Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6976 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 127
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
אני דווקא לא מת עליהם...
כמו כל דבר זה עניין של העדפה וטעם.

 

כששמעת אצלי החמאת על הבמה והתמונה, אמרת שיש עומק חבל"ז וש"אם המטרה היתה לבנות במה אז אין ספק שהשגת אותה". לא האמנת כשאמרתי לך שאפילו פאזות עוד לא בדקתי (שלא לדבר שאפילו העוצמות לא היה מכוונות והיה קליפינג במגברים של המידבאסים והמידים) וזו הגדולה של ההורנים, אפילו במערכת לא מכוונת עדיין תהיה תמונה טובה.

אחר כך היו לך השגות על הגבוהים (יותר נכון אמרת שלא שומעים את הפטס פטס של השפתיים אבל זה הגבוהים ;) ) וזה בגדול נכון, הורנים לא מגיעים גבוה וזה החסרון העיקרי שלהם (וממה שהבנתי ממך, מה שמבחינתך גרם למערכת לא להיות לטעמך שכן לכל שאר הדברים החמאת).

אם אתה מאוד אוהב את הTOP END (ואתה אוהב icon_smile.gif ) כנראה שהורנים זה לא בשבילך (אצל עופר תאהב כנראה עוד פחות מאשר אצלי מכיוון שההורנים שלו מגיעים פחות גבוה משלי).

עם כל המתחרים שדיברתי נאמר לי שניתן לשפר זאת מאוד בעזרת כיוונים כך שגם חובבי הTOP END לא ירגישו שום מחסור אבל לצערי עדיין לא ניסיתי (בין היתר בגלל שברוב המוסיקה שאני שומע זה לא חסר לי).

אני אישית לא חושב שאחזור עוד לטוויטרים ברכב (אולי כתוספת להורנים אבל לא לבד) את התמונה שהם נותנים לא שמעתי ברכבים אחרים וכמו כן הסאונד שהם נותנים מאוד לטעמי (אחרי ששומעים כלי נשיפה בהורנים הם נשמעים כמו כלים מפלסטיק בטוויטרים).

פורסם

לכל דבר יש יתרונות וחסרונות . גם להורנים . אבל יש להם הרבה יותר יתרונות מאשר חסרונות , וגם החיסרון שלהם לכאורה , הוא סוג של יתרון מבחינתי , אני אישית לא אוהב מערכות שהצלילים הגבוהים שלהם חדים וחזקים , זה עניין של טעם. לי הרבה יותר חשוב שהמוזיקה תשמע אמיתית , שהכלים ישמעו בצורה טבעית , שהבמה תהיה טובה ושהתמונה תהיה מדויקת וברורה. ופה ההורנים עושים עבודה ממש מדהימה.

בשמיעה הראשונה של המערכת , ששמעתי קטעי ג'ז שונים , למרות הציפיות הגבוהות מלכתחילה , הופתעתי לטובה , כל כך צלול מדויק ואמיתי , כך שרק עכשיו הבנתי עד כמה חשוב כל עניין הבמה והתמונה. זה פשוט עולם אחר , ושכלים כמו סקסופון וחצוצרה מנגנים זה בכלל תענוג .

עד עכשיו שמעתי בעיקר קטעי ג'ז והופעות שונות של זמרים ונגנים ברכב , ולא מורגש שחסר גבוהים. בסוגי מוזיקה אחרים אולי אפשר להגיד שחסר משהו למעלה , אבל את זה כנראה אפשר לפתור עם אקוולייזר , בכל מקרה זה לא כזה מטריד אותי כי את המוזיקה שאני אוהב לשמוע שומעים מצוין גם כך.

כמו שאייל אמר בסוף , הורנים זה עניין של טעם , אבל אין לי ספק שאני יעשה הכל בשביל להישאר בעתיד עם הורנים ולא לחזור לטוויטרים .

Hybrid Audio Legatia L1PRO+L4 @ Genesis Dual Mono

Hybrid Audio Legatia L6 @ Genesis 4 Channel

AA Chaos 12 @ Sundown SAZ-1500D

Alpine 9533, H701, C701

פורסם
כמו כל דבר זה עניין של העדפה וטעם.

 

כששמעת אצלי החמאת על הבמה והתמונה, אמרת שיש עומק חבל"ז וש"אם המטרה היתה לבנות במה אז אין ספק שהשגת אותה". לא האמנת כשאמרתי לך שאפילו פאזות עוד לא בדקתי (שלא לדבר שאפילו העוצמות לא היה מכוונות והיה קליפינג במגברים של המידבאסים והמידים) וזו הגדולה של ההורנים, אפילו במערכת לא מכוונת עדיין תהיה תמונה טובה.

אחר כך היו לך השגות על הגבוהים (יותר נכון אמרת שלא שומעים את הפטס פטס של השפתיים אבל זה הגבוהים ;) ) וזה בגדול נכון, הורנים לא מגיעים גבוה וזה החסרון העיקרי שלהם (וממה שהבנתי ממך, מה שמבחינתך גרם למערכת לא להיות לטעמך שכן לכל שאר הדברים החמאת).

