Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה זה BX שנת 90 1600 GTI?


wonderd
שימו לב! השרשור הזה בן 6834 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זו BX עם גוף GTI (כלומר ספוילר מאחור, מושבים ספורטיביים ודשבורד בצבע כהה) אך מנוע 1600 הזרקה (כמו מנוע 205 GTI). אם אתה שואל לגבי המכונית שעומדת בראש פינה, אז לזו כבר אין מערכת הזרקה, אלא קרבורטור של סובארו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ל-wonderd

 

לדעתי חבל לגרוס...

שאלה ראשונה- כמה זמן ללא טסט

שאלה שניה - מצב ריפוד דש פח

אין בעיה לשדרג ל 1900(עשיתי את זה!)

אם אתה לא מעוניין תן י פרטים...

:evil:וולו הנאה אחורית 6 צילינדר 164 960 .
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם להשכלה:

 

BX had surprisingly many sporty versions considering its otherwise peaceful nature. These versions included the 16 GTi, the 19 GT, the 19 GTi, the 19 GTi 4x4, the 19 Sport and the 19 GTi 16V.

:evil:וולו הנאה אחורית 6 צילינדר 164 960 .
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו BX עם גוף GTI (כלומר ספוילר מאחור, מושבים ספורטיביים ודשבורד בצבע כהה) אך מנוע 1600 הזרקה (כמו מנוע 205 GTI). אם אתה שואל לגבי המכונית שעומדת בראש פינה, אז לזו כבר אין מערכת הזרקה, אלא קרבורטור של סובארו.

כן, זאת בראש פינה - מה קרה להזרקה?

איך אתה מכיר אותה אם מותר לשאול?

 

אלעד.

בריאות לכולם!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ל-wonderd

 

לדעתי חבל לגרוס...

שאלה ראשונה- כמה זמן ללא טסט - חודשיים

שאלה שניה - מצב ריפוד דש פח - דש לא רע - על פי מבט מבחוץ שבור רק במקום אחד.

אין בעיה לשדרג ל 1900(עשיתי את זה!) - נכון אבל מה העלות?

אם אתה לא מעוניין תן י פרטים...

האמת היא שהרכב נראה כאילו כבר עבר גריסה כמה פעמים (ואולי זה רק הלכלוך בחוץ...)

ראיתי את הנזילות מלמטה וזה לא נראה מבטיח - אני מאמין שהרכב צריך טיפול מסויים לפני שמחזירים אותו לכביש.

בריאות לכולם!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, זאת בראש פינה - מה קרה להזרקה?

איך אתה מכיר אותה אם מותר לשאול?

 

אלעד.

דיברתי עם הבעלים. סיפר שההזרקה הוחלפה במהלך ההיסטוריה לקרבורטור של סובארו. אני מניח שזה לא האילתור היחיד שהמכונית עברה, ומכיוון שסיטרואן שונאת אילתורים באופן כללי, הסקתי שכנראה סיכויי שיקומה אינם גבוהים.

הבעלים סיפר גם שיש לה נזילה במערכת ההידראולית שגרמה להשבתתה, והמליץ עליה לפירוק (מה שמחזק את הסברה לגבי מצבה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיברתי עם הבעלים. סיפר שההזרקה הוחלפה במהלך ההיסטוריה לקרבורטור של סובארו. אני מניח שזה לא האילתור היחיד שהמכונית עברה, ומכיוון שסיטרואן שונאת אילתורים באופן כללי, הסקתי שכנראה סיכויי שיקומה אינם גבוהים.

הבעלים סיפר גם שיש לה נזילה במערכת ההידראולית שגרמה להשבתתה, והמליץ עליה לפירוק (מה שמחזק את הסברה לגבי מצבה).

 

אני לא יודע כמה אתה מבין בסיטרואן, אבל נזילה במערכת ההידראולית זה כמו להגיד שיש בעיית חשמל בבית ולכן אתה מוכר אותו; נזילות תמיד אפשר לתקן - 1. בעלות לא קטנה במוסך 2. בעלות (יחסית) די קטנה (של מקסימום כמה מאות שקלים) אם אתה קצת יודע לפרק צינורות ולהחליף בחדשים/ באחרים בעצמך.

 

זה גם לא תמיד מדויק להגיד שסיטרואן שונאת אילתורים - בסיטרואן הקודמת וגם בזו שיש לי עכשיו לא פעם מצאתי את עצמי מאלתר חיבורים של צינורות לפחות לכמה ימים עד שקניתי צינור חדש או משומש מתאים, בנוסף, גם לי היה קרבורטור של סובארו (ויעיד צביקה שליווה אותי בענין) והרכב נסע מצויין במשך כמה שנים עד שאני החלטתי להחליף בחזרה לקרבורטור מקורי וזאת מפני שמטרת הקרבורטור של הסובארו היתה לחסוך בדלק והמטרה לא הושגה - צריכת הדלק לא ירדה בכלל והיום יש לי בדיוק אותה צריכת דלק כמו מקודם.

 

הבעיה שלי עם הרכב הזה היא בעיקר מה שנראה כהזנחה של הרכב מבחינה חיצונית - הרבה מכות בפח מסביב ופגושים לא במצב טוב במיוחד; ואם תוסיף לכל זה את הנזילות ואת העובדה שהרכב הוא ללא טסט ושהצמיגים לא במצב טוב, אז הייתי אומר שהוא לא שווה הרבה כרגע - אבל מי שמעונין בהחלט יכול לשקם אותה ולהחזיר אותה לכביש.

