Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם הסוף של ענף המוניות קרב?


tzvipper
שימו לב! השרשור הזה בן 684 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון

כשחושבים על זה, מספר הירוק זה די חתיכת פגיעה בזכות יסוד של חופש העיסוק. לקחו מקצוע מסויים והחליטו שכדי לעסוק בו חובה לקנות זכות מהמדינה, או להשכיר אותה ממי שקנה. כל זה מעבר להכשרה מקצועית וכל מה שכרוך בזה. לא?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואוריו, כל מה שכתבת לא נכון, אבל אני חייב ללכת עכשיו. אז..... אחרי החדשות :lol:

או שלום מר צודקוביץ׳, אולי מחכמתך הבלתי נדלית תגיעה הישועה:

דמיינו מצב בו המדינה מחליטה ליישם את שיטת המספר החום. בשיטה הזו, יש מספר מוגבל של מהנדסי תכנה שמורשים לעבוד בשוק, והמספר הזה קטן מהביקוש למהנדסים בשוק. המהנדסים יקבלו את האישור לעבוד אחרי שהמדינה תבדוק את יכולת ההנדסה שלהם בצורה כלשהי (מיותר לציין שבין היתר יבחנו אותם גם בנושא עזרה ראשונה).

לטענת המדינה, זה יעזור בפקקים כי יהיו פחות מהנדסים שנוסעים לעבודה בבוקר, וזה גם ישפר את האיכות שלהם כי המדינה תאשר רק למהנדסים ראויים בעיניה לעבוד.

 

מה יקרה לשכר המהנדסים שהורשו לעבוד?

מה יקרה לקדמה - האם קצב הפיתוח הטכנולוגי יישאר כמו שהוא?

מהנדסים שתפסו מספר מוקדם מספיק יוכלו להשכיר את הזכות שלהם לעבוד למהנדסים צעירים - האם יש בכך טעם? (יצרנו מסחרה יש מאין)

ולמשועממים ממש - מה תמריץ המהנדסים שקיבלו הרשיון מבחינת שימור הידע שלהם בתחום? האם אתה צריך להשאר עדכני באותה רמה גם כשיש חסם כניסה הדוק לאנשים חדשים לתוך השוק?

___________________________________

 

כשחושבים על זה, מספר הירוק זה די חתיכת פגיעה בזכות יסוד של חופש העיסוק. לקחו מקצוע מסויים והחליטו שכדי לעסוק בו חובה לקנות זכות מהמדינה, או להשכיר אותה ממי שקנה. כל זה מעבר להכשרה מקצועית וכל מה שכרוך בזה. לא?

גם כשאתה דורש מרופא רשיון עבודה אתה מגביל את חופש התעסוקה לרופאים, לכן ללכת לטיעון של חופש עיסוק זה לא חזק מספיק לדעתי, והשאלה המעניינת יותר היא האם יש צורך במספר ירוק מלכתחילה..?

 

האם להיות נהג מונית זה משהו עד כדי כך מסובך שחשוב ליישם רגולציה ממשלתית הדוקה, ובפרט האם מעבר ל״רשיון להיות נהג מונית״ צריך ליישם חסם בעלות כלכלית גבוהה ע״מ למנוע מנהגים שידם אינה משגת להכנס לתחום ללא מציאת פטרון?

אף אחד, (אפילו לא ספייר!) לא סיפק כאן תשובה לשאלה מה הצורך במספר ירוק, הטיעון שחוזר על עצמו זה ״המספר קיים ולכן נדרש״, או ״יש אנשים שעושים ממנו תשואה חזקה ולכן צריך שיהיה להם את זה״.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אבל זה בדיוק העניין, אין צורך במספר הירוק כי בלי ההגבלה הספציפית הזו של חופש העיסוק שנותנת לו ערך, אין לו שום ערך. בניגוד לרישיון רופא, שיש בו צורך כדי לוודא שלמי שעוסק ברפואה יש הכשרה מקצועית, את המספר הירוק קונים להשקעה גם אנשים שלא מתכוונים לעבוד במונית. אתה לא יכול לקנות את הזכות לעבוד כרופא ולהשכיר אותו לאדם שמוסמך לרפואה, אבל אתה כן יכול לקנות את הזכות לעבודה במונית ולהשכיר אותה למי שיש לו רישיון מונית. קצת עקום בעיניי.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אסביר לך שוב בתקווה שבסוף תבין:

לא מדובר פה בהאים המקצוע נחוץ או לא - נכון לעכשיו הוא שריר וקיים ומתפרנסות ממנו 35000 משפחות.

