Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2442 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכם.

אשמח לעצתכם.

בבניין בין 8 קומות הוחלף התרמוסטט הדיפרנציאלי במערכת הסולרית.

מאז כבר פעם שניה התפוצץ הצינור( חדש) המוביל מים מהצינור המגיע מהקולטים אל הדוד בקומה 8.

בזמן שהקו היה סגור בקומה 8 התופעה קרתה בקומה 7.

מדובר בצינור בעל יכולת עמידה בלחץ מאוד גבוה.

למה זה קורה?

תודה רבה לכם.

פורסם

חסר קצת מידע במיקרה הספציפי שלך.

צינור להולכת נוזלים יתבקע מהסיבות הבאות:

לחץ גבוה מדי

פגיעה מכאנית חיצונית

פגם בייצור

קירבה למקור חום/קור חריג ומכאן כאמור פגיעה מכאנית

פורסם

האם יתכן עקב כניסת מים חמים במכה אחת ולא בהדרגה?

למשל אם התרמוסטט פותח את המשאבה רק כשהמים כבר חמים מדי ואז יש חימום מידי של הצינור?

בקשר לפקקים היה טיפת אוויר שיחררתי ואז יצאו מים.

פורסם

סיבות אפשריות:

 

1. הזדקנות המערכת

2. מיכל התפשטות שסיים את חייו

3. פורק לחץ תקול

 

בן כמה הבניין ?

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

כן מאוכלס כולו.

המערכת עבדה מצויין שנתיים וחצי.

יש שלושה קווים המספקים מים לכל אגף בבניין והם פועלים באופן תקין.

רק בקו הזה לאחר החלפת תרמוסטט יש את הבעיה.

בחנות המוכרת את הצינור נמסר כי צריך לחץ אימים בכדי לפוצץ אותו ורק בשילוב עם טמפרטורה גבוה יתכן מצב כזה.

פורסם

במערכת למעלה יש שעון לחץ, אנא בידקו אותו באופן אקראי ובמיוחד בשעות הצהריים ע"מ לנטר את הלחץ הקיים במערכת.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

חושש שלא הוחלפו הרגשים התואמים לתרמוסטט שהותקן ופותחים את המשאבה רק בחום גבוה מדי מה שמזרים מים מאוד חמים לצנרת קרה.

השאלה אם זה משהו שיכול לגרום פיצוץ של הצינור.

פורסם

הטרמוסטט הוא טרמוסטט דיפרנציאלי.

זה אומר שהוא לא מחכה לטמפ' ספציפית אלא מודד את ההפרשים ואז מפעיל את המשאבה.

 

המשמעות בפועל: הטמפ' לא קופצת לעולם מ 20 ל 80 מעלות, אלא המערכת מתחממת אט אט יחד עם זריחת השמש.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם (נערך)

תודה איציק.

אבל ביציאה מהקולטים וצינור החוזר ישנם רגשים שבאים איתו( עם התרמוסטט ).

מה תפקידם אם כך?

לא למדוד טמפרטורה?

ומשחשים בקיומם של מים חמים גורמים הפעלה /סגירה של המשאבה?

עריכה אחרונה על ידי megabyte
פורסם

קודם כל איזה סוג צינור זה?

 

שנית, יש מדי לחץ לא יקרים עם מחוג נוסף ששומר את הלחץ המקסימלי. שימו כזה במערכת ותדעו אם יש פיקים של לחץ.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
תודה איציק.

אבל ביציאה מהקולטים וצינור החוזר ישנם רגשים שבאים איתו( עם התרמוסטט ).

מה תפקידם אם כך?

לא למדוד טמפרטורה?

ומשחשים בקיומם של מים חמים גורמים הפעלה /סגירה של המשאבה?

 

חשוב להדגיש, זוהי מערכת סגורה. המים החמים שיוצאים מהקולט לא באמת מגיעים אליך לברז... הם מחממים את המים בתוך הדוד הפרטי שלך (ובגלל זה הוא נקרא "מחליף חום". בתוך הדוד עוברת ספירלה מתכתית שמתחממת בזכות המים של המערכת הסולארית).

 

אחרי שהמים החמים בתוך הספירלה "מסרו" את החום שלהם למים הקרים בדוד שלך, הטמפ' שם מתאזנת.

המים האלו חוזרים חזרה לקולטים בגג ומתחממים שוב. בערך כמו מערכת קירור ברכב... המים במערכת הקירור קולטים חום מהמנוע - והחום הזה נפלט אחכ לאויר ע"י הרדיאטור - רק שבבית המנוע שמחמם את המים הוא הקולט בגג, והרדיאטור הוא מחליף החום - שזה הדוד שלך. במקרה הזה - החום לא נפלט לאויר, הוא "נפלט" למים הקרים בדוד שלך, וכך הם מתחממים.

 

דוגמא נוספת לאופי הפעולה של המערכת (טרמוסטט דיפרנציאלי): (המספרים הם פרי דימיוני ולצורך המחשה בלבד)

 

אם בכניסה לקולט יש 20 מעלות וביציאה יש 30 מעלות והטרמוסטט הדיפרנציאלי נכנס, נניח, לעבודה כאשר הפרש הטמפ' הוא 10 מעלות ומפסיק כאשר ההפרש הוא בין 0 מעלות ל(נניח) 5 מעלות - אזי המשאבה תיכנס לעבודה ותבצע סירקולציה (היא תשלח את המים החמים מהקולטים אל מחליף החום של הדוודים של הדיירים) - וזה יימשך עד שהטרמוסטט הדיפרנציאלי ירגיש שטמפ' הכניסה והיציאה מהקולט היא זהה או כמעט זהה (ה"כמעט זהה" מתחבר למה שרשמתי לך מקודם - שהטרמוסטט מפסיק את הפעילה, נניח, כאשר הפרש הטמפ' הוא בין 0 ל 5 מעלות).

 

מסקנה:

המים תמיד מתחממים. בכל "סיבוב" הטמפ' במערכת עולה (כאשר יש שמש).

זה יתחיל עם 20 בכניסה ו 30 ביציאה

יעלה ל 25 בכניסה ו 35 ביציאה

וחוזר חלילה עד שמגיעים לטמפ' ממוצעת של 60-70 מעלות (ולעיתים יותר) ביציאה ביום שימשי.

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

×
×
  • תוכן חדש...