Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ירידת ערך לרכבים צרפתיים


Gilad Greenberg
שימו לב! השרשור הזה בן 1926 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני לא מבין על מה ההתלבטות?

אם יש לך כסף לפג'ו 208 משומש תקנה אותה.

כמה היא כבר תעלה לך? 30-40 אלף ש"ח?

תסע איתה כמה שנים ותמכור? זה אותו הסיפור שיהיה לך עם קוראיני/ יפני רק שאתה תקנה רכב זקן יותר עם פוטנציאל תקלות התיישנות גדול יותר.

208 עם מנוע 1.2 זאת קנייה שהייתי עושה בלי לחושב פעמיים, במיוחד אם מדובר ברכב משומש שכבר נפל במחירון את הצניחה החופשית של ה3 שנים הראשונות.

לא לקנות 208 בגלל סיפור על בן אדם שקנה 107 (דגם אחר של רכב בכלל שלא שותף לשום מכלול עם ה208) מחברת השכרה שטחנו לה את הצורה בה נשמע לי על גבול ההזוי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 95
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני לא מבין על מה ההתלבטות?

אם יש לך כסף לפג'ו 208 משומש תקנה אותה.

כמה היא כבר תעלה לך? 30-40 אלף ש"ח?

תסע איתה כמה שנים ותמכור? זה אותו הסיפור שיהיה לך עם קוראיני/ יפני רק שאתה תקנה רכב זקן יותר עם פוטנציאל תקלות התיישנות גדול יותר.

208 עם מנוע 1.2 זאת קנייה שהייתי עושה בלי לחושב פעמיים, במיוחד אם מדובר ברכב משומש שכבר נפל במחירון את הצניחה החופשית של ה3 שנים הראשונות.

לא לקנות 208 בגלל סיפור על בן אדם שקנה 107 (דגם אחר של רכב בכלל שלא שותף לשום מכלול עם ה208) מחברת השכרה שטחנו לה את הצורה בה נשמע לי על גבול ההזוי.

 

אכן זה הכיוון, אבל אני עוד צריך לבדוק את הרכב הספציפי (טרם הגיע למגרש אליו מניידים לי אותו).

ותראה, אני צריך בשלוש ארבע שנים האלו שקט נפשי לגבי הרכב, ובינתיים נהנה מהמחקר (כזה אני) מה יביא לי יותר אמינות וכמה שפחות תקלות: קוריאני משנת 2012 עם קילומטראז' בהתאם, או ה-208 עם ההיסטוריה שלה והק"מ שלה.

אגב זה לא המנוע של ה-1.2, זה ה-1.6. ה-1.2 באה עם גיר רובוטי בשנים האלו, ולא בא לי הרפתקאות מיותרות (הרכב גם לאישה, לא עבורי).

 

מסכים לגמרי עם הקביעה שרכב אחד, שונה, מהשכרה, לא אמור לשנות הרבה להחלטה שלי. אגב, אם אחפש סיפורים רעים אמצא גם על 208, וגם על מרצדס. לוקח את זה בחשבון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו כנראה תהיה קניה מעניינת. (אין לי נסיון עם הדגם הזה)

אני הייתי מריץ חיפוש קצרצר בפורום.

בפורום הטכני מס' אנשים התלוננו על נפילת סלדים בסרק (בדגם שבא עם המנוע 1.2 טורבו).

אחד מהמשתמשים הגיע למצב של החלפת מנוע והתקלה לא נפתרה.

טרם התגבש הפתרון לנושא הזה.

אני באופן אישי פסלתי את הרכב הזה גם בגלל הסיבה הזו.

אולי אני מעט קיצוני אבל אני לא מעוניין לקנות רכב, שמוסך היבואן לא יכול או לא יודע לתקן.

ממה שאני רואה הדגם הכי זול של ה-1.2 שהגיע בשנת 2016 אם אני לא טועה מפורסם בכ-49 אלף ש"ח.