אם אתה מאוד אוהב את הTOP END (ואתה אוהב icon_smile.gif ) כנראה שהורנים זה לא בשבילך (אצל עופר תאהב כנראה עוד פחות מאשר אצלי מכיוון שההורנים שלו מגיעים פחות גבוה משלי).

עם כל המתחרים שדיברתי נאמר לי שניתן לשפר זאת מאוד בעזרת כיוונים כך שגם חובבי הTOP END לא ירגישו שום מחסור אבל לצערי עדיין לא ניסיתי (בין היתר בגלל שברוב המוסיקה שאני שומע זה לא חסר לי).

אני אישית לא חושב שאחזור עוד לטוויטרים ברכב (אולי כתוספת להורנים אבל לא לבד) את התמונה שהם נותנים לא שמעתי ברכבים אחרים וכמו כן הסאונד שהם נותנים מאוד לטעמי (אחרי ששומעים כלי נשיפה בהורנים הם נשמעים כמו כלים מפלסטיק בטוויטרים).

עומק הבמה כששמעתי אכן היה מדהים. ולמרות שאמרת שחסרים כיוונים, שהתבטאו "במשיכות מיד" כלפי מטה, וגם המידבאסים (שיש להם סאונד חי ובועט) הגיעו לסוף המהלך שלהם (אלו המילים המדויקות) ולא ידעתי שזה היה קליפינג בהגברה, אך שיערתי לעצמי, וזה גם מה שאמרתי לך וגם ליוסי אלפיין שישב במושב האחורי. (היה לו מעין מבט של "מה הוא רוצה"?) וגם הסאב שלא הורגש/נשמע כמעט בכלל, לנוכח המידבאסים הייתי מוותר עליו..

 

מדיסקים שלי ששמתי אצלך, ALICE IN CHAINS - UNPLUGGED ו NORAH JONES - NEW YORK CITY (שד"א, מוקלטים מעולה) עלה אופי מידריינג' צעקני של הורנים, שהעיב על שאר המוזיקה, ולי אישית עשה חור באוזן. מה שאני בטוח שפתרת בכיוונים הסופיים. רעיון מצוין לשלב טוויטרים במערך ע"מ להשלים את התדרים הגבוהים. איך לא חשבתי על זה קודם?

 

מה שכן, הייתי המום מעומק הבמה, שהייתה גם מאד רחבה, שלא לדבר על המידבאסים שדפקו כמו מטורפים, למרות שבווליום גבוה לא נשמעו טוב, ממש כמו ההורנים. את אני בטוח שכבר פתרת, אך את המערכת המכוונת לא זכיתי לשמוע:mm_shocke

 

חסר בושה שכמותך :wink:

כל מערכת סטריאו, הנה התפשרות מול הדבר האמיתי.

פורסם
לכל דבר יש יתרונות וחסרונות . גם להורנים . אבל יש להם הרבה יותר יתרונות מאשר חסרונות , וגם החיסרון שלהם לכאורה , הוא סוג של יתרון מבחינתי , אני אישית לא אוהב מערכות שהצלילים הגבוהים שלהם חדים וחזקים , זה עניין של טעם. לי הרבה יותר חשוב שהמוזיקה תשמע אמיתית , שהכלים ישמעו בצורה טבעית , שהבמה תהיה טובה ושהתמונה תהיה מדויקת וברורה. ופה ההורנים עושים עבודה ממש מדהימה.

בשמיעה הראשונה של המערכת , ששמעתי קטעי ג'ז שונים , למרות הציפיות הגבוהות מלכתחילה , הופתעתי לטובה , כל כך צלול מדויק ואמיתי , כך שרק עכשיו הבנתי עד כמה חשוב כל עניין הבמה והתמונה. זה פשוט עולם אחר , ושכלים כמו סקסופון וחצוצרה מנגנים זה בכלל תענוג .

עד עכשיו שמעתי בעיקר קטעי ג'ז והופעות שונות של זמרים ונגנים ברכב , ולא מורגש שחסר גבוהים. בסוגי מוזיקה אחרים אולי אפשר להגיד שחסר משהו למעלה , אבל את זה כנראה אפשר לפתור עם אקוולייזר , בכל מקרה זה לא כזה מטריד אותי כי את המוזיקה שאני אוהב לשמוע שומעים מצוין גם כך.

כמו שאייל אמר בסוף , הורנים זה עניין של טעם , אבל אין לי ספק שאני יעשה הכל בשביל להישאר בעתיד עם הורנים ולא לחזור לטוויטרים .

צליל של טוויטר לטעמי, לא צריך להיות חד, ולא גבוה מדי, אלא משקף המציאות. הטוויטר שלטעמי עושה את העבודה הטובה ביותר, ביחס לרמקול עליו הוא נמצא, הוא סופר-טוויטר של חברת KEF מסידרת הריפרנס הבייתית. ששמעתי אותו עם הגברה של דנון PMA S10MK2 ונשמע מ-ד-ה-י-ם !!

