Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המהפכה החשמלית של MG ZS EV מגיעה לישראל ואתם מוזמנים לאירוע שאלות ותשובות


קבוצת לובינסקי
שימו לב! השרשור הזה בן 1592 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קישור להקלטה של האירוע

 

שאפו ללובינסקי על האירוע, ניכר שהם מבינים שעל אף שמדובר ברכב חשמלי מיין סטרים ראשון בישראל, הוא (לפחות בהתחלה) נועד ל-Early Adopters טיפוסיים, שיביאו אחר כך את הצופים הסקרנים מהצד, אלה שלא ממהרים לקפוץ על העגלה, ולהערכתי אירועים כאלה יביאו להם בדיוק את קהל המטרה.

 

האירוע פורסם גם בפייסבוק, ולא רק בפורום ובקהל נצפו לא מעט לקוחות (מרוצים) בעלי פלואנס ZE שמחפשים להשתדרג.

 

נכון להיום נמכרו קצת מעל ל-4000 כלי רכב תוצרת SAIC/MG בתשע וחצי שנים שהמותג משווק בישראל.

 

בשבועות האחרונות ה-MG ZS (הרגיל) עקף את ה-MG 350 במונחי מס' יחידות הנוסעות על הכביש, והפך לדגם הנמכר ביותר של MG בישראל, עם קצת מעל ל-1500 יחידות.

 

בשנה הקרובה ה-MG ZS EV צפוי למכור מס' יחידות דומה, אם תהיה הקצאה מהיצרן, כי רוב ההקצאות הולכות לאירופה, שם היצרנים נקנסים על מכירת מכוניות מזהמות, ומכירת מכוניות "נקיות" מורידה את גובה הקנסות.

 

לגופו של עניין:

 

הרכב מגיע עם חמש שנות אחריות מלאה, ושמונה שנים אחריות על הסוללה (כאשר עד ירידה של 30% בקיבולת נחשב תקין)

 

לסקרנים עלות הסוללה כ-12000$ (לא רלוונטי בשמונה שנים הקרובות) בעקרון הסוללה בנויה מ-108 תאים נפרדים שניתן להחליף/לשפץ כל תא בנפרד בעת הצורך.

הסוללה שטוחה ונמצאת בתחתית הרכב בצורה שלא פוגעת בחלל של תא הנוסעים ו/או תא המטען, וגודלם זהה לדגם הרגיל.

 

מזג האוויר משפיע לרעה על טווח הנסיעה בטמפרטורות של מתחת ל-15- מעלות (כנראה לא רלוונטי לנו...)

 

במחיר הרכב כלולה עמדת טעינה ביתית (משלמים רק על התקנה), וכמו"כ מסופקים כבלי טעינה לעמדות ציבוריות, וגם כבל המאפשר הטענה בשקע סטנדרטי (ובלבד שמתאים ל-16 אמפר) האחרון נועד בעיקר לשעת חירום, שכן הטענה בשקע רגיל לסוללה ריקה תקח 22 שעות (לעומת 6.5 שעות בעמדה ביתית, ו-40 דקות ל-80% סוללה בעמדת טעינה מהירה)

 

תא הנוסעים ועמדת הנהג נראים דומים מאד לגירסת הבנזין.

 

לסיכום - הרכב מעניין מאד, ולהערכתי היבואן יצליח למכור את הכמות שיצליח לקבל מהיצרן. זה לא רכב למי שמחפש לנסוע בא' ל-ב' ולא מעניין אותו במה, זה כן רכב, למי שאוהב ג'אדג'טים, איכות הסביבה חשובה לו, יש לו חניה פרטית, והשימושים שלו לא מחייבים נסיעה ארוכה מהטווח האפשרי.

 

אני במקום לובינסקי הייתי עושה הסכם עם אחת מהחברות להשכרת רכב (אולי אלדן שקנו כמות גדולה של ה-MG ZS בנזין) שתאפשר לבעלי MG ZS EV השכרת MG ZS רגילה במחיר מוזל בעת צורך בנסיעה ארוכה שהעדר טעינה יגרום לאי נוחות.

 

בשולי הדברים אציין:

 

ניכר שלובינסקי השקיעו מחשבה רבה בתכנון האירוע, הדפסת כרטיסים דיגיטליים ואפילו התקשרו יום קודם לוודא שמגיעים...