 

http://www.yad2.co.il/Cars/Car.php?arrArea=&arrModelID=33&arrSubModelID=2363&FromYear=2016&UntilYear=&arrAuto=1,6,9&fromPrice=&untilPrice=&arrSubSubModelID=&arrOwnerID=&fromKM=&KM=&fromEngineVal=&untilEngineVal=&EngineTypeID=&fromHand=&Hand=&Color=&Info=&PriceOnly=1&AreaID=&City=&HomeTypeID=&Order=price&Desc=

 

פוסטים על 208 בפורום הטכני:

 

https://www.carsforum.co.il/vb/search.php?searchid=4261047

עריכה אחרונה על ידי Benor
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו כתב פה קורולה בת 3 עם כלום ק"מ ולא מצליח למכור.

לפי דעתי ונסיוני: אם הרכב מקוריות פרטית, ביד 2 אני נותן לו יום עד שעף.

הרכב יד ראשונה , אדם פרטי עם כלום קילומטר ובכל זאת לא נמכר

"הסטטיסטיקה הרשמית חושפת כי נהגי מכוניות ותנאי כביש בעייתיים, הם הגורמים לחלק משמעותי מתאונות הדרכים הקטלניות ב-2010 בהן היו מעורבים רוכבי דו-גלגלי". ynet

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו כנראה תהיה קניה מעניינת. (אין לי נסיון עם הדגם הזה)

אני הייתי מריץ חיפוש קצרצר בפורום.

בפורום הטכני מס' אנשים התלוננו על נפילת סלדים בסרק (בדגם שבא עם המנוע 1.2 טורבו).

אחד מהמשתמשים הגיע למצב של החלפת מנוע והתקלה לא נפתרה.

טרם התגבש הפתרון לנושא הזה.

אני באופן אישי פסלתי את הרכב הזה גם בגלל הסיבה הזו.

אולי אני מעט קיצוני אבל אני לא מעוניין לקנות רכב, שמוסך היבואן לא יכול או לא יודע לתקן.

ממה שאני רואה הדגם הכי זול של ה-1.2 שהגיע בשנת 2016 אם אני לא טועה מפורסם בכ-49 אלף ש"ח.

 

http://www.yad2.co.il/Cars/Car.php?arrArea=&arrModelID=33&arrSubModelID=2363&FromYear=2016&UntilYear=&arrAuto=1,6,9&fromPrice=&untilPrice=&arrSubSubModelID=&arrOwnerID=&fromKM=&KM=&fromEngineVal=&untilEngineVal=&EngineTypeID=&fromHand=&Hand=&Color=&Info=&PriceOnly=1&AreaID=&City=&HomeTypeID=&Order=price&Desc=

 

פוסטים על 208 בפורום הטכני:

 

https://www.carsforum.co.il/vb/search.php?searchid=4261047

 

מה שמוצע לי זה כרגע הדגם עם המנוע 1600.

חיפושים בפורום על 208 הביאו אותי לרדת מה 1.2-רובוטי של מודל 2013-2014. הדעות היו די גורפות בעניין הזה, וריבוי תקלות + 'צורך להסתגל' לגיר הזה לא עושים לי חשק לקנות אותו גם לא (או בעיקר לא!) כרכב שני לבית.

 

חיפושים בפורום על 208 מנוע 1600 AL4 נעים בין "דיברתי עם המוסכניק שלי אמר לא להתקרב" לבין "יש לי אותו כבר 7 שנים בשלושה רכבי פג'ו שונים ומעולם לא הייתה לי בו שום תקלה". אז אני מניח שזה הרבה עניין של מזל וכמה/איך הרכב טופל עד כה.

 

 

קיצר אם מישהו שומע על יונדאי i20 ב-35,000 שקל משנתון 2013-2014 עם קילומטראז' פצצה והיסטוריית טיפולים מתועדת, אשמח לשמוע... :D

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שלא מצליח למכור רכב, כל רכב, זה כי הוא לא מתמחר נכון.

 

 

אני מכיר סיטרואן c5 שנמכרה תוך פחות משעתיים מרגע הפרסום, כי בעל הרכב לא שיחק משחקי כבוד מוזרים של מוכרים.

