Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה יכולה להיות הסיבה להרגשה שהרכב פחות סוחב? (פולקסווגן טרנספורטר 2013 2.0 TDI ידני)


super-man
שימו לב! השרשור הזה בן 1854 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי,

יש לנו רכב מסוג VW T5 TRANSPORTER

בזמן האחרון, יש לי הרגשה שהרכב פחות סוחב מבעבר.

הרכב שנתון 2013, עבר בסביבות ה-55,000 ק"מ.

(נסועה לא כ"כ גבוהה, מדובר ברכב נכים, בזמן האחרון הנסועה קצת עלתה לתדירות גבוהה יותר).

 

ההרגשה היא שבהחלפת הילוכים (העלאה) ובסחיבה (לחיצה על הגז, האצה) הרכב כבר לא מתנהג כבעבר.

 

מה יכולה להיות הסיבה?

 

אולי השנה/הק"מ מצריכים כבר איזה שהוא טיפול מיוחד? פלאגים, רצועה כל שהיא?

הרכב עבר מלבד 2 טיפולים ראשונים, את שאר הטיפולים בעזרת חברי הכנופיה האדיבים (ספציפית חבר כנופיה מהדרום, שעזר לנו מאד)

לכן אולי יש משהו שאני פספסתי, שהיה צריך להכניס את הרכב למוסך?

 

חשבתי להכניס את הרכב למוסך, אבל לא מכיר מוסך מומלץ בקרית גת. אולי גם אפשר לאבחן את זה לבד?

 

אם זה משנה, הרכב טורבו דיזל ידני, כמדומני 1986 סמ"ק (אם לא טועה) 84 כ"ס (מקווה שזכרתי נכון, הרישיון לא לידי כרגע)

 

תודה,

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יתכנו הרבה סיבות, אבל אני אציין כאן סיבה אחת אפשרית (פשוט כי זה קרה לי). הסיבה היא תערובת עניה שנובעת מחדירת אויר חיצוני שלא דרך הפילטר אויר, עקב סדק בצינור האויר. תבדוק את צינור האויר (האקורדיון) המחבר בין פילטר האויר למצערת. בדרך כלל אחרי מספר שנים הפלסטיקה שלו מתייבשת ונסדקת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה נתת לי כיוון (לא מבין גדול, אבל תמיד שמח ללמוד ולחקור לבד). אנסה לבדוק איפה זה האקורדיון הזה, והאם אני מזהה איזה שהוא סדק.

אם יש לך עוד רעיון, או טיפ כל שהוא על מנת לבדוק לאבחן - אני אשמח.

 

התחלתי לחשוב אולי גם תדלוק לא טוב, אבל לא נראה לי.

כי אני מתדלק באותה תחנה כבר מס' פעמים, תחנה מוכרת גם שנהגי מוניות מתדלקים בה.

אם היה באזורי מוסך כמו מוסך רון, לא הייתי מהסס וישר נכנס אליו, במקום לנסות ולאבחן לבד / להיעזר באנשים.

אבל כמדומני, לא יצא לי לראות בפורם המלצות של מוסך שמומלץ ברמה של רון באזור הדרום, ואם יש - אשמח לשמוע עליו.

 

אגב, כמו תמיד מנסים להיזכר בעוד מידע ועוד מידע:

נזכרתי שבזמן האחרון, כבר כמה חודשים, יש לפעמים צליל או רעש של תקתוקים שלא היו לפני. בהתנעה/עמידה. בנסיעה כמובן אני לא יודע, מן הסתם.

אבל תקתוקים כאלה. אם אני כותב את זה אז אני חושב שזה לא משהו שהיה תמיד, או לפחות ככה נראה לי.

 

זו אחת הסיבות שיצא לי לציין בהודעה הראשונה למעלה, שאולי אין מנוס, ועם כמה שהחבר'ה של הכנופיה עוזרים מאוד, אולי לפעמים חובה לבקר במוסך?

מהבחינה של בדיקה ממוחשבת, או גיל מסוים של הרכב שרק מוסך יודע לעשות דברים?

 

צריך רק למצוא מוסך כזה בדרום.

אני גר בקריית גת, אבל אין לי בעיה להרחיק לערים הסמוכות: אשדוד, קריית מלאכי, באר שבע (קצת רחוק, אבל אם זה שווה את זה), אשקלון והסביבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יתכנו הרבה סיבות, אבל אני אציין כאן סיבה אחת אפשרית (פשוט כי זה קרה לי). הסיבה היא תערובת עניה שנובעת מחדירת אויר חיצוני שלא דרך הפילטר אויר, עקב סדק בצינור האויר. תבדוק את צינור האויר (האקורדיון) המחבר בין פילטר האויר למצערת. בדרך כלל אחרי מספר שנים הפלסטיקה שלו מתייבשת ונסדקת.