הרגשתי מאד לא נעים להגיע כמה דקות לפני האירוע, ולגלות שחניה נגישה לא קיימת, במתחם אליו הופנתי לא היה מקום חניה, לא רגיל ולא מונגש. חניות הנכים במקום היו תפוסות ע"י כלי רכב שהגיעו לתיקון (למשל סיטרואן ג'אמפי של חברת ההשכרה קל-אוטו) אני משער שאם הייתי לקוח מוגבל בניידות שבא לאולמות התצוגה במתחם הייתי חזור כלעומת שבאתי. בסוף התייאשתי, מצאתי מקום מרוחק מחוץ למתחם, ואחרתי בכמה דקות לאירוע.

 

גם הפרטים לכאורה קטנים - חשובים.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 63
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני רוצה להוסיף שעוד נאמר שההזמנה עצמה מותנת בבדיקה שאפשר להתקין עמדה במגורי הלקוח ודמי רצינות של 5,000 ש"ח שמוחזרים במקרה וזה בלתי אפשרי, ביינתים לא ידוע מי החברה כי לוביבסקי מבצעת מכרז לקבלת מחיר התקנה יותר נמוך והתקנה אחידה מחברה אחת. כמות האנשים הייתה רבה למדי והארגון של האירוע בהחלט לא רע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב מגיע עם חמש שנות אחריות מלאה, ושמונה שנים אחריות על הסוללה (כאשר עד ירידה של 30% בקיבולת נחשב תקין)

 

נשמע לי כמו חתיכת סיכון לקנות רכב עם תאריך תפוגה, ועוד במחיר כל כך גבוה.

אני לא הייתי קונה רכב כזה יד שניה כשאני יודע שאם הסוללה שלו תמות, הלך הרכב. זה לא רכב היברידי שבמקרה הגרוע פשוט נוסע על בנזין + עלות החלפת הסוללה ברכב היברידי היא כ-12,000 שקל, ולא דולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני מחבר את המטען הנייד שלי הוא יטען מסוללת הרכב או יטעין אותה?

למערכות עזר יש מצבר 12 וולט יעודי ואין קשר חשמלי בין אותו מצבר למערך הסוללות, כך שלא (הא זאת הייתה בדיחה).

 

 

MiniMiz3r אתה צריך להבין דבר פשוט, רכב חשמלי שונה מרכב בנזין וצריך לעבור הפשטה (מלשון הורדה) של כל המושגים המיושנים האלה, זה כמו מעבר מדור שלא מבין מזה קסטות ולמה הן שימשו. בנוסף צריך לזכור שתמיד היו למכוניות הבנזין גם פאשלות והיה צריך להחליף מנוע או גיר במחיר אלפי שקלי, בנוסף הוזכר בשיחה גם בנושא הזה וניתן פתרון עתידי, כי כרגע אין בדיוק בזה צורך של תיקון של מערכת הסוללות והחלפה חלקית של מעבדות שיוקמו כשמכוניות חשמליות יהיו מספיק נפוצות. הדבר היותר משמעותי הוא שישנם מכוניות חשמליות שכבר עברו הרבה מיילים בעיקר כדי לקבל אינדיקציה על עורך חיי הסוללות ועיבוד ההספק שמאוד נמוך על פני עשור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע לי כמו חתיכת סיכון לקנות רכב עם תאריך תפוגה, ועוד במחיר כל כך גבוה.

אני לא הייתי קונה רכב כזה יד שניה כשאני יודע שאם הסוללה שלו תמות, הלך הרכב. זה לא רכב היברידי שבמקרה הגרוע פשוט נוסע על בנזין + עלות החלפת הסוללה ברכב היברידי היא כ-12,000 שקל, ולא דולר.

 

לכל רכב יש תאריך תפוגה. יש מכוניות חשמליות שכבר נסעו חצי מליון ק״מ עם הסוללה המקורית. חוץ מזה, ברוב המכוניות ההיברדיות אי אפשר לסוע כלל כשהסוללה הראשית אינה תקינה, כי המערכת החשמלית משמשת גם כתיבת הילוכים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראיתי את סרטון האירוע,

 

התרשמתי מדרך העברת האירוע, יש לפחות כמה בעלי תפקידים מקצועיים בלובינסקי :)

 

עושה רושם שכאשר מדובר ברכב חשמלי, כל נושא המוניטין הנמוך של רכבים סיניים לא עומד על הפרק (לא בפורום ולא על ידי משתתפי האירוע).

 

ונראה שבצדק, עושה רושם של רכב חשמלי מהשורה הראשונה ולא השורה האחורית ואני מתכוון מבחינה טכנולוגית (למשל סוללה מיצרן הסוללות הגדול בעולם).

 

מבחינת הרכב עצמו והתכונות שלו (כגון מרווח פנימי, תנוחת נהיגה, נוחות נסיעה, ארגונומיה וכיוצ"ב) אני לא מכיר (אבל כבר שמתי לב מהתמונות שפתחי האיוורור המרכזיים גבוהים יותר ממסך המולטימדיה שממוקם נמוך מדי וזהו סידור מיושן ופחות נוח).