 

למרות כל מה שאמרתי כאן אני די מבין את הבעלים שכבר נמאס לו ממנה, וזאת מפני שה BX דורשת יחס אוהב באופן קבוע ואם מתחילים להזניח אז הבעיות רק מצטברות ובסוף נמאס לגמרי.

 

הבעיה שלי היחידה עם סיטרואן BX באופן כללי היא צריכת הדלק שלה שעומדת על 1/10 בממוצע באופן די קבוע כשהיא במצב טוב וקצת קשה לי לעמוד בזה כי אני נוסע כ 40,000 ק"מ בשנה ועלות הדלק יוצאת ענקית.

 

אלעד.

בריאות לכולם!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע כמה אתה מבין בסיטרואן
אני לא מבין בסיטרואן. אני משיב בפורום הזה לשאלות שנוגעות לסיטרואן כיוון שחסמו אותי בפורום "חולים על מאיה בוסקילה" (שזה המקום שבו אני באמת רוצה לכתוב).

 

נזילות תמיד אפשר לתקן - 1. בעלות לא קטנה במוסך 2. בעלות (יחסית) די קטנה (של מקסימום כמה מאות שקלים) אם אתה קצת יודע לפרק צינורות ולהחליף בחדשים/ באחרים בעצמך.
נכון מאוד. לפני שבוע שכבתי מתחת ל BX GTI שלי שעתיים, והחלפתי צינור החזרה מהמתלה האחורי. חוויה מרוממת. :wink:

 

זה גם לא תמיד מדויק להגיד שסיטרואן שונאת אילתורים
סיטרואן שונאת אילתורים שמתעלמים ממשטר התחזוקה שהיצרן קבע.

אין לי בעיה עם אלתור זמני על צינור שנוזל, אבל יש לי בעיה עם פירוק מערכת הזרקה והתקנת קרבורטור של סובארו במקומה, כי אני מניח שמי שעושה כזה דבר במטרה לחסוך כסף, אולי גם לא הקפיד לתחזק את המערכת ההידראולית כיאות, מילא שמנים לא מתאימים, נסע תקופה ארוכה עם "בומבות" גמורות וכו'.

 

אני דיברתי עם הבעלים, ולאורך כל שיחתנו הוא הבהיר לי שוב ושוב ש"המכונית הזו נמכרת לפירוק". אם מצבה היה שפיר, וכל מה שהיה מפריד בינה לבין חיים מחודשים הוא צינור גומי ב 20 ש"ח, אני מניח שהוא לא היה מתעקש כל כך על פירוק. מה דעתך? :???:

 

אבל מי שמעונין בהחלט יכול לשקם אותה ולהחזיר אותה לכביש.

זה נכון תמיד. כל דבר אפשר לשקם ולהחזיר לכביש, אם מעוניינים.

השאלה היא האם שווה להשקיע בגרירת ושיפוץ BX 1600 קרבורטור (סובארו) מושבתת, נטולת טסט ועם נזילות הידראוליות, כשבקלות תוכל לרכוש ב 1000-1500 ש"ח מכונית תקינה ונוסעת, עם טסט בתוקף.

 

לעניות דעתי, המכונית הספציפית הזו אינה מועמדת אופטימלית לשיפוץ.

אם אתה לא מסכים איתי, תקנה אותה, במקום להתווכח בפורום עם מישהו שזרקו אותו מ"פורום מאיה בוסקילה".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארנון

 

אל תשכח שמדובר בדגמי ה GTI - ולא הרגילים.את הדגמים הרגילים לא צריך לקנות.רק לאסוף מפינות הרחוב.

גם העירייה כבר מתיחחסת אליהם כחלק מהנוף.

 

למרות שאת דגם ה 1600 אני לא אוהב - מדובר ביצור כלאיים שיוצר לרעה החולה בשם ישראל כדי להתאים למיסוי כאן.

 

ה 1900 זה סיפור אחר.

הרכב אמין מאד - לא סובל מבעיות כמעט ונדיר ביותר - ובד"כ הבעלים לא יפטרו מהרכב(;-))

 

לגבי האמינות - ארנון צודק.

רכב שלא יטופל נכון - גם אם יטופל בזמן יסבול מבעיות קשות מהר מאד.

 

צריך לטפל לפי הספר אבל צריך גם מוסכניק שידע לקרוא את הספר.

 

אחרי 10 שנים עם BX - אני אומר חד משמעית.

טיפול נכון - ואין בעיות (למעט בלאי וחשמל קטנות מרגיזות ופתירות בשניה)

 

יוסי

אפשר להיות הבן שלך?:wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא שוכח, רק שהמכונית המדוברת היא לא GTI. פעם היא היתה GTI 1600. היום היא 1600 רגילה (אפילו לא. היא עם קרבורטור של סובארו).

 

אמנם יש לה מושבים יותר תומכים מ BX רגילה, אבל נדמה לי (ושוב, אולי אני טועה מאוד) שמצבה לא מצדיק את החזרתה לכביש רק בשביל המושבים. אפשר לקנות BX רגילה, תקינה, ולהתקין בתוכה מושבי GTI (אה, וגם ספוילר, ולצבוע את הדש לכחול כהה. הנה ילדים, קיבלנו כמעט GTI...) :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אם היא היתה GTן - 1600 לא שווה את ההשקעה.

כחול כהה?

:?

 

שחור

עם נגיעות כסף:-)

 

עשיתי "פרויקט צבע" לדש.

דווקא יצא יפה

 

יש גם תמונות...(חילול הקודש..)

 

ושוב אל תשכח

BX רגילה אוספים לא קונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6834 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...