל הכבוד על ההשקעה .

 

או שאתה מקורב בצורה כלשהי לניסן ונורא בא לך לקדם את המכונית.

או שהדיסונאנס קוגניטיבי שיבש לך את החושים .

או שאתה כוכבי .

או שאתה לא נוהג במכוניות באמת טובות .

 

אחת מהסברות הנ"ל בטוח נכונה.

1) אני לא מקורב לניסאן או לתעשיית הרכב בכלל. שום קשר WHAT SO EVER.

3) אין לי מושג מי זה.

4) המכוניות שאני נוסע עליהן באופן קבוע מלבד האלמרה: קורולה SUN 2006 מליסינג, פוקוס 2004 מליסינג. מלבדן נסעתי על עוד, אבל לא מספיק כדי לגבש דיעה.

איני מליץ יושר של אף רכב או חברה - אולם בכל מקרה ואופן מזדה 3 וגם/או טויוטה קורולה עדיפות על הניסאן, הטויוטה מאיצה לא פחות טוב וחסכונית יותר, המזדה מתנהגת טוב יותר ולטעמי האישי יפה ומודרנית יותר - סה"כ אני מעריך כי השתיים גם ישמרו על ערך טוב יותר כמשומשות.

 

 

בשנת 2002 השתתפתי במבחן דרכים שכלל את המשפחתיות של אותה השנה והניסאן אכן הרשימה כאשר נבחנה כחבילה עצמאית - אבל היתה מאד בינונית כשהושוותה לשאר המשפחתומטיות.

האלמרה של 2002 זו לא אותה מכונית של 2006. המנוע והגיר קיבלו תוכנת ניהול חדשה, המתלים והבולמים הוחלפו והשלדה הוקשחה ב-30 אחוז (שלא לדבר על עיצוב פנים וחוץ שונים).

 

אני נוהג בקורולה 2006 על בסיס כמעט שבועי. היא לא מאיצה כמו האלמרה. האלמרה משיגה 85 אחוז מהמומנט כבר ב- 2800 סל"ד (את השאר ב-5800 אם אני לא טועה). אני לא מכיר משפחתית אחרת עם עקומת מומנט כזה.

 

תשמעו, זה לא שהיללתי את האלמרה בלי קץ - יש לה חסרונות, אבל יש לה יתרונות ברורים מאוד על המתחרות שלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה עובד בקומברס במקרה?

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה עובד בקומברס במקרה?
לא, למה?

תתחדש על הרכב. אני שמח שאתה נהנה ממנו.

 

הבעיה היא שזה לא הרכב שמר ישראלי רוצה , ולמען האמת .. גם בפורום לא תמצא הרבה אוהדים.

 

העיקר שאתה שלם עם ההחלטה שלך.

בהצלחה .

אני באמת נהנה מהמכונית. מאוד.

 

אף פעם לא הבנתי למה יש סלידה כזו גדולה לניסאן בישראל (מלבד מדיניות השיווק הגרועה של ניסאן ישראל). כנראה מה שטוב לאירופאים, לאמריקאים ולאוסטרלים לא טוב לנו. אנחנו החלטנו סובארו, אז כולם סובארו. החלטנו מיצובישי, אז כולם מיצובישי, היום החלטנו מאזדה, אז כולם מאזדה. אבל אף אחד לא בדק אם כדאי משהו שניבחן כבר שנים ארוכות ומוביל במכירות במדינות אחרות.

 

חוסר חשיבה עצמאית גורמת לנו להחליף כל מס' שנים הערצה למכונית אחרת כשמתבררלנו שזה לא בדיוק מה שרצינו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי קומברס, בפעם האחרונה שקיבלנו מבחן דרכים מפורט כל כך על אלמרה, הוא נערך בחניון של קומברס.

ובנוגע לקיבוע, כל היפנומטיות 1.6 הן דגמים אפורים ומסורסים, אשר המכירות שלהם במדינות מפותחות ובעלות תרבות מוטורית נעים בין 0 לאחוזים זעומים מהמכירות. הדגמים שמצליחים בחו"ל שונים בתכלית מהדגמים הפופולריים בארץ, וזאת עקב כשל השוק שקיים כאן כתוצאה ממבנה המיסוי והליסינג.

דווקא בניגוד לשנים עברו (ימי הלאנטיס והמיצובארו), המאזדה 3, המשפחתית הנמכרת בארץ, היא אכן מכונית טובה יחסית. בוודאי שיותר טובה מהאלמרה.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי קומברס, בפעם האחרונה שקיבלנו מבחן דרכים מפורט כל כך על אלמרה, הוא נערך בחניון של קומברס.

ובנוגע לקיבוע, כל היפנומטיות 1.6 הן דגמים אפורים ומסורסים, אשר המכירות שלהם במדינות מפותחות ובעלות תרבות מוטורית נעים בין 0 לאחוזים זעומים מהמכירות. הדגמים שמצליחים בחו"ל שונים בתכלית מהדגמים הפופולריים בארץ, וזאת עקב כשל השוק שקיים כאן כתוצאה ממבנה המיסוי והליסינג.