המדינה מכרה בכסף רב זיכיונות להסעת נוסעים בשכר ואז , בבת אחת , שינתה את חוקי המשחק...

דרך אגב , רוב נהגי המוניות אינם בעלי מספר ירוק אלא שוכרים אותו ומשלמים כסף רב.

ועדיין - פרנסתם בסכנה - לא כי אין יותר צורך להסיע נוסעים בשכר אלא מפני שהמדינה שינתה את חוקי המשחק.

המדינה - עסקן פוליטי זוטר זוטר שעקב צירוף נסיבות פוליטי זכה במשרת שר התחבורה ומנסה להשיג נקודות בקרב הבוחרים....

 

אם רוב הנהגים הם לא בעלי מספר אז ביטול המספר יטיב עימם.

זה עוד כסף רכב כלשונך שיישאר אצלם בכיס בסוף החודש.

הנהגים האלה הם בעלי מקצוע מנוסים-כבר יש להם רכב מתאים,הם מכירים היטב את התחום ולפי ההגיון אמורים להיות רווחיים יותר ממני

אם אחליט מחר להכנס לתחום.

דבר נוסף,יהיה היצף לתקופה מסוימת אבל בסוף השוק יתאזן-חלק "ישרדו" ויחזרו להיות רווחיים וחלק יחליטו שלא מתאים להם ויחליפו מקצוע.

 

 

דבר נוסף,אולי כבר עכשו יש יותר מידי נהגי מוניות ובגלל זה הטענות על "אני עובד 13 שעות ביום וסוגר 7 בחודש".

אז המדינה בחרה שוק,סגרה בו את התחרות על ידי הגבלה ועדיין הציפה אותו.

האמת איבדתי את עצמי,אני מכיר כלכלה בסיסית אבל זה גדול עלי,אין לי איך להמשיך את הטיעון הזה,סתם רעיון. :roll:

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד, (אפילו לא ספייר!) לא סיפק כאן תשובה לשאלה מה הצורך במספר ירוק, הטיעון שחוזר על עצמו זה ״המספר קיים ולכן נדרש״, או ״יש אנשים שעושים ממנו תשואה חזקה ולכן צריך שיהיה להם את זה״.

מן הסתם אין לזה תשובה אחרת. הרי היחידים שבעד זה, זה מי שמושקע בזה.

והשאר מתווכחים, בערך, האם צריך בכלל רגולציה בענף או לא.

 

עורכי דין זו דוגמא שאני מאוד אוהב. לא יודע כמה קשים הם מבחני הלשכה, אבל הקורלציה החזקה בין מוסד הלימודים לבין סיכוי ההצלחה בהם גורמת לי לחשוב שאולי בכל זאת יש את המסננת של אפי נווה וחבריו.

אבל זה לא קשור למוניות.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מן הסתם אין לזה תשובה אחרת. הרי היחידים שבעד זה, זה מי שמושקע בזה.

מן הסתם לי ולך, לאחרים בדיון זה (לכאורה) לא טריוויאלי.

(יש כאן משתמשים שעל פניו נראה שתומכים במס׳ הירוק למרות שאינם מושקעים בזה...)

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מן הסתם אין לזה תשובה אחרת. הרי היחידים שבעד זה, זה מי שמושקע בזה.

והשאר מתווכחים, בערך, האם צריך בכלל רגולציה בענף או לא.

 

עורכי דין זו דוגמא שאני מאוד אוהב. לא יודע כמה קשים הם מבחני הלשכה, אבל הקורלציה החזקה בין מוסד הלימודים לבין סיכוי ההצלחה בהם גורמת לי לחשוב שאולי בכל זאת יש את המסננת של אפי נווה וחבריו.