 

שים לב שמדובר במנוע דיזל.

תערובת עניה וסיפורי מצערת לא רלוונטים.

 

בריחת אויר בין הטורבו למנוע בגלל צינור קרוע לעומת זאת כן יכולים להביא לתופעה המתוארת. לדעתי הרכב חדש מידי בשביל שזה אכן יהיה המצב. והמחשב ברכב זה מנטר את הלחץ בסעפת היניקה וידליק נורת תקלה אם אכן יש בריחת לחץ.

 

האם נמדדה צריכת דלק חריגה? האם ישנה נורת תקלה דולקת?

אם התשובה שלילית, שווה לשקול תופעות פסיכולוגיות כתוצאה מהתרגלות לרכב..

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק אציין שאין פלאגים בדיזל. יכולה להיות בעיה במערכת ההזרקה (לדעתי גם זה מוקדם מדי).

יכול להיות ברקס או בלם יד תפוס. הרכב מדרדר בירידה מתונה כבעבר?

 

לחץ אוויר אני יודע שאתה מקפיד לבדוק, אז שולל את זה...

 

מצטרף לגורם הפסיכולוגי, אופייני לתחושה של הפחתה קלה בביצועי הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שים לב שמדובר במנוע דיזל.

תערובת עניה וסיפורי מצערת לא רלוונטים.

 

בריחת אויר בין הטורבו למנוע בגלל צינור קרוע לעומת זאת כן יכולים להביא לתופעה המתוארת. לדעתי הרכב חדש מידי בשביל שזה אכן יהיה המצב. והמחשב ברכב זה מנטר את הלחץ בסעפת היניקה וידליק נורת תקלה אם אכן יש בריחת לחץ.

 

האם נמדדה צריכת דלק חריגה? האם ישנה נורת תקלה דולקת?

אם התשובה שלילית, שווה לשקול תופעות פסיכולוגיות כתוצאה מהתרגלות לרכב..

גם הרכב שלי דיזל. וגם אני חוותי ירידה בסחיבה של הרכב ותגובה לא אחידה של דוושת הגז והסיבה היתה סדק בצינור האויר. לאחר החלפת הצינור התופעות נעלמו. אגב, אני לא מאמין בקטע הפסיכולוגי. גם אני בהתחלה חשבתי שאולי אני מדמיין, אבל בסוף התברר שזה לא היה דמיון בכלל. אם הנהג מרגיש שיש ירידה בביצועים - בטוח שיש ירידה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

זו אחת הסיבות שיצא לי לציין בהודעה הראשונה למעלה, שאולי אין מנוס, ועם כמה שהחבר'ה של הכנופיה עוזרים מאוד, אולי לפעמים חובה לבקר במוסך?

מהבחינה של בדיקה ממוחשבת, או גיל מסוים של הרכב שרק מוסך יודע לעשות דברים?

 

אגב, אם אתה חושב שבמוסך כאלה מומחים בזיהוי תקלות, אז שתדע שבמוסך לא הצליחו לגלות את הסדק בצינור האויר אצלי, אלא בסופו של דבר אני הייתי זה שזיהה את הבעיה. גם תקלת לוואי שנוצרה בגלל הסדק הנ"ל הייתי צריך להגיע שלוש-ארבע פעמים למוסך עד שמצאו את הבעיה. כמובן שאני לא רוצה להכליל, אבל אם אתה רוצה שהרכב יתוחזק נכון אתה חייב להתמצא בו לפחות קצת, כדי שתוכל להצביע במוסך על הבעיות שמפריעות לך ולהתעקש שימצאו את הפתרון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם הרכב שלי דיזל. וגם אני חוותי ירידה בסחיבה של הרכב ותגובה לא אחידה של דוושת הגז והסיבה היתה סדק בצינור האויר. לאחר החלפת הצינור התופעות נעלמו

 

אין לי ספק שחווית, אני רק אומר שההסבר הטכני שלך בהודעה 2 שגוי.

ראשית בדיזל אין פרפר מצערת, אמנם בדיזלים המודרנים יש פרפר בסעפת יניקה אבל זה לא פרפר מצערת.

שנית ירידת כח בדיזל ירידת כח כתוצאה מסדק עשוייה להתרחש עקב בריחת לחץ בין הטורבו לסעפת יניקה, או לחילופין כניסת אויר לא מדוד בין חיישן maf לטורבו. אין קשר לפילטר אויר, ואין קשר לתערובת ענייה - שכן בדיזל היא ממילא עניה רוב הזמן.