כ"כ קרוב למציאות, והקול הבוקע מהרמקול כאילו מחליק בעדו, שלא מורגש כלל קיומו של איזשהו מעצור (טוויטר) מה שהורנים בודדים ששמעתי יכולים לעשות. (EAW )

כל מערכת סטריאו, הנה התפשרות מול הדבר האמיתי.

פורסם

על המידים שמושכים דיברת רק בסוף לאחר שמישהו שישב במושב האחורי ציין שהבמה נשמעת לו קצת נמוכה (בהתחשב בכך שהוא ישב עם הראש צמוד לתקרה זה לא פלא). אולי אם יהיה שיר מסויים שבו ישמעו רק צלילים באזור ה200-1000HZ הם יכולים למשוך מעט מטה אבל זה החסרון של הקיק (בכל דבר יש יתרונות וחסרונות כמו שכבר אמרתי ואם נרצה או לא הקיקים בכל זאת ממקומים על הרצפה). באופן כללי ובגלל טווח התדרים המצומצם שהמידים מפיקים זה לא מורגש ויותר בולטים היתרנות שלהם. לי זכור שדיברת הרבה על הטוויטרים שעל הדש ולי וליוסי לקח זמן להסביר לך שאין שם טוויטרים icon_smile.gif

 

אכן אמרת שהמידבאס נשמע כאילו הוא מגיע לסוף המהלך שלו (זה היה בטרק של תופים ששמענו בווליום מטורף) ולמרות זאת אמרת שאתה לא מכיר יותר מדי רמקולים ביתיים שיורדים כל כך נמוך ומאוד התלהבת מהם. לכן גם אמרת שאין צורך בסאב אבל הוא עושה את תפקידו ומשלים. אני אפילו עוד צריך להוריד GAIN והוא כרגע על -12DB בפרוססור (-13DB זה כבר משתיק לגמרי). המבט של יוסי לא היה על קצה המהלך אלא על כך שאמרת בשלב מסויים שהם נשמעים לך "קצת קרטוניים", גם אני לא בדיוק הבנתי מה אתה רוצה icon_smile.gif

 

להורנים אין אופי צעקני (אם כבר להפך), זה מיתוס שנוצר בעיקר בגלל הורנים ביתיים שלא משתמשים בדרייבר איכותי (שמצויים גם ברמקולים ביתיים יחסית יקרים). דרייבר איכותי עולה כמה מאות דולרים. הGAIN במגבר של ההורנים היה מכוון על 3.5V כשהמינימום זה 4V ובפרוססור -4DB. היום הGAIN סגור לגמרי ובפרוססור זה -12DB לכן הם בהחלט השתלטו. מסיבה זו גם היה קליפינג במגברים של המידים והמידבאסים - הם לא הצליחו להתמודד עם העוצמה של ההורנים (נצילות 110DB).

בקיצור, היו הרבה בעיות וגם אמרתי לך אז שכל העסק כלל לא מכוון. למרות זאת גם במצב ההוא העדפתי את המערכת על רוב המערכות ששמעתי.

 

לגבי טוויטרים כפי שכבר אמרתי, כרגע אין לי כוונה לעשות זאת, בטח לא לפני שישבתי על כיוונים בצורה יותר רצינית. תחילה הכיוון התמהמה כי לקחו כמה חודשים עד שהפרוססור תוקן, לאחר מכן פרצו לי לרכב וגנבו את הרדיו דיסק ולקח זמן עד שקניתי אחר ועכשיו פשוט אני נהנה ממה שאני שומע לאחר כיוון העוצמות (רק הסאב מפריע לי וצריך להחליש אותו) ולכן לא בוער לי וגם אין לי על מה להתבייש ;)

פורסם

לא התייאשת מהפרוססור .. סחתיין:-)

 

לא בדיוק עניין אותי מה שאחרים חושבים/ חשבו הקשבתי לבד.

זה שהמידבאסים הגיעו לקצה המהלך, כנראה מה שהביא אותם להשמע קרטוניים.

כל מה שכתבתי, לא בדיוק משנה, כי המערכת לא הייתה מכוונת, ותוך כדי ששמעתי שיחקת בפרוססור.

אני חושב שעם המידבאסים המטורפים האלה, אין שום מקום לסאב, והוא יותר ממיותר.

 

גנבו לך רק את הר"ד? יש לך מזל.. לי גנבו בזמנו ר"מ, שני מגברים וסאב..

כל מערכת סטריאו, הנה התפשרות מול הדבר האמיתי.

פורסם
צליל של טוויטר לטעמי, לא צריך להיות חד, ולא גבוה מדי, אלא משקף המציאות.
זה בדיוק מה שגורם לי להיות מרוצה מההורנים. כלי נשיפה ובכלל כלי נגינה נשמעים פשוט אמיתיים וחיים. לא יותר ולא פחות . לא שמעתי אף מערכת טוויטרית שנשמעה חי ואמיתי כך.

Hybrid Audio Legatia L1PRO+L4 @ Genesis Dual Mono

Hybrid Audio Legatia L6 @ Genesis 4 Channel

AA Chaos 12 @ Sundown SAZ-1500D

Alpine 9533, H701, C701


×
×
  • תוכן חדש...