אבל זה לא קשור למוניות.

 

יש קשר ברור בין מוסד הלימודים וההצלחה בבחינות.

עורכי דין גרועים יכולים לעשות יותר נזק מתועלת, כנ"ל מהנדסי בניין גרועים,לכן יש הצדקה להכשרה ולרשיונות(שלא מוגבלים מספרית).

 

מה הקשר בין מספר שמקנה זכות לרכב הסעה לבין המקצועיות של הנהג בו?לא קיים...

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במעלה השרשור יש הסבר היסטורי להקצאת המספרים הירוקים. הבעיה היא שמדובר בתהליך מושרש היטב, ששינויו כרוך במאמץ לא קטן מצד המדינה. מקביל לעניין המיסוי על רכב - הסיבה למיסוי הכבד על רכב היסטורית, שינוי חריף בו יקרין על כל הכלכלה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד, (אפילו לא ספייר!) לא סיפק כאן תשובה לשאלה מה הצורך במספר ירוק, הטיעון שחוזר על עצמו זה ״המספר קיים ולכן נדרש״, או ״יש אנשים שעושים ממנו תשואה חזקה ולכן צריך שיהיה להם את זה״.

 

אני מהטלפון ולא מצליח לצטט את הכל כמו שצריך. אבל הבנת אותי הפוך, אני ממש לא טוען שהמספר נדרש כי הוא קיים, בדיוק להיפך. אני חושב שהוא אידיוטי והוא התערבות גסה ולא הוגנת בשוק. אני לא מכיר אף תחום אחר בו צריך "לקנות" זכות כדי לעבוד בו, בנוסף על ההכשרה והרישיונות. רישיונות? הכשרה? אחלה, חשוב ונחוץ. "קניה" של איזה משהו רנדומלי, אוויר בעצם, ממש לא.

 

כשכתבתי שמה שכתבת לא נכון, התכוונתי להודעה על האג"ח. זה שאנשים מצאו פרצה בחוק ובתנאים לאחזקת המספר הירוק ממש לא אומר שמי ששיחק לפי הכללים צריך להיפגע. אם כבר יש מישהו שלא צריך להיות משופה אם וכאשר יבטלו את המספר, הם אנשים שקנו אותו ולא נוהגים במונית או מעסיקים נהגים באופן ישיר.

 

זה לא מוצר מנייתי של חברה שהייתה צריכה (או סתם רצתה) כסף אז היא הציעה חלקים ממנה לרכישה. זה המדינה ששמה חסם כספי על כניסה לעיסוק מסוים בלי שום הצדקה מקצועית, ועכשיו היא פתאום מחליטה ש"אה, בעצם לא צריך". זה לא מצב של חברה שקרסה או לא יודע מה, כשהחלק המשמעותי הוא שזה לא בשליטתה. זה רגולטור שמתערב לכיוון אחד ואז מתערב לכיוון השני באופן שרירותי לפי החלטה. זה לא אופן פעולה שאתה יכול לקבל מממשלה.

 

מקווה שהסברתי את עצמי כמו שצריך.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשכתבתי שמה שכתבת לא נכון, התכוונתי להודעה על האג"ח. זה שאנשים מצאו פרצה בחוק ובתנאים לאחזקת המספר הירוק ממש לא אומר שמי ששיחק לפי הכללים צריך להיפגע. אם כבר יש מישהו שלא צריך להיות משופה אם וכאשר יבטלו את המספר, הם אנשים שקנו אותו ולא נוהגים במונית או מעסיקים נהגים באופן ישיר.

כנראה אתה צריך תזכורת

צודק מלכישוע, ההקבלה לאג״ח לא טובה, השוואה יותר טובה תהיה למניה עם דיבידנדים(?)

וגם באגירה העלה נקודה חזקה.

 

השאלה היא האם יש איזון בין המשקיע ובין המדינה, או האם מישהו מהם הוא האחראי הבלעדי להשלכות של ביטול מוצר ההשקעה (נניח לוקח המשקיע שלקח ריסק וקנה מוצר השקעה שהתרסק, או המדינה שהבטיחה משהו ולכן חייבת לשפות בלי להתייחס להחזר ההשקעה).