 

גם ציון הבטיחות במבחני ריסוק צפוי להיות 4 לפי מה שאמרו ולא 3 כמו בגירסה עם מנוע הבנזין למיטב זכרוני (כנראה בגלל מערכות הבטיחות האקטיביות).

 

לגבי אמינות הסוללה, נאמר שהתרחיש שסוללה תתפגר לגמרי הוא נדיר, הסוללה מורכבת מ- 108 תאים, שניתן לשפץ כל אחד מהם בנפרד.

 

אין טיפולים שוטפים! יש רק ביקורת שנתית בעלות נמוכה (התחמקו באלגנטיות מלציין את הסכום המדוייק)

 

חישוב החסכון בעלויות שהציגו לעומת רכב בנזין אפילו שמרני לדעתי (השוו לצריכת דלק ממוצעת של 13 ק"מ לליטר ועלות ליטר בנזין של 6 ₪, כאשר צריכת דלק ממוצעת של ג'יפון בגודל הזה היא פחות טובה מ- 13 ק"מ לליטר ועלות ליטר בנזין גבוהה יותר מ- 6 ₪). החסכון בעלויות הוא בכל מקרה זמני עד מכת הברזל של האוצר עם מס הנסועה ועליית המס על רכבים חשמליים.

 

הרכב הספיציפי עדיין לא מהווה חבילה עגולה לאור טווח קצר יחסית ובשילוב עם פריסה נמוכה בשלב זה של עמדות טעינה, אבל עדיין מפתה, לפחות אותי :)

 

בטווח הקרוב של שנה והלאה גם בעיות אלו ייפתרו בהדרגה.

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מבין למה לציין מספרים מפחידים בהשקה...

האם יש המלצות לשמירה על הסוללה? למשל לא לחבר לטעינה אם הסוללה טעונה למדי? תוך כמה זמן ו/או כמות טעינות מאבדים 30% מהקיבולת? בגדול, מה הסיכויים שבעל רכב כזה יצטרך להכין 40 אלף ש״ח עבור סוללה אחרי 8 שנים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני התרשמתי ממנכל לובינסקי שהיה בקיא בפרטים הקטנים לגבי הרכב. וגם הבחור הטכני היה טוב.

במחיר של 140K ועוד קצת על התקנה של עמדת טעינה(העמדה כלולה במחיר הרכב וההתקנה בתשלום נוסף)

מקבלים חבילה מעניינת מאוד,גם 260 ק"מ חשמלי, מערכות בטיחות שלא קיימות במתחרים הרגילים או ההיברידים,גג פונורמי,עיצוב נאה(במיוחד בכחול), אין טיפולים במאות שקלים על שמנים ופילטרים( לאור עלויות הגבוהות במוסכים והמקצועיות הלא תמיד מלאה לדעתי זה שיקול בפני עצמו לרכישת רכב חשמלי.)

בעיה ראשונה היא במרווח פנים, אני 80 ק"ג על 170 ס"מ היה לי די צפוף במושב הנהג. אני אישית הרגשתי שהרצפה גבוהה(בגלל הסוללה) ונוגסת במרווח. תא המטען לעומת זאת נראה מרווח.

רואים שלקחו שלדה קיימת של רכב רגיל והלבישו עליו סוללה. אם הרכב היה נבנה מלכתחילה כחשמלי תא המנוע היה מצטמצם לטובת המרווח של תא הנוסעים.

אז רבים לא יסכימו איתי אבל אותי מטריד ברכב חדש ירידת הערך. MG זה לא מותג על, בשילוב סוללה יקרה מאוד להחלפה או שיפוץ תאים שלא מפותח עדיין בארץ יגרום לי כרוכש יד 2 להוריד חזק במחיר או לרדת בכלל מהרכישה. לדעתי החיסכון על נסועה חשמלית יתבזבז בטרייד אין לאחר שנתיים שלוש. על המס שהמדינה לא יודעת איך לגבות אני לא מדבר כי עדיין זו ספקולציה.

כמובן יש עניין הזיהום שעובר חלקית למדינות אחרות וארובת תחנת הכוח. חווית נסיעה שקטה(תלוי בבידוד רעשי רוח) וזמינות כוח מדהימה.

למי שלא אכפת מעניין המכירה מדובר על חבילה מאוד משתלמת והזדמנות "להשוויץ" בפני בני תמותה אחרים שאתה קנית רכב מהעתיד ולא נוסע על תנור עם גלגלים בן יותר ממאה שנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותי מעניין איזה טווח נסיעה אמיתי יש בנסיעה בין עירונית.