דווקא בניגוד לשנים עברו (ימי הלאנטיס והמיצובארו), המאזדה 3, המשפחתית הנמכרת בארץ, היא אכן מכונית טובה יחסית. בוודאי שיותר טובה מהאלמרה.

אתה טוען שה-3 טובה יותר, אבל במה? אני אשמח לשמוע כי מנסיעת המבחן שהיתה לי איתה לא ממש התלהבתי... היא היתה בסדר אבל לא הבריקה באף תחום שבו עקפה את האלמרה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו החלטנו סובארו, אז כולם סובארו. החלטנו מיצובישי, אז כולם מיצובישי, היום החלטנו מאזדה, אז כולם מאזדה.

היום אתה כבר לא מחליט, מי שמחליט בשבילך הם קברניטי הליסינג, הם אלו שקובעים איך נראה שוק הרכב בארץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אף פעם לא הבנתי למה יש סלידה כזו גדולה לניסאן בישראל (מלבד מדיניות השיווק הגרועה של ניסאן ישראל). כנראה מה שטוב לאירופאים, לאמריקאים ולאוסטרלים לא טוב לנו.

בוקר טוב אליהו..

ניסאן זו המכונית היחידה שלא הולכת בארץ ?!

מה דעתך על זה שאופל אסטרה החדשה זו מכונית שעולה על הניסאן כמעט בכל פרמטר

ובעלת תג מחיר דומה , מה גם שהיא נמכרת באירופה כמו לחמניות טריות ( הרבה יותר מניסאן )

זה שהצרכן הישראלי החליט שהוא קונה מזדה / טויוטה / סובארו בשביל שיהיה לו קל למכור ולא

בשביל להנות מנהיגה אנחנו יודעים כבר הרבה שנים.

Alpine 9855R / Amp - Alpine Mrp-f600

Comp -Hertz Hi Energy / Sub - Image Dynamics IDQ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום אתה כבר לא מחליט, מי שמחליט בשבילך הם קברניטי הליסינג, הם אלו שקובעים איך נראה שוק הרכב בארץ
נכון, וזו בדיוק הבעייה. תסכים איתי שאם מכונית מצליחה בליסינג זה לא אומר כלום על איכות הרכב. המאזדה 3 מאוד פופלרית בליסנג, נכון. אבל כך גם האלנטרה, האקסט והאופטרה... ואף אחת מהן לא משתווה לאלמרה ברוב המוחלט של הקריטריונים.

 

ובדיוק בשביל זה אני ממליץ לנסות את האלמרה. תמיד אמרו עליה שיש לה יכולות דינמיות טובות והתנהגות כביש יפה מאוד אבל האבזור היה חסר ותא הנוסעים הרגיש מיושן. גרסת ה-TEKNA מנסה לתקן את המגרעות הללו תוך כדי שמירה על היתרונות הברורים של הרכב.

 

אל תשכח שבארה"ב הסנטרה, שחולקת את אותה שלדה ומכלולים עם האלמרה, נחשבת לאחת המכוניות היותר דינמיות והמהנות ביותר לנהיגה.

 

אני לא ראיתי ביקורת אחת בארץ על אלמרה טקנה. תקנו אותי אם אני טועה. אני חושב שאני הראשון שמפרסם סקירה כזו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההשוואה צריכה להיות ראש בראש, מאזדה 3 ליסינג מול אלמרה פרקפקט, ולא מול הטקנה.

באופן כללי, התרשמתי הרבה יותר מהאחיזה ומזוויות הגלגול הנמוכות של ה3 לעומת האלמרה, וכמו כן מהשקט בתא הנוסעים, שהוא טוב משמעותית לעומת האלמרה.

גם האיבזור והאיכות בתא הנוסעים טובים משמעותית, כשאתה נהנה מבקרת אקלים וגימור לא רע בכלל גם בגרסת הבסיס.

המנוע בגרסת ה1.6 לא מבריק, אבל תיבת ההילוכים עושה את עבודתה נאמנה.

אם כבר, האלמרה טקנה מסוגלת להתחרות בכבוד בגרסה הבסיסית של ה-3, וכשמגיעים לגרסאות המאובזרות יותר של ה3 (והפוקוס), נפתח פעם גדול לרעת האלמרה.

גילוי נאות: נכון לכרגע יש לי 3 מטעם העבודה, אבל אני לא חושב שזה משפיע על דעתי. היו לי לתקופות לא קצרות גם לאנטיס ולאנסר, וגם פוקוס דור קודם. אתה מוזמן לחפש בפורום איך קיללתי את הלאנטיס והלאנסר, למרות שהן היו הרכב הקבוע שלי. אין סנטימנטים.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התנהגות כביש מופתית ? נו טוב...

 

מסך ה5 אינץ' נראה כאילו הוחדר לשם בכח ,אני לא רוצה להרחיק ולומר שזה מזכיר בניה של אחד ממתקיני האודיו, אבל רואים שהרכב לא תוכנן מלכתחילה להכיל כזה מסך...

 

נ.ב. רק בישראל, הגרסא הכי מאובזרת בהיצע, יכולה להגיע עם טאסות ...

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6630 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...