לי נדמה שקיים איזון ושזה לא סביר לדרוש חד-צדדיות מוחלטת, אולי אני טועה, מוזמנים לשכנע אחרת.

 

אין צורך להסביר לי שזה הגיוני לבטל מחר את המס׳ הירוק ולשלוח את כולם קיבינימט.

מנגד, לא השתכנעתי שאם מבטלים מחר את המס׳ הירוק צריך להחזיר לכל מי שרכש אותו מחיר רכישה מלא, בהתעלמות מוחלטת מזמן הרכישה וההחזר לאורך השנים. מה אתה חושב על כך?

 

(עדיין לא הבנתי איך זה שאתה מסכים עם כמעט כל מה שאני כותב לגבי זכות קיום המס׳ הירוק מחד, וטוען שכל מה שאני כותב לא נכון מאידך - make up your mind)

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במעלה השרשור יש הסבר היסטורי להקצאת המספרים הירוקים. הבעיה היא שמדובר בתהליך מושרש היטב, ששינויו כרוך במאמץ לא קטן מצד המדינה. מקביל לעניין המיסוי על רכב - הסיבה למיסוי הכבד על רכב היסטורית, שינוי חריף בו יקרין על כל הכלכלה.

אין כ"כ הקבלה בין הנושאים, לדעתי. מס על הרכב מכניס המון המון כסף למדינה ואין לאף אחד עניין או רצון לבטל.

 

לא בטוח איזה מאמץ נדרש לבטל את המספרים הירוקים.

כאילו... כן, צריך לעבוד בשביל זה. למחוק איזה אקסל ישן, לבטל שתיים - שלוש משרות ו... שכחתי משהו?

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וכנראה גם לשלם איזה סכום שלא רוצים לשלם.

 

וכמובן - את הפיזיקה אי אפשר לנצח. שמעת על אינרציה? המערכת הממשתית כבדה, אז יש לה הרבה מהדבר הזה.

 

מכל מקום, סביר מאד שגם אם המספר הירוק יבוטל לא יבוטלו תנאים אחרים לרישוי לנהיגת מונית, כמו בדיקות רקע ודרישות להכשרה מעבר לרשיון B. אלה תנאים שמקובלים במדינות מערביות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

יש היגיון ברישיון והכשרה מתאימה לנהג הסעות. אין היגיון במכירת זכויות לעסוק בהסעות, כמו שאין בזה היגיון בכל מקצוע אחר. זו סתם מגבלה מטומטמת לחופש העיסוק שאין בה שום תועלת, לא לצרכנים ולא לעוסקים בענף.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק מלכישוע, ההקבלה לאג״ח לא טובה, השוואה יותר טובה תהיה למניה עם דיבידנדים(?)

וגם באגירה העלה נקודה חזקה.

 

גם מניה עם דיבידנדים זה לא נכון.

תפסיק לחפש השוואות בדמיונות, אין עוד יצור כזה כמו מספר ירוק בענפים אחרים.

יש בדיוק את אותו דבר במדינות אחרות (או ערים אחרות), אבל לא משהו כזה בענפים אחרים.

 

השאלה היא האם יש איזון בין המשקיע ובין המדינה, או האם מישהו מהם הוא האחראי הבלעדי להשלכות של ביטול מוצר ההשקעה (נניח לוקח המשקיע שלקח ריסק וקנה מוצר השקעה שהתרסק, או המדינה שהבטיחה משהו ולכן חייבת לשפות בלי להתייחס להחזר ההשקעה).

לי נדמה שקיים איזון ושזה לא סביר לדרוש חד-צדדיות מוחלטת, אולי אני טועה, מוזמנים לשכנע אחרת.

 

זה לא השקעה, זה כמו שאני אקנה טויוטה קורולה להשקעה, ברגע שהורדת את הניילונים היא איבדה ערך? כנ"ל המספר הירוק, אם קנית מהממשלה מיידית הוא איבד בערך 40% מהשווי שלו (קניית מספר מהממשלה - 250K בערך, מפרטי - 150K בערך, ואין ביניהם שום הבדל).