בכביש 6 נניח במהירות 120-140 קמש לאורך זמן.

HONDA JAZZ 2016

2017 סיטרואן קקטוס אדומה-נמכרה

2020 308 גיטי 😎

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממליץ לראות את סרטון המבחן בהודעה מעליי,

 

בשורה התחתונה אתה מקבל רכב שתואם את רמת המחיר הנמוכה שלו (יחסית לרכב חשמלי).

 

צריך לזכור שמדובר בגיפון קטן, שבגירסת הבנזין שלו מתומחר זול מאד יחסית לרכבים המתחרים בקטגוריה, שמתחרה בג׳יפונים כמו יונדאי קונה, כאשר רכבים בקטגורייה הזאת לוקים בחוסרים כאלה ואחרים לעומת הג׳יפונים בקטגוריה מעל והמחיר הגבוה יותר של ה- mg החשמלי מטעה לחשוב שמדובר ברכב שמשתייך לקטגוריה גבוה יותר.

 

אבל ל- mg יש כמה חוסרים אפילו גדולים יותר.

 

אין לרכב אפילו כיוון מרחק להגה??? :shock:

 

מערכת המיזוג לא מציגה את הטמפרטורה??? :shock:

 

אין מצב ״אוטו״ במערכת המיזוג.

 

מערכת המולטימדיה איטית ולא מאפשרת שימוש מקביל באפליקציות (לא יודע אם זאת המערכת שמגיעה ברכב בישראל).

 

וכן חוסרים אחרים:

 

תצוגת מצב הסוללה לא מציגה אחוזים אלא קוים שנעלמים ככל שהסוללה מתרוקנת ובכלל לוח השעונים אנלוגי ומיושן.

 

במושב האחורי אין משענת יד ואין פתח ״סקי״ לתא המטען.

 

מרווח הראש במושב האחורי גבולי (אם נוסעים שם ילדים זה לא רלבנטי).

 

פלסטיקה נוקשה בחלקים גדולים ברכב (מקובל לקטגוריה).

 

המנוע החשמלי נשמע בתא הנוסעים.

 

לא שמתי לב אם יש בלם חשמלי עם פונקציית ״אוטו הולד״.

 

מרווח הרגליים במושב האחורי גדול (אבל הבוחן יחסית נמוך 1.73, לכן זה בערבון מוגבל).

 

כיסוי הגג הפנורמי נראה שקוף (זה מקובל גם אצל יצרנים אירופאיים).

 

בקיצור נראה שהרכב יכול להתאים למר ישראלי שלא שם לב לפרטים הקטנים, רוצה ג׳יפון ואת הטכנולוגיה החשמלית ובזול.

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מוסיף סרטון של בחור שבודק רכבים חשמליים למי שמכיר Bjørn Nyland, הוא עשה נסיעת מבחן די מקיפה ובנוסף יש לו ידע להשווה.

 

אז ג'קי צ'אן עושה עכשיו סקירות רכבים... לא הבנתי לאן הוא נעלם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע לי כמו חתיכת סיכון לקנות רכב עם תאריך תפוגה, ועוד במחיר כל כך גבוה.

אני לא הייתי קונה רכב כזה יד שניה כשאני יודע שאם הסוללה שלו תמות, הלך הרכב. זה לא רכב היברידי שבמקרה הגרוע פשוט נוסע על בנזין + עלות החלפת הסוללה ברכב היברידי היא כ-12,000 שקל, ולא דולר.

 

לפי מה שאני מסיק מתנאי האחריות היצרן בונה על כך שקיבולת הסוללה תרד עד 30% ב-8 שנות שימוש. אם וכאשר תגיע למצב שתצטרך להחליף סוללה אני מאמין שבשנת 2027 סוללה חדשה תעלה הרבה פחות מ-12,000$.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו כן הופתעתי לראות את הMG3 לאחר מתיחת הפנים. נכון לעכשיו הגיעו יחידות בודדות במחיר של 77777 ש"ח, הפנים עבר שיפור משמעותי ומרגיש נורמלי ביחס לדגם היוצא, אין לי מושג אם היה שינוי בצד המכאני.

[ATTACH=CONFIG]524297[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]524298[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]524299[/ATTACH]

 

אם זה היה המחיר לאוטומט, הייתי מצפה לרכב הצלחה, בגלל שמדובר בידנית אני לא צופה הצלחה לדגם - בייחוד שדאצ'יה סנדרו ידנית נמכרת ב-20 אלף שקלים פחות.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1592 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...