 

ומכיר הונדות שעפו על עצמם, וירדו, וירדו, וירדו...

 

 

 

בזמנו היתה פה קקטוס דיזל במצב דנדש שפורסמה במחיר לא ריאלי *לדעתי*

 

5 דק' אחרי הפרסום התקשרתי והצעתי סכום מסויים, שהערכתי שהוא הנכון.

בעל הרכב (כמובן) נעלב והתנגד.

 

מכר אחרי 4 חודשים ב10,000 פחות ממה שהצעתי לו.

 

 

 

ממש לאחרונה, שמתי עין על רכב שפורסם פה בפורום, בשביל חבר. עשיתי את הערכת המחיר שלי והגשתי הצעה. שוב, בעל הרכב נפגע.

 

המודעה הוקפצה מאז מס' פעמים, והמחיר כמעט הגיע למחיר הראשוני שהצעתי (כבר לא רלוונטי עבורנו).

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הגעתי לזה שאתה צריך לקנות 208 1.6 עם הגיר העתיק שלה התקציב שלך מאוד נמוכה ולרוב בתקציב כזה אתה לא תראה שקט נפשי ל4 שנים גם אם ממש תרצה.

אין ניסים ונפלאות בעניין הזה. אתה קונה רכב לא פטיש 5 קילו.

מה התקציב שלך? אולי בכלל כדאי לך לחפש סיריון או גטס כמה שפחות גמורות ולהחזיק אצבעות שיהיה בסדר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הגעתי לזה שאתה צריך לקנות 208 1.6 עם הגיר העתיק שלה התקציב שלך מאוד נמוכה ולרוב בתקציב כזה אתה לא תראה שקט נפשי ל4 שנים גם אם ממש תרצה.

אין ניסים ונפלאות בעניין הזה. אתה קונה רכב לא פטיש 5 קילו.

מה התקציב שלך? אולי בכלל כדאי לך לחפש סיריון או גטס כמה שפחות גמורות ולהחזיק אצבעות שיהיה בסדר.

 

אזור ה-30K.

ולכן אני מתחפר פה הרבה בשבוע האחרון. כי ייתכן שאתה צודק, ושעדיף לי לשנמך ציפיות או לקנות ספארק (למשל) מ-2016: קצת מעל התקציב, אבל עם מנוע 1.4 ו-98 כ"ס, ובלאי בטוח נמוך יותר מהפג'ו (שנת 2014 בתקציב הזה), יכול להיות שהיא לגמרי תעשה את העבודה + שקט נפשי יותר מהפג'ו.

ואולי אני טועה, אבל הספארק נראית לי אמנם בקטגוריית המיני - ולא סופר-מיני- אבל זה לדעתי בעיקר בגלל הגודל. מבחינת נפח מנוע והספק, היא די מתקרבת לסופר מיני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת נסחפת, הוא קונה רכב מ-2014. גטס נמכרה פה עד 2009, סיריון עד 2011.

 

ה-1.6 הספציפי הזה הוא לא המנוע הכי אמין בעולם. יש סיכוי להיתקל בתקלה או שתיים במהלך 4 השנים הבאות. אבל זה ממש לא רכב שייכנס כל חודשיים למוסך.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אמנם מעט משוחד אבל עד כה מאד מרוצה. (ספארק)

אבל הזמן יגיד.

 

עריכה:

במובן של שוק היד 2 יכול מאוד להיות ששברולט היא גם סוג של "צרפתייה" וזה יכול לשחק לטובתך.

אם תמתין מעט בסבלנות תוכל להשיג אחת במחיר נוח.

עדיפות לרמת גימור LT+/LTZ כמובן.

 

clear.gif ערוך הודעה

צרפתי קובץ להמחשה...

SPARK.png

עריכה אחרונה על ידי Benor
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אמנם מעט משוחד אבל עד כה מאד מרוצה. (ספארק)

אבל הזמן יגיד.

 

עריכה:

במובן של שוק היד 2 יכול מאוד להיות ששברולט היא גם סוג של "צרפתייה" וזה יכול לשחק לטובתך.

אם תמתין מעט בסבלנות תוכל להשיג אחת במחיר נוח.