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חידשת לי. אז בוא תסביר לי איך סדק בצינור האויר השפיע על כושר הסחיבה של הרכב? האם זה בגלל השפעה על הואקום של הטורבו? ומדוע אם לא צריך לשלוט על כמות האויר המוזרקת למנוע, צריך יחידת MAF? בדיזל התערובת אמורה להיות עניה יותר מאשר בבנזין (יחס של 1:25), אבל האם כשהיחס עולה נגיד ל 1:50 זה לא ישפיע על הסחיבה של הרכב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבנזין, כשאנחנו נותנים גז מה קורה?

 

נפתחת מצערת, נכנס יותר אוויר.

חיישן MAF מודד כמה אוויר נכנס ולפי זה מחשב מנוע מזריק את כמות הדלק הנכונה כדי להישאר סביב יחס תערובת אוויר דלק 1:14.7.

 

אפשר לזוז מהנתון הזה למעלה ולמטה אבל לא בהרבה.

 

 

בדיזל כשאנחנו נותנים גז לא נפתחת שום מצערת כי אין מצערת. כשאנחנו נותנחם גז מחשב מנוע מזריק יותר סולר. מנוע דיזל לא חייב לעבוד ביחס תערבות 1:14.7 אלא היחס יכול להשתנות בתחום מאד רחב.

 

דיזל בעיקרון יכול לעבוד ללא MAF אבל בדיזלים מודרניים בכל זאת יש MAF משיקולי זיהום אוויר והפחתת עשן.

 

 

לפי MAF מחשב מפחית רגעית את הזרקת הסולר אחרי לחיצה חזקה על הגז, עד שהטורבו צובר סל"ד. אחרת המנוע יפלט עשן שחור בגלל עודף דלק וחוסר אוויר.

 

תפקיד נוסף של MAF הוא לסנכרון מדוייק יותר של פעולת ה EGR - בשביל לדעת כמה גזים אפשר להזרים מ EGR רוצים לדעת כמה אוויר נכנס.

 

 

בכללי בדיזל צריך את ה MAF לבקרה טובה יותר על פעולת הטורבו ולבקרת זיהום אוויר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף למה שבוקי כתב, בעומס מלא המחשב כן משתמש בmaf על מנת לדעת כמה דלק להזרים, שכן תערובת עשירה מידי גם כן תוביל לעישון ולא תוסיף לשום דבר.

אם לחץ הטורבו מבוקר מחשב (בין אם על ידי וויסטגייט ובין אם על ידי גיאומטריה משתנה) גם כן כמות הסולר המוזרק מחושבת על פי קריאת חיישן maf

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאמור מעלה ישנם שני תסריטים, תלוי במיקום הסדק.

אם הסדק בין הטורבו למנוע, ישנה בריחת לחץ.

אם הסדק בין חיישן הMAF לטורבו, ישנה יניקת אויר לא מדוד.

 

בשני המיקרים כמות האויר המגיעה למנוע שונה מכמות האויר שמדד חיישן הMAF. בתסריט הראשון יגיע מעט מהמדוד, בתסריט השני יותר מהמדוד.

ולכן כל החישובים שביצע מחשב ניהול מנוע, בין אם זה כמות גזי EGR שיש להכניס, בין אם זה כמות דלק להזריק, מיד הופכים למוטעים. ומכאן התופעות שחווית.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים, תודה על כל התשובות. רק עכשיו מצאתי זמן להיכנס לפורום. יגאל אין טוב ממראה עיניים, אולי נמצא זמן פנוי ונקבע, תעשה סיבוב על הרכב ותחווה את דעתך? (:

 

מוזר שאחרי 5 שנים, כבר יש ירידה. אבל מי אני שאקבע דברים כאלה, זה סה"כ רכב ראשון שלנו.

אם אכן נראה שיש ירידה (כאילו, אם תשים לב למשהו, אם בכלל תוכל למצוא זמן) אולי באמת שווה להיכנס לתהליך שניסיתי להימנע ממנו:

 

למכור את הרכב, ולרכוש חדש.

הציעו לנו עליו 60K, כשהמחירון בסביבות 80. זה אחד הדברים שלא רציתי לעשות פשוט, להתעסק עם מחירים, כספים, וקונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקלה עשויה להיות פשוטה לתיקון, בטח שלא תעלה 20,000 שקל, כך שלא זו הסיבה בגללה הייתי מציע לך להוריד סכום כזה מהמחירון. לא יודע מה שווי הרכב בשוק ומה הסחירות שלו. יחד עם זאת, אם זה רכב נכים, למיטב ידיעתי הנכה זכאי להחליף רכב ללא מסים כל 3 שנים, כך שהחלפת רכב בהחלט הגיונית בתנאים אלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1854 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...