זה חסם רגולטורי וההתייחסות אליו כאל השקעה טיפשי ולכן החיפוש שלך למשהו דומה נראה שטותי למי שמבין, בהתחלה זה היה אג"ח, אחרי זה מניה עם דיבידנדים, תכף זה יהיה השקעה במניה בורסאית.

פעם זה אולי היה מוצר השקעתי (ראה פירוט למטה ל-SlowRide), אבל עברו בערך 3 עשורים מאז, אולי קצת פחות.

 

והמדינה לא הבטיחה כלום, אבל היא אמרה - רוצה להפעיל מונית כחוק? אתה צריך זכות ציבורית.

ובשקט בשקט בלי שישמעו, המדינה נתנה את הזכות הציבורית לאלמנות ונכי צה"ל ואמרה להם "זה שווה X שקל".

 

כשחושבים על זה, מספר הירוק זה די חתיכת פגיעה בזכות יסוד של חופש העיסוק. לקחו מקצוע מסויים והחליטו שכדי לעסוק בו חובה לקנות זכות מהמדינה, או להשכיר אותה ממי שקנה. כל זה מעבר להכשרה מקצועית וכל מה שכרוך בזה. לא?

 

נכון, יש מי שמותר לו לפגוע בזכויות יסוד (ממשלות שמאל סוציאליסטיות).

אם אספר לך שבתקופת ממשלות השמאל המצב היה הרבה יותר גרוע אתה תאמין לי?

* לא יכלת פשוט להגיע עם מספיק כסף ולקנות זכות כזו, היית צריך להירשם מראש להגרלה, שאתה לא יודע מתי תיערך או כמה זכויות יוגרלו בה, או באיזה שיטה תהיה ההגרלה.

* ההרשמה להגרלה הייתה בתנאי שהוכחת שיש לך ותק בתור נהג מונית (מה שהכריח אותך במשך תקופה לשכור מספר ממישהו אחר), ולשמור בצד 250 אלף שקל כי אתה לא יודע מתי תהיה ההגרלה.

* היו שני סוגי זכויות ציבוריות, למונית ספיישל ולמונית שירות, אלו היו זכויות שונות ובלתי ניתנות להמרה ביניהן, וכשנרשמת להגרלה נרשמת לסוג אחד ואם התמזל מזלך והיה לך כסף וזכית וקנית אז קיבלת זכות שתקפה רק לאותו סוג מונית.

 

ואז באו ממשלות ימין קפיטליסטיות ושינו קצת את השיטה (בלי לנענע יותר מדי את הספינה), בלי הגרלות, בלי הגבלה על כמות הזכויות הציבוריות (מה שגרם לביטול של זכות ציבורית כמוצר השקעה, אין כמות מוגבלת שלו כמו לפני כן).

 

והשאלה המעניינת יותר היא האם יש צורך במספר ירוק מלכתחילה..?

 

לדעתי לא, מעולם לא היה צורך ביצור הזה שנקרא זכות ציבורית, ממשלות השמאל הסוציאליסטי יצרו אותו כדי להגביל את הכמויות ולתת שליטה מסוימת לגילדה (גם אם באופן רשמי איגוד נהגי המוניות לא היה חלק מההגרלה הוא בהחלט היה מעורב באופן בלתי רשמי).

אבל זה התעסקות ב-What if, השאלה המעניינת יותר היא איך צריך לנהוג במצב הקיים, בו המדינה יצרה יש מאין את הזכות הציבורית, קבעה לו מחיר, והתייחסה אליו כאל שווה ערך לכסף.

 

אם תרצה זה כמו שמחר המדינה תחליט שהיא מפסיקה לכבד שטרות של 200 שקל.

 

האם להיות נהג מונית זה משהו עד כדי כך מסובך שחשוב ליישם רגולציה ממשלתית הדוקה, ובפרט האם מעבר ל״רשיון להיות נהג מונית״ צריך ליישם חסם בעלות כלכלית גבוהה ע״מ למנוע מנהגים שידם אינה משגת להכנס לתחום ללא מציאת פטרון?