עדיפות לרמת גימור LT+/LTZ כמובן.

 

clear.gif ערוך הודעה

צרפתי קובץ להמחשה...

 

שיחקת אותה. וגם גרמת לי להתקין את התוסף הזה לכרום ;)

 

דיברתי היום עם מישהו שפרסם ספארק 2016, עדיין באחריות לעוד חצי שנה, ב-40K. מחר מישהו בא לקחת אותה, אם לא אז אקפוץ לעשות עליה סיבוב.

אז כן, יש מציאות בכל מקרה וצריך זמן, למצוא מוכרים שפויים, וסבלנות.

חוצמזה מסכים איתך שאחרי הצרפתיות, ה"אמריקאיות" (שברולט, פורד) סובלות פה משם לא מזהיר לפעמים. (אולי שומעים שברולט ומדמיינים איזה טנדר "שבי" אדום ומנופח שגורר אחריו תחנת דלק לכל מקום?)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדלק זה העניין הפחות בעייתי. הגירים הדפוקים, הטורבואים המתפגרים ובאופן כללי רכבי הדייהו בתחפושת שברולט מלפני עשור, גרמו לירידה אדירה בתפיסה של הרכבים הנ"ל.

 

ועד שיוצאים כבר רכבים סבירים - כמו הספארק, הם עדיין סובלים מתדמית סופר בעייתית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחשה יפה, במיוחד כשזה מגיע מלובינסקי טרייד.

 

מה שכן, ובלי קשר ספציפית לדגמים הנ״ל, אם המחיר שמשלמים בלקחת רכב צרפתי שמצא חן בעיניך ושלדעתך (ובהרבה מקרים גם לדעת הרבה אחרים כולל מומחי רכב) הוא איכותי יותר מהמתחרים, הוא 10K במכירה עתידית אז הייתי הולך על רכב שיהיה לי כיף לראות ולנהוג בו בכל בוקר על פני קוריאנית או יפנית שעושה לי (לי אישית בלבד וברוב הדגמים, גם שם יש יוצאים מהכלל כמו מאזדה) חשק למות משיעמום (או מלחץ על תיבה מתפרקת במקרה הגרמני), זה מחיר שאני מוכן לספוג בשביל ההנאה בלנהוג ברכב שאני מתחבר אליו ובאמת אוהב.

 

אבל שכל אחד יעשה את שיקוליו, ברור לי שמבחינה כלכלית נטו עדיף ברוב הגדול של המקרים לקחת רכב ממוצא אחר ולא צרפתי.

מדובר במכוניות "שחוטות" עם קילומטראז' כבד, פז'ו כאלו עם קילומטראז' נורמלי מתמקמות יפה מאוד לצד המתחרות. ברור שלובינסקי מתנהגים כמו טמבלים ויורים לעצמם ברגל במקלע כבד בפירסומים שכאלו, במקום להעביר את המכוניות האלו לסוכני משנה או מגרשים ולנסות לשמר מוניטין של שמירת ערך הגיוני, אבל קטונתי מלייעץ להם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב יד ראשונה , אדם פרטי עם כלום קילומטר ובכל זאת לא נמכר

מה זה משנה, אתה ניצב כאן מול קיבעון מחשבתי שהוא תוצר של סטיגמה, קיים אצל החבר הזה, כמו אצל אחרים. גם לי היה נסיון לא טוב עם מכירה של מוצר יפני נחשק ועתיר ביקוש לפי התאוריות ( פיקנטו ) ומנגד של מכונית איטלקית ולא סתם איטלקית אלא, ישמור השם, פיאט שזכתה לענין וביקוש שהראשונה יכולה היתה רק לחלום עליו. שתיהן אגב מכוניות של המשפחה שתיהן יד ראשונה פרטית והראשונה היתה אפילו עם קילומטראז' מצחיק לגילה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שלא מצליח למכור רכב, כל רכב, זה כי הוא לא מתמחר נכון.

 

 

אני מכיר סיטרואן c5 שנמכרה תוך פחות משעתיים מרגע הפרסום, כי בעל הרכב לא שיחק משחקי כבוד מוזרים של מוכרים.