 

אין קשר בין להיות מוכשר לנהג מונית (כמו נטקו פה למשל) - שזה מעבר קורס כולל עזרה ראשונה, כיבוי אש, אנגלית, ראיית חשבון וכו' באופן בסיסי, מה שמתבטא ברשיון מדרגה D כלשהי.

ובין קניית הזכות הציבורית שנועדה במקור ע"י המדינה הסוציאליסטית להגביל את כמות המוניות המורשות ולתת שליטה רשמית על כך למשרד התחבורה ולא רשמית לגילדה, הידועה בשמה השני כאיגוד נהגי המוניות.

 

אף אחד, (אפילו לא ספייר!) לא סיפק כאן תשובה לשאלה מה הצורך במספר ירוק, הטיעון שחוזר על עצמו זה ״המספר קיים ולכן נדרש״, או ״יש אנשים שעושים ממנו תשואה חזקה ולכן צריך שיהיה להם את זה״.

 

תלוי תפיסה כלכלית שלך - אם אתה סוציאליסט, זה הדרך של המדינה לתת כוח לגילדה ולהגביל את מספר העוסקים בענף (וכך להגביל את התחרות).

אם אתה קפיטליסט - זה חסם לתחרות.

 

אני כמובן לא טוען שהמספר קיים ולכן נדרש, אלא שהמספר קיים ולכן עיסוק ב-What if הוא נחמד אבל אנקדוטלי, עיסוק במציאות יותר מעניין, ולכן יותר מעניין לשאול מה עושים עם המספר הקיים הזה.

 

מן הסתם לי ולך, לאחרים בדיון זה (לכאורה) לא טריוויאלי.

(יש כאן משתמשים שעל פניו נראה שתומכים במס׳ הירוק למרות שאינם מושקעים בזה...)

 

מי תומך בזכות הציבורית?

או שבעיניך כל מי שלא אומר שצריך לבטל אותו בלי קשר לתנאים הוגנים או למוסר הוא אוטומטית תומך בקיום הזכות הציבורית?

 

אין כ"כ הקבלה בין הנושאים, לדעתי. מס על הרכב מכניס המון המון כסף למדינה ואין לאף אחד עניין או רצון לבטל.

 

לא בטוח איזה מאמץ נדרש לבטל את המספרים הירוקים.

כאילו... כן, צריך לעבוד בשביל זה. למחוק איזה אקסל ישן, לבטל שתיים - שלוש משרות ו... שכחתי משהו?

 

מכירת זכויות ציבוריות הכניסו למדינה לאורך השנים כ-8.5 מיליארד שקלים.

ביטול שלהם (מבחינת מערכות מידע ופיזית) אומר למשל הסרה של המדבקות של המספר מצידי המוניות ומהכובע וכן מהצריבה שנמצאת בתוך המונה (אם תשים לב לחשבונית ממונה, מספר הזכות הציבורית מופיע שם).

בנוסף יש להסיר את כל הקישורים בין מספר הזכות הציבורית למונית עצמה במערכות משרד התחבורה.

והכי גרוע - נכון לעכשיו נניח וקנית מונית, אבל אין לך זכות ציבורית, אז פנית לאוריו שיש לו זכות ציבורית ואינו משתמש בה, אתה רוצה לשכור ממנו אותה, אז המונית שאתה קנית נרשמת בבעלות של אוריו ובמקביל נחתם חוזה ביניכם שהמונית למעשה בבעלותך.

 

וכמובן יש את העניין ה"פשוט" יחסית (אבל הכי קשה בעיני סופרי האפונים) - שהמדינה תצטרך להוציא סכום כסף מהכיס, לא משנה כרגע כמה, היא תצטרך להוציא כסף מהכיס.

 

יש היגיון ברישיון והכשרה מתאימה לנהג הסעות. אין היגיון במכירת זכויות לעסוק בהסעות, כמו שאין בזה היגיון בכל מקצוע אחר. זו סתם מגבלה מטומטמת לחופש העיסוק שאין בה שום תועלת, לא לצרכנים ולא לעוסקים בענף.

 

היגיון של גילדה וממשלה סוציאליסטית. למה ציפית?

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 684 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...