 

ומכיר הונדות שעפו על עצמם, וירדו, וירדו, וירדו...

 

 

 

בזמנו היתה פה קקטוס דיזל במצב דנדש שפורסמה במחיר לא ריאלי *לדעתי*

 

5 דק' אחרי הפרסום התקשרתי והצעתי סכום מסויים, שהערכתי שהוא הנכון.

בעל הרכב (כמובן) נעלב והתנגד.

 

מכר אחרי 4 חודשים ב10,000 פחות ממה שהצעתי לו.

 

 

 

ממש לאחרונה, שמתי עין על רכב שפורסם פה בפורום, בשביל חבר. עשיתי את הערכת המחיר שלי והגשתי הצעה. שוב, בעל הרכב נפגע.

 

המודעה הוקפצה מאז מס' פעמים, והמחיר כמעט הגיע למחיר הראשוני שהצעתי (כבר לא רלוונטי עבורנו).

 

נשמע שאתה טוב מאוד בלתמחר, לא תמיד הבעלים של הרכבים מודעים ולא תמיד ברור איך לתמחר את הרכב שלך. כאילו אם הוא צרפתי אז אתה אומר להוריד 30 אחוז מתחת למחירון באופן אוטומטי כהצעה ראשונית ואז יקנו?

 

ואם יש לך רכב קוריאני/ יפני אז להוריד 5-10 אחוז?

 

בוא נעשה לך בוחן קטן, בכמה אתה חושב שצריך לתמחר קליאו 0.9 ידנית בת שנה ושלוש חודש עם 25 אלף קילומטר ומחירון ״על הנייר״ של 85 אבל בפועל נמכרת במבצעי מכירות תמידיים ב 70 חדשה אצל היבואן?

 

מדובר במכוניות "שחוטות" עם קילומטראז' כבד, פז'ו כאלו עם קילומטראז' נורמלי מתמקמות יפה מאוד לצד המתחרות. ברור שלובינסקי מתנהגים כמו טמבלים ויורים לעצמם ברגל במקלע כבד בפירסומים שכאלו, במקום להעביר את המכוניות האלו לסוכני משנה או מגרשים ולנסות לשמר מוניטין של שמירת ערך הגיוני, אבל קטונתי מלייעץ להם.

 

ומה עם הרכב היפני/קוריאני/גרמני שלצד הפיג׳ו במודעה? להם הקילומטראג׳ לא שחוט? אני מתקשה להאמין שהפער הגדול פה נובע נטו מהעניין הזה.

 

אני כן מסכים עם זה שלובינסקי מזעזעים בלשמר את הסטיגמה (נותנים גם הצעות רעות מאוד לבעלי הרכבים שלהם בטרייד אינים) והם יורים לעצמם ברגל עם פרסומים מהסוג הזה.

 

מה זה משנה, אתה ניצב כאן מול קיבעון מחשבתי שהוא תוצר של סטיגמה, קיים אצל החבר הזה, כמו אצל אחרים. גם לי היה נסיון לא טוב עם מכירה של מוצר יפני נחשק ועתיר ביקוש לפי התאוריות ( פיקנטו ) ומנגד של מכונית איטלקית ולא סתם איטלקית אלא, ישמור השם, פיאט שזכתה לענין וביקוש שהראשונה יכולה היתה רק לחלום עליו. שתיהן אגב מכוניות של המשפחה שתיהן יד ראשונה פרטית והראשונה היתה אפילו עם קילומטראז' מצחיק לגילה.

 

פיקנטו קוריאני אבל מניח שהתבלבלת. העניין עם פיקנטו זה שהיא מאוד נפוצה בהמון מסגרות (חדשה, 0 ק״מ, ליסינג, יד 2 וכו׳) ולכן אתה צריך לתמחר בצורה מאוד תחרותית כדי להתחרות בשפע ובאופציות הרבות שעומדות עבור מי שמחפש רכב כזה, מתאר לעצמי שחבר שלך פשוט נבלע בתחרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